Ha azt gondolod, hogy Budapesttől fél órányi autóútra nincsenek felkutatásra érdemes gyöngyszemek, akkor tarts velünk!

csurgo_terkep

A hétvégén a KTM Cross 10-es nyergében tettünk egy rövid, 50 km-es túrát. A szintkülönbség nem túl nagy, a GPS szerint felfelé 250 méter, lefelé 238, tehát hagyományos kerékpárral is megtehető (bár miért tennénk, ha van alattunk elektromos? 😉 )

A túra útvonalát ezen a térképen is követheted:

Ha autóval érkezel, akkor tedd le a Penny market ingyenes parkolójában (Térképen: Parkoló). A parkoló mellett fut a kerékpárút; ezen tudod majd a várost elhagyni. Ha a bringádhoz kell valami (defektmegelőzés, pakktáska stb.), akkor ugorj be a parkoló mellett működő Alba Kerékvár boltjába érte. Ha szerencséd van, épp valami szuper elektromos kerékpárt raknak össze; nyugodtan kérdezz rá, és nézd meg közelebbről.

Az iszkaszentgyörgyi leágazónál menj át az úton a közlekedési lámpánál, és kövesd a csatlakozó kerékpárutat. Ha éhes lennél, akkor térj be a Kertész csárdába! A vízpermettel hűsített teraszán kényelmesen megebédelhetsz, miközben fél szemed az értékes bringákon tarthatod…

Ha feltankoltál, akkor nyeregbe! Iszkaszentgyörgynél elfogy alólad a kerékpárút, és egy alsóbbrendű, gyér forgalmú közúton kerekezhetsz tovább. Ne hagyd otthon a láthatósági mellényedet. 12 km után elérsz a csurgói víztározó gátjához, és csodás kilátás mellett, a tározó körüli erdőben futó földúton gurulhatsz. Kicsiny öblök csábítanak egy gyors mártózásra – ne hagyd ki! 🙂

A tavat gyorsan megkerülheted. Ha időd engedi, tégy egy sétát a Gaja-völgyi Tájcentrumban, ahol végigsétálhatsz a Gaja patak vadregényes partján.

A víztározónál nem fogsz rendes, kiépített strandot találni, de a térképen “Csobbanj!” felirattal jelzett helyen le tudsz jutni a partra, és úszhatsz és pihenhetsz egy kicsit. Mi is így tettünk 😉

ktm_cross_01_800

Utunkat a műúton folytatjuk. A központban ne hagyd ki a Zámbó cukrászdát (lásd a térképen); a sütijükkel gyűjthetsz egy kis energiát. (A teljes útvonal hagyományos bringán 1.820 kalóriát igényel, úgyhogy nyugodtan bűnözhetsz…)

A faluban jó pár látnivalót is találhatsz:

Ahogy a film is mondja, ne hagyd ki a Károlyi kastély megnézését sem.

ktm_cross_02_800Innen továbbindulva nemsokára elérjük az utat, amin jöttünk, és kerekezhetünk vissza Fehérvár felé.

Bónusz tipp: a parkolótól kicsit tovább menve érdemes a napot a belvárosi Adria fagyizóban zárnod (lásd térképünket). Ne lepődj meg, mert mindig nagyon nagy sor áll előtte, de nyugtasson meg, hogy a brutál fagyigombócok mérete egyenesen arányos a sor hosszával… Egyre vigyázz, a belvárosban tilos a bringázás, szállj le, és told a bringát, kérlek!

ktm_cross_03_800Pár szó a járgányunkról. A KTM Macina Cross 10 a Bosch Active Line motorjával, a nagyobb, 400Wh-ás  akksijával és nagyon jól adagolható hidraulikus tárcsafékekkel szerelt. A 10 sebességes váltó használatakor a motor finoman elveszi a nyomatékot, és ha a váltó elvégezte a dolgát, újra ráadja a teljes motorerőt.  Az ergonómiára nem lehet panaszunk, kényelmes a nyereg, jók a markolatok. A motor enyhén duruzsol – van akit ez zavar, de ez a mi füleinknek valódi zene… 😉

Az utat a 30%-os rásegítésű ECO módban tettük meg. Ez jól segít a szembeszél ellen, és bármelyik emelkedőn elegendő erőt ad. Ha extra motorerő kellett, pl. a gát megmászásához, csak pár pöckölés a markolat mellett elhelyezett távirányítón, és már jött is a “három ember ereje” lórúgás.

A motor hatékonyságára jellemző, hogy az 50 km megtétele után még 90 km-re elég akkukapacitásunk maradt…

ktm_cross_04_800

Kifelejtettünk valamit? Vagy kipróbáltad az utunkat? Írd meg a véleményed a hozzászólások között! 🙂

Szólj hozzá!