Olvasási idő: 2 perc

Az E°Bike Company Mainz YouTube oldala egy kiváló összefoglaló videót publikált a Bosch motorok leggyakoribb hibakódjairól! Összefoglaltuk belőle számodra a lényeget!

201-202, 430, 500, 502, 503, 504, 630 … 

A hibakódok általában háromjegyű számok, melyek gyakran bármilyen előjel nélkül, egyik pillanatról a másikra jelennek meg a kijelzőn, sőt, gyakran a motor automatikus leállásával járnak együtt. Nem kell bringagurunak lenned, hogy megoldhasd a problémát: gyakran egy apró beállítás, újraindítás, igazítás segít!

Melyik mit is jelent, mire utal?

Jöjjön a videó, alább pedig a hibakódok! Ha megjelenik valamelyik, mielőtt azonnal a szervizbe rohannál, nézd át a listát! 

  • 430 — Nagyon ritkán előforduló hiba. Hiába nyomod a bekapcsoló gombot, nem történik semmi. A kijelző akkuja teljesen lemerült. Megoldás: az ebike alján/akksiján is találsz egy bekapcsoló gombot, próbálkozz ezzel! A kijelző is hamarosan életre kel, amint töltést kap! 
  • 503 — Talán a leggyakoribb hiba, azonban ettől aztán pláne nem kell félned! A küllőn lévő mágneses szenzorral függ össze: ellenőrizd, hogy nem hagytad-e el útközben/a garázsban, illetve hogy megfelelően van-e pozícionálva, nem csúszott-e el valamerre! Amint helyére kerül a mágneses egység, azonnal eltűnik a hibakód is!
  • 500 — Nos, ez egy kritikus hiba lesz… Sajnos a bűvös 500-as motorhibát jelez. Mindenképp próbáld meg újraindítani a bicajt, de ha nincs változás, irány a kereskedő vagy a szerviz! Lehet a baj kisebb vagy nagyobb, ne találgass, ne próbálkozz magad hozzányúlni a szerkezethez, inkább irány a bolt!
  • 502 — Ennél a hibakódnál valószínűleg valamelyik világításért felelős kábel sérüléséről, jobb esetben csak kicsúszásáról lesz szó! Ellenőrizd, indítsd újra! 
  • 504 — Egy nemrégiben bevezetett hibakód! Mivel egyre gyakoribb a sebességleszabályozó rendszerek manipulációja, a Bosch ez ellen is próbál védekezni (ezzel megvédve Téged egy esetleges büntetéstől, illetve a magasabb sebesség miatti magasabb baleseti kockázati tényezőktől is). Ha érdekel a téma, olvasd el ezt a cikkünket is! 
  • 530 — Akksipara! Tippünk: vedd ki az akksit, kapcsold ki, várj egy picit, nyomd 10 másodpercig a gombot és ellenőrizd a kijelzőt! Ha nincs változás: szerviz! 
  • 605 — Még mindig az akksi… Most azonban a hőmérséklettel lesz gubanc! Lehet, hogy kihűlt, lehet, hogy túlmelegedett… Tárold néhány óráig szobahőmérsékleten, majd kapcsold be újra a bicajt: várhatóan el is tűnik a hibakód!
  • 620 — Gubanc az akksitöltővel! Első teendő: találj valakit, akinek ugyanilyen töltője van (ha nincs ilyen ismerősöd, irány a szakszerviz!) és ellenőrizd, hogy a másik töltőre csatlakoztatva eltűnik-e a kód, illetve hogy az megfelelően tölti-e az akkumulátorodat! 
  • 201 és 202 — Szintén a hőmérséklettel összefüggésben álló hibakódok! Túl hideg vagy túl meleg… A 605-nél kritikusabb, még alacsonyabb vagy még magasabb hőmérsékleti eltérés esetén tapasztalhatod ezeket a kódokat. Amit tehetsz: szobahőmérsékleten tárolod az akksit pár óráig, majd úraindítod és ellenőrzöd a rendszert!