Mint ahogy korábban említettem, olyan kiteket teszetelünk, amelyekkel a meglévő kerékpárokat alakíthatjuk át villanybringává. És kész az első prototípus! 🙂

Az első házasság... 😉

Donor gépként a Merida Juliet 40-D választottunk, és ezt alakítottuk át az MXUS hajtásával. A készlet alkatrészei a következők:

Előre szerelt kerék az elektromotorral...

...a spagetti, a közepén a kontrollerrel...

... és az akkumulátor

 

Mindezekkel felfegyverkezve ellátogattam az Alba Kerékvár szakműhelyébe, ahol a Merida már megadóan várta a sorsát.

Az első kerék már kivéve

Elsőként a gyári kerékről átszereltük a gumit az elektromotor kerekére. A motor tengelye nehezen fért a 9,5 mm-es villapapucsba, de ezt gyorsan orvosolták. Átszerelték a tárcsaféket és a gyári hidraulikus féket le kellett cserélni mechanikusra, mert a fékkar – ami egyben a motor vészleállítója is – csak mechanikus féket tud kezelni.

Ezután következett a PAS szenzor felszerelése, amivel alaposan meggyűlt a bajunk; monoblokkos bringára nem lehetett felrakni, ezért a hajtótengelyt csészésre kellett cserélnünk. Ennek átmérője kisebb volt, mint kellett volna, ezért hézagolnunk is kellett.

PAS szenzor, a legproblémásabb alkatrész

Ezután jött az akkumulátor felszerelése a nyeregtartó csőre. Itt is volt nehézségünk, mert a Merida csöve keskeny volt; de később ez is megoldódott. Ezután már csak a “pókhálót” kellett elrendezni. 🙂

Vezetéktelenítés... 🙂

A rendszer a gyújtás ráadása után egyből életre kelt és tette a dolgát; akkor indítja a rásegítést, ha érzékeli, hogy gyorsabban tekerünk, aztán 25 km/h-nál folyamatosan leszabályoz, és innentől csak a magunk erejére vagyunk hagyatva. A fékkar meghúzásakor illetve ha nem pedálozunk a motor megáll. Menet közben élvezetesen teszi a dolgát; szinte észre sem venni a rásegítést. Ha visszaváltunk és a rendszer érzékeli, hogy felgyorsul a pedál mozgása, azonnal adja a nyomatékot, így nagyon élvezetes gyorsulásokat tudunk produkálni. A motor halkan, de jellegzetes hangot kiadva segít a pedálozásban. A rásegítés fokát 3 lépésben tudjuk szabályozni.

LCD kijelzőn a fontos információk

Az akkumulátor 9Ah-ás, a legkisebb, amit érdemes megvenni, de ennek ellenére több barátunk próbálgatása sem tudta még a negyed kapacitását sem kimeríteni. Az elméleti hatótávolság túrázáskor 50km. Később azonban még visszatérünk arra, hogy milyen hatótávolságot tudunk vele menni.

Még egyszer köszönjük az Alba Kerékvár segítségét! 🙂

Kééééész.... 🙂

És egy rövid videó az érdeklődőknek…. 😉

Szólj hozzá!