Újabb adalék, avagy így evezz a sikeres cégek farvizén!

Ambringa_ktm

Fotó: ambringa FB oldal (jók a színek, nem?)

Nem szoktam fárasztani a blog olvasóit a privát dolgainkkal, de majd' másfél év után újra billentyűzetet kell ragadnom.

A lelkes követőink tudják, hogy a bemutató termünket elköltöztettük az M1/M7 autópálya bevezető szakasza mellé.

Ebikeshop_dekor_1215

Na de vajon ki bérelte ki a Zsolt utcai volt üzlethelyiségünket? Nem fogod kitalálni! 🙂

Akik rendszeresen olvasnak minket, már tudnak a korábbi összezörrenéseinkről az egyik konkurens céggel, amelyik úgy próbál boldogulni a piacon, hogy a legsikeresebb ötleteinket másolja (… ami persze náluk már soha nem működik…. 😉 ). Akit érdekel az egész történet, tekerjen lejjebb, és ott megtalálja a 2014-es érdekességeket.

A listához még két pontot kell hozzátennünk.

Sztori +1: Zsolt utcai üzlethelyiség

A Zsolt utcai bemutatótermünket az ambringa a kiköltözésünk után pár héttel kibérelte. Nyilván csábító, hogy a négy éven keresztül bejáratott üzlethelyiségünket átvéve az eltévedt vevők csak úgy özönleni fognak hozzájuk. Ügyes húzás, srácok – ha kellenek a megmaradt szóróanyagaink is, amin ez a cím szerepel, akkor a kukában megtaláljátok… 😉

A vásárlóinkat természetesen értesíteni fogjuk a bolt bérlőjének változásáról és fel fogjuk hívni a figyelmüket, hogy ne tévesszék őket össze a már jól bevált ebike szakértőjükkel.

Sztori +2: Ellopott webshopos képek

A mélyen tisztelt konkurencia már annyi fáradtságot sem vesz, hogy a gyártó honlapjáról töltsön le termékképeket. Minek is az, hiszen rendezett formában a mi webshopunk tartalmazza a legtöbb információt a bicajokról – sokkal egyszerűbb, ha onnan ollózunk, nem? 😉

Ezt a képernyőfotót 2015.12.17-én rögzítettük az ambringa webshopjában. Ránézésre nincs vele semmi gond, de ha jó minőségű monitoron nézed, a termékképen szépen lehet látni a vízjelünket… 🙂 Utoljára májusban szóltunk érte, hogy cserélni kéne, de sajnos fél év sem volt elég hozzá, hogy a cég vezetője megtegye a megfelelő lépéseket… Mondjuk engem nem zavar, ha a reklámunk más cég honlapján szerepel – csak megköszönni  tudom a forgalmat, amit kaptunk! 🙂

ambringa_ebikeshop_kep

Innen szeretném még egyszer elmondani, hogy hiába tetszenek lopkodni a képeinket, megkörnyékezni a beszállítóinkat, másolni az információs anyagainkat, beköltözni a boltunkba – ez mind nem fog sikert hozni. Mert elégedett Ügyfeleket nem lehet másolni, értük meg kell dolgozni! Sok-sok energiát kell belefektetni, hogy a piacon a legprofibb szakértő legyél, a legjobb vevőszolgálatot üzemeltesd, a legszélesebb választékot kínáld a legalacsonyabb árakon, tökéletes partneri viszonyt építs fel a beszállítóiddal, hogy a végén a vásárlók munkád gyümölcseként megbízzanak benned, és megtiszteljenek, hogy tőled vásároljanak.

