Hirdetés
Kezdőlap Blog

Amiért télen is megéri elektromos kerékpárra pattanni: Győr-Pannonhalma kerékpárút

Olvasási idő: 3 perc

Sokak fejében élnek tévhitek és bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy vajon télen szabad-e bringázni. Mi azt mondjuk: nemcsak szabad, hanem ajánlott is, hiszen a kerékpározás télen is számos előnnyel rendelkezik. Tarts velünk a Győr-Pannonhalma bringatúrára, és megmutatjuk!

Miért jó télen elektromos kerékpárra pattanni?

Ahogyan a bicajos főszezonban, úgy télen is érvényes, hogy 

  • nyeregbe pattanva elkerülheted a dugókat,
  • olyan helyekre is behajthatsz, ahova autóval nem lenne lehetőséged, 
  • nem kell parkolót keresned, 
  • elkerülheted a tömegközlekedés kényelmetlenségeit, 
  • a rendszeres mozgással pedig az immunrendszeredet, izmaidat is erősítheted.

A téli kerékpározás igényel némi plusz előkészületet, de semmivel sem jelent nagyobb megerőltetést a szervezetnek, mintha a tavasztól őszig tartó periódusban vágnál neki az országútnak. Fontos, hogy rétegesen öltözz fel, és lehetőleg nedvességet elvezető ruházatot (aláöltözetet) vegyél fel. Húzz sapkát a sisak alá, és fordíts kifejezetten nagy figyelmet az ízületeid védelmére! Nemcsak a hideg szél, hanem a hóról esetlegesen visszatükröződő vakító fény miatt is jó, ha egy napszemüveget is magaddal viszel.

Győr-Pannonhalma kerékpárút

A Győr-Pannonhalma kerékpárutat 2021 őszén adták át a nagyközönségnek, és végig kiváló minőségű, új aszfalton vezet. A kialakított pihenőállomások mellett útközben számos vendéglátóegységben is van lehetőséged kifújni és felfrissíteni magad. Az útvonal a győri városnézés nélkül tulajdonképpen a Győrt a Balatonnal összekötő 24-es számú, mintegy 126 km hosszú kerékpárút első szakaszának tekinthető: a szakasz teljes hossza 44,5 km, a szintemelkedése 300 m, a szintideje pedig 4 óra. 

A belváros látnivalói

Győrből indulva a túrát az Attila utcánál érdemes indítani. Innen a belváros látnivalói pár perces gurulással elérhetőek, melyeket akár rögtön a túra elején, akár a végén meg lehet tekinteni. A város sétálóutcájában, a Baross úton számos étterem és szuvenírbolt várja az érdeklődőket. Győrben tekerve olyan látnivalók színesítik a kirándulást, mint a buszpályaudavar melletti Baross híd, a neobarokk stílusban épült, több mint 120 éves ikonikus épület, a győri Városháza vagy a Szent László hermáját őrző Székesegyház. 

A kép forrása: Takács Viktor, Mozgásvilág

A Győr táblán túl

A Győr táblát elhagyva csak néhány száz méter választja el a bringázókat az első kiépített pihenőtől, amely az 1809-es kimegyeri csata emlékére emelt emlékmű mellett helyezkedik el. Továbbhaladva a Turul-madár megcsodálása után a Győrújbarát határában kialakított pihenőállomás következik, melynek különlegessége, hogy a fából készült asztalokat, padokat és információs táblát helyi nép- és iparművészek készítették és látták el különböző kézi faragású domborművekkel és népi motívumokkal. Nyúl település előtt egy kisebb emelkedő rettentheti el a kezdő bringásokat, ám ez elektromos kerékpárral könnyedén leküzdhető. A városban fagyizókban, cukrászdákban és éttermekben is van lehetőséged felfrissülni, a falut elhagyva pedig már a túra célállomása, a Pannonhalmi Főapátság sziluettje is jól kivehető.

 

 

 

 

 

 

 

A képek forrása: Takács Viktor, Mozgásvilág

Már közel a cél

Nyúl után Écsen haladhatsz át, ahol ha nem is szeretnél megállni, a következő pihenőhelyek valamelyikén mindenképpen érdemes némi kalóriát magadhoz venni, ugyanis kezdődik az emelkedő. Pannonhalmáig nem túl meredek, mégis izzasztó taposás következik, a falu központjától pedig mintegy 1 kilométernyi, néhol 10%-os emelkedő vezet felfelé, de a Lombkorona Tanösvény és a Főapátság látványa kétségkívül megéri a fáradságot. Ha elektromos kerékpárral kirándulsz és nem szeretnél alaposan kimelegedni, ajánlott magasabb intenzitást és rásegítést választani, így sem a külterületi, sem a városokon belüli emelkedők nem jelenthetnek kihívást.

A kép forrása: Takács Viktor, Mozgásvilág

Forrás: Mozgásvilág

Új év, zöldebb közlekedés – válts elektromos kerékpárra a környezet védelméért!

Olvasási idő: 3 perc

A január sokak életében a nagy elhatározások, az újévi fogadalmak időszaka. Míg van, aki például amellett kötelezi el magát, hogy az új évben életmódot vált és többet fog mozogni, addig mások igyekeznek a szűkebb vagy tágabb környezetük védelme érdekében zöldebb döntéseket hozni. Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy elektromos kerékpárral mindkét elhatározáshoz tudunk segítséget nyújtani? Tarts velünk, és ismerd meg az ebike-kal való közlekedés előnyeit!

Elektromos kerékpár: bicikli, egy kis rásegítéssel

Ha szeretnéd megtapasztalni a kompromisszummentes kerékpározás összes előnyét, akkor az ebike-ot neked találták ki. Az elektromos kerékpárok kezelése szinte semmiben sem tér el a jól ismert, motor nélküli kerékpároktól. A lelküket az apró elektromotorok adják, amelyek segítenek neked a távolság és az emelkedők leküzdésében, hiszen együtt hajtják a kerékpárt az emberