Olvasási idő: < 1 perc

A bikeacademy.at kollégája megosztja a titkait a kezdő emontisokkal.

A németül nem tudók részére röviden összefoglaljuk az elhangzottakat (érdemes nézni hozzá a videót is, ahol az adott „gyakorlatot” be is mutatják):

  • Ha hatékonyan akarsz hegynek felfelé tekerni, akkor 80-90-es percenkénti pedálfordulattal érdemes menni
  • Ha túl erősen lépsz a pedálba, akkor a rendszer visszavesz a teljesítményéből
  • Elektromos montin általában ülve tekerünk felfelé. Ha kiállsz a nyeregből, akkor egyenetlenül tekersz és a motor is egyenetlenül segít rá
  • Ha nagyon nagy az emelkedő, akkor a felsőtesteddel hajolj a kormányra, hogy alacsonyabb legyen a súlypontod, és több súly jusson az első kerékre. Felfelé tekerve is a nyeregen ülve maradunk, de kicsit előre kell csúsznod rajta.
  • Ha meredek emelkedőn kell megállnod és újra elindulnod, akkor az emelkedőre ferdén állítsd be a bicajt, told rá a rásegítést. Húzd magad felé a kormányt, dőlj rá, és dinamikusan kezdj el tekerni.
  • Fékezéskor egy sokkal nehezebb bicajt kell megállítanunk. Próbáld a súlypontodat alacsonyan tartani és told el magadtól a kormányt, hogy az első kereket a földre szorítsd.
  • Kanyarodáskor a kormányt a kanyar belső oldala felé told, és a tested súlypontja maradjon a kerékpár fölött. A kerékpár a kanyart bedöntve veszi be. A kanyar előtt fékezünk, a kanyarban pedig lassan növeljük a sebességet. Az első féket nagyon óvatosan kell használni, mert ha az első kerék megcsúszik, akkor garantált az esés. A kanyarba befelé haladva már azt nézzük, hogy hol fogjuk azt elhagyni.

A kezdőknek szerintünk ez nagyon hasznos infó, Lájkolod? 😉