Hirdetés
Kezdőlap Blog

Bemutatkozik a Haibike Hybe!

Haibike Hybe
Olvasási idő: 2 perc

Megérkezett a Hybe, a Haibike legújabb elektromos kerékpárja, amely minden téren garantáltan helytáll. A gyártók minden kompromisszumot sutba vágtak, ezáltal a lehető legtöbbet hozták ki specifikációkból. Egy elképesztően erős motort építettek a vázba, hogy egészen új szintekre emeljék a magabiztosságod. Higgy nekünk, mikor azt mondjuk: a Hybe minden helyzetben hű társad lesz. Olvass tovább, és tudd meg, miért!

A kalandok azért vannak, hogy kiszakítsanak a mindennapokból

Hogy kellően bemutassuk a Hybe sokoldalúságát, erejét és gyorsaságát, két olyan Haibike atlétát hívtunk segítségül, akik más-más terepen tekernek. A kihívás: felfedezni egymás területét, kimaxolva a Hybe teljesítményét. Két epikus ebike-élmény keretében birkóznak meg a megszokottól eltérő környezettel, a cél azonban ugyanaz: verseny a hegy tetejéig.

Andrea Garibbo és Les Deslandes felültek a “Hybe-vonatra”, hogy bemutassák a kerékpár igazi erejét. A Hybe-bal (csakúgy, mint a két atléta) te is bármire képes vagy, hiszen a kerékpár az ismeretlen területeken is biztonságosan végigvisz, miközben életre szóló élményeket szerezhetsz.

 

Kiváló kezelhetőség – A maximumot nyújtja, akár lefelé, akár felfelé haladsz.
Magabiztosságra tervezve – Mindegy, hol tekersz, biztosan megáll az eszed.
Versenyre hangolt motor – Erő, erő és erő.

Erőt sugároz, nyugalmat ad

Mondd ki, és érezd az erőt: Bosch CX Race. A Hybe számára határ a csillagos ég, hiszen 85 Nm-es nyomatékával az emberi erő 400 %-át képes leadni. Ez még nem minden, ugyanis a jármű integrált hűtőrendszerrel is rendelkezik, teljesítménye pedig következetes és megbízható. Valljuk be, neked is hideg fejjel kell gondolkodnod, ha minden téren a legjobb akarsz lenni.

Haibike Hybe

Urald a terepet!

Milyen az, ha minden talajtípusra készen állsz? Engedd meg, hogy bemutassuk! A Hybe 170 mm/160 mm rugóútja könnyen veszi az akadályokat, bármilyen területről legyen is szó. A Haibike legújabb ebike-ját az irányíthatóság és a több mozgástér érdekében mullet kerekekkel szerelték fel, melyek mérete elöl 29”, hátul 27,5”. Ha valami, akkor ezek a tényezők biztosan segítenek uralni a terepet!

Haibike Hybe

Te is életre szóló élményekre vágysz? Akkor irány az Ebikeshop! Rendeld meg a Haibike Hybe-ot webshopunkból, vagy foglalj hozzánk időpontot, és látogass el üzleteink egyikébe, hogy személyesen is megismerkedhess ezzel a sokoldalú kerékpárral!


Forrás: Haibike

Ebike-vásárlás könnyedén. Íme 7+1 ok, amiért online is érdemes az Ebikeshop mellett döntened

Ebike-vásárlás könnyedén. Íme 7+1 ok, amiért online is érdemes az Ebikeshop mellett döntened
Olvasási idő: 2 perc

Ebike-vásárlás könnyedén. Íme 7+1 ok, amiért online is érdemes az Ebikeshop mellett döntened

Nekem való lesz? Tudom arra használni, amire szeretném? Jó lesz a méret? Ha téged is ezek és ezekhez hasonló kérdések tartanak vissza attól, hogy online találd meg a tökéletes pedelecet, akkor az Ebikeshop kényelmi funkcióit neked találtuk ki. Olvasd el cikkünket, amelyben összeszedtük azokat a döntéstámogató lehetőségeket, amelyeknek köszönhetően biztos lehetsz benne, hogy nálunk online is a legjobb döntést hozod, ha ebike-vásárlásra kerül a sor.

Az életünk számos területén keresünk olyan megoldásokat, amelyek megkönnyítik a mindennapjainkat. Miért ne tegyük ugyanezt az elektromoskerékpár-vásárlás során is? Az Ebikeshopnál szakértői vagyunk elektromos kerékpároknak, és célunk, hogy az ebike vásárlását egyszerűvé és élvezetessé tegyük mindenki számára. Évtizedes szakértői múltunk során kitapasztaltuk az ebike-vásárlás leggyakoribb nehézségeit és nem csak a boltban, hanem a weboldalunkon is igyekszünk ezekre megoldást kínálni, mert hisszük, hogy online vásárlóink is ugyanazt a szakértelmet érdemlik, mint azok, akik személyesen térnek be üzleteinkbe.

1. Hatalmas raktárkészlet

A mai világban mindenki keresi a tökéletes kerékpárt, de sokszor csalódást okoz, amikor rájön, hogy az általa választott modell elérhetetlen. Az Ebikeshopban nincs helye a csalódásnak, hiszen nálunk külön szűrhetsz a készleten lévő biciklikre, hogy eleve azok közül válogass – és hidd el, nálunk ezekből is rengeteg van.

