Ismered azt az érzést, amikor a városi autóforgalom eluralkodik fölötted? Szinte lehetetlennek tűnik szabadon és kényelmesen közlekedni a zsúfolt utcákon, parkolókban és dugókban. De mi lenne, ha azt mondanám, hogy van egy megoldás, amivel ezen a kaotikus városi forgalmon könnyedén átléphetsz? Ismerd meg a márkák Bosch motorral hajtott városi elektromos kerékpárjainkat, amik a tökéletes alternatívája lehetnek a mindennapi autós közlekedésnek!
A Bosch motoros városi elektromos kerékpárok nem csak kényelmesek és energiatakarékosak, de egy csodálatos lehetőséget kínálnak arra, hogy újra felfedezd a városi közlekedést. Az általunk kínált elektromos kerékpárok tökéletes választások lehetnek a városi életben, ahol a praktikum és az elegancia találkozik. A Bosch motorok erőteljesek és hatékonyak, így könnyedén képesek megbirkózni még a legmeredekebb emelkedőkkel is, miközben az elegáns dizájnukkal és kényelmes vezetésükkel maximálisan élvezheted a városi kerékpározást.
Az ebike segít könnyebben áthidalni a hosszabb távokat. Az elektromos motor segítségével könnyen leküzdhetjük a meredek emelkedőket és óriási lendülettel haladhatunk előre. Ez különösen hasznos lehet olyan emberek számára, akik fizikailag korlátozottak vagy nem rendelkeznek megfelelő erőnléttel. Egy ebike lehetővé teszi számukra is, hogy egy hosszú, nehézkes túrán is jól érezzék magukat.
Az elektromos kerékpárok rendkívül praktikusak a zsúfolt autós városi közlekedéssel szemben. Nem kell keresned parkolót, nem kell várnod a dugóban, és a friss levegő és a mozgás örömét is megtapasztalhatod. Emellett környezetbarát alternatívát jelentenek az autókhoz képest, így mindenkinek jó szívvel ajánlhatod őket.
Ha szeretnéd megtapasztalni a városi kerékpározás új dimenzióját, ne habozz tovább! Válasz Bosch motoros városi elektromos kerékpárt, és éld át a kényelmes és elegáns közlekedés örömét a városi forgatagban!
Minden kerékpáros megtalálja a számára legideálisabb váltót a Riese & Müller által forgalmazott elektromos kerékpároknál. A különböző agy- és láncváltók széles és nagyon egyedi felszereltségi kínálatot alkotnak. Legyen szó hosszú túrákról, városi közlekedésről vagy terepen való használatról: nálunk a kerékpár és a váltó mindig tökéletesen össze van hangolva – és a te igényeidhez van igazítva.
Láncváltó:
Egy jól karbantartott láncváltó a legjobb hatásfokot és a legnagyobb hatékonyságot nyújtja az összes váltótípus közül. Ez különösen fontos a sportos kerékpárosok számára, akik az utolsó métert is ki akarják hozni az elektromos kerékpárjukból.
Shimano Deore, Microshift és Cues – A Shima no Deore sorozat évtizedek óta bizonyítja megbízhatóságát, és a bevezetése óta folyamatosan optimalizáláson és fejlesztésen vesz részt. Hamar meggyőzővé vált a technológiai precízitásával, magas megbízhatóságával, kiváló minőségével és könnyű kezelhetőségével. A R&M előszeretettel használja még a hasonló Microshift váltót 10 fokozattal. A Shimano Cues váltónál a konstrukciós megoldásoknak köszönhetően megnövekszik a lánc és a fogaskerekek élettartama – így a kopás jelentősen csökken.
Agyváltó:
Az agyváltók az alacsony karbantartási igényükkel és egyszerű, nagyon kényelmes kezelésükkel tűnnek ki. A láncváltóval ellentétben a váltás nem a lánc átváltásával történik, hanem a hátsó kerék közepén lévő agyban. Mivel zárt rendszerről van szó, a váltó mindig védett a nedvességtől és a szennyeződéstől. Ezenkívül ez a váltótípus lehetővé teszi a modern, könnyű és különösen halk karbon szíjhajtás használatát.
Enviolo 380 – A sok összetett fogaskerék és alkatrész helyett az Enviolo 380 forgó és dőlésszögben állítható golyókat használ, amelyek két lemez között helyezkednek el. Így álló helyzetben is könnyedén lehet váltani. Az Enviolo 380 váltót használva mindig tökéletes áttétellel közlekedhetsz, hiszen a 380%-os áttételtartományon belüli végtelen számú fokozattal nagyon simán válthatsz. Az egyszerű kezelhetőség kormányon elhelyezett forgómarkolattal lehetővé teszi az optimális fokozat kiválasztását. A váltás ugrásainak hiánya jelentősen növeli a vezetési komfortot a hagyományos váltókkal összehasonlítva.
Enviolo automatiq – Még nagyobb kényelmet ígér az automata váltós változat – az Enviolo automatiq. Csak válaszd ki a számodra optimális pedálfordulatszámot, a rendszer automatikusan megtalálja a megfelelő fokozatot és beállítja azt. Így könnyedén legyőzheted bármelyik emelkedőt anélkül, hogy kifulladnál. Rövid megállások, például lámpáknál való várakozás után is automatikusan a tökéletes fokozatban indulhatsz el. A kívánt pedálfordulatszámot bármikor változtathatod a kezelőegységen keresztül.
Shimano Alfine és Nexus – A megbízható Alfine és Nexus 8-sebességes agyváltók szabadonfutóval a kormányon elhelyezett kényelmes forgómarkolat segítségével kezelhetők. Ezek az agyváltók igazán kevés karbantartást igényelnek, így tökéletesek azok számára, akik a lehető legkevesebbet szeretnének foglalkozni a váltójukkal. A váltás álló helyzetben is lehetséges. Bizonyos modellek visszatérő funkcióval is kaphatók, hogy minden helyzetben biztonságérzetet nyújtsanak.
Rohloff Speedhub – Az elektronikus Rohloff E-14 váltó a mechanikus Rohloff Speedhub 14-sebességes agyváltót a Bosch E-Bike rendszer eShift funkciójával – egy elektronikus váltóvezérléssel – köti össze. Itt a meghajtó és a váltó kommunikál egymással és szinkronizálják a váltást, hogy az a lehető legkönnyebb, legpontosabb és leghatékonyabb legyen. Egy ergonomikus, kétgombos kapcsoló helyettesíti a forgómarkolatot. Egy fokozat kevesebb mint 200 ms alatt váltódik – és ez 526%-os áttételtartománynál. A Multishift módban egyszerre 3 fokozatot válthatsz egy sorozatban, és az Auto-Downshift funkció automatikusan az egyénileg kiválasztott indulási fokozatba vált vissza, ha megállsz a kerékpárral.
Singlespeed – Az UBN biciklik között az egysebességes modellek a legkerékpárosabb érzést kínálják. A Gates CDX szíjhajtásnak és a váltó elhagyásának köszönhetően a legkisebb karbantartási igényt és a legalacsonyabb súlyt élvezhetjük. Különösen az alacsony szintemelkedésű városokban jönnek elő az egysebességes modellek előnyei.
Összegzésképpen elmondhatjuk, hogy legyen bármilyen kerékpározási stílusod, a Riese & Müller a legjobb megoldást nyújtja, hogy az igényeidek leginkább megfelelő váltóval szereld fel a biciklidet, ezáltal növeld a kerékpározás élményét.
Az Uebler U21 Z60 és U21 Z90 kerékpártartók számos előnyös tulajdonsággal rendelkeznek, amelyek hasznosak lehetnek a kerékpárok szerelmesei számára.
Az egyik legkiemelkedőbb jellemző az Uebler kerékpártartók könnyű súlya. Mindkét modell rendkívül könnyű anyagból készül, ami nagyban megkönnyíti a használatát és az autóra történő felszerelést. Ez különösen fontos, ha gyakran utazunk hosszabb távolságokra, vagy ha több embernek is kell egyszerre szállítania a kerékpárját.
A második fontos aspektus a felszerelhetőség. Az U21 z60 és z90 lehetővé teszi egyszerre akár 2 kerékpár biztonságos szállítását. A tartórudak rugalmasan állíthatóak, így minden típusú és méretű kerékpár rögzítése lehetségessé válik. Az ergonomikus kialakításnak köszönhetően könnyen fel- és leszerelhetőek anélkül, hogy bonyolult műveleteket kellene elvégezni.
A harmadik jellemző az összehajthatóság. Az Uebler U21 z60 és z90 modellek rendkívül praktikusan összecsukhatóak anélkül, hogy sok helyet foglalnának. Ez különösen előnyös, amikor otthon tároljuk őket, vagy egy túra során betesszük a túra időtartamára a csomagtartóba.
A negyedik tulajdonság a dönthetőség. Mindkét modell lehetővé teszi a hátulról való könnyű hozzáférést a csomagtérhez, még akkor is, ha a kerékpárok fel vannak rakva a szállítóra . Ez nagyon praktikus például piknikre vagy túrázásra indulva, amikor szeretnénk könnyen elérni az autóba pakolt holminkat.
Végül, de nem utolsósorban, fontos kiemelni az Uebler kerékpárszállító biztonságát is. Az erős anyagokból készült tartórudak és rögzítőelemek biztosítják a kerékpárok szilárd rögzítését még rosszabb útminőség vagy nagyobb sebességnél is. Emellett mindkét modell rendelkezik beépített biztonsági funkciókkal, például zárható rögzítési pontokkal és lopásellenes védelemmel.
Összegezve: Az Uelber hordozóegy szuper kiegészítő, praktikus, kényelmes és biztonságos. Akár két E-bike is szállítható vele egyszerre, hiszen teherbírása 50 kg. A dőlésszögét könnyedén állíthatjuk 90 és 60 fok között, ráadásul könnyű és praktikus felcsatolni egy kézzel is. Az erős racsnis befogói pedig szinte minden kerékpár rögzítésére alkalmasak.
