Sorozatunk következő részében egy olyan elektromos hajtást mutatunk be, ami szinte teljesen drót nélküli!

Az amerikai-indiai Falco e-Motors újdonságát az Eurobike 2011-es kiállításán láttuk.

Hátsó kerék hajtással többen is foglalkoznak, példaként itt van az egyik legnagyobb, az általunk is forgalmazott kanadai BionX. Aztán itt van a PowerBike BIFS rendszere, amelynél a kontrollert és a nyomatékszenzort is beépítették a hátsó kerékbe, így pár alkatrésszel kevesebb csúfítja a bringánkat.

A Falco még ennél is tovább ment; összesen egy kábel van a készletben, ami a motort és az akkumulátort köti össze, minden más drótnélküli rádiós összeköttetésben van. Ehhez az ANT+ protokollt használják, ami ismerős lehet azoknak, akik rádiós szívritmus-mérőt használnak. A rendszer alkalmas arra is, hogy a mobilunkat is összekössük vele, így annak képernyőjén végezhetjük el a fontosabb beállításokat.

Pár kép a rendszerről (kattints a nagyításért!):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A motorok sem semmik, a csúcsmodell 55 Nm-es nyomatékot tud! Számomra eddig a BionX volt a csúcstartó a maga 40 Nm-ével (nem beszélve persze a Clean Mobile 150 Nm-es eredményéről, de az persze nem ez a kategória 😉 ), úgyhogy ez kiemelkedő! Persze létezik kisebb verzió is, rendelhetjük 35 vagy 25 Nm-es motorokkal is.

Az akkumulátor LiIon-os,  36V 9Ah-ás. Az adatlapon ismét találkoztam egy furcsasággal, először láttam ugyanis az élettartamot a gyártó által km-ben megadva: ez a szám 50.000 km! 🙂

Összeszerelve a rendszer 95 km-es hatótávolságot nyújt pedelec üzemmódban. A súlya (vagy súlytalansága 😉 ) 5,9 kg. A végsebesség programozható, pedelec üzemmódban 25 km/h a maximális tempó. Szenzorok tömkelege (összesen 16) segít a vezérlésnek összegyűjteni az adatokat, melyek közül számunkra a legfontosabb, hogy nyomatékszenzoros; tehát érzékeli, ha emelkedőnek vagy szembeszélnek megyünk és ilyenkor is rásegít a hajtásra.

A készlet képes energiatermelésre is, így hegyről lefelé, vagy épp fitness-üzemódban (amikor nehezebb tekerni) a mozgási energiát az akkumulátor töltésére használja.

A rendszert 2012-ben dobják piacra, és a bicikligyárakat célozzák meg, tehát átalakító készletként nem fogják árulni. Kiváncsian várjuk az első tesztkört! 🙂 (Újdonság: sikerült megszerezni a forgalmazási jogokat: részletek a webboltunkban!)

Az ebikenews.de videóján további részleteket láthattok:

És a gyári video, a zene mindenképp megéri, hogy megnézzétek! 😉

Szólj hozzá!