Na, ez az, amit egy követő cég sosem fog elérni! :p

Szatzger Ákos

ebikeshop.hu tulajdonos

—————————————————————————————————-

2014-es cikkünk:

Érdekel, hogy folyik a harc a kedvenc elektromos kerékpár boltjaid között? Cikkemből ízelítőt kaphatsz, hogy működik a magyar konkurencia harc. És persze a végén kiderül, hogy mindig a vásárló szív…

Azt ugye tudod, hogy ezt a blogot egy vállalkozás üzemelteti? A vállalkozás alatt azt értem, hogy mi elektromos kerékpárokat forgalmazunk, és az ebből adódó bevételünk jelentős részét arra fordítjuk, hogy a vásárlóink számára minél több információt juttassunk el a termékeinkről, és általában is az ebike-okról. Ezért találsz nálunk blogot, facebook oldalt, issuu katalógusokatyoutube csatornát.

Egyelőre lekopogom, a tavaly közel 100 darab eladott prémium elektromos kerékpár a biztosíték arra, hogy ezt a blogot még sokáig fogod olvasni. Ezzel a kicsiny magyar piac legnagyobb szereplőjévé váltunk. Reméljük, hogy továbbra is megtisztelsz a figyelmeddel, és ha vásárolnál, akkor bekopogsz majd hozzánk is, hiszen miért hagynád ki a legnagyobb budapesti ebike kereskedő meglátogatását?

Blogunkban általában nem találkozol véleményekkel – bemutatjuk az újdonságokat, és mindenki eldöntheti, hogy kedveli-e vagy sem. Sajnos most olyan ügyben kellett billentyűzetet ragadnom, ami nem érdekes, de sokat nehezíti a munkánkat. Az Ambringa a legrégebben a magyar piacon lévő elektromos kerékpár specialista – kimondva vagy kimondatlanul a legnagyobb márkafüggetlen konkurenciánk. A tavalyi évben “véletlen” események láncolata történt, amely mind egyedi eset, de egymás után fűzve legalábbis elgondolkodtató. Íme pár történet:

Sztori 1: BH Bikes

A BH-t 2012 nyara óta forgalmazom. Szeretem ezt a márkát, hiszen a vázba integrált akksi és az erős, 350W-os motorok nagyon jó kombinációt alkotnak. Sok energiát, és nem kevés pénzt öltem a márka imázsának felépítésébe, hiszen ez egy teljesen ismeretlen típus volt Magyarországon.

Képzelheted a megdöbbenésemet, amikor a tavalyi Bringaexpo kiállításon a legkedvesebb konkurenciám is felvette a terméket a kínálatába (miután én 8 hónapig készítettem elő a piacot), és pár ezer Ft-tal olcsóbb áron kezdte el a márkát forgalmazni. Természetesen túl sok energiát nem öltek bele, nem láttál tőlük Velo.hu-s nyomtatott lapi hirdetéseket, nem repültek ki Spanyolországba a 2014-es termékek bemutatójára, nem vettek részt a műszaki tréningeken, nem készítettek termékbemutató videókat, így csak remélni tudom, hogy a vásárlók kiszolgálása ugyanolyan magas szintű volt, mint nálunk.Ha megnézed a weboldalukat, akkor még a 2013-as modelleket látod – több közülük már tavaly július óta nem rendelhető…

És hogy mit jelent Neked, mint vásárlónak ez a történet? Tudnod kell, hogy a BH-nál az eladott járgányok számától függő, sávos bónusz jár a forgalmazóknak. Mivel a magyar eladott darabszám most kétfelé megy (természetesen mi jóval többet értékesítünk), nem értük el a következő jóváírási szintet, ami durván 5% végfelhasználói árcsökkenést jelentett volna. Gratuláló leveledet kezdheted megfogalmazni…