Uebler hordozók az ebikeshop.hu kínálatában
Ha érdekel, hogy milyen Uebler hordozók vannak a kínálatunkban, akkor kattints ide!
A Bosch új Performance Line SX elektromos kerékpár motorja megjelent a piacon, kihívást jelentve a könnyű e-MTB motoroknak, nagy nyomatékkal és progresszív menetmódokkal, ígérve sportos e-bike élményt. Az innovatív rendszer adaptív, többféle Bosch komponenssel kompatibilis, és az eBike Flow app segítségével egyénre szabható használati módokat kínál.
Bosch Performance Line SX: Úttörő a könnyű e-mountainbike szegmensben
A Bosch új elektromos kerékpár rendszerével, a Performance Line SX motorral lépett be a könnyű e-MTB-ok piacára. Az SX nagyobb és nehezebb a TQ és a FAZUA versenytársainál, de a Bosch innovatív megközelítése lehetővé teszi, hogy a teljesítmény és a könnyedség szempontjából is versenyképes legyen azokkal.
Bosch Performance Line SX részletesen
A Bosch Performance Line SX motor kiemelkedő jellemzője a nagy nyomaték és csúcsteljesítmény. A 55 Nm-es nyomatékú és 600 wattos csúcsteljesítményű motor 30 Nm-al kevesebb erőt biztosít, mint a CX, de kétszer annyit, mint a TQ legnagyobb modellje. A motor célközönsége a sportos e-MTB használók és városi ingázók, illetve gravel e-bike kerékpárok iránt érdeklődők.
Személyre szabhatóság
A Bosch Performance SX remekül testre szabható. A Smart System rendszer részeként a motor különböző akkumulátorokkal, kijelzőkkel és távirányítókkal használható. A Bosch ígérete szerint folyamatosan bővítik ezen kiegészítők választékát. Az eBike Flow app segítségével személyre szabhatjuk az egyes módok jellemzőit, valamint hasznos navigációs funkciókat és biztonsági jellemzőket is kínál a rendszer.
Kompaktság és a bringázás élménye
Az SX tervezésekor a Bosch kisebb méretre és természetesebb pedálozás érzetére törekedett. Bár a vázakkal való integrálhatóságnál kevésbé rugalmas, mint versenytársai, azt ígéri, hogy egy analóg bringához hasonlóan kényelmes lesz rajta a tekerés.
A menetstílus testre szabása
A motor négy különböző rásegítési módot kínál, beleértve az új, progresszív Sprint módot is, amely városi használatra lett kifejlesztve. Terepen azonban a Turbo és az EMTB mód nyújt akár 340% segítséget is.
Súly és kompatibilitás
A Bosch Performance Line SX motort a 400 Wh-os CompactTube 400 akkumulátorral fejlesztették ki, amely mindössze 2 kg-ot nyom. E teljes rendszer így 4 kg körüli tömegű, versenytársaihoz hasonlóan. Emellett kompatibilis további Bosch Smart System akkumulátorokkal és kontrollerekkel is.
A Bosch Performance Line SX motor összegzése
A Bosch Performance Line SX nem a legkönnyebb a piacon, de ügyesen összesíti a teljes teljesítményű és a könnyű e-MTB hajtóművek előnyeit. A motor páratlan, sportos vezetési élményt, kitűnő terepteljesítményt és rugalmas konfigurációs lehetőségeket kínál a Bosch megbízható globális szolgáltatási hálózatán keresztül.
Bosch Performance Line SX motoros bicajok az ebikeshop.hu kínálatában
Ha érdekel, hogy milyen SX motoros kerékpárok vannak a kínálatunkban, akkor kattints ide!
A Riese & Müller Carrie egy városi cargo elektromos kerékpár, nagy teherbírás, sokoldalú szállítási lehetőség a nagyvárosok forgatagában. Az ebike Bosch Performance Line motorral, kényelmi és biztonsági funkciókkal, valamint egyszerű testreszabási lehetőségekkel rendelkezik, így kiválóan alkalmas mindennapi használatra és kiemelkedik a városi tömegből.
Riese & Müller Carrie a kompakt többcélú e-cargo kerékpár:
A városi mindennapok praktikus megoldásaként megjelent a Riese & Müller Carrie, amely egy kompakt cargo elektromos kerékpár, amely egy nagy teherbíró felületet kínál rendkívül kicsi helyigény mellett. A tradicionális elsőrakodásos cargo kerékpárokkal ellentétben a Carrie méretei egy standard kerékpárhoz hasonlóan letisztultak, ezzel tökéletesen beleilleszkedik a városikörnyezetbe. Keskeny vázának köszönhetően könnyedén szeli a forgalmas utcákat és könnyedén fordul a szűk sarkokon. Nem kihívás neki a parkolás sem.
