A kerékpárra szerelhető gyerekülések nagyszerű lehetőséget biztosítanak a családok számára, hogy közösen élvezhessék a biciklizést. A Bobike márka különösen népszerű ezen a piacon, hiszen számos előnnyel rendelkezik.
https://bobike.com/
Jogi Szabályozás:
Magyarországon a kerékpárra szerelhető gyerekülések jogi szabályozása nem túl részletes, de néhány fontos szempontot figyelembe kell venni:
Biztonsági Előírások: A gyereküléseknek meg kell felelniük a nemzetközi biztonsági előírásoknak, amelyek többek között gyermekbiztos csatokat és párnázott üléseket írnak elő.
A kerékpárra gyermekülés olyan módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja.
Az ülésfelület súlypontjának a jármű hosszanti függőleges szimmetriasíkjában, a tengelysíkok között kell elhelyezkednie.
A vezető háta mögött közvetlenül elhelyezett gyermekülés azzal a feltétellel megengedett, hogy háttámlával és a gyermek méretére beállítható, általa ki nem kapcsolható, a kibújást minden körülmények között megakadályozó utasvisszatartó rendszerrel van ellátva.
Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni, és a konstrukciónak meg kell akadályoznia, hogy a gyermek lába a kerékkel érintkezésbe kerülhessen. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, valamint az azzal együtt elforduló szerkezettel.
Ezenkívül fontos tudni, hogy pedelec S és R típusú kerékpárokon tilos gyermekeket szállítani, mivel ezt a törvény gyermekveszélyeztetésnek tekinti.
https://bobike.com/
Bobike Márka és Piaci Előnyei:
A Bobike gyerekülések különlegessége több dologban rejlik:
1. Biztonság: Kiemelkedő biztonsági funkciókkal rendelkezik, amelyek maximális védelmet nyújtanak a gyermekek számára.
2. Kényelem: Ergonomikus kialakításuk páratlan kényelmet biztosít hosszabb utak során is.
3. Minőségi Alapanyagok: Tartós és környezetbarát anyagokból készülnek, ami hosszú élettartamot garantál.
4. Stílusos Dizájn: Modern és esztétikus megjelenésük vonzóvá teszi őket mindennapi használatra.
5. Egyszerű Felszerelhetőség: Könnyen felszerelhetők és levehetők, ami nagyfokú praktikusságot biztosít.
Összességében a kerékpárra szerelhető gyerekülések biztonságos módot kínálnak arra, hogy gyermekeinkkel együtt élvezzük a biciklizést. A megfelelő jogi előírások betartása mellett olyan megbízható márkák termékeit válasszuk, mint amilyen a Bobike.
Akár ez lesz az első teled ebike-osként, akár már rutinos ebike teleltető vagy, egy biztos: azt szeretnéd, ha az akksid jövőre is pont olyan patika állapotban lenne, ahogyan a téli pihenőidő elején hagytad. Vagy lehet, hogy nem is lesz olyan fagyos a tél, hogy hosszabb időre pihentetned kelljen a kétkerekűdet: a 10 fok alatti hőmérséklet azonban már rövidebb tárolás esetén sem a legszerencsésebb. Mit tehetsz hát, hogy a lehető leghosszabb ideig megőrizd az akkumulátorod élettartamát és teljesítményét? Cikkünkben ennek jártunk utána.
https://www.bosch-presse.de/
Sokan tévesen azt gondolják, hogy a hideg időjárás miatt az elektromos kerékpárokat nem lehet használni télen, de ez nem így van. Az ebike-ok ugyanúgy használhatók a hideg hónapokban is, azonban fontos ügyelnünk arra, hogy az akkumulátorokat ne tároljuk hideg helyen. A lítium-ion akksik érzékenyek a hőmérséklet-ingadozásokra, ezért ajánlott őket 10-23°C közötti hőmérsékleten tartani. Menet közben nincs gond, ugyanis ilyenkor az akkumulátor elegendő hőt termel a biztonságos működéshez. Ha azonban elérjük úti célunkat és ott hosszabb időt töltünk, érdemes ismét szobahőmérséklet közelében tartani az akkumulátort.
