A Falco 2013-as készlete nem kis lépésekkel újult meg. Ergonomikusabb kezelőszervekkel áll hadba, de az ereje is furcsa módon megnövekedett…

Hxm_Torque_Speed_Curve-379x245

A Falco átépítő készletéről azt kell tudni, hogy a szokásos motoroktól eltérően nem 3 hanem 5 fázisú motorról beszélünk, azaz 5 szegmensre osztották a fel az agymotort. Ezeket a szegmenseket kapcsolgatják egyenként. Ha ezt az animációt megnézed, akkor talán érthetővé válik, hogy mik ezek a “szegmensek”:

A 2013-as modell tesztelésekor a motor brutális ereje tűnt első sorban fel. Nem kellett sokat elemezgetni, elég, ha ránézünk az adattáblájára és már látjuk is, hogy honnan jön ez az erő…

FALCO motor adattábla

Azért egy kis matek nem árt. Az egyszerűbb átépítő készletek 14A-es vezérlő rendszerrel dolgoznak. 36V-os technikát feltételezve egy 36V*14A=500W-os csúcsteljesítményt jelent (persze nem ezt fogja leadni a motor, mert a motorban némi veszteségekkel is számolnunk kell, de nem tévedünk nagyot, ha 85%-os hatékonyságot tételezünk fel). Ez adja ki a 420W környéki névleges csúcsot.

A BH Neo sorozatunk erejéért mindenki oda van. Nem is kérdés, csak nézd meg a vezérlő adatlapját:

bh_neo_controller

36V, 20 A. A csúcsteljesítmény hasonló módon számítva 600W.

A Falconál elvégezve ugyanezt a matekot 42V*25A*85%= 900W.

Még mielőtt örülnél, hogy hurrá, itt az 50 km/h-ás folyamatos hajtásra képes motorunk (ezt jelenti ugyanis a 900W-os csúcsteljesítmény) el kell, hogy keserítselek. Az eddig leírtak csak a motor és a vezérlő képességeinek szempontjából nézték a teljesítményt. A modern lítiumos akksik azonban nem képesek ezt az áramerősséget folyamatosan leadni. 18A felett már más kémiájú akksit kell használnod. Ekkor jön be a képbe a tuningmesterek választása, a LiFePo4 akksi, amit hosszú távon akár 24-26 A-t is le tud adni… Cserébe nehezebb, és könnyebben robban fel… Hiába, valamit valamiért! 😉

Ha egyszer budapesti bemutató termünk környékén jársz, ugorj be, és tekerd meg a Falco-t! Kíváncsiak vagyunk a véleményedre! 😉

Szólj hozzá!