A Riese & Müller hagyományosan nagy precizitással gyártott elektromos kerékpárjait követve a Carrie a városi mobilitás újraértelmezésére hív, lehetővé téve, hogy felvegyük a hétköznapi élet számos kihívását két keréken.
Sokoldalú szállítási lehetőségek
A Carrie modellt olyan tartozékokkal egészítik ki, amelyek gyorsan és egyszerűen alkalmazkodnak a speciális igényeihez. Az alapváltozatú doboz bőven elegendő helyet kínál a napi használati tárgyaknak, mint például a bevásárlás vagy csomagküldemény. Ha még nagyobb tárolókapacitásra van szükség, a Flex Box még további teret tud biztosítani.
Nyitott állapotban akár nagyobb méretű tárgyakat vagy két gyermeket is képes befogadni. Zárt állapotban akár a legszűkebb parkolóhelyekre is könnyedén elfér. A Flex Box tartós és újrahasznosítható anyagokból készült, az erő és a fenntarthatóság biztosítása érdekében.
Műszaki specifikációk
A Riese & Müller Carrie egy csendes, mégis erőteljes Bosch Performance Line motorral van felszerelve, amely hatékony utazást tesz lehetővé. Az alapértelmezett akkumulátor egy 545 wattórás Powerpack, de 725 wattórás változatban is elérhető azok számára, akik nagyobb hatótávot igényelnek. A Carrie modell két váltási lehetőséget kínál: a Touring modell egy tízfokozatú külső váltóval, a Vario modell pedig fokozatmentes váltóval, szíjhajtással.
Kényelem és testreszabás
A Carrie az állítható nyeregcsőnek és a magasságban és szögben is állítható kormányszárának köszönhetően ideális vezetési pozíciót biztosít. További kényelmet a rugózott nyeregcső kínál, amely elnyeli az úthibákból származó rezgéseket. A Carrie kiegészítő opciókat is kínál, mint például a hátsó csomagtartó gyermeküléssel, amellyel az apróságok biztonságban lehetnek velünk az úton.
Fenntartható kialakítás
A Riese & Müller-nél a fenntarthatóság egy fontos prioritás. A Carrie az újrahasznosítási elvek alapján lett kialakítva, hogy a lehető leghosszabb élettartamot és az újrafelhasználhatósági elveket célozza meg. A váz 81%-ban újrahasznosított és ASI minősített alumíniumból készül, csökkentve az alap alumíniumkitermelés szükségességét. A Carry-ben használt összes textília újrahasznosított anyagokból készül és mentes a toxikus anyagoktól. A kiegészítők úgy lettek megtervezve, hogy könnyen szétszerelhetők, tisztíthatók és karbantarthatók legyenek, biztosítva ezzel a hosszú élettartamot és környezet védelmet.
Biztonság és védelem
A biztonság kulcsfontosságú, különösen ha terhet vagy utasokat szállítunk. A Carrie patkózárral rendelkezik, emellett opcionálisan további biztonsági opciókként lánczár és ehhez egy tartó táska is rendelhető. A Riese & Müller a Carrie modelleken a Bosch Smart System rendszert használja, amelynek képes riasztásani, le tudja zárni a motort és opcionálisn GPS nyomövetővel is bővíthető.
Elérhető színek
A Riese & Müller Carrie három stílusos színben érhető el: Aqua, Anise és Shadow. A különleges váz formája, amelyet ezek a vibráló színek kiemelnek, lehetővé teszi, hogy a Carrie kitűnjön a tömegből. A fekete kiegészítő alkatrészek eleganciát kölcsönöznek a kerékpár összhatásának.
Videós bemutató
Ha további részletek is érdekelnek, akkor nézd meg a gyári ismertető videót:
A Riese & Müller Carrie tökéletes megoldás azoknak, akiknek kompakt cargo kerékpárra van szükségük. Sokoldalúsága, fenntartható kialakítása és kényelmes funkciói révén szuper választás városi kerékpárosoknak. A Carrie-vel új és élvezetesebb módja lehet a közlekedésnek. Miért várnánk hát?
Ezzel a cikkel azoknak az olvasóknak szeretnénk segíteni a választásban, akiknek a szíve inkább a terepkerékpárokhoz húz, de valójában szükségük lenne a trekking és városi kerékpárok előnyeire.
Bevezető
Ahogy fiatalként egy roadster, vagy egy coupé sportkocsi is kiszolgálta minden igényünket és vágyunkat, úgy egy MTB kerékpár is hasonló okokból jó választásnak tűnhetett. Idővel ezek az igények viszont átalakulnak, de a „vagányságot” és a sportosságot nincs szívünk feláldozni a praktikum oltárán. Erre nincs is semmi szükség, mert nem csak sportos családi autókat, de sportos és széles körben felhasználható trekking/városi kerékpárokat is gyártanak.
