Olvasási idő: 4 perc

Nem számít, hogy az országút, a terep vagy a városi aszfalt szerelmese vagy, egyedül az számít, hogy tekerj! Ott és akkor, ahol Te szeretsz, ott és úgy, ahogy más nem teszi: ebike-kal egy új élmény vár. Három remek útvonalat mutatunk be, három különböző terepen.

Terepre fel!

A terep a szerelmed, de inkább a kezdők közé sorolod magad? Ezt az útvonalat imádni fogod! A Batthyányi térről kb. 20 perc alatt elérhető a 10 kilométeres körtúra kezdőpontja. A Fenyőgyöngye Étteremtől a (Guckler Károly kilátó felé induló) K- jelzésen ránézésre bizton állítjuk: rögtön nagy segítség lesz az elektromos rásegítés… Egy kilométernyi felfelé után a szintúton kialakított tanösvényre fordulunk. Itt-ott vadregényesen összenőtt fák adják az út romantikáját, a 2018-ban kialakított kilátópontok Óbudára és a Pilisre nyújtanak kilátást: csodás panoráma tárul a szemünk elé. A Virágos-nyereg és a Határ-nyereg közötti (S- jelzésű) single-tracken saras, homokos és sziklás szakaszok váltják egymást. A Határ-nyeregből az Oroszlános szikla felé véve utunkat a K- úton enyhe, de alattomos emelkedő következik, önerőből nem biztos — biztos, hogy nem — mosolyogva tekernél fel az Árpád kilátóba… Innen már csak le kell ereszkedni a K- jelzésen, és a kiinduló pontként is szolgáló Fenyőgyöngyében megrendelni a hideg üdítőt és a megérdemelt menüt.

Romantikus, városi, Duna-parti bringázás

Budapest közlekedésében, szórakozásában, sportéletében és turisztikájában is főszerepet játszik a Duna! Változz egy napra turistává, pattantj “e-nyeregbe” és bringázz végig a Duna-parton a Duna Arénától egészen a Kopaszi-gátig! Mondjuk is az általunk legjobbnak vélt útvonalat, és soroljuk mellé a látványosságokat: Dagály sétány, Áprád híd, végig a Margit-szigeten (frissítő a Champs Szigetben vagy a Raktár Beach-en), Margit híd, Jászai Mari tér, Olimpia Park előtt tovább a Parlamentig, MTA épület és Széchenyi tér, át az Erzsébet hídon, rövid szakasz a Citadella árnyékában a budai oldalon, vissza Pestre a Szabadság hídon a Fővám térre, tovább a pesti rakparton (frissítő a Bálna teraszán), Nehru Part, Boráros tér, tovább a sétány mellett el a Nemzeti Színház és Müpa előtt, át a Rákóczi híd kerékpárútján a végállomásra, a Kopaszi gátra, ahol a kellemes, parkos környezetben pihenhetünk, valamint ha megéheztünk, gasztrokalandokban is részünk lehet! A hajóállomásról visszajuthatunk a kiinduló pontra a BKK menetrendjében is szereplő hajókkal!

Irány Szentendre!

A Szentlélek térről indulva a Gróf Esterházy János rakparton hipp-hopp az Óbudai-sziget bejáratánál találjuk magunkat. Hosszan, egyenesen haladunk az Ángel Sanz Briz úton, majd a Gázgyár úton — át az Újpesti vasúti híd alatt — átkelünk, és a Duna-parton a Rómain haladunk tovább. A Pünkösdfürdői Strandot elhagyva felkanyarodunk a gátra, a Barát-patakon kis kunkorral kelünk át, majd utunk a Duna sétányon folytatjuk utunk. A Megyeri híd alatt haladunk el, innentől a vadregényes Budakalászi Duna-parti kerékpárúton gurulunk. A Dera-pataknál ismét kis kerülőt kell tennünk, de a vízfolyás túloldalán gyorsan visszajutunk a sétányra, s perceken belül a Duna Korzón találjuk magunkat. Ami jár, az jár: a glikogénraktárak visszatöltésére választhatunk fagyit, süteményt, isteni pizzát, lepényeket vagy klasszikus magyar ételeket is. Szentendre színes gasztronómiai élményekkel, csodás kilátással és minden korosztály számára izgalmas programokkal várja az odalátogatókat.
Ha feltöltődtünk, és egy kicsit kipihentük magunkat, hazafelé alternatív útvonalopcióként ajánljuk a 11-es út mentén futó, nemrégiben felújított kerékpárutat. Tehetünk egy kis kitérőt a Lupa-tó irányába, de körbegurulhatunk az Omszki-tó partján is: mindkettő rendkívül hangulatos, előbbiben akár csobbanhatunk is! Ha nyugodt, vakációt idéző kerékpározásra vágyunk, javasoljuk, hogy a Hadrianus utcán kanyarodjunk vissza az üdülőövezeti részre, folytassunk utunk a Királyok útján, majd a Nánásin. A Czinielnél frissíthetünk egyet, hogy az utolsó néhány kilométert is élvezettel tegyük meg. Az alagút után forduljunk a Gázgyár utcába, majd az Ángel Sanz Brizen visszacsorgunk Óbudára. Záróprogram lehet a Kassák vagy a Vasarely Múzeum, remek programokkal vár a Kobuci kert is.