Sztori 2: Bringaexpo 2013

Ez is jó szaftos. Tudnod kell, hogy a Bringaexpo kiállításra mi azért jártunk, hogy az érdeklődő vásárlókkal fel tudjuk venni a kapcsolatot. Beruháztunk a demo kerékpárokba, és a szervizpontjainkat üzemelő kollégák segítették az érdeklődőket próbapályán. A szervezőktől csak egyet kértünk; szerettük volna a termékeinket kipróbáló érdeklődők email címeit gyűjteni, hiszen ez hajtotta a vásárló-szerzésünk motorját. Már 2012-ben is konfliktusunk volt, hiszen a pályán lévő gépek 80%-át mi adtuk, ennek ellenére a konkurencia kollégái a bejáratnál gyűjtötték az összes érdeklődő email címét, miközben két lepusztult BionX biciklit tettek ki a pályára – szemben a mi többmilliós gépparkunkkal. A tavalyi Bringaexpo kiállításon a konfliktusok elkerülésének érdekében a szervezők központilag gyűjtötték az email címeket a próbapályán. Ekkor is mi adtuk a létszám és a gépek döntő részét. Mivel alapvetően bizalmatlan voltam a rendszerrel szemben, egy kamu email címmel én is regisztráltam a próbapályán. És mi történt? Az Annyira Más Bringabolt egy hét múlva emailben “örömét fejezte ki nekem, hogy találkoztunk a tesztpályán” (sic!), és én a szervezőktől csak pár nappal ezután, heves reklamáció után kaptam meg az email címlistát, amely segítségével én is felvehettem a kapcsolatot a potenciális ügyfelekkel. A szervezők bocsánatot kértek a hibáért – állítólag nem volt szándékosság a dologban, kapacitáshiány miatt kérték meg az ambringásokat, hogy rögzítsék már fel számítógépre a kézzel írott regisztrációs nyomtatványokat. Ők ezt meg is tették, és ha már ott volt a lista, (ki)használták a lehetőséget.

Idén már nem a Bringaexpo kiállításon veszünk részt, hanem az AMTS-re megyünk. Ez három héttel később lesz, ugyanazon a helyszínen. A váltás nem közvetlenül ezzel az incidenssel függ össze. Csak reménykedni tudunk, hogy potenciális vásárlóként a Bringaexpo kiállításon az összes új ebike-ot ki tudod majd próbálni. A mi 25 elektromos bringánk ugyanis nem lesz ott. (És sajnos a Haibike és a Hercules gépei sem).

Sztori 3: Grace

Talán emlékszel rá, hogy tavaly novemberben büszkén közöltem, hogy a Grace elektromos kerékpárok forgalmazójává léptünk elő. Ezt természetesen a gyárral együttműködve, az ő beleegyezésükkel tettem. A német boltoknál sokkal jobb kondíciókat alkudtam ki; a Grace MX2 s-pedelec verziója (45 km/h) szíjhajtással és fokozatmentes váltóval épp befért az egymillió Ft-os vételárba. Ez hihetetlenül jó ár!grace_mx2_foxFebruár első napjaiban tájékoztattak, hogy a szerződésünket mégsem írták alá, mert egy új forgalmazó jelentkezett, aki sokkal nagyobb eladási darabszámot ígért. Ugye nem fogod kitalálni, hogy ki nyerte el az importőri jogot? Mindezt azután, hogy mi már négy hónapja hirdettük a termékeket. 😉

Addigra már jó pár előrendelésünk volt, így futottam egy kört, hátha a konkurenciámtól be tudom szerezni a bringákat. Sajnos a hivatalos, magyar gyári importőrtől rosszabb kondíciókat kaptam, mint amikor felhívtam találomra egy német boltot, aki viszonteladóként is szívesen szolgálna ki minket.

Vevői oldalról ez mit jelent? Majd meglátjuk. Figyeld a fenti típus árát; ebből következtethetsz, hogy a forgalmazó csere megéri-e Neked. Nálunk is megvásárolhatod majd az egyik bringát, így lesz választási lehetőséged.

Sztori 4: Elektromos kerékpár könyv

2012 óta jelentetjük meg minden évben a nagy sikerű “Elektromos kerékpár vásárlók kézikönyvét”.  Ez egy szabadon letölthető ebook, melyből mindent meg lehet tudni, hogy jó döntést hozhass az elektromos kerékpárod megvásárlásakor. A könyv teljes verzióját itt olvashatod:

Barátaim hívtak fel, hogy balkézről gyermekem született, mert egy kísértetiesen hasonló kiadvány jelent meg a piacon. Én ezt nem minősíthetem, javaslom, hogy olvasd el mindkét könyvet, és állítsd fel a saját teóriádat.

