Megérkezett hozzánk az összes 2015-ös elektromos kerékpár motor – itt az ideje, hogy királyt válasszunk!

blue_label_hybrid_cover

Lassan kitehetjük a megtelt táblát a bemutató termünkre, hiszen az összes fontos 2015-ös elektromos rásegítésű modellből van már kipróbálható példányunk. Az új motorokat viszonylag nehéz elhelyezni a palettánkon, mert a megadott műszaki adatok sajnos nem mindig összehasonlíthatók. A céluk tehát az volt, hogy találjunk a való életből vett mérési módszert, amivel  a motorok erejét össze tudjuk vetni.

Röviden pár szót az indulókról (csak nyomatékszenzoros rendszereket teszteltünk):

Bosch motorok

Ezek már régi ismerőseink, hiszen ezek a bringák adják a kínálatunk gerincét. 2015-ben három féle motor közül választhatsz majd. A 250W-os Active Line és a Performance Line a leadott nyomatékban és a karakterisztikájukban különbözik. Mindkettő 25 km/h-ánál szabályoz le. A Performance Line-nak van egy 350W-os 45 km/h-ás verziója, melyet az s-pedelec bringákba építenek be. A 2015-ös Bosch motoros bringákat itt találod: Bosch Active Line, Bosch Performance Line, Bosch Performance Line Nyon kijelzővel.

Panasonic motorok

Itt két verziót találsz. A 36V-os középmotort túrázáshoz találták ki, a 48V-os hátsókerékhajtás viszont igazi erőgép – és még visszatáplálásra is képes. A Panasonic motoros bringákat itt találod.

Yamaha motor

Új játékos a magyar piacon. A középmotor elképesztően kompakt, az indulásól folyamatosan húz. Kicsit sivítós hangja van, ami nem kellemetlen, a tesztvezetőink szerint ez még szerethető is. A 2015-ös Yamaha-motoros bringákat itt találod.

BH motor

A spanyolok trójai falova. A 350W-os hátsó agymotor elképesztő dinamikával húz, mégis sikerült nekik a pedelec szabvány szerint minősíttetni, tehát ezek az ebringák továbbra is kerékpárnak minősülnek. Itt találod a BH motoros bringákat.

AGOGS motor

A csehek 48V-os hátsókerék megoldása brutális erejű. Akár 700-800W-ot is le tud adni, de a dinamizmusa elsősorban 25 km/h alatt érvényesül. A webshopos link itt van.

Shimano Steps motor

Szintén új a magyar piacon. A japánok a túrázós és városi kerékpárosokat célozzák az új középmotorjukkal. A nyomatékszenzor nagyon finoman teszi a dolgát, de a motor hangja jól hallható. A Bosch és a Yamaha középmotor nagy ellenfele. Kínálatunkban egyelőre nem találod meg, de tavasszal erre még biztosan vissza fogunk térni.

TQS motor

A német M1 Sporttechnik építi be a bringáiba a 850W-os, sebesség-korlátozás nélküli TQS középmotort. A legerősebb, szériában szerelt motorról van szó. Itt találod az elérhető modelljeit.

Tesztelés módja

Teljesen szubjektív tesztet találtunk ki. Fogtunk egy satnya, 40-es férfiembert, és felküldtük a Gellért-hegyre. A legnagyobb rásegítést választotta, és a Szirtes úton kergettük fel. Itt 180 méteren 22 méteres szintkülönbséget kell leküzdeni. A bringák átlagsebességét GPS-szel mértük.

Gellért-hegy térkép

 

Azért a járókelők néztek ám nagyokat, hogy ki ez az őrült, aki kedvtelésből kerekezik fel a hegyre… De mi nem zavartattuk magunkat sem a csodálkozó tekintetektől, sem a 10 fokos hőmérséklettől… 🙂

Hogy ne csigázzunk tovább, itt a végeredmény:

Gellért_hegy_v2

A motorok nagy része minden probléma nélkül abszolválta a kihívást. A 24..25 km-es átlagtempós próbálkozásoknál meg kell említenünk, hogy ez a motorok leszabályozási tartománya. Sok modellnél érezhető volt, hogy van még tartalékuk, de a sebességkorlát elérése miatt ez már nem érhető el a bringás számára. Jó pár modellen montis gumik voltak, ami biztosan visszafogta a sebességet, de ez az 1-2 km/h szerintünk nem befolyásolja tesztünk eredményét.

Kellemes meglepetés volt számunkra a Yamaha modellje. Erő alapján a Bosch Performance Line és az Active Line közé tennék, de azoknál sokkal olcsóbb. Szerintünk egyértelműen ez lesz az év motorja.

tár_nagy

És melyik rendszert érdemes választani? Ez egy nagyon nehéz kérdés. Minden motornak megvan a maga előnye és hátránya. Vásárlás előtt az összeset ki kell próbálni. Az elvárásaid segíteni fognak, hogy pár motorgyártót kizárjunk a listából. Kifinomultságot pl. ne várj a BH vagy az AGOGS motorjaitól, és ne akarj az Alpokba menni a Panasonic középmotorjával. Ha visszatáplálást szeretnél, ne válaszd a Bosch hajtásait, és ne gondolkodj a Panasonic hátsókeres motorjában, ha nem szereted a villamos hangját… 🙂 Ha bejössz hozzánk, biztosan meg tudjuk Neked keresni a számodra legjobb rendszert!

Ha kérdésed lenne a motorokkal kapcsolatban, írd meg nekünk a hozzászólások között! 🙂

Frissítés (2015.04.20): A táblázatba bekerült a Spitzing is.

Szólj hozzá!