2. Így válaszd ki az első ebike-odat

Az első elektromos kerékpár választása nem mindig könnyű, de nálunk ehhez is kaphatsz segítséget! Mondd el, mire használnád a kerékpárt, és mi megmondjuk, melyik modell felel meg leginkább az igényeidnek. Az online Bringaválasztónk segítségével pár kattintással megtalálhatod a számodra legmegfelelőbb kerékpárt.

3. Bizonytalan vagy? Online is beszélhetünk!

Nem akarsz a boltba bejönni, de van néhány konkrét kérdésed? Irány a webes chatfelületünk: AI asszisztált chatünk vagy személyes ügyfélszolgálatunk minden kérdésedre azonnal válaszol.

4. Ismerd meg a méretedet!

Az álombringád kinézete számít, de a megfelelő méret kiválasztása is fontos. Mi a szokásos a mérettáblázatnál jobbat kínálunk! Ha megméred magad, Vázméret-kalkulátorunk segít meghatározni a méretedet. Sőt, javaslunk olyan kerékpárokat is, amelyek megfelelnek neked.

5. Próbáld ki, mielőtt megveszed!

Bizonytalan vagy, hogy való-e neked az elektromos kerékpár? Nálunk bérelhetsz egyet néhány napra, hogy teszteld, és a végére garantáltan beleszeretsz.

6. A kinézett bringát online is megismerheted!

Nem tudod eldönteni, hogy mit tud a kerékpár csak a kép alapján? Nálunk részletes termékoldal leírásokat találsz, hogy jól informált döntést hozhass. Használt kerékpárok esetén pedig 360 fokos panoráma képen nézheted meg a kinézett kerékpár minden négyzetcentijét.

7. Ellenőrizd a hatótávot!

Nem tudod, mennyit bír az akkumulátor, és megéri-e a nagyobb kapacitásért többet fizetni? Hatótáv-kalkulátorunkkal könnyedén megtudhatod, milyen messzire jutsz egy feltöltéssel.

+1. Pénzügyekben is melletted vagyunk

A jó minőségű elektromos bringa nem egy olcsó beruházás, ezzel mi is tisztában vagyunk. De hidd el, megéri! Az Ebikeshopnál szeretnénk, ha minél többen megismerhetnénk az ebike nyújtotta élményeket, ezért részletfizetési lehetőséggel és szinte folyamatos akciókkal várunk a webshopunkban.

Bízz meg bennünk, és tegyük együtt egyszerűvé az ebike-vásárlást! A magabiztos vásárlói élményt mi garantáljuk, ám a döntés most rajtad áll: Válaszd az Ebikeshopot, és találd meg álmaid elektromos kerékpárját nálunk!

Magyar dolce vita Szabó Győzővel – Így sikerült az Ebike expedíciók első pizzatúrája Budapesten

Olvasási idő: 2 perc

Felfedezésre váró helyek, kipróbálásra érdemes ízek, bringátpróbáló kihívások. Ez az Ebike expedíciók Sturcz Antival, Géczi Kingával és vendégeikkel.

Kerékpározni jó. Ebiciklizni pedig még nagyobb kaland – különösen akkor, ha jó a társaság. Az Ebike expedíciók főszereplői, az autós vlogger Sturcz Anti és a többek között a Cadillac-szenvedélyéről is ismert Géczi Kinga úgy döntöttek, kettőre cserélik a négy kereket, és bringás kalandokkal dobják fel a nyarat. A sorozat második részében a gasztroimádatáról is híres Szabó Győzőt hívták vendégül, hogy közösen belevessék magukat a budapesti dolce vitába és végigkóstolják a főváros legtutibb olasz pizzériáit.

ebike-expediciok-1

Nápolytól Rómáig – Budapesten

A pizzára sokáig csak szeletben, elviteles gyorskajaként gondoltunk. Aztán valami megváltozott, és az amerikai, vastagtésztás utcai szeletbárokat elkezdték lenyomni az igazi, olasz pizzériák. Budapest belvárosában ma már lépten nyomon belebotlunk egy jóhírű nápolyisba. De ha csak egyszer akarunk megebédelni a fővárosban, vajon melyiket válasszuk?

Az Ebike expedíciók második részében Anti, Kinga és Győző úgy döntöttek: bemerészkednek a vasárnap délutáni forgalomba, hogy kiderítsék, érdemes-e pusztán a netes forrásokra hagyatkozva pizzériát választani magunknak, ha egy igazán jót akarunk enni.

ebike-expediciok-2

Mitől lesz egy pizza nápolyi? Hogyan készült a pizzák prototípusa? Át lehet-e tekerni tele hassal ebike-on az egyik pizzériából a másikba? Nézd meg az Ebike expedíciók második részét és derítsük ki együtt, milyen a neten a budapesti top3-nak mondott pizzázó!

A kalandtúrához a videóban szereplő elektromos kerékpárokat az Ebikeshop biztosította: Anti egy Winora Yakun-en, Kinga és Győző pedig egy-egy Rideonic Trekking 1.0-án tekert.

ÚJDONSÁG! Emeld új szintre az ebike-élményt a Specialized új elektromoskerékpár-alkalmazásával

specialized-app
Olvasási idő: 3 perc

Jó hírrel szolgálhatunk a jelenlegi és leendő Specialized Turbo tulajdonosoknak: megérkezett a gyártó következő generációs telefonos sportalkalmazása. A Specialized app továbbfejlesztett teljesítményméréssel, hiánytalan partneralkalmazás-integrációval és a Turbók beállításainak könnyed kezelésével emeli új szintre az ebike és az ebiker közötti kapcsolatot.