Így visszatekintve büszkének érzem magam, hogy elértem azt, hogy a vetélytársam másolja a jól működő dolgainkat. Én is szeretném, ha valaki megmondaná, mit kell tennem, de nekem sajnos magamnak kell kitalálnom. Sajnálattal kell azonban közölnöm, hogy nem ez jelenti a versenyelőnyünket. Azért vásárolnak nálunk, mert mi a nagybetűs VEVŐ-t szolgáljuk ki. A téma szakértői vagyunk, folyamatosan képezzük magunkat, és ezt a tudást a vevőinknek is átadjuk. Bosch szakkereskedőként  közvetlenül tudunk garanciális ügyintézést, számítógépes diagnosztikát végezni, így a vevőinket nem hagyjuk magukra a vásárlás után sem. Szóval csak azt üzenem a vetélytársaimnak, hogy sok sikert kívánok mindenkinek; ebben az évben sem lesz egyszerű a nyomunkban maradni! ;)

(És még mielőtt megkérdeznéd, hogy miért nem rendezem le ezeket a dolgokat a színfalak mögött, akkor az a válaszom, hogy én megpróbáltam. Sajnos sikertelenül… :( )

A cikket elküldtem az AM Bringa tulajdonosának. A válaszát változtatás nélkül közlöm:

“Kedves Ákos!

