Ausztriában jártunk a Powerbike cégnél, hogy első kézből tájékoztathassunk benneteket az ez évi újdonságaikról. A technikai hírek kedvelőinek szól összeállításunk a BIFS motor 2012-es verziójáról!

A Powerbike által gyártott motort eredetileg Japánban fejlesztették ki, de az idei módosítások már európai mérnököktől származnak. Ez most már a harmadik továbbfejlesztett verzió, így a neve BIFS-III lett.

Ezt a motort azért szeretjük, mert átalakító készletként is kapható, azaz segítségével a meglévő kerékpárunkat nagyon egyszerűen elektromos rásegítésűvé változtathatjuk. A többi készlettel ellentétben ennél a rendszernél mindent a hátsó kerékbe épített agymotorba integráltak, itt van a kontroller, a fordulatszám jeladója és itt vannak az erőszenzorok is. Ahogy a képen látható, csak két kábelt kell a kerékre csatlakoztatni, az egyik az akkumulátorhoz, a másik pedig a kijelzőhöz megy. A motort 26″ vagy 28″-as fűzött kerékbe építve szállítják, és a rendeléskor meg kell adnunk a kerékpárunk hátsó fogaskerék tárcsáinak számát, így már szerelt állapotban, 7, 8 vagy 9-es fogaskerék szettel szerelve kapjuk. A beépítés az egyszerű külső felépítés miatt nagyon egyszerű.

A motor 250W/24V-os, de kiemelkedő teljesítménnyel rendelkezik. 25 km/h-ig 10 Nm-es nyomatékkal segít, de a csúcs környékén 36Nm nyomatékot és 480W teljesítményt tud leadni, amivel a hegyek már nem jelentenek többé leküzdhetetlen akadályt. Ezen a modellen a visszatáplálás is működik, így 10 km/h felett lejtőn való guruláskor automatikusan generátor üzemmódba kapcsol, és a kerékpár sebességét 15..25 km/h között tartja, miközben tölti az akkumulátort. A motor járása a felépítés, és a komoly mikroprocesszoros vezérlés miatt szinte teljesen zajtalan. A 24V/9Ah minőségi Li akkuval 30..80 km közötti hatótávolságot számolhatunk egy töltésre. Az egész átalakítás csak 5 kg-mal emeli meg a bicikli súlyát és természetesen, ha a motort nem használjuk, akkor ellenállás mentesen fut, így szinte észre sem vehető a “hagyományos” kerékpározás közben.

A technika iránt érdeklődők szerint gyönyörű a belseje... 😉

És mi változott a 2012-es évben? Két műszaki változtatást eszközöltek, a készlet végre rendes LCD kijelzőt kapott, és a visszatöltés fokát – és ezzel a motorféket is – mostantól manuálisan is négy lépcsőben szabályozhatjuk, így a dombokról gyorsabban gurulhatunk majd le.

2012-es LCD kijelző

Az átalakító készlet elérhető a webboltunkban, de ilyen motorral szerelt komplett kerékpárokat is kínálunk! 🙂 Ez a motor is ott lesz a Bringaexpo kiállításon, ahol majd mindenki kipróbálhatja!

Német nyelvet értőknek itt egy összefoglaló videó:

Szólj hozzá!