Olvasási idő: 3 perc

Töltsd nyeregben a munka ünnepét! Aktív pihenésre, szórakozásra és kikapcsolódsra vágysz? Ha még nincs ötleted, hogy merre gurulj, olvasd el cikkünket: három kihagyhatatlan bringatúrát ajánlunk figyelmedbe! Vár Tata, a Mátra és a Bükk — válassz erőnlétednek megfelelő útvonalat és kalandot!

Hódítsuk meg az ország legmagasabb pontját!

A Mátra mindig jó választás, ha keményebb bringás terepre vágyunk. Indítsuk körtúránkat Gyöngyösről, így bevehetjük a Kékest, majd a Galyatetőre felkanyarodva, Pásztón keresztülszáguldva zárhatjuk a túránkat. Ez a táv kb. 88 km, 1500 m-es szintkülönbséggel, ezért embert próbáló kalandban lehet részünk.

majális kétkeréken

A Kékes felé tartva bemelegíthetünk az enyhe szerpentineken, majd Mátrafüredre érve kezdődnek az igazi emelkedők. Az utolsó 4 km különösen gyilkos, itt máris hasznát vehetjük ebike-unk többleterejének. A hegytetőn mindenképpen álljunk meg egy rövid pihenőre, és élvezzük az elénk táruló táj szépségét. Ha kifújtuk magunkat, lezúgathatunk Mátraházáig és irány Galyatető! Ez a szakasz nagyon jól tekerhető, kényelmes emelkedőkkel van megszórva. Kihasználva az elektromos rásegítést biztosan nem fogunk kitikkadni, és még egy kis bámészkodásra is lesz erőnk. Galyatetőről lefelé az út minősége hagy némi kívánnivalót maga után, ezért legyünk óvatosak, kicsit vegyünk vissza a száguldás sebességéből. Pásztó után már csak Szurdokpüspökinél akadhatunk össze egy rövid, kíméletlenebb szakasszal, de innen már sétagalopp begurulni a célba.

Tókerülő túra a családdal

Tatán több forrás és tó is található, ezért kiváló úti cél lehet, ha szemet gyönyörködtető környezetben szeretnénk lenyomni egy könnyedebb túrát. A kb. 20 km-es távon szinte végig sík terepen tekerhetünk, ezért bátran induljunk neki családdal vagy kezdő bringázókkal is.

Tata bicikliút

Tatáról induljunk el a Tatabányára vezető, biztonságos, autós forgalomtól elkülönített biciklisúton a Derítő-tó felé. Rövid kerekezés után már meg is pillanthatjuk a csillogó víztükröt. Az úton tovább haladva hamarosan elérünk a Kiskacsás és a Nagykacsás tavakig, ahol a festői környezetben megállhatunk egy rövid pihenőre, piknikezésre. Ezután az Által-ér mentén folytassuk utunkat, s hamarosan elérkezünk a Vértesszőlős határában lévő Kétlyukú-hídhoz. Ha kigyönyörködtük magunkat, induljunk vissza Tata felé, és ejtsük útba az Öreg-tavat. A murvás út ligetes-fás területen visz keresztül, ami végül a várba vezető sétányba fog becsatlakozni. Az Angolkertet átszelve a Cseke tóhoz érkezünk, amely szintén csodás látvánnyal kápráztatja el a kirándulókat. Innen kanyarodjunk vissza az Öreg-tó felé, és ha van kedvünk, együnk a sétányon egy fagyit.

Bükki megmérettetés

A Bükk is bőven tartogat számunkra kalandos bringautakat. Az Egerből induló, Lillafüredet és Szilvásváradot is érintő körtúra kb. 115 km hosszú, a szintemelkedése pedig 850 m, így nem árt, ha felkötjük a biciklisnadrágot. Egy extra akksi is jól jöhet, vagy ha ez nem megoldható, nézzünk ki egy éttermet, panziót, és érdeklődjük meg, hogy feltölthetjük-e ott az akkumulátorunkat.

Bükk bicikliút

Egertől egészen Felsőtárkányig biztonságos kerékpárút vezet. Innen tovább haladva elkezdenek sűrűsödni az utunkat szegélyező fák, és kezdünk ráfordulni az erdőbe vezető szerpentinre. Hollóstetőig enyhe, de kitartó emelkedőn kell tekernünk, majd megkezdődik egy hosszabb, lejtős szakasz, ahol egy kicsit odaléphetünk a pedálnak és élvezhetjük a száguldást. Hamarosan elérünk a Szinva- és a Bársonyos-forrásokig, ahol érdemes megtölteni a kulacsunkat a jéghideg, kristálytiszta vízzel. Innen már csak néhány kilométer, és megérkezünk Lillafüredre és a Hámori-tó partján folytathatjuk utunkat. Az ómassai elágazásnál jön egy erőteljes emelkedő, ahol bevethetjük ebike-unk motorját is. Mályinka felé csodálatos környezetben gurulhatunk lefelé a meredek lejtőkön, majd Szilvásváradig egyenes szakaszon kerekezhetünk tovább. Innen már nem sok van hátra Egerig, azonban vigyázzunk, mert szűk és kanyarokkal tűzdelt út visz vissza a városba.

Források:

http://www.bike4fun.hu/matra-kor-kekestetovel/ http://www.bike4fun.hu/matra-kor-kekestetovel/