Akik egy ideje már Specializedon tekernek, azoknak nem teljesen ismeretlen a San Franciscó-i gyártó mobilos terjeszkedése; az új alkalmazás valójában a Mission Control továbbfejlesztett, 2023-as változata. Pontosabban ennél egy kicsit már most is több: tartalmazza a kedvenc Mission Control funkcióinkat, rengeteg hasznos újítást, továbbfejlesztett kerékpár-alkalmazás kapcsolatot, sőt: a gyártó ígérete szerint hamarosan még több újdonság érkezik majd az appba.

specialized-app
Kép forrása: specialized.com

Hozd ki a legtöbbet a kerékpárodból
VÉGTELEN SZABÁLYOZÁSSAL ÉS TESTRE SZABHATÓSÁGGAL

A Turbo ebike-okon a Specialized alkalmazás segítségével mostantól páratlan szintű testreszabhatóságot és teljesítményoptimalizálást érhetsz el. Finomhangold a kerékpárod rásegítését és az akkumulátor teljesítményét, hogy a bringád tökéletesen passzoljon a kerékpározási stílusodhoz, legyen szó villámgyors ingázásról vagy egész napos hegyi kalandokról. Az appon keresztül testre szabhatod a kijelzőt, hogy a számodra legfontosabb statisztikákat láthasd és tényleg te urald a pedelecedet. Emellett rendszeres rendszerállapot-értesítések és szervizemlékeztetők gondoskodnak arról, hogy az ebike-od hosszú évekig hű társad lehessen.

specialized-app
Kép forrása: specialized.com

Élvezd a kerékpározást
VALÓS IDEJŰ VISSZAJELZÉSEKKEL

A továbbfejlesztett útiterv-rögzítés valós időben követi tevékenységedet, és az adatokat valós időben jeleníti meg neked, így fokozhatod vagy csökkentheted erőfeszítéseidet attól függően, hogy mit szeretnél elérni aznap.

specialized-app
Kép forrása: specialized.com

Ünnepeld meg az erőfeszítéseidet
A SAJÁT ÉLETMÓDODRA SZABVA

Akár a környéken biciklizel, ingázol az irodába vagy helyi ösvényeken száguldasz, a Specialized teljesítményösszegzése részletes elemzést nyújt arról, hol bicikliztél és mit értél el. A kiindulási metrikák, amelyekre az egészségügyi és fitness céljaid eléréséhez vagy kíváncsi, vagy az előrehaladott teljesítményadatok, amelyekre a magas szintű edzésinformációkhoz van szükséged, mind elérhetők az alkalmazás könnyen használható felületén keresztül. Ráadásul a Specialized app integrációja a legkedveltebb partneralkalmazásokkal szinte hibátlan, így Apple Health, Garmin, Wahoo vagy Strava felhasználóként tökéletesen igazodik a mindennapjaidhoz.

specialized-app
Kép forrása: specialized.com

Töltsd le most!

Ha új szintre emelnéd az ebike-élményt, egyszerűen csak töltsd le az új Specialized appot, és jelentkezz be a Mission Control e-mail címeddel és jelszavaddal! Az alkalmazásban frissítve lesznek a jelenlegi kerékpárbeállításaid és adataid, így ott folytathatod, ahol legutóbb abbahagytad – épp csak egy magasabb szinten.

Forrás: The Specialized App

Szellemváros két keréken – így indult az Ebike expedíciók

ebike expedíciók
Olvasási idő: 2 perc

Felfedezésre váró helyek, kipróbálásra érdemes ízek, bringátpróbáló kihívások. Ez az Ebike expedíciók Sturcz Antival, Géczi Kingával és vendégeikkel.

Kerékpározni jó. Ebiciklizni pedig még nagyobb kaland – különösen akkor, ha jó a társaság. Az Ebike expedíciók főszereplői, az autós vlogger Sturcz Anti és a többek között a Cadillac-szenvedélyéről is ismert Géczi Kinga úgy döntöttek, kettőre cserélik a négy kereket, és bringás kalandokkal dobják fel a nyarat.

ebike expediciok

Urbexelő ebike-erek

Anti és Kinga első útja a kilencvenes évek eleje óta üresen álló, egykori luxuslaktanyához vezetett. A hatalmas terület gyalogosan alig-alig járható be, így a helyszíni közlekedéshez különösen jól jött az elektromos kerékpár, de a legnagyobb élményt – bármennyire fáj is ezt bevallanunk – nem az ebike-ok jelentették számukra. Az elhagyatott épületek, az omladozó falak és a magának a betonon keresztül utat törő természet valóságos urbex paradicsom.

De mi is az az urbex?

Az urbex ( vagyis urban exploring) egy egyre népszerűbb turisztikai forma: az elhagyott épületekhez, létesítményekhez való ellátogatást értjük alatta. Legtöbbször persze nem maga a hely, hanem a hozzá kapcsolódó történet vagy a történelmi jelentősség az, ami olyan hívogatóvá teszi ezeket a helyszíneket. Magyarországon az egyik legnépszerűbb ilyen helyszín a ma már csak engedéllyel látogatható szentkirályszabadjai szellemváros.* Az Ebike expedíciók első részében ide tekert el Anti és Kinga vendégükkel, a közösségi média szakértő Forgács Mariannal.

ebike expediciok

Történelem vagy nosztalgia?

A Balaton közeli egykori szovjet luxuslaktanya valaha a nyugat kapuja volt, mára azonban már csak egy romos betonhalom. És mégis: a mai napig mágnesként vonzza a kalandor lelkeket. Vajon mi bújik meg az omladozó falak között? Gyermekkori panelemlékeink lenyomata van ennyire hipnotikus hatással ránk? Vagy a természet mindenható ereje az, ami ezeket az évtizedek óta elhagyatott épületeket olyan misztikussá teszi?

Nézd meg az Ebike expedíciók első epizódját, ahol Anti, Kinga és Mariann ezekkel a kérdésekkel felvértezve ered a múlt nyomába, hogy fényt derítsen a végletekig nyomasztó, mégis pokolian vonzó szellemváros a titkaira.

A kalandtúrához a videóban szereplő elektromos kerékpárokat az Ebikeshop biztosította: Anti egy Winora Sinus R8f-en, Kinga és Mariann pedig egy-egy Rideonic Trekking 1.0-án tekert.

*Ne feledd! A terület magánterület és belépni csak engedéllyel lehet. A területen tartózkodni veszélyes!

 

KRESZ kisokos két keréken

kresz
Olvasási idő: 3 perc

Ahogy egyre többen választják a biciklit közlekedési eszközként itthon, úgy válik egyre fontosabbá az is, hogy ismerjük és betartsuk a biciklis KRESZ szabályait. Ez nemcsak a biztonságunkat szolgálja, hanem hozzájárul a harmonikusabb és zöldebb közlekedési kultúrához is. Ebben a blogcikkben áttekintjük a legfontosabb szabályokat, és adunk néhány hasznos tippet a biciklizéshez.

Így kerüld el a baleseteket

Amikor bringára pattansz, fontos, hogy tartsd be az alapvető szabályokat. Mindig figyelj a közlekedési lámpák jelzéseire, és csak akkor indulj el, ha zöldre váltott. Emellett mindig viselj biciklis sisakot, hogy megvédd magad a balesetek esetén. Fontos, hogy mindig a biciklisávban közlekedj, ha van; ha pedig nincs, akkor az út jobb oldalán a helyed. Ez segít a többi közlekedőnek megérteni szándékaidat, és csökkenti a balesetek kockázatát. Mindig jelezd előre mit szeretnél, például irányváltás vagy megállás esetén. Ügyelj a megfelelő világításra és fényvisszaverő elemekre is, különösen sötétben vagy rossz látási viszonyok között. Gondolj bele, milyen lenne, ha nem látnál egy autót a vaksötétben.

kresz

A biztonságos közlekedés érdekében fontos, hogy megfelelően, másokat tisztelve közlekedj a forgalomban. Tartsd a megfelelő távolságot a többi közlekedőtől! Az autókkal való találkozásnál pedig extrán figyel a környezetedre! Egyértelműnek tűnhet, de mindig nézz körül! A legtöbb baleset figyelmetlenségből adódik, amit könnyedén elkerülhetsz, ha körültekintő vagy cangázás közben. Hasonlóan egyértelmű lehet, de sokszor elmarad, a kézjelzések használata is, mert akármilyen hihetetlen, a közlekedés többi résztvevője bizony nem gondolatolvasó, nem tudja, hova szeretnél menni. Ez segít az autósoknak pontosan értelmezni szándékaidat, és máris csökkentheted annak esélyét, hogy egy vadidegen vöröslő fejjel emlegesse artikulálatlan üvöltések közepette a rokonságodat.

Tippek, trükkök, praktikák – na meg persze kötelességek

A biciklizéshez néhány hasznos tipp is társul. Ahhoz, hogy igazán jó élmény legyen a biciklis közlekedés, kiemelten fontos, hogy megfelelő méretű és felszereltségű biciklit válassz, a saját igényeidre szabva. Méretkalkulátorunkkal és a Bringaválasztónk segítségével ezt maximálisan megteheted. Indulás előtt mindig ellenőrizd a bicikli fékjeit és a gumiabroncsokat, hogy útközben semmilyen meglepetés ne érjen. Habár szépen lassan egyre jobban ügyelnek az utak minőségére, továbbra is érdemes mindig lassabban, körültekintőbben tekerni, ügyelve a repedésekre, kátyúkra.

kresz

Talán mondani sem kéne, de a KRESZ alapvető ismerete elengedhetetlen, ha két keréken indulunk útnak; ezzel rengeteg konfliktust és veszélyes helyzetet spórolhatunk meg magunnak és a többieknek. Hoztunk is pár alapszabályt: 

Hogyan indulj el?

Kötelező elem a biciklin

  • a borostyánsárga küllőprizma, legalább az első keréken (minimum 2 darab), vagy fényvisszaverőcsík a gumik mindkét oldalán;
  • a fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó első lámpa, ami villogó is lehet;
  • lakott területen kívül fényvisszaverő ruházat éjszaka vagy rossz látási körülmények között;
  • 2 egymástól független fék;
  • a piros fényű hátsólámpa, ami villogó is lehet;
  • a piros hátsó fényvisszaverő;
  • és a csengő.
kresz
A kép forrása: Magyar Kerékpárosklub

Hol tilos tekerni?