„SUV életérzés” két keréken A legtöbb gyártó a trekking és városi elektromos kerékpárjain lecserélte a vékonyka 28-as kerekeit, hiszen egyebike esetében már nincs különösebb előnye ennek a méretnek. Az elektromos motor simán kompenzálja a ballonos gumiköpenyek minimálisan nagyobb gördülési ellenállását, így nem kell azon aggódnunk, hogy nehéz lesz tekerni a kerékpárunkat. A ballonos külsők egyetlen hátrányát feloldva már csak az előnyöket kell élveznünk.
Rossz minőségű utakon nagyobb komfortérzetet kapunk, kanyarban sokkal stabilabb a kerékpárunk, és könnyebb terepre is lekanyarodhatunk az aszfaltról, amikor csak kedvünk tartja.
Sportos trekking modellek a Haibike-tól
A Haibike elsősorban fiatalos és sportos dizájnnal ellátott pedelec kerékpárokat gyárt terepre, de ugyanezt a filozófiát követi a trekking modellek esetében is. A Haibiketúrakerékpárok vonalvezetése az MTB vázakhoz hasonló, széles kormányokat is használnak, így az érzés teljesen olyan, mintha egy monti nyergébe pattanva bringáznánk. Egynémely trekking modell alacsony profilú terepgumival is van szerelve, ennek köszönhetően pedig még élvezetesebb a használat terepen.
Összteleszkópos túrakerékpárok
Korábban még csak néhányan, de napjainkban már egyre több gyártó készít olyan összteleszkópos elektromos biciklit, ami fel van szerelve minden földi jóval (sárvédő, csomagtartó, világítás, kitámasztó, stb.).
Kínálatunkban ennek a kategóriának az éllovasa egyértelműen a Riese&Müller, akik már hosszú évek óta fejlesztik tökélyre a Delite és Homage elektromos kerékpárjaikat. Ezek vérbeli túrabringák, amiknek a használatuk közben az embernek olyan érzése támad, hogy legszívesebben megkerülné a földet árkon-bokron keresztül. A Riese&Müller a megszokott módon egyedi konfigurációt is felkínál a vásárlóknak, így teljes mértékben magunk dönthetjük el, hogy milyen felszereltségre van szükségünk.
A Haibike ebben a kategóriában nem szeretett volna kompromisszumot kötni, ezért lényegében fogta a fully ebike-jukat, és felszerelte olyan kiegészítőkkel, melyekkel már túrázni is elmehetünk. Ez esetben már nem csak árkon-bokron keresztül közlekedhetünk, hanem bátran nekiereszkedhetünk a sziklakertes-göröngyös erdei lejtőknek is, hiszen a kerékpár geometriája és felfüggesztése teljes mértékben alkalmas ilyen célra is.
A fent felsorolt gyártókon kívül a német Corratec-nél, és a Victoria-nál is találunk ilyen modelleket akár alacsony átlépős vázzal is, melyeket szintén érdemes megtekinteni.
A felsőtest edzése kulcsfontosságú a kerékpározás során a helyes testtartás és energiafelhasználás érdekében, és mind a nyújtó, mind az erősítő gyakorlatok segíthetnek a fáradtság megelőzésében és a kerékpározási komfort növelésében. A poszt hét gyakorlatot ajánl a felsőtest nyújtására és erősítésére, amelyek segítik a kerékpárosokat a sérülések elkerülésében, a gerinc egészségének megőrzésében és általában javítják a kerékpározási élményt.
A felsőtest nyújtása és erősítése a jobb kerékpározási élményért
Kerékpározás közben nemcsak az alsó testünk van igénybe véve, hanem a stabil felsőtest is nélkülözhetetlen a hatékony pedálozáshoz és az egyensúly megtartásához. Aaron Robinet, a mozgásspecialista és a Sacramento-i Athletic Power and Performance vezetőedzője szerint a nyújtó és erősítő gyakorlatok ötvözése kiemelten fontos a kerékpárosok számára.Elle Linton, kerékpározási edző Londonból, megerősíti ezt, mondván, hogy a felsőtest erejét és rugalmasságát gyakorolni kell ahhoz, hogy a testtartás ne váljon áldozattá a hajlott pozíciónak és hogy az energiafelhasználás optimalizált legyen.
A jól átgondolt edzésprogram segít kijavítani a rossz testtartást, ellensúlyozni a fáradtságot és egyszerűen kényelmesebbé tenni a kerékpározást. Az alábbiakban néhány gyakorlatot ismertetünk, melyeket érdemes beépíteni az edzéstervedbe a felsőtest nyújtására és erősítésére.
Az edzés előnyei
A kerékpározás nem biztos, hogy elősegíti a helyes testtartást, különösen az országúti és időfutam kerékpárokon. Egy 2023-as biomechanikai áttekintés szerint a kerékpározás változásokat okoz a gerinc alakjában, így növekszik a medence dőlése, amely hátproblémákat és fájdalmat okozhat, valamint a thoracikus kyphosis növekedése (felsőtest görbülete).
7 gyakorlat a felsőtest nyújtására és erősítésére
1. „Kinyíló könyv kézcsapással”: Ez a gyakorlat kiváló a felsőtest mobilizálására és a mellkas nyitására.
