Barkácsoló kedvűek figyelmébe! 🙂

A boltunkban gyakran teszik fel a vásárlóink a kérdést, hogy miért van a bemutató kerékpárjainkra szerelt agymotorok mérete között különbség. A válaszunk erre az, hogy a kisebb méretű motorjaink belső bolygóművel rendelkeznek, míg a nagyobbak direkt hajtásúak.

A bolygóműves megoldások kompaktabb kialakítást tesznek lehetővé, viszont a benne lévő fogaskerekek zajosabban működnek, és 5-10 évente, ha már elkopnak és zavaróan hangosak, akkor bizony cserére szorulnak (ez a beavatkozás egyszerű rutinművelet; pár ezer Ft-ból elvégezhető). További előnyük, hogy jobban tudunk velük hegyet mászni, mert a 36V-os rendszerek akár a 18%-os emelkedővel is simán megküzdenek.

A direkt hajtásúaknál nincs mozgó alkatrész, így az élettartamuk hosszabb. Ezek a rendszerek képesek műszakilag a visszatáplálásra is. A motor működése teljesen zajtalan és vibráció mentes. Cserébe viszont el kell fogadnunk a nagyobb méretet és súlyt is. De talán nem véletlen, hogy a piac talán legjobb agymotoros átépítő készlete a BionX is ezt a technológiát alkalmazza. A mi kínálatunkban a komoly, nagy teljesítményű készletek (BIFS – 36Nm és Falco-50Nm) is direkt meghajtásúak.

BIFS direkt motor

A következő videóban egy bolygóműves hátsó kerék-hajtás karbantartását láthatjátok. A Bafang motor 2 éves, eddig 20.000 km-t ment. A motor belsejében nem látunk elhasználódásra utaló nyomokat, viszont a hátsó Shimano fogaskerék már cserére szorul.

 

Mi a véleményed? Bolygóműves vagy direkt hajtást választanál? 😉

Szólj hozzá!