  • Járdán, két kivétellel: 12 éves kor alatt gyermek nem közlekedhet főúton, így a járdával párhuzamosan haladhatnak maximum 10 km/h sebességgel, illetve lakott területen belül, ha az úttest biciklis közlekedésre nem alkalmas, szintén legfeljebb 10km/h sebességgel, a gyalogos közlekedést nem zavarva.
  • Gyalogos zónában.
  • Autópályán és „autóút” táblával jelölt úton.
  • Kerékpárral behajtani tilos jelzéssel ellátott útszakaszon.
  • Mindkét irányból behajtani tilos jelzéssel ellátott útszakaszon, kivéve, ha kivételt jelző táblával találkozol. Kevesen tudják, de ahová a taxi és tömegközlekedés behajthat, oda biciklivel is bemehetünk.
  • Behajtani tilos jelzéssel ellátott útszakaszon, kivéve, ha kivételt jelző tábla van.
  • Buszsávban, kivéve, ha külön engedélyezve van bicikliseknek is.

Adjuk meg az elsőbbséget! De kinek? Hogyan?

A kereszteződések esetén egyfajta hierarchia van az elsőbbségadást tekintve. Így követik egymást sorrendben:

  • Gyalogosok, a kanyarodó járművekkel szemben, illetve a zebrán.
  • Rendőr.
  • Lámpa.
  • Elsőbbségadást szabályozó táblák és útburkolati felfestések.
  • Jobbkéz-szabály.

A biciklizés csodálatos és környezetbarát módja a közlekedésnek. Azonban fontos, hogy mindig tartsd be a biciklis KRESZ szabályokat, hogy biztonságosan és harmonikusan tudj közlekedni. Reméljük, hogy ez a blogcikk segített jobban megérteni ezeket a szabályokat és adott néhány hasznos tippet a biciklizéshez. Kellemes és biztonságos utakat kívánunk mindenkinek!

Forrás: https://kerekparosklub.hu/kisokos

Legjobb bringaútvonalak itthon és külföldön

túraajánló
Olvasási idő: 3 perc

Megvan az az érzés, mikor eltervezed életed legjobb bringás kirándulását – legyen az külföld vagy belföld –  és a túra közben szembesülsz azzal, hogy nem olyan, mint ahogy elképzelted? A rosszul kiépített bicikliutak, az elhanyagolt táj és a folyamatosan változó szintkülönbségek nagyon el tudják rontani az élményt. Hoztunk neked pár tökéletes és garantáltan jó túraútvonalat itthonról és külföldről egyaránt, hogy legközelebb ne járj így. Ha ezeken a helyeken jársz, feltétlen pattanj bringára!

Göd Szob vonal

Idén negyedik alkalommal hirdették meg az “Év Kerékpárútja” pályázatot. Lássuk az idei harmadik helyezett, Göd – Szob vonalat. A Dunakanyar mentén vezető túraútvonal kiváló választás lehet mindenkinek, aki egy nyugodt, szinte teljesen vízszintes terepen szeretné érezni a Duna nyugalmát. A csodás, kellemes kilátásnak és a jól kiépített bicikliutaknak hála ez egy nagyszerű választás lehet akár az egész család számára. Útközben van lehetőség szalonnasütésre, egy nyári felfrissítő csobbanásra, vagy át is kompozhatsz Nagymarosról Visegrádra megcsodálni a várakat. 

túraajánló
A kép forrása: https://www.mavcsoport.hu/mav-vezerigazgatosagi-sport-club/szob-god-dunakanyar-kerekparos-tura

Veszprém Márkó 

A Laczkó-forrástól induló kerékpárút egy újonnan épített, kényelmes és csodás útvonal lehet mindenkinek, aki szereti a lazább, nem megterhelő, de nyugtató túrákat. A Séd pataknak, az erdőmenti tekerésnek és a Betekints-völgynek hála tökéletes program lehet egy relaxáló és kiegyensúlyozott hétvégéhez. Ha kellően csendben gurulunk, olyan erdőlakó barátokkal is összefuthatunk, mint a szarvasok, vagy őzek. Nem lesznek “Vigyázz, Bambi!” táblák, ezért az erdősebb részeken érdemes picit körültekintőbben haladni.

túraajánló
A kép forrása: https://www.veol.hu/helyi-kozelet/2022/07/befejezodott-a-veszpremet-banddal-osszekoto-kerekparut-epitese

Wenckheim kerékpárút

Nem véletlen, hogy ez az élmény-bicikliút nyerte az idei “Év Kerékpárútja” díjat. Rengeteg inger és csodás környezet kísér el minket az út során. A természeti látnivalókon túl kulturális értekeket is megcsodálhatunk. A Wenckheim kastélyokat összekötő élményút varázslatos módon kalauzolja el az arra tekerőket. Muszáj külön megemlítenünk Békéscsaba biciklis miliőjét, ahol a teljes belváros közlekedési infrastruktúrája a biciklisekre van szabva. Legyél akár kezdő bringás vagy veterán, ez az út a variálhatósága miatt nagyszerű választás lehet egy kellemes hétvége alkalmával.

túraajánló
A kép forrás: https://funzine.hu/2023/05/31/utazas/megvan-az-ev-kerekparutja-2023-ban-kastelyokat-kot-ossze-hazank-legszebb-bringas-utvonala/

Biciklivel Bécsbe és vissza? Igen!

Voltál már Bécsben? Na és biciklivel?

Az 1200 kilométer hosszú Duna menti kerékpárút egész vonalán, Donaueschingen városától kezdve egészen a fekete-tengeri Konstancáig kanyarog. Ha valakinek nincs elég ideje az egész út bejárásához, érdemes a Bécs – Budapest szakaszra minimalizálni a túrát.

