Nem megszokott, hogy egy autós kiállításon kerékpárokkal találkozzon a látogató…

AMTS_fedlapPedig most éppen ez történt. Az ebikeshop.hu csapata elektromos kerékpár tesztpályát üzemeltetett a múlt hétvégi Autó Motor és Tuning Show kiállításon. A három nap alatt több, mint 400 “autós” látogató tekerte meg a 20 különböző technológiájú elektromos bemutató kerékpárt.

Mi kell egy jó autós tematikájú kiállításhoz? Szép lányok és dögös verdák. A mi esetünkben mindkettő megvolt, de most koncentráljunk a második összetevőre. A kerékpárok között a két végletet a kipróbálható másfél millás Haibike vaddisznó FS Pro 27 montija és a kétszázezres átépítő készlettel felszerelt városi Csepel bringája jelentette.

Rengeteg látogatóval beszéltünk, így jól felmérhettük, hogy hol tart az elektromos bringák hazai ismertsége.

  • A pedelec és ebike szavakat nagyon kevesen használják. Az autós társadalom csak és kizárólag a “hibrid” szóra gerjed. Hiába, az autógyári marketing nagy úr…
  • Aki már hallott az elektromos kerékpárokról, meg van győződve arról, hogy ezek a biciklik a visszatáplálással hajtják magukat, így nem szükséges a hálózatról tölteni őket. Ez sajnos egyelőre nincs még így…
  • A próbautak során szinte mindenki meglepődött, hogy milyen dinamizmusa van a kerékpároknak. Sokan mondták, hogy hajlandóak lennének otthon hagyni az autót, ha ilyen bringáik lennénk. Következő gondolatként viszont szinte mindenkinél előjött, hogy “De hol parkoljak egy 800.000 Ft-os biciklivel?” Sok kérdést kaptunk, melyekre az elektromos kerékpár kézikönyvünk lapozgatását javasoltuk, de sajnos ez volt az egyetlen, amire nem volt jó válaszunk.
  • Az általános kifogást, hogy az ebike csak a puhányok eszköze egyszer sem hallottuk. Viszont sokan elismerően szóltak a technológiáról – a bringák erejét maguk is érezhették, a 100-200 km-es hatótávolsággal kapcsolatos adatok pedig mindenkit lenyűgöztek.
  • A kerékpárok áráról is sokat beszéltünk. Mivel a beszállási lehetőség már 200.000 Ft környékétől elérhető, ezt a látogatóink nem érezték akadályozónak. A próbák után a többség a 400-600.000 Ft-os kategóriát tartotta a legjobbnak. Az ennél drágább kerékpároknál már nem érezték meggyőzőnek az ár/érték arány növekedését, az olcsóbbaknál pedig a vezérlés egyszerűsége/darabossága vette el az élvezetet.

Egy biztos: a tesztpilótáink biztosan másképp fognak majd tekinteni a forgalomban repesztő bringásokra. Ha majd mosolyog a sofőr a volán mellett, akkor talán éppen azt idézi fel, ahogy hangtalanul gyorsult az A pavilon aszfaltján… 😉

Szólj hozzá!