Hosszú várakozás után megérkezett hozzánk a csehek új elektromos kerékpárja.

agogs_tracer_trek_01
A tavalyi Eurobike kiállításon találkoztunk először a bringa prototípusával, és nagyon vártuk már, hogy kipróbálhassuk, hiszen az AGOGS bringái eddig is kíváló ár/érték arányt kínáltak a magyar piacon. Csak üdvözölni tudjuk, hogy a tervezők végre szakítottak a 26″-os kerékmérettel.

A bringa a sporttúra kategóriába tartozik. A rásegítést egy 36V/250W névleges teljesítményű hátsó agymotor végzi, mely a csúcson 500W-ot is le tud adni, így nagyon könnyedén mozgatja a teljes felszereltséggel is csak 23 kilós bringát. Az akkumulátor Sony lítiumos cellákat kapott, és a mérete a konkurens termékekhez képest hatalmas, 475Wh-ás. A gyártó által közölt 120 km-es hatótávolság szerintünk könnyedén elérhető vele.

A rásegítés erejét 5 fokozatból választhatjuk ki. Az első három “pedelec konform”, azaz a teljesítmény nem haladja meg a 250W-ot, és a sebesség 25 km/h alatt marad. Az utolsó két fokozatban jön aztán az igazi tüzijáték; a ezekben a bringa végsebessége könnyedén eléri a 35 km/h-t. Ezzel aztán minden ingázónak az ideális társa lehet.

Bejáratás a Velencei-tó körül

Első dolgunk volt, hogy a tegnapi jó időt kihasználva menjünk vele egy tókört. Az 50 km-es utat mindenkinek csak ajánlani tudjuk, hiszen a szintkülönbség csupán 240 m és pár kilométer kivételével végig kiépített kerékpárúton tekerhetünk. A nemrégiben átadott déli parton húzodó kerékpárút nagyon élvezetes, kis utcákon, vagy közvetlenül a parton fut – mindenképpen próbáld ki! Velencén megcsodálhatod a tó kapuját, az Agárden büfésorán pedig állj meg egy jót ebédelni! Ilyennek kéne lenni az összes szombat délutánnak. 🙂

Velencei tókör

A parton a legnagyobb kihívás a brutális ellenszél volt. A kijelző szerint ez akár 100W-os energiát is felemészthet (egy átlagos bringás 100-150W-ot tud folyamatosan leadni). Természetesen az elektromos bringával nem okozott gondot ennek leküzdése.

Az üléspozíció és az ülés maga is kényelmes volt. A fehérvári szervizpontunk tulajdonosa, Ákos, a próbaútja során egy negatívumot említett csak meg; a felső vázcső nagyon dizájnos módon kettéválik a nyeregcső előtt, és ez neki zavaróan közel volt a lábához. (Mondjuk azt hozzá kell tennünk, hogy Ákos aktívan versenyez, és olyan helyekre is növeszt izmokat, ahova hétköznapi embernek eszébe sem jutna. Biztos ez a kitüremkedés zavarta, mert mi nem vettük észre a problémát).

Tartottunk viszont a sebességszenzortól. Igen, mielőtt felhördülnél, és citálnád az Elektromos kerékpáros kézikönyvünk idevágó oldalait, el kell mondjuk, hogy ez kellemes csalódás volt. Az alsócsapágyba integrált érzékelő tökéletesen teszi a dolgát, alacsony sebeségről is jól húz, és menet közben egy visszaváltás a Deore váltón, és máris ott a szükséges motorerő. Szerintünk hibátlan… Robosztus megoldás -sosem fog elromlani.

A tókör után a 6 szegmenses akkukijelzőn csupán egy rész aludt el. A majdani bérlőinkre bízzuk, hogy kitapasztalják a bringa fizikai határait.

A motor zajtalan működése különösen élvezetessé tette a túrázást. A bringa kerékpárként is jól megállja a helyét – motor nélkül is könnyedén gurul, és a súlya sem borzasztó. A kiegészítők sora gondoskodik a kényelmünkről (rugós nyeregcső, első teló, szivacsos markolat), és ez az első bringa, amin az autóknál már megszokott LED-csíkos hátsó lámpával találkoztunk.

Ha érdekel a bringa, gyere be hozzánk a bemutató termünkbe, és menj vele egy kört! A műszaki adatokat és az árat itt találod.

Szólj hozzá!