A kerékpárút gyönyörű erdőkön és festői falvakon vezet keresztül, és habár Bécs nem feltétlenül a legizgalmasabb úti cél, biciklivel egészen új szintre emelhetjük az élményt. Fordított esetben, ha Bécsből jönnénk haza, hasonlóan maradandó emlék lehet a hazatekerés is. 

túraajánló
A kép forrása: https://novekedes.hu/utazas/europai-kerekparutak-amelyeken-erdemes-a-nyaron-vegigtekerni

 150 km az olasz partok mentén (Amalfi-part, CetaraPositanoSorrento  –  Salerno)

A bicikliseket olyan középkori tengerparti városok várják ezen az útvonalon, mint például Positano, Sorrento és Ravello. A pihenés idejére érdemes megszemlélni a kikötőben ringatózó halászhajókat, de egy hajókirándulás a citrom- és olajfaligetek mellett is kiváló kikapcsolódást nyújthat. 

túraajánló
A kép forrása: https://novekedes.hu/utazas/europai-kerekparutak-amelyeken-erdemes-a-nyaron-vegigtekerni

Munda Biddi kerékpárút, Ausztrália

Eltávolodva Európától, egy csodás ausztráliai terepet is szeretnénk mutatni neked.  A Munda Biddi noongar nyelven azt jelenti, hogy „ösvény az erdőn keresztül”.

Ez az ösvény 1000 km hosszú erdei utakon húzódik, eukaliptusz erdőtől a bozótoson át a tengerparti sziklákig, így a hely méltán viseli a nevét. Az út során minden nap felfedezhetünk valami újat, éjszakára pedig az ösvény menedékházaiban táborozhatunk, vagy megszállhatunk az kis falvakban. Kifejezetten kezdőbarát, mivel az ösvény nagy része elkerüli a meredek lejtőket és emelkedőket. Ha Ausztráliában jársz és érdekelnek a táj természeti csodái, feltétlenül látogass el ide!

túraajánló
A kép forrása: https://www.bookmundi.com/ng/best-bike-trails-around-the-world

Forrás: 

https://dunakanyarkerekpar.hu/project/god-szob-kerekpartura/ 

https://bringazas.hu/hirek/itthon/a-wenckheim-kerekparut-lett-az-ev-kerekparutja-2023-ban/  

https://www.youtube.com/watch?v=NH_GRLvdkBQ 

https://novekedes.hu/utazas/europai-kerekparutak-amelyeken-erdemes-a-nyaron-vegigtekerni 

https://www.bookmundi.com/ng/best-bike-trails-around-the-world  

 

Itt vannak a 2024-es KTM újdonságok!

Olvasási idő: 3 perc

A KTM leleplezte a jövő évi elektromos kerékpár modelljeit. Természetesen mi is ott voltunk Mattighofenben, hogy első kézből számolhassunk be az újításokról. Jubileumi modellek és az új, könnyű kerékpárok forradalmi generációja került terítékre.

A kerékpárgyártók a covid óta folyamatosan logisztikai problémákkal, a vásárlókedv hullámzásával küzdenek, így nem csoda, ha az új modellek bemutatásánál kezdenek szakítani az „új év, komplett új modellpaletta” megközelítéssel. Így tett a KTM is, a 2023-as modelleket fogják folyamatosan gyártani jövőre is, de azért tartogattak nekünk két új termékcsaládot, ami biztosan téged is érdekelni fog.

2023-as modellek újratöltve

A running change (ahogy kifogy a régi termék, azonnal az újat szerelik be) módszerrel jövő változás, a SRAM új, váltótartó fül nélküli váltója (igen, tudjuk, a váltótartó fül dolga az, hogy eltörjön, ha a váltó ütést kap, de a mérnökök azt ígérik, a robusztus tervezésnek hála ezt a problémát is kiküszöbölhetik az új megoldással)

A Shimano váltóknál is jön az új Cues sorozat ( megszűnik a Deore meg az Alivio). A változás bizonyos modelleknél már most megtörtént, de fél éven belül már csak az új családdal fogják szerelni a bicajokat.

60 éves a KTM, boldog szülinapot!

Az LTD64 sorozat a 2023-as modellév felpimpelésével ünnepli az évfordulót. Ezek a bringáksokkal jobban felszereltek, mint az eddigi modellek, nem ritka, hogy némelyik gyárilag Bosch connect module-lal van építve és – micsoda szentségtörés – jön a KTM Kapoho ABS, a cég szériában blokkolásgátlóval szerelt első MTB kerékpárja.

Jönnek a light-ok!

A legnagyobb durranás az új SX sorozat, melybe a BOSCH Performance Line SX kivételesen könnyű motorjait építik a hozzá tartozó 400 Wh-ás akkuval. Kapunk egy csomó össztelós, merev vázas, gravel montit, a gyerekbicajok is ezt kapják, és érdekes módon trekking bicajokat is fognak ezzel a rendszerrel szerelni. A vázak között találunk alu és karbonvázat is. A legizgalmasabb bejelentés (az új 11.000 eurós és 16,5 kg-os össztelós Scarp SX Exonic mellett) a Cross SX Elite sorozat, melynek karbonvázas verziói 17 kg alatt maradnak. A vázak rendkívül impozáns megjelenéssel debütáltak, egyáltalán nem látszik, hogy ez egy elektromos bringa volna, így mindenkinek nyugodt szívvel tudjuk ajánlani a későbbiekben.