https://www.bosch-presse.de/
Hosszabb pihenő esetén a legjobb gyakorlat az, ha az akkumulátorokat körülbelül 75%-os töltöttségi szinten tartjuk a tárolási időszak alatt. Ez segít megelőzni az önkisülést és biztosítja, hogy tavasszal készen álljon a használatra. Emellett érdemes rendszeresen ellenőrizni az akkumulátor töltöttségi szintjét és szükség esetén újratölteni.
Összefoglalva: bár télen is bátran használhatjuk ebike-unkat, fontos odafigyelnünk arra, hogyan tároljuk annak akkumulátorát. A megfelelő hőmérséklet és töltöttségi szint fenntartása kulcsfontosságú ahhoz, hogy hosszú távon is élvezhessük elektromos kerékpárunk előnyeit.
A közhiedelemmel ellentétben az agyváltók, mint például a Shimano Nexus, rendszeres karbantartást igényelnek. Bár ezek a váltók zárt rendszerűek, ami csökkenti a szennyeződés mértékét, mégis fontos időnként szervizelni őket.
https://www.shimano.com/
A Shimano több cikkében is javasolja a Nexus agyváltók rendszeres karbantartását; a gyártó ajánlása szerint az első szervizelést 1000 km megtétele után érdemes elvégezni, majd ezt minden 5000 km után ismételni kellene.
https://www.shimano.com/
A megfelelő működés érdekében ajánlott a váltókat tisztítás után újra összeszerelni zsírral vagy olajfürdővel. Az 5 sebesség alatti váltókat zsírral, míg az 5 sebességes és annál több fokozatú váltókat olajfürdővel javasolják szervizelni. A Shimano speciális olajokat és kiegészítőket is kínál ehhez a folyamathoz.
A szervizelés során fontos lépések közé tartozik:
– A váltó szétszerelése és alapos tisztítása.
– Az alkatrészek ellenőrzése kopás vagy sérülés jelei miatt.
– Az újraösszeszerelés zsírral vagy olajfürdővel, hogy biztosítsuk a sima működést.
Összefoglalva, bár az agyváltók kevésbé hajlamosak a szennyeződésre zárt kialakításuk miatt, mégis szükséges időről időre karbantartani őket, hogy hosszú távon is megbízhatóan működjenek.
A modern életvitel gyakran magával hozza a digitális eszközök túlzott használatát, ami stresszt és kimerültséget okozhat. A digitális detox során lehetőségünk van megszabadulni a képernyők rabságából, és újra felfedezni a természet szépségeit. Ebben a cikkben arra ösztönzünk, hogy próbáld ki a kerékpározást mint hatékony módját a kikapcsolódásnak és feltöltődésnek.
Miért éppen bringával?
A kerékpározás nemcsak egy nagyszerű testmozgás, hanem lehetőséget ad arra is, hogy elmerüljünk a környezetünkben. A biciklizés során szabadon választhatunk útvonalakat, felfedezhetjük az ismeretlen helyeket, és élvezhetjük a friss levegőt.
https://www.freepik.com/
Ajánlott úti célok:
Általánosságban javasoljuk, hogy fedezd fel a helyi parkokat, erdőket vagy vidéki tájakat. Ezek az úti célok nemcsak gyönyörűek, hanem lehetőséget adnak arra is, hogy elkerüld a városi zajt és stresszt.
https://www.freepik.com/
A kerékpározás hatása a szervezetre:
A rendszeres kerékpározás javítja az állóképességet, erősíti az izmokat és segít fenntartani az egészséges testsúlyt. Emellett pozitív hatással van az agyra is: csökkenti a stresszt és javítja az általános közérzetet.
Mennyi időt érdemes erre fordítani?
Hetente legalább 2-3 alkalommal érdemes időt szánni egy-egy hosszabb biciklitúrára. Az ideális időtartam 1-2 óra lehet alkalmanként.
https://www.freepik.com/
Az ebike előnyei:
Az elektromos kerékpár (ebike) további lehetőségeket kínál: nagyobb távolságokat tehetsz meg kevesebb erőfeszítéssel, így még több helyet fedezhetsz fel. Az ebike különösen hasznos lehet hegyvidéki túrákhoz vagy hosszabb kirándulásokhoz.
Összefoglaló:
A digitális detox egyik legjobb módja lehet a kerékpározás. Nemcsak fizikailag frissít fel minket, hanem mentálisan is segít kiszakadni a mindennapokból. Akár hagyományos biciklivel, akár ebike-kal vágunk neki az útnak, garantáltan új élményekkel gazdagodunk.
Prémium elektromos kerékpár webáruház | Ebikeshop
Magyarország egyik legnagyobb, márkafüggetlen szakkereskedése. Prémium ebike-ok akár azonnal, személyesen már hat üzletben.
Az Eurobike idején már kaptunk ízelítőt a Bosch újdonságairól, de most teljesen lehullott a lepel a legnagyobb ebikerendszer-gyártó 2025-ös fejlesztéseiről.
Új motor: Bosch Performance Line CX (BDU384Y) (Smart system)
Mint látható, új felfogatási rendszert kapott, ez megegyezik az egy éve bemutatott Performance Line SX motorral. Mindössze kettő csavar tartja a vázhoz, ezzel megkönnyítve a szerelők dolgát és a szervizelés menetét. A motor felfogatásánál gumibakok vannak, ez tompítja a rezonanciát és a hangot, így nem erősíti fel a váz ezeket. A Bosch optimalizálta a fogaskerekek kialakítását, és állítólag már hegyről lefele jövet sem fog kattogni a motor.
A motor könnyebb is lett 100grammal, így 2,8kg-ot nyom a mérlegen. A tömítéseket is továbbfejlesztették, így azt ígérik, hogy kikapcsolt rásegítés mellett is nagyon könnyű lesz tekerni. Kompatibilis lesz az új TRP 12 sebességes elektromos láncváltóval, amit majd teljesen automata üzemmódban is lehet használni. A maximális nyomatéka maradt 85Nm, a maximális teljesítménye sem változott, és a rásegítési szorzók sem változtak az egyes módokban az előző CX motorhoz képest.
Lesz viszont egy új elindulási segédlet, Hill start assist néven. Ennek a lényege, hogy kerékpáron ülve, legyen az akár Cargo vagy Emtb, egy gomb lenyomásával fog adni annyi erőt a motor, hogy a kerékpár elinduljon meredek emelkedőn, vagy nagy súllyal is.
Új CX motor
Összehasonlítás
Robbantott kép 2
Robantott kép 1
Új kijelző: Bosch Purion 400
Szükséged van kijelzőre, de nem szeretnéd, hogy letörjön egy esésnél? Akkor erre van szükséged! Biztonságos helyen, közvetlenül a kormányszár mellett a kormányra van elhelyezve.
Mivel ez csak egy kijelző, szüksége van a rendszernek egy vezérlőre, ami lehet akár a Led Remote, vagy a System Controller+Mini Remote. 40mm átmérőjű a kijelző és 320×160 pixel a felbontása. Várhatóan a Purion 200 megjelenítő képességeivel fog rendelkezni és minden fontos adatot látni fogunk rajta.
Bekötése a rendszerbe egyszerű, mindössze össze kell kötnünk a motorból érkező kábellel és a vezérlővel. Két felfogató bilincse lesz, egyik a 31,8mm-es, másik a 35mm-es kormányokkal lesz kompatibilis.
Új akkumulátorok: PowerTube 600 és PowerTube 800 (horizontális és vertikális)
Nagyobb kapacitás/súly arány. A 600Wh-s súlya ~3kg, míg a 800Wh-é 3,9kg.
A nagyobb kapacitású 60mm-rel lett rövidebb, így kisebb felhasználóknak is könnyen tudnak kerékpárokat készíteni a gyártók. Ezen kívül az új 600wh-s akkumulátor helyére könnyen betehető a 800wh-s, viszont a méretváltozások miatt az új akkumulátorok nem tehetőek be a mostani vázakba/akkumulátorok helyére.
Az új akksit ugyan úgy alumínium házban lesznek, viszont ezüst színben fognak pompázni a környezettudatosság miatt (nem festik).
Új ABS: Bosch eBike ABS Pro
Kifejezetten verseny- és teljesítményorientált felhasználóknak szánja a Bosch. Még erősebb fékhatás, és már az is bekapcsolható, hogy engedje a rendszer felemelkedni a bringa hátulját.
Két új mód is lesz hozzá: ABS Trail Pro ez lesz a standard, még erősebb fékezést és rövidebb fékutat eredményez. ABS Race mód pedig kifejezetten a versenyzőknek készült, itt engedi a rendszer, hogy elemelkedjen a talajtól a bringa hátulja/hátsó kerék.
A 2025-ös újdonságok januárban már megérkeznek az Ebikeshop üzleteibe, így érdemes lesz majd benézned hozzánk! 🙂
(A robbantott ábrák az ebike-mtb.com oldalról érkeztek!)
Az elektromobilitás térnyerése az autóiparon túl mostanra elérte a kerékpáripart is, és a Porsche is felismerte ezt a növekvő trendet. Az autógyártó cég az elmúlt években aktív szerepet vállalt az elektromos kerékpárok piacán, különösen a Fazua felvásárlásával, amely egy neves német ebike-motor- és -hajtásrendszergyártó vállalat.
Fazua
A Fazua különleges helyet foglal el az elektromos kerékpárok piacán, mivel innovatív hajtásrendszereik kifejezetten a könnyű, agilis ebike-modellekhez lettek kifejlesztve. Az alacsony súly és a visszafogott dizájn azokat a vásárlókat célozza meg, akik az elektromos kerékpárok dinamikáját és rugalmasságát akarják élvezni anélkül, hogy lemondanának a hagyományos kerékpározás élményéről.
https://newsroom.porsche.com/
2022-ben a Porsche megvásárolta a Fazua többségi tulajdonát, és ezzel elindult egy stratégiai együttműködés, melynek célja az elektromos kerékpárok piacán való hosszú távú jelenlét biztosítása. A Porsche tervei között szerepel saját ebike márka fejlesztése, amely integrálja a Fazua technológiai megoldásait.
„A Fazua személyében egy erős partnerre találtunk, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a kerékpáriparban” – mondta Lutz Meschke, a Porsche AG igazgatótanácsának alelnöke és a pénzügyekért, valamint informatikáért felelős igazgatósági tag. „A Fazua szakértők körében a ‘könnyű ebike-ok’ kategóriájának alapítójaként ismert – és rendkívül innovatív cég, amely tökéletesen illik a Porsche márka úttörő szellemiségéhez.”
Riese & Müller UBN: Innováció a városi közlekedésben
A Fazua hajtásrendszereinek sikerét jól mutatja, hogy több vezető ebike-gyártó is integrálta azokat kerékpárjaiba. Kiemelkedő példa erre a német Riese & Müller, amely az UBN termékcsaládjában alkalmazza a Fazua legújabb technológiáját.
https://www.r-m.de/
A Riese & Müller UBN modellek három változatban érhetők el: UBN Five, UBN Six és UBN Seven, mindhárom a városi kerékpározás igényeire lett szabva. Ezek a modellek a Fazua Ride 60 motorral vannak felszerelve, amely könnyű és kompakt, de erős, így kiváló teljesítményt nyújt a városi forgalomban. A 60 Nm-es nyomatékkal rendelkező motor megfelelő segítséget biztosít az emelkedők leküzdéséhez és a gyorsuláshoz, miközben a kerékpár megőrzi agilis, könnyen kezelhető karakterét.
https://www.r-m.de/
Az UBN modellek másik kiemelkedő tulajdonsága az integrált 430 Wh-s akkumulátor, amely akár 100 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. A Fazua rendszer modularitása révén az akkumulátor könnyen eltávolítható, ami különösen hasznos a mindennapi használat során, például otthoni vagy irodai töltéshez.
További jellemzők:
Könnyű súly: Az UBN modellek egyik fő előnye a könnyű, alig 20 kg-os összsúly, ami a Fazua kompakt rendszerének köszönhető. Ez lehetővé teszi a könnyű kezelhetőséget és a klasszikus kerékpározási élményt.
Okos integráció: A kerékpárok integrált okos rendszere révén könnyedén párosíthatók okostelefonnal, ami lehetővé teszi a valós idejű adatok megtekintését, beleértve a sebességet, hatótávot és akkumulátorállapotot.
https://www.r-m.de/ágában
A jövő elektromobilitása
A Porsche és Fazua együttműködése, valamint a Riese & Müller UBN modellek tökéletes példái annak, hogyan alakul át a városi közlekedés az elektromobilitás és a technológiai innováció révén. A könnyű, elegáns, de mégis erőteljes ebike-ok nem csak a kerékpározás élményét újítják meg, hanem környezettudatos és fenntartható alternatívát is kínálnak a városi közlekedésben.
Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában
Az UBN modellek az igényes városi kerékpárosok számára kínálnak ideális megoldást, akik gyorsan és stílusosan szeretnének közlekedni, miközben élvezik az elektromos rásegítés nyújtotta előnyöket. A Porsche hosszú távú stratégiája pedig azt mutatja, hogy az autóipar nagy szereplői is egyre inkább elköteleződnek az alternatív hajtási rendszerek mellett, új lehetőségeket nyitva az elektromos kerékpárok piacán.
Hazánkban a kerékpárosok körében a sisak használata az utóbbi években egyre elterjedtebb, de van még bőven mit pótolni a nyugati országokhoz képest. Magyarországon jogszabály nem írja elő a kerékpárosok számára a védőfelszerelés használatát, de ettől függetlenül mi minden kerékpáros számára javasoljuk a használatát.
Mindenkinek? Mindenkinek!
Kerékpáros kereskedőként és aktív kerékpárosokként tapasztalatból tudjuk, hogy nem a kétkerekű használatának módjától függ a sisak hasznossága, és ezt számtalan személyes és az ügyfelektől kapott visszajelzés igazolja!
A közutakon nem csak mi közlekedünk, és sajnos a mai rohanó világban számtalan dolog elvonja a figyelmünket közlekedés közben is. Elég csak egy bejövő üzenet például a volán mögött egy kerékpáros átkelőnél, és máris kész a baj. Számít ebben az esetben, hogy a boltba mentünk éppen a városi kerékpárunkkal, vagy a Tour de France-ra készültünk versenyzőként? Aligha, hiszen a fizika és a külső tényezők mindenkire egyaránt hatnak és éppen ezért mi minden felhasználásra javasoljuk a sisak használatát!
A kínálat hatalmas: a párezer forintos bukótól kezdve egészen az akár százezer forintos (sőt!) sisakokig rengeteg lehetőség közül választhatunk. Fontos azonban, hogy egy bizonyos szint alatt csak „hamis biztonságérzetet” nyújtanak az olcsó sisakok, igazi védelmet nem. Vásárlás előtt mindenképp tájékozódjunk a kiszemelt modellről, az interneten ehhez több átfogó tesztet is találhatunk.
Nem csak a sisak minősége, a gyártási ideje is fontos! A sisakok fő anyaga az EPS (expandált polisztirol), ami egy idő után „kiszárad”, ezt követően pedig már nem védi úgy a fejünket, mint korábban. A sisakok élettartama nagyjából 5 év a gyártástól számítva, amennyiben napfénytől elzárt helyen, megfelelően vannak tárolva. A sisakok gyártási éve a legtöbb esetben a címkén megtalálható, így ezt mindenképp érdemes ellenőriznünk a meglévő fejvédőnkön.