Csodálkozva olvastam a cikkedet, melyben sajnos sok csúsztatás, tárgyi tévedés szerepel. Úgy tűnik számomra, hogy a vásárlók érdekeinek hangsúlyozása ellenére valójában nem szereted a versenyt, kizárólagosságra törekszel, ezért próbálod lejáratni a konkurensedet, jelen esetben minket.
Remélem, hogy a korrektség okán nem hallgatod el a mi véleményünket a témában, ugyanis ahogy mondani szokták, “ugyanaz a hír másként jelenik meg a medvék, és másképp a vadászok újságjában!”
Láthatóan azt a képet szeretnéd erősíteni az olvasóidban, hogy mi másoljuk, követjük a dolgaidat. Ez azonban hamis, hiszen bizonyíthatóan:
– Nálad hamarabb kezdtünk elektromos kerékpárokkal foglalkozni;
– Nálad hamarabb volt narancs az alapszín az arculatunkban, logónkban, weboldalunkon;
– Nálad hamarabb készítettünk tájékoztató kiadványt bármelyik témában (pl: fekvőkerékpár, elektromos kerékpár, ruházat);
– Nálad hamarabb alakítottuk ki azt az üzleti modellt, melyben szerepelnek a következők: bolti segítség, próbálási lehetőség, bérlés, hírlevél, blog, social site-ok;
– Nálad hamarabb voltunk jelen kiállításokon, rendezvényeken ebben a témában kiállítóként , korábban kezdtünk próbáltatni kerékpárokat;
– Nálad hamarabb készítettünk videókat termékekről, túráinkról, eseményeinkről.
Ezek után nem tudom, hogy miért gondolod, hogy mi másolunk Téged?
Mi mégsem hánytorgattuk mindezt a szemedre, nem vádoltunk meg semmivel, nem akartunk lejáratni.
Ugyanis számunkra természetes, hogy a jó dolgokat előbb utóbb átveszik a konkurensek is. Ez  annak a versenynek a lényege, amit úgy tűnik, hogy nem kedvelsz, de ami a vásárló számára egyre jobb szolgáltatásokban testesül meg.
Nézzük akkor pontokba szedve a választ a 4 pontodra:
1, BH bikes
Mivel ugyanazon a piacon tevékenykedünk, és ráadásul eléggé tájékozottak vagyunk az elérhető termékekkel kapcsolatban, így természetesen időnként előfordul, hogy ugyanazon márkákat szeretnénk forgalmazni mindketten. Az, hogy ezek közül ki melyiket kürtöli először világgá, nem jelenti azt, hogy a másik forgalmazónak ne lenne joga ugyanazt a márkát felvenni a kínálatába. Szerintünk a vásárló érdeke pont az, hogy ugyanazt a terméket meg tudja venni több helyen, ne legyen kiszolgáltatva egy forgalmazónak, bármilyen.
A BH bikes esetében ugyan már régóta ismertük őket, azonban addig nem indítottuk el a forgalmazását, amíg ők nem kerestek meg minket erre vonatkozóan. Nyilván azért tették ezt, mert állításoddal ellentétben nem adtak a Velosatnak kizárólagosságot, és több viszonteladót szerettek volna az országban. Mivel a termékkel jó tapasztalatunk volt, elkezdtük forgalmazni a tavalyi Bringaexpon, mivel az egy kiváló bevezetési alkalom volt. Spanyolországba valóban nem utaztunk ki a vevőtalálkozójukra, viszont a német kiállításokon volt alkalmunk beszélni velük, megismerni és kipróbálni a termékeiket, illetve begyűjteni minden szükséges információt ahhoz, hogy kellő szakértelemmel foglalkozhassunk termékeikkel. Értem én, hogy le szeretnél járatni bennünket, azonban azért minket hibáztatni, mert nem értél el egy szükséges limitet az eladásban a következő kedvezmény szintet illetően, hát ez furcsa, és kicsit versenyellenes hozzáállás. Nyilván, ha a világon egyedül a Velosat adhatna el BH bringát, akkor a jelenleginél többet tudna eladni, de ez csak Neked lenne jó, a gyártónak és a vásárlóknak nem…
2, Bringaexpo 2013
A kiállítás próbapályájára először csak cégenként 3 bringát lehetett kivinni, a szervezők csak utána engedték meg több tesztbringának a kivitelét, amikor nem telt be a keret. Mi először ezért csak 3 bringát vittünk ki, ugyanúgy, mint Ti. Később még adtunk bringákat, azonban a próbapáyán sok olyan hazai gyártó és disztribútor gépe volt kinn, amiket ugyan Ti vagy mi szerveztünk oda, de azokat nem számítanám bele mint sajátot…
A feliratkozottak adatainak elektronikus rögzítése óriási, 5 teljes napos társadalmi azaz ingyen végzett munka volt a részünkről, evvel segítettük, hogy ne hetekkel később legyen készen az érdeklődők listája, ami nem csak nekünk, de Neked és minden más kiállítónak is érdeked volt. Ezért mi semmit nem kaptunk a szervezőktől, Tőled meg csak felháborodott reakciót, hogy miként lehettek nálunk a feliratkozottak adatai hamarabb, mint Nálad….
