Olvasási idő: 4 perc

Kereskedői napon jártunk a legsikeresebb német elektromos monti gyártónál.

Haibike Sduro 27 2015

Az utóbbi időben A Facebook követőink aggódva kérdezték, hogy hová is tűntünk, hiszen megfogyatkozott a közösségi oldalunkon megjelent új cikkeink száma.  Sietve megnyugtatunk mindenkit, hogy minden rendben van, de a mostani pár hét cégünk életének a legsűrűbb időszaka. Az Eurobike-on rengeteg információt gyűjtöttünk, amelyből elindult a videó sorozatunk, folyamatosan töltjük fel a 2015-ös modelleket a webshopunkba (az elmúlt pár évben nem volt még olyan, hogy ezzel a munkával szeptember közepére végezzünk, de most ez sikerülni fog), és folyamatosan látogatjuk a beszállítóinkat, hogy minél nagyobb tudással vértezzük fel magunkat a 2015-ös szezon kerékpárjairól. Emellett folyik a 2014-es modellek kiárusítása, melyekre óriási a kereslet (amit köszönünk, hiszen ebből élünk… 🙂 )

A hétvégén az a megtisztelés ért minket, hogy a legnagyobb magyar Winora/Haibike elektromos kerékpár kereskedőként meghívtak minket a német cég schweinfurti központjába, ahol családias körülmények között ismerkedhettünk meg az új modellekkel. Természetesen az ebike-ok között a sztár a fenti képen szereplő új Sduro család volt.

Ez a bringacsalád sok ügyfelünket hozza lázba. A magyar piacon fontos tényező az ár, és az új Sduro bringák durván 150.000-200.000 Ft-tal olcsóbbak, mint a Bosch motoros szépségek. Eközben nem kell lemondanunk a korábban megismert agresszív Xduro vázakról sem, hiszen a Yamaha motoros bringák is erre a platformra épülnek.

Haibike Sduro Fully 2015

A nap legfontosabb történése az volt, hogy műszaki tréninget kaptunk az új kerékpárok Yamaha motorjával kapcsolatban, és ezután a tesztpályán nyugodt körülmények között nyúzhattuk is az elektromos bicikliket. Természetesen mindenki arra volt kíváncsi, hogy mit is tud az új motor, így most összefoglaljuk a lényeget. Elől a marketing szöveg, utána meg a saját tapasztalataink, a mérnökökkel eltöltött hosszú beszélgetések alapján kialakult benyomásaink:

Erősebb, mint a Bosch. A motor a csúcson akár 80Nm nyomatékot is le tud adni. A Bosch csúcsa 60Nm. A tesztpályán ez a különbség nem volt érezhető. Szeptember végén jön az első három demobringánk, és akkor hosszabb távon is teszteljük majd az erejét. A legnagyobb rásegítés 280%-os (Bosch Performance Line: 275%).

Nulláról gyorsul. Valóban. A Bosch 60 perc/fordulatos hajtókar sebességtől kezd működni (ennek biztonságtechnikai okai vannak), míg a Yamaha motorja nagyon agilisan, a pedál lenyomásával egyidőben reagál az elinduláskor.

– Akár két fogaskereket is lehet előre felrakni. A drágább modellek tényleg 20 sebességesek. Ennek igazán akkor vesszük hasznát, ha a bringákat extrém terepen használjuk, és nagy áttétetel tartományra van szükségünk (450%, a Bosch 330%-val szemben), és nem motorral, hanem saját erőnkre hagyatkozva megyünk.

– Az akksi oldalra csúszik, ezért kisebb vázméretekbe is be lehet építeni. Az Sduro család legkisebb váza 35 cm-es.

– A rendszer nagyon gazdaságos fogyasztású, a 400Wh-ás akkuval Eco (100% rásegítés) üzemmódban 130 km-t, Std (190%) üzemmódban 85 km-t, High (280%) üzemmódban 70 km-t tehetünk meg. A Bosch adatai ennél jobbak az ECO üzemmódban, de sokkal rosszabbak a legmagasabb rásegítés üzemmódjában.

A mi legnagyobb kérdésünk a karbantartás, garanciális ügyintézés volt. A tréning után azonban mindenkit szeretnénk megnyugtatni, hogy ezzel sem lesz probléma. Elmagyarázták a motor működését, a hibakódokat, a lehetséges meghibásodásokat és a garanciális ügyintézés menetét. A gyárban a Yamaha kihelyezett japán mérnökei segítik az értékesítés beindítását, akikkel személyesen is felvettük a kapcsolatot, így biztosan nem futunk majd bele olyan problémába, amit ne tudnánk elhárítani.

A motor egyébként megdöbbentően kicsiny méretű. A tréningen gyorsan lőttünk egy videót a robbantott bemutató modellről. Nagy megnyugvás, hogy fém fogaskereket láttunk a belsejében:

És még valami, ami speciális az Sduro családban. A e:I Shock automata felfüggesztés először került át elektromos biciklire. Természetesen ezt is kipróbáltuk. Ha ilyen bumpszlit látsz a rugóstagon, akkor kezdj el gyanakodni:

Haibike e:i shockA rendszer úgy működik, hogy megméri az első rugóstagon, hogy mekkora talajegyenetlenséget kell leküzdenie. A motorból kapja a sebességet és a pedál forgási sebességét (igen, ettől is függ, hogy reagál a rugóstag), és ennek megfelelően tized-másodpercenként állítja át a hátsó rugóstag keménységét

Itt egy videó, hogyan is működik:

Ha szeretnéd élőben kipróbálni, akkor szeptember végén nálunk ezt is megteheted majd.

De ne felejtsük el az új Bosch modelleket sem. Végignyomkodtuk az új Nyon kijelzőt, megcsoldáltuk az országúti és a karbonvázas csúcsmodellt, és megtekertük a nagy medvét is. 🙂

haibike xduro

Haibike-fatsix

Reméljük, hogy érdekes volt a cikkünk és megérte várni rá. Ha a kerékpárok műszaki paramétere és az ára is érdekel, akkor irány a webshop! 🙂