Manapság már számtalan márkából számtalan formájú sisak közül választhatunk bármilyen felhasználási területre. A gyártók jól tudják, hogy a vásárlókat elsősorban a külcsín fogja meg, ezért manapság már nemcsak a biztonság, hanem a kinézet is fontos szerepet kap a sisak tervezésekor.
Az Ebikeshop.hu-nál mi egy olyan gyártó mellett tettük le a voksunkat, aminek alapítása óta a sisakgyártás a fő profilja, és a kezdetektől fogva fontos nekik a kinézet is.
Casco, a kerékpáros sisakok úttörője
Az eredetileg német tulajdonú Casco nemcsak nagyszerű sisakokat gyárt, de a fejlesztéseikkel a sisakgyártásban számtalan szabadalmat is nekik köszönhetünk. Nemcsak kerékpáros sisakokat találunk a kínálatukban: gyártanak téli sportokhoz, lovagláshoz, és különböző mentőalakulatok számára taktikai sisakokat is.
Tőlük származik az első olyan sisak, aminek a külső héját nem ragasztották az EPS habhoz (hungarocell szerű anyag, amely a sisak héját képezi), hanem összesütötték vele. Ez inkább egy esztétikai, de annál hasznosabb szabadalom, hiszen korábban ragasztva voltak ezek a héjak, és idővel sajnos leváltak a sisakról.
A másik legfontosabb fejlesztése a Casconak a három részben törő sisak, melyet csak a Casco sisakok tudnak. Igen, jól olvastad, eltörik. A sisak elsődleges funkciója a fej védelme, amit a leghatékonyabban akkor tud ellátni, ha a fejre irányuló ütést elvezeti, a Casco esetben a két törésvonal mentén. Fontos, hogy ha baleset ért minket és a sisak megsérült, többet már ne használjuk!
A Casco sisakok egy kivételes törésgaranciával is rendelkeznek, mely a vásárlástól számított két évig érvényesíthető. Ha a sisak eltört nincs más teendőnk, mint visszacsomagolni a számlával együtt a dobozba, a mellékelt feladószelvényt kitölteni az adatainkkal, és postázni a Casconak Németországba. Ezt követően a törött sisakunk helyett a sisak teljes árának feléért már postázzák is az új sisakunkat, mi pedig ismét biztonságban tudhatjuk magunkat, legalábbis ami a fejünket illeti.
A Casco belépő szintű sisakja az Activ2. Egy igazi mindenes sisak, amit használhatunk városban vagy akár hegyen is. Szellőzőnyílásainak köszönhetően bátran választhatunk akár fekete színűt is, a legnagyobb nyári melegben sem fog megfőni a fejünk benne!
Hegyikerékpározásra a Casco Cuda 2 vagy az MTB.E 2 a legmegfelelőbb választás. Mindkét sisak estében megtalálható a „Cascofit” háló, mely a fejünket hivatott eltartani a sisaktól a jobb szellőzés érdekében. A Cuda 2 az Activ 2 sisakhoz hasonlóan nagy szellőzőnyílásokkal rendelkezik, míg az eMTB 2 egy robosztus, zártabb sisak, amit a kiegészítőként vásárolható téli fülvédővel bármilyen évszakban használhatunk.
A városi felhasználók számára a Casco eMotion és Roadster sisakokat kínálja a gyártó. Mindkét sisak téliesíthető, a Roadster modellek pedig opcionálisan integrált lencsével is felszerelhetők, vagy Roadster Plus néven lencsével együtt megvásárolhatók. A Casco SPEEDmask lencsék legnagyobb előnye, hogy nagy látószöget biztosítanak, és akár dioptriás szemüveget is hordhatunk alattuk, így nem kell külön vagyonokat elköltenünk egy speciális sportszemüvegre.
A Bükk-hegység varázslatos tájain tett kerékpártúra Lillafüredtől Bánkútig, majd a Lusta-völgyön át vissza Lillafüredre egy felejthetetlen élményt nyújt mindazoknak, akik szeretik a természetet és a kihívásokat.