2. Mellkasnyújtás fitball-lal: ez a gyakorlat felébreszti az izmokat és növeli a véráramlást.
3. Hegymászó: A központi izmok erősítésére szolgál, segít fenntartani a helyes testtartást kerékpározás közben.
4. Előrehajló evezés: Ez az edzés növeli a gerinc stabilitását és erősíti a hát felső részének nagy izmait.
5. Kobra: Segít ellensúlyozni a kerékpározás közbeni előrehajlást.
6. Nyaki visszahúzás: Aktiválja a nyakizmokat, javítja a kerékpáros helyzetét.
7. Nyak hajlítás: Nyújtja a nyakfeszítőket, csökkenti a nyakfáradtságot pedálozás közben.
A naponta többször végrehajtott gyakorlatok azt a célt szolgálják, hogy megóvják a sportolót sérülésektől, megőrizzék a helyes testtartást és növeljék a teljesítményt és az élvezetet a kerékpározás közben.
Mint azt már megszokhattuk a Bosch-tól minden évben van egy pár ebike-okat érintő fejlesztése ami egy kicsit még izgalmasabbá, még szebbé, még finomabbá és nem utolsósorban még komfortosabbé tudja tenni kerékpárunkat és így magát az élményt is amit a kerékpározás nyújt számunkra.
Amikor megjelent a Smart System és először találkoztam a LED remote egységgel, be kell valljam nem nyűgözött le. Láttam az előnyeit, ugyanakkor kicsit hiányosnak éreztem vele a kerékpárokat, ha nem volt mellette egy Kiox 300 vagy egy Smartphone grip-be rakott telefon, hogy lássam mennyi a sebesség illetve, hogy adatokat tudjak kiolvasni. Természetesen az nem rontja el az ember számára a kerékpározást ha nem a kormányra erősített kütyüt figyeli egyfolytában, hanem az úton van a szeme, de mégis hiányérzetem volt ha nem volt egy rendes kijelző még rákötve a fenti rendszerre. Ezt a problémát hivatott megoldani az új Bosch Purion 200-as.
Ránézésre nem túl izgalmas, amikor kikapcsolt állapotában vizsgáljuk ezt a kompakt kis kijelzőt, ami nem csak formára, de méretre is emlékeztet a LED remote-ra, ráadásul a kezelőszervei ugyanazok. Nézzük meg kicsit jobban, kapcsoljuk be!
Ahogy bekapcsoljuk és elindul a kijelző egyből láthatjuk is, hogy ez egy teljes értékű 1,6 colos színes kijelző ami szinte minden funkciót magában hordoz amit korábban a monokróm társai, ráadásul hála a méretének, nehezebben törik le ha esetleg baleseteznénk a kerékpárral együtt.
Na, de mi a nagy előrelépés a LED remote-hoz képest? A LED remote csak LED-ekkel kommunikál a felhasználóval. Nem osztja meg, hogy mennyi a sebességünk, sőt még az éppen aktuális rásegítés is csak színkódolva látható. Ezzel szemben az új Purion teljesen más. Olyan kis helyes és okos. Mindent tud amit napjainkban elvárunk egy ilyen eszköztől. Méri a sebességet, adatokat tudunk belőle kinyerni, hogy mennyit tudunk még megtenni az adott feltöltéssel, vagyis mindent tud amit korábbi társai, csak kicsiben, ami nem okoz gondot, mert a korábban már bemutatott Smart Systemmel kompatibilis kijelzőkkel is működik, beleértve a Smartphone Gripet is.
Vagyis ebben az esetben már tényleg csak kezelőszervként használjuk, ahogy korábban a LED remote esetében is meg tudtuk tenni.
Összefoglalva tehát, sok a hasonlóság a két egység között (LED Remote-Purion200), de azt mindenképp kijelenthetjük, hogy okosabb és finomabb kinézetű dologról van szó mint korábban. A Purion 200 egy igazi kompakt kijelző ami tökéletes ha az ember lejtőzésre vágyik, de a túrákon se fog cserben hagyni, ráadásul kezeli a főkijelzőt is, ha éppen van. Összefoglalva mindent tud amit a nagy méretű kijelzők, csak sokkal kompaktabb, ezáltal védve van az esések okozta károsodástól ami nem egy utolsó szempont. Bármilyen kerékpáron remekül használható, amellett, hogy mindent tud amit nagyok. 🙂
Egy eBike nagy értéket képvisel, ezért egyre gyakrabban keltik fel az ilyen bringák a tolvajok figyelmét is. Mit tegyünk, ha biztonságban akarjuk tudni gépünket, miközben beülünk kávézni, vagy bármilyen más okból valahol ott kell hagynunk? A megoldás a Bosch által kifejlesztett intelligens lopás elleni rendszer!
A Bosch Smart System ConnectModule segítségével mindig tudni fogod, hogy épp hol van a bringád.
Ebben az akár utólag is felszerelhető kis dobozban egy GPS vevő és egy mobiltelefon szerelemgyereke testesül meg.
A GPS nyomkövető nem csak tájékoztatást nyújt. A ConnectModule lopásgátló eszközként és riasztórendszerként is szolgál. A kifinomult érzékelők észlelik az ebike-od gyanús mozgását, és lopási kísérlet esetén aktiválják a riasztást. Kizárólag Bosch Smart System rendszerrel szerelt kerékpárokkal kompatibilis!
A Flow+ egy előfizetéses szolgáltatás a Smart systemes rendszerrel és ConnectModele-lal szerelt kerékpárok számára. Extra biztonsági lehetőségekkel fokozza az eBike-os élményt: csatlakoztathatja eBike-ját az internethez, hogy megóvja a lopástól.
Az új Bosch eBike Alarm rendszer
Amikor egy eBike-t választunk, nemcsak a kényelem és a teljesítmény a fontos, hanem az is, hogy elektromos kerékpárunk megfelelő védelmet kapjon. Ezt felismerve a Bosch olyan fejlesztéseket hajtott végre a tolvajvédelmi rendszer területén, hogy az elektromos kerékpárok tulajdonosai nyugodtabban közlekedhessenek.
Az újratervezett eBike Alarm rendszer még hatékonyabb védelmet biztosít. Az új funkciók, köztük a távirányított zár és a riasztás, nagyobb kényelmet és védelmet biztosítanak.
Nincs esélye a tolvajoknak
A legújabb eBike Flow alkalmazásfrissítés lehetővé teszi az elektromos kerékpárt használók számára, hogy hatékonyan megvédjék bringájukat. Ráadásul ehhez akár okostelefonjukat, akár Kiox 300 vagy Kiox 500 kijelzőjüket is használhatják digitális kulcsként.
Az egyik új funkció az ingyenes eBike Lock lopás elleni védelemre épül. Az alkalmazás telepítése után ez ugyanis letiltja az elektromos motor működését, amint a járművet kikapcsolják. A mechanikus kerékpárzár mellett így az eBike Lock további biztonságot nyújt, a frissítésnek köszönhetően ez az előny mostantól a Kiox 300 és Kiox 500 modellekkel is használható.
12 hónapos próbaidő
Először tesztelje, majd döntse el: az eBike Alarm az eBike Flow alkalmazásban* történő aktiválástól számított 12 hónapig benne van a ConnectModule vételárában. Az eBike Alarm digitális szolgáltatás nem újul meg automatikusan. Ha 12 hónap után is szeretné használni, az eBike Alarm havi 4,99 euróba vagy évi 39,99 euróba kerül.
Ebben a cikkben igyekszünk nektek támpontot adni az egyik gyakran felmerülő kérdésre. Elég vajon a 25 km/h egy elektromos kerékpárnál, vagy ennél többre van szükség a mindennapokban? Milyen jogszabályi követelményei vannak egy 45 km/h-s kerékpárnak? Cikkünkben minden kiderül.
Tegyünk tisztába pár fogalmat
A pedelec (Pedal Electric Cycle) kerékpárokat három csoportra tudjuk osztani a rásegítés végsebessége szerint:
– A 25 km/h sebességig segítő kerékpárokat hívjuk pedelec kerékpároknak, melyik a jogszabály szerint teljesen megegyeznek egy hagyományos kerékpárral, tehát nincs külön szabályozás rájuk.
– A 45 km/h-ig segítő elektromos kerékpárokat S-pedelec-nek (Speed pedelec) nevezzük. Ezek a KRESZ szerint segédmotoros kerékpárnak minősülnek, így a rájuk vonatkozó szabályok is egyeznek a mopeddel. Így ezeket a kerékpárokat csak segédmotoros jogosítvánnyal (AM), A1, B, vagy ezeknél magasabb kategóriájú vezetői engedéllyel vezethetjük a forgalomba.
–Minden más. Például ide tartozik a 75 km/h-ig segítő R-pedelec (race pedelec) kerékpárok, melyek közúton semmilyen módon nem használhatóak. Ez nem egy műfaji kategória, ide sorolunk minden olyan járművet ami lényegében kerékpárnak néz ki és elektromos motor hajtja, de típusvizsgája nincs. Nagyon kevés ilyen kerékpárt gyártanak, nálunk csak az M1 Sporttechnik Spitzing nevű kerékpárjának egyik konfigurációja képes ekkora sebességre.
Mik az S-pedelec-re vonatkozó jogszabályok, és hogyan lehet őket betartani?
Mivel S-pedelec kerékpárok esetében segédmotoros kerékpárokról beszélünk a KRESZ szerint, a mopedekre vonatkozó szabályoknak kell megfelelnünk. Első és legfontosabb, a kerékpár gyártói tanúsítványa, ami igazolja, hogy a kerékpár felszereltségét és minőségét tekintve a kerékpár besorolható az L1e-B (segédmotoros kerékpár) kategóriába. Ezt általában egy plakettel jelölik a vázon, illetve egy nyomtatványt is mellékelnek a kerékpár mellé. Utóbbi nagyon fontos lesz nekünk, mert csak ezzel a dokumentummal fogjuk tudni megkötni a kötelező biztosítást kerékpárunkra. Jogosítvánnyal is szükséges rendelkeznünk (A1 vagy B kategória), hogy legálisan közlekedhessünk kerékpárunkkal közúti forgalomban, illetve segédmotoros bukósisak használatát is előírja a Magyar KRESZ pont úgy, mint egy segédmotoros kerékpár esetében.
A fent felsorolt szabályok mellett a közlekedési korlátozásokról és érdemes pár szót említeni, mert ezek is befolyásolhatnak a döntésben:
Mivel jogszabály szerint robogóval közlekedünk, lakott területen belül nem mehetünk fel a kerékpárútra, csak ha már elhagytuk a várostáblát. Nem elengedhető szempont az alkoholfogyasztás sem, hiszen gyakran előfordult már mindenkivel, hogy például egy Balaton kör teljesítésekor megkívánunk egy pohár bort az északi részen, vagy csak szimplán egy nyári napsütéses tekerés után megiszunk egy pohár sört. S-pedelec kerékpárok esetében ezekről le kell mondanunk, hiszen jogosítvány köteles járműveknél zéró tolerancia van!
Mi történik, ha tuninggal érjük el a 45 km/h-t?
25 km/h-s elektromos kerékpárokhoz több gyártó is készít úgynevezett „tuning” eszközöket, amikkel átverhetjük a szoftveres korlátozást. Ennek általában kétféle verziója kapható. Az egyik (már kifutó félben van) a mágnes jeleit felezi le, a másik pedig szoftveresen veri át a kerékpárunkat. Fontos itt a legelején megjegyezni, hogy ezen eszközök használata illegális! A gyári S-pedelec kerékpárok szigorú jogszabályoknak megfelelve kapják meg a tanúsítványt, aminek hiányában nem fogunk tudni biztosítást kötni a kerékpárra, nem fogjuk tudni igazolni semmilyen tanúsítvánnyal a rendőrnek a kerékpárunk jogszerű használatát közúton. (Ez kicsit olyan, mintha otthon összehegesztenénk egy vázat két kerékkel és egy kormánnyal, rátennénk egy 500 cm3-es motort, majd kimennénk vele a városba közlekedni)
Mindezek mellett érdemes megemlíteni magát a kerékpárt, és annak éllettartamára gyakorolt hatását a tuningok által. Garanciális kerékpár esetében érthető okokból ugrik a jótállás, ha a gyártónál kiderül a módosítás, de egy garancián túli kerékpár esetében sem javasoljuk a tuning beszerelését. A gyári S-pedelec motorok teljesítménygörbéjét úgy programozzák, hogy egészen 45-ig elegendő segítségünk legyen, de a motort közben kímélje. A legtöbb tuning a kerékpár mért sebességét manipulálja, ami miatt a motor azt hiszi lassabban megyünk, mint amennyivel valójában. Ez azt eredményezi, hogy a motorteljesítményünk a maximumon lehet olyan sebességnél is, ahol a gyártó gyári rendszerek esetében csökkentik a teljesítményt a motor élettartama érdekében.
Kiknek javasoljuk az S-pedelec kerékpárokat?
Mindenképp olyan kerékpárosoknak javasoljuk elsősorban, akik napi szinten ingáznak olyan távon, ami autó helyett akár robogóval vagy kerékpárral is megtehető. Ha nem vagyunk cukorból, akkor időjárási viszonyoktól függetlenül egy S-pedelec tökéletesen tud pótolni egy autót akár abban az esetben is, ha út közben egy bevásárlást is meg akarunk ejteni. 45 km/h sebességre nem csak a „hagyományos” vázú elektromos kerékpárok lehetnek képesek, a Riese&Müller például teherbicikliket is gyárt ilyen motorokkal. Ezekkel a kerékpárokkal akár 200 kg-ot is tudunk mozgatni, így akár egy kisebb IKEA bevásárlást is meg tudunk oldani vele gond nélkül.
Az ügyfeleink között voltak többen, akik MTB-t választottak, de szerettek volna 45 km/h sebességgel száguldani. Véleményünk szerint egy monti esetében -amennyiben az tényleg hegyen van használva- nincs sok értelme. Felfelé a 25 km/h is bőven elegendő (így is meglepő ilyen sebességgel feltekerni az emelkedőn), a lejtőkön pedig pedálozás nélkül is nagy tempókat tudunk elérni. Mindezek mellett egy MTB kerékpárt igen nehézkes felszerelni minden olyan elvárt eszközzel, amit a KRESZ előír (állandó világítás, féklámpa, visszapillantó, stb.), éppen ezért alig találni erre gyári megoldást.
Ha S-pedelec kerékpárt vásárolnál, kattints ide, hogy megtekinthesd az Ebikeshop.hu kínálatát!