Az általad említett levél kiküldés egy olyan próba küldés volt, mellyel a hibásan felvitt tételeket szerettük volna kiszűrni, ugyanis a kézírások elég olvashatatlanok voltak ahhoz, hogy gyakran bizonytalanul tudtuk csak elolvasni a jelentkezések kézzel írt adatait. Amikor a kiküldést követően kiderült, hogy melyik a hibás email, igyekeztünk azokat gyorsan kijavítani, hogy számotokra és a többi forgalmazó számára hibátlan listát adhassunk át. Ha ez hiba volt a részünkről, akkor emiatt ezúton is elnézést kérünk.
3, Grace
A Grace sztorija hasonló a BH-nál leírtakhoz, itt sem azután kezdtünk el dolgozni a Grace forgalmazási jogok megszerzésén, amikor Te már publikáltál a forgalmazásról, azaz megjelent a cikked, hanem hónapokkal korábban, mint utóbb kiderült, veled párhuzamosan… Mi döbbentünk meg a legjobban akkor, amikor a publikáltad, hogy megkaptad a forgalmazási jogot! Az, hogy a Grace végül helyetted inkább mellettünk döntött, az nem hiszem, hogy ránk nézve jelentene rosszat, nyilván minket tartanak alkalmasabbnak arra, hogy megfelelően képviseljük ezt a prémium márkát.
Mi egyébként a hivatalos, a gyártó által kötelezően és mindenki számára egyöntetűen előírt árakon kínálhatjuk csak a Grace termékeket. Amennyiben ettől eltérő áron szerepelnének a termékek nálad, akkor azt vagy megtévesztésből illetve hitelrontás miatt teheted, hogy a potenciális vásárlók elriadjanak a márkától és tőlünk, vagy tényleg sokkal olcsóbban tudod beszerezni, de akkor az nem lehet legális beszerzési forrás, ugyanis erre vonatkozóan is kemény nemzetközi előírásai vannak a Grace-nek. Mindkét említett esettől óva intenélek tehát, mert egyik sem etikus üzletileg illetve nem jogkövető magatartás, és ennek megfelelően következménnyel jár.
Mi szeretnénk, ha együtt tudnánk működni a Grace termékek forgalmazásában, hiszen közösen többet tudunk elérni, mint ki-ki egyedül, és értékeljük azt a sok munkát, amit azóta beletettél az elektromos kerékpárok elterjesztésének közös ügyébe, mióta először találkoztunk az Annyira Más Bringaboltban. (Bár akkor még nem mint jövőbeli konkurens, hanem mint érdeklődő jöttél hozzánk informálódni.)
Csak megjegyezném, hogy akkor már mi évek óta foglalkoztunk elektromos kerékpárokkal, sőt részt vettünk az EU-s Go-Pedelec projekt elektromos kerékpárokat népszerűsítő több éves munkájában.
4, Elektromos kerékpár ebook
Furcsállom, hogy nem tűnt fel számodra, hogy nekünk korábban volt ebook-unk az elektromos kerékpárokról, mint Neked! Igaz, hogy a mi korábbi verziónk sokkal rövidebb, kevesebb információt tartalmazó anyag volt, mint akár a mi új, akár a Te bármelyik anyagod. Tény, hogy ezügyben beelőztél minket tavaly időlegesen, ezért tartottuk fontosnak, hogy elkészüljünk egy mindegyiknél átfogóbb, nagyobb terjedelmű, komoly anyaggal. De ez miért is zavar Téged azon kívül, hogy nem szereted, ha jó a konkurensed? A vásárlók számára hasznos, ha komoly tájékoztatást kaphatnak, és számunkra a vásárlók érdeke fontosabb, mint a konkurensünké!
Az általad a blogodra felrakott ISSUU oldalon egyébként csak az ebook-unk első 26 oldala olvasható el a 134 oldalas anyagból, erre talán érdemes felhívnod a figyelmet, amikor azt kéred az olvasóktól, hogy hasonlítsák össze a Te általad írott anyaggal…
Egyéb észrevételeink, amivel még megvádoltál minket a cikkben:
– Mi most is szeretnénk együttműködni a harc helyett, de ezt nem úgy képzeljük el, hogy letiltjuk a másikat valamiről, hanem hogy támogatjuk abban, ha forgalmazni akarja a termékeinket;
– A cégünk arculata már a kezdetektől, 2007 óta narancs színű volt, mikor még céged, a Velosat sehol sem volt, ezért furcsa volt, hogy Te miért evvel a színvilággal indultál el, hiszen így megtévesztő a két arculat, könnyű összekeverni a kettőt.
Tehát, hogy ki kit követett illetve másolt akár ebben a kérdésben is, arról lehet beszélni, csak nem hiszem, hogy sokra vezet.
Kérlek tehát, hogy a harc helyett működjünk együtt a közös célban, hogy minél többen megismerhessék hazánkban az elektromos kerékpárokat!
Kérlek, hogy ha fontosnak tartod a korrektséget, akkor jelen levelemet változtatás nélkül, vagy idézet és változtatási szándék esetén az előzetes hozzájárulásommal publikáld a félreértések elkerülése érdekében.
Köszönöm előre is.
Üdvözlettel
Murlasits Attila”
Nos, mindkét fél meghallgattatott. Mindenki vonja le a megfelelő következtetést.
Szólj hozzá!