Lillafüred: A túra kezdete
Túránk kiindulópontja Lillafüred, ahol könnyen találhatunk parkolóhelyet, és számos büfé kínál lehetőséget egy gyors reggelire vagy egy túra utáni frissítőre. Lillafüreden érdemes időt szánni a helyi látnivalók felfedezésére is, mint például a Hámori-tó és a híres Palotaszálló.
szallas.hu
Az Őskohó és környéke
A Hámori-tó partján indulva Bánkút felé vezet az útvonalunk. Az út enyhén kanyarogva halad az Őskohó felé, ahol érdemes megállni és megtekinteni Magyarország első ipari műemlékét és a hozzá tartozó múzeumot.
wikipedia.org
Bánkút: pihenőhely a csúcson
Az úton továbbhaladva elérjük Bánkút síközpontját, ahol lehetőségünk van pihenni és friss vizet tölteni. A síközpont környéke télen a síelők paradicsoma, nyáron pedig a kerékpárosok kedvelt célpontja.
booking.com
Nagymező: a kihívások terepe
A Nagymező szakasza különösen próbára teszi a kerékpárosokat az út rossz minősége miatt. Azonban az itt található lenyűgöző táj látványa minden erőfeszítést megér.
szilvasvarad.hu
Lusta-völgy: visszatérés Lillafüredre
A Nagymezőt elhagyva fenyvesek és lombhullató erdők között haladunk tovább. A Lusta-völgybe érve az út minősége miatt óvatosan kell haladni. Innen már csak egy rövid gurulás választ el minket kiindulási pontunktól, Lillafüredtől.
Ez az útvonal tökéletes választás mind kezdőknek, mind haladóknak, akik szeretnének egy izgalmas napot eltölteni Magyarország egyik legszebb hegységében.
A királydinnye (Tribulus terrestris) növény tüskés termése veszélyt jelenthet a városi kerékpárosok számára, mivel könnyen defekteket okozhat a bicikligumikban. A problémára megoldást kínálhatnak a defektvédelmi eszközök, ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni a királydinnye gyógyászati jelentőségét sem.
A királydinnye, a városi biciklisták réme
A városi biciklizés számos kihívással járhat, és nem csak a közlekedési helyzetek vagy más közlekedőkkel való konfliktusok nehezítik meg az életet. Megyeri Szabolcs kertész szakértő blogbejegyzésében egy kevésbé ismert, de annál bosszantóbb problémát emel ki: a királydinnye térhódítását és hatásait a kerékpározásra.
hobbikert.hu
Kedves külseje ellenére alattomos gyom
A királydinnyefélék családjába tartozó Tribulus terrestris kedveli a meleg, száraz klímát és homokos talajt, így Magyarországon főként az Alföldön találkozhatunk vele. Azonban nem ismer határokat: tarlóktól és művelt területektől kezdve gyümölcsösökig, sőt városi parkokban és bicikliutak mentén is elterjedhet.
Az abroncsgyilkos tüskék
A királydinnye leginkább háromszög alakú, szúrós termése miatt vált kerékpárgumi-gyilkossá. Ezek a tüskék könnyedén áthatolnak még vastagabb kerékpárkerekeken is, defektet okozva. A felszíni talaj javítása lehetne megoldás, de ez nem könnyű feladat.
ezermester.hu
Védekezz okosan!
Érdemes védekezni:
1. Defektvédelmi külső gumi:
Válasszunk olyan külső gumit, amely kifejezetten defektvédelemmel van ellátva! Ezek a gumik erősebb anyagból készülnek és vastagabb réteggel rendelkeznek, így ellenállóbbak a szúrásokkal szemben.
2. Defektvédő folyadék:
Használjunk defektvédő folyadékot a belső gumiban! Ez a folyadék képes automatikusan lezárni a kisebb lyukakat, amelyeket a tüskék okoznak.
