Az ADAC és a Stiftung Warentest 16 elektromos kerékpárt vizsgált. Ebből 11 szabályosan megbukott – tájékoztatott a pedelec-electro-fahrrad.de

Stiftung Warentest

A kerékpárokat egy 20.000 km-es élettartam-szimulációnak vetették alá. Vizsgálták a mechanikai tartósságot, az akkumulátor által biztosított hatótávolságot, a fékek megbízhatóságát, és a motorok által kibocsátott zavaró jeleket.

Az alábbi táblázatban olvashatod az eredményeket. Csupán két kerékpár kapott jó minősítést. A többeiknél (az oszlopok fordítása sorrendben): váztörés, kormánytörés, fékhibák, zavaró rádiójelek kibocsátása illetve motorhiba volt a leminősítés oka.

adac_pedelec_test_2013

A gyártók tiltakoznak a teszt eredményei ellen. Úgy tűnik, hogy a vizsgálat szigorúbb volt, mint a jelenleg alkalmazott EU-s tervezési és ellenőrzési irányelvekben megfogalmazott elvárások. Ami érdekes, hogy a felhasználók is tiltakoztak: német fórumokon többen jelezték, hogy a teszten elhasalt Flyer típusú kerékpárt használják, és bár több tízezer km megtettek vele, semmilyen problémát nem tapasztaltak…

Ha tudsz németül, hallgasd meg a tesztelés vezetőjének véleményét (ha meg nem, nézd meg a kínzókamrát!):

Szóval az üzenet: mindig viselj sisakot az elektromos kerékpárodon! 😉

Szólj hozzá!