Olvasási idő: 2 perc

Az Eurobike idején már kaptunk ízelítőt a Bosch újdonságairól, de most teljesen lehullott a lepel a legnagyobb ebikerendszer-gyártó 2025-ös fejlesztéseiről.

Új motor: Bosch Performance Line CX (BDU384Y) (Smart system)

Mint látható, új felfogatási rendszert kapott, ez megegyezik az egy éve bemutatott Performance Line SX motorral. Mindössze kettő csavar tartja a vázhoz, ezzel megkönnyítve a szerelők dolgát és a szervizelés menetét. A motor felfogatásánál gumibakok vannak, ez tompítja a rezonanciát és a hangot, így nem erősíti fel a váz ezeket. A Bosch optimalizálta a fogaskerekek kialakítását,  és állítólag már hegyről lefele jövet sem fog kattogni a motor.

A motor könnyebb is lett 100grammal, így 2,8kg-ot nyom a mérlegen. A tömítéseket is továbbfejlesztették, így azt ígérik, hogy kikapcsolt rásegítés mellett is nagyon könnyű lesz tekerni. Kompatibilis lesz az új TRP 12 sebességes elektromos láncváltóval, amit majd teljesen automata üzemmódban is lehet használni. A maximális nyomatéka maradt 85Nm, a maximális teljesítménye sem változott, és a rásegítési szorzók sem változtak az egyes módokban az előző CX motorhoz képest.

Lesz viszont egy új elindulási segédlet, Hill start assist néven. Ennek a lényege, hogy kerékpáron ülve, legyen az akár Cargo vagy Emtb, egy gomb lenyomásával fog adni annyi erőt a motor, hogy a kerékpár elinduljon meredek emelkedőn, vagy nagy súllyal is.

  • Új CX motor

Új kijelző: Bosch Purion 400

Szükséged van kijelzőre, de nem szeretnéd, hogy letörjön egy esésnél? Akkor erre van szükséged! Biztonságos helyen, közvetlenül a kormányszár mellett a kormányra van elhelyezve.

Mivel ez csak egy kijelző, szüksége van a rendszernek egy vezérlőre, ami lehet akár a Led Remote, vagy a System Controller+Mini Remote. 40mm átmérőjű a kijelző és 320×160 pixel a felbontása. Várhatóan a Purion 200 megjelenítő képességeivel fog rendelkezni és minden fontos adatot látni fogunk rajta.

Bekötése a rendszerbe egyszerű, mindössze össze kell kötnünk a motorból érkező kábellel és a vezérlővel. Két felfogató bilincse lesz, egyik a 31,8mm-es, másik a 35mm-es kormányokkal lesz kompatibilis.

Új akkumulátorok: PowerTube 600 és PowerTube 800 (horizontális és vertikális)

Nagyobb kapacitás/súly arány. A 600Wh-s súlya ~3kg, míg a 800Wh-é 3,9kg.

A nagyobb kapacitású 60mm-rel lett rövidebb, így kisebb felhasználóknak is könnyen tudnak kerékpárokat készíteni a gyártók. Ezen kívül az új 600wh-s akkumulátor helyére könnyen betehető a 800wh-s, viszont a méretváltozások miatt az új akkumulátorok nem tehetőek be a mostani vázakba/akkumulátorok helyére.

Az új akksit ugyan úgy alumínium házban lesznek, viszont ezüst színben fognak pompázni a környezettudatosság miatt (nem festik).

Új ABS: Bosch eBike ABS Pro

Kifejezetten verseny- és teljesítményorientált felhasználóknak szánja a Bosch. Még erősebb fékhatás, és már az is bekapcsolható, hogy engedje a rendszer felemelkedni a bringa hátulját.

Két új mód is lesz hozzá: ABS Trail Pro ez lesz a standard, még erősebb fékezést és rövidebb fékutat eredményez. ABS Race mód pedig kifejezetten a versenyzőknek készült, itt engedi a rendszer, hogy elemelkedjen a talajtól a bringa hátulja/hátsó kerék.

A 2025-ös újdonságok januárban már megérkeznek az Ebikeshop üzleteibe, így érdemes lesz majd benézned hozzánk! 🙂

(A robbantott ábrák az ebike-mtb.com oldalról érkeztek!)