3. Rendszeres útellenőrzés:
Kerüljük el azokat az útvonalakat, ahol gyakoriak lehetnek ezek a növények! Ha mégis ilyen területen kell áthaladni, rendszeresen ellenőrizzük és tisztítsuk meg a gumikat!
4. Tüskék eltávolítása:
Amennyiben útközben észlelünk egy behatolt tüskét, érdemes az alábbi lépéseket követni:
• Ha a tüske nem hatolt be mélyen, és nem hallható vagy érzékelhető levegőszivárgás, óvatosan távolítsuk el.
• Ha viszont látható vagy hallható a levegőszivárgás, jobb benne hagyni a tüskét. Ennek oka, hogy kihúzás esetén nagyobb keresztmetszetben távozhat a levegő a gumiból. Így nagyobb eséllyel érhetjük el az úti célunkat vagy egy szervizt, ahol megoldást találhatnak a problémánkra.
Ezekkel az intézkedésekkel jelentős mértékben csökkenthetjük annak esélyét, hogy kerékpárunk gumija defektet kapjon királydinnye miatt.
ezermester.hu
A királydinnye és a gyógyászat
Annak ellenére, hogy a kerékpárosok szemében ellenségnek tűnik, fontos megemlíteni gyógyászati értékeit is. A népi gyógyászatban méregtelenítő hatása miatt becses gyógynövényként tartják számon; pozitív hatással van az idegrendszerre és afrodiziákumként is ismert.
Összefoglalva: bár kellemetlenséget okozhatnak nekünk ezek a növények, fontos részei az ökoszisztémának. Kerékpározás során legyünk résen és használjunk megfelelő védelmet abroncsaink épségének megőrzése érdekében.
A poszt forrása: https://kertesz.blog.hu/2014/09/06/kiralydinnye_a_bringarem
Az ABUS egy német biztonságtechnikai vállalat, amelyet August Bremicker és fiai alapítottak az 1920-as években. A vállalat kezdetben lakatok gyártására specializálódott, majd termékpalettáját fokozatosan bővítette ablak- és ajtórögzítő rendszerek, riasztórendszerek és videómegfigyelő megoldások gyártásával. Az ABUS napjainkban is meghatározó szereplő a biztonsági megoldások piacán, különösen a kerékpár sisakok és zárak területén.
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security
Biztonság a kerékpáriparban
A kerékpárlopás különösen városi környezetben gyakori probléma, amelyre az ABUS is komoly figyelmet fordít. A vállalat széles körű termékkínálattal rendelkezik a kerékpárok védelme tekintetében, különös figyelmet fordítva a biztonsági tárolás és a lopás megelőzésének megoldásaira.
Az ABUS termékei nemcsak megbízható védelmet nyújtanak, de a kerékpárosok számára biztonságos és stílusos kiegészítőket kínálnak, megnyugtató választásként szolgálva a kerékpárlopások elleni harchoz. Az ABUS innovatív megoldásai, mint a BORDO™ Alarm 6000A riasztórendszer
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security
vagy az IVY Chain 9100 lánczár, biztosítják, hogy a kerékpárok és kiegészítőik biztonságban legyenek városi környezetben is.
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security
A védelem nem áll meg az utcán, hiszen az ABUS fal- és padlóhorgonyai, valamint állványai otthoni környezetben is hatékony megoldásokat kínálnak, mint például a GRANIT™ WBA 100, amely átfogó védelmet nyújt a garázsokban vagy alagsorokban tárolt kerékpároknak.
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security
Az ABUS vállalat elkötelezetten kínál rugalmas megoldásokat minden kerékpáros igényre, legyen szó személyi biztonsági kiegészítőkről vagy speciális zárakról. Az olyan termékek, mint a Combiflex™ 2503, kombinációs záraikkal praktikus lehetőséget biztosítanak a biztonságos kiegészítők tárolására.
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security
Összefoglalva, az ABUS nem csupán zárakat, de átfogó védelmet kínál mindazoknak, akik számára a kerékpárbiztonság és a kerékpározás élvezete elsődleges szempont.