Lapozd végig a montis képeinket:

  • KTM Macina Scarp SX Exonic 2024

És itt vannak a trekkingek:

  • KTM 2024: ilyenek a Sport sorozat tagjai

Na, de mi ez a cirkusz az SX motor körül?

Az idei Eurobike egyik legfelkapottabb terméke lett az új Bosch Performance Line SX motor. Majd fél kilóval könnyebb, mint a Performance Line CX, a teljesítménye ugyanúgy 600W környéki, és tényleg nagyon szemrevaló bringákat lehet vele csinálni – szinte elbújik a vázban. Igaz, hogy csak 55 Nm a nyomatéka, de ez elfogadható kompromisszumnak tűnik.

Természetesen volt alkalmunk a KTM-nél kipróbálni a motort. Szerintünk tök csendes (ferde fogazású fém fogaskerekek vannak benne) és kellően erős is. Van azonban valami, amiről beszélnünk kell.

Az új motor a sportos felhasználóknak készült és elvárja, hogy a kerékpáros erőből és magas pedálfordulatszámon tekerjen. Ha ugyanazt a 600W-ot szeretnéd kihozni belőle, mint a CX motorból, akkor 90-es pedálfordulatszámot kell folyamatosan tartani, szemben a másik motor 60-as pedálozási tempójával. Ez sokaknak kedvét fogja szegni, de a mi véleményünk az, hogy nem való mindenkinek ez a motor, de a sportos felhasználók számára light bicajok a nagy teljesítmény és a könnyű építési mód miatt egy nagyon jó kis alternatívát fog majd jelenteni. A gyárnál kb. 10-15%-ra tervezik a motorok közötti részarányát.

Nemsokára feltesszük a webshopunkra az új modelleket. Addig is, ha valami kérdésed lenne, keresd kollégáinkat!

 

A Brose 2024-es bejelentései: érkezik a 48 V-os Drive³ Peak és egy fokozatmentes hajtásrendszer

Brose Drive System: motorok, akkumulátorok és távirányító
Olvasási idő: 3 perc

Amint azt ebiker körökben megszokhattuk, míg bringásként még jócskán benne vagyunk az idei szezonban, a nagy gyártók már a következő évre készülnek. Az elmúlt héten több nagy név mellett a Brose is bedobta a maga dinamitját: az eddigi 36 V-os rendszerüket 48 V-osra cserélik. Ez egyben azt is jelenti, hogy szinte a teljes rendszerük megújul, így akkumulátorral, kommunikációs rendszerrel és új kijelzőkkel is érkezik 2024-ben a gyártó.

36-ról 48-ra – avagy hogyan lesz a jobb elegánsabb és olcsóbb is egyben?

Több oka is van annak, hogy több más ebike-óriás mellett a Brose is a 48 V-os rendszerekben látja a jövőt a korábbi 36 V-os motorrendszerek helyett. 

Egyrészt a magasabb feszültség kevesebb áramot jelent ugyanakkora teljesítmény mellett, ami így alacsonyabb működési hőmérsékletet tesz lehetővé (különösen a motor közelében lévő kábelekben), amihez így kisebb átmérőjű vezetékek használata is elegendő lesz.

Másrészt pedig ne feledjük, hogy a Brose az autóiparban szerzett nevet magának először: az ott bevezetett, majd szabványosított 48 V-os feszültség előállításához már remekül kifejlett rendszereik vannak. A gyáróriásnak ez lényegében azt jelenti, hogy a már meglévő minőségi szabványait ezentúl több rendszerre is tudja majd alkalmazni, ezzel könnyebbé és gyorsabbá teszi az ebike-motorok előállítását: vagyis optimalizálhat a költségein, ami ezután akár a végfelhasználókhoz is lecsoroghat.

Az átállásnak ugyanakkor hátrányai is vannak: az új motor egy teljesen új rendszert eredményez (a 48 V Brose Drive System részét képezi egy új kommunikációs protokoll, a CANopen, az akkumulátorok és kijelzők is), így a korábbi Brose rendszerű pedelecek frissítésére többé nem lesz lehetőség.

  • Brose Concept Drive
    Brose Concept Drive

Na de lássuk a medvét: ilyenek lettek az új Brose Drive motorok

Brose Drive³ Peak – az új csúcsmodell

  • Maximális motortámogatás: 410%
  • Maximális nyomaték: 95 Nm
  • Teljes tömeg: 2,9 kg
  • Ház: magnézium
  • Dizájn: ++
  • Integráció: ++
  • Zajszint: – –
  • Felhasználási terület: eMTB

Concept Drive motor

  • Maximális motortámogatás: 410%
  • Maximális nyomaték: 60 Nm
  • Támogatott sebességfokozatok száma: gyakorlatilag végtelen
  • Dizájn: ++
  • Integráció: átmenet nélküli áttétel
  • Zajszint: – –
  • Felhasználási terület: city és trekking
  • A Brose Drive System akkumulátora
    A Brose Drive System akkumulátora

Két új akkumulátor is tartozik az új rendszerhez

A Brose Drive Systemhez bejelentett két új akkumulátor különlegessége, hogy kívülről teljesen azonosak: 385*83*64 mm-es apróságok alumíniumházba bújtatva, azonos csatlakozókkal. Két dolog különbözteti csak meg őket, a kapacitásuk és a súlyuk: a 468 Wh akksi súlya 3 kg, a 814 Wh-s nagytestvéré 4,1 kg. A vázba integrált, de nem rögzített akkumulátorok azonos megjelenése lehetővé teszi a gyártóknak, hogy költséghatékony módon tegyenek elérhetővé különböző konfigurációkat ugyanazon elektromos kerékpárjaik esetén a vásárlóik számára.

