A 2016-os szezon motorjairól már most csepegtetik az információkat.

BionX-MY-2016-semi-integrated-battery-bike

BionX rendszer

A kanadai gyártó a 2000-es évek elejének legnagyobb játékosa volt, de az elmúlt pár év valahogy nem sikerült nekik – a nagy kerékpárgyártók (ezek közül volt a magyar piac meghatározó szereplője, a KTM is például) sorra mondták vissza a beszállítói szerződéseiket. A 2016-os modellévre vázba integrált megoldásokkal, új kijelzővel és távirányító kifejlesztésével szeretnének visszajutni az élvonalba.

Az akkukat a vázba integrálják:

bionx_alt_neu

Megújul a kijelző is, mely puha gumiburkolatot kap:

BionX-MY-2016-Display

A távirányítót is lecserélik, sőt, a rendszer képes lesz arra, hogy a kijelzőt a mobilunk helyettesítse. Újdonság, hogy akár kijelző nélkül is használhatjuk majd a rendszert.

BionX-MY-2016-Remote-Controler

Hogy a termék mennyire lesz sikeres, megmutatja majd, hogy hány kerékpárgyártó fogja ezzel a rendszerrel szerelni a 2016-os pedelec bringáit. Legkésőbb az Eurobike kiállításon minden kiderül majd.

Shimano STePS rendszer:

Az idei szezonra megjelent, főleg a kényelmes városi kerékpárok számára kifejlesztett Shimano STePS is megújul 2016-ra. A legnagyobb változás az, hogy a Di2-es elektromos váltók a pedál és a kerékpár fordulatszámának függvényében automatikusan működnek majd.

Jön a STePS montis verziója is. A motort kissé átprogramozzák, megerősítik az akku felfüggesztését, és összehangolják a rendszert az új 11 sebességes láncváltókkal. Ezzel enyhébb terepre is alkalmas lesz a motor, így biztosan találkozunk majd egy csomó új Shimano motoros MTB-kal is 2016-ban.

Megújul a kijelző is. Fizikai gombokat kap, és állítólag a régi helyére is fel lehet majd szerelni.

Shimano-Steps-Display-2016

A 2016-os akkukat már nem kell kivennünk a kerékpárból, ha tölteni szeretnénk. Valószínűleg változni fog majd az akku kapacitása is. A gyári képeken 500Wh-ás feliratot láthatunk:

Shimano-Steps-Unterrohr-Akku-montiert-2016

A töltőt is lecserélik – az első 2 órában a töltés 80%-a megtörténik majd, de további 2 óra szükséges az akku teljes feltöltéshez.

Bosch rendszer

Egyelőre síri a csend a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező motorgyártó 2016-os terveiről. A német bennfentes  fórumozók egy 500Wh-ás akku és egy olcsó, integrált automata váltóval felszerelt új motorról pletykálkodnak.

Érdekesnek találtad az összefoglalónkat? Kérlek oszd meg a barátaiddal! 🙂

Szólj hozzá!