Az új akkumulátorok erőssége lehet még, hogy kaphatunk mellé egy 220-250 W-os intelligens gyorstöltőt is (350 W-os maximális teljesítménnyel), amellyel 3-4 óra alatt tölthető fel teljesen egy lemerült Brose akksi.

  • Brose Control Allround: távirányító és kijelző egyben
    Brose Control Allround: távirányító és kijelző egyben

Control Allround – a Brose Drive System kijelzői és távirányítói

A Controll Allround vezérlőrendszer egy kijelző és egy távirányító kombinációjából áll, de mint a többi komponens esetén, a Brose itt is két lehetőséget kínál az ebike tulajdonsoknak.

Az alap egy 1,9 hüvelykes kijelző, mindössze négy gombbal. A kijelzőről minden motoradat leolvasható, különlegessége pedig a környezeti fényérzékelő a kijelző fényerejének beállításához, a Bluetooth 5.0 interfész és egy USB-C töltőport a hátoldalon.

A minimalista verzió felső csőbe integrálható Control Integrate kijelző és Control Remote távirányító páros, melyek közül az utóbbi akár önállóan is választható – bár ez esetben minden motorinformáció elveszik menetközben.

A kereskedőknek és a végfelhasználóknak is tartogatott jó híreket: fejlettebb szervizhálózat és Reman Drive

A fejlettebb szervizhálózat legizgalmasabb eleme egy felhő alapú diagnosztikai rendszer lesz, amely könnyebb és gyorsabb szervizfolyamatokat fog eredményezni.

Vásárlóként annál izgalmasabb hír volt a bejelentésben elejtett Reman Drive – vagyis a használt, elöregedett motorok újrafelhasználása. A régi motorok új életre keltésével mindenki nyer: a gyártó erőforrásokat takarít meg, a vásárló megfizethetőbb áron juthat elektromos kerékpárhoz, a légszennyezés pedig 21 kg CO2-vel lesz kevesebb motoronként.

 

Egyelőre még nem tudni, pontosan mikor kerülnek kereskedelmi forgalomba a Brose Drive System újításai, de annyi biztos, hogy a 2024-es szezont már egészen másként fogjuk értékelni, mint az ideit.


Forrás: ebike-mtb.com

A Yamaha jövőévi motorja mindent visz! Vagy mégsem?

Olvasási idő: 2 perc

Az ebike univerzum nagy gyártói az elmúlt hetekben tett bejelentéseikben rántották le leplet a jövő évi újdonságokról. A Yamaha új eMTB-khez való motorja a prémium kategória csúcsát célozta meg az új PW-XM modelljével. Lássuk, mit tud!

Valóban új?

A Yamaha bemutatta a 2024-es zászlóshajó motorját. Az új PW-XM a kifejezetten sportos eMTB-okra lett tervezve. Aki figyelt, észrevehette, hogy rémisztően hasonlít az előző, PW-X3 modellre. Valóban, nem nagyon tértek el az elődtől, csupán a súlyában fedezhetünk fel némi könnyítést. A legnagyobb különbség talán, hogy az új széria 150 grammal kisebb súllyal nyújtja körülbelül ugyanazt a teljesítményt. A Yamaha mérnökei javítottak a hőelvezetésen is, ami a kisebb rendszersúly mellett lehetővé teszi, hogy a motor nagyobb terhelés mellett is jobban teljesítsen. Elődjéhez hasonlóan, az új PW-XM is 85 Nm nyomatékkal működik, ami a Yamaha állítása szerint a teljes portfóliójukban a legnagyobb nyomaték-tömeg aránnyal rendelkező motor. Az új modell ugyanazokon a rögzítési pontokon osztozik, mint a PW-S2 és a PW-X3, így a kerékpárgyártók akár három különböző kerékpárt készíthetnek azonos vázhoz. A Yamaha által kifejlesztett Zero Cadence technológiának és a prémium érzékelőknek hála itt is megkapjuk az előző szériában ismert automatikus üzemmódot, és a push assist funkció is elérhető lesz. 

A Yamaha jövőévi motorja a képen.
A kép forrása:  https://ebike-mtb.com/en/yamaha-pw-xm-2024-news/

Akkumulátor és kijelző kompatibilitás

Jó hír, hogy az új motor az összes eddigi kijelzővel és akkumulátorral jó barátságot fog ápolni, hisz a Yamahánál ügyeltek arra, hogy ne kelljen a legújabb modelleket beszerelni, ha ki akarjuk élvezni az PW-XM nyújtotta előnyöket. Minden korábbi kijelzővel és akkumulátorral kompatibilis. Ez vajon nagy újdonság? Valójában nem! Az új PW-XM modellel a Yamaha egyszerűen felfrissítette a jelenlegi PW-X3 motorját, és egy új, könnyebb magnéziumházzal küldte az új szezonba. Bár a rendszer kisebb súlya és a jobb hőelvezetés mindenképpen hoz némi javulást az elődjéhez képest, a PW-XM határozottan nem egy új motor. Sajnos a motor gyenge pontjait nem javították, és ennek eredményeképpen a japán gyártó még mindig lemarad a konkurenciától a csatlakoztathatóság és az integráció terén.


Forrás: ebike-mtb.com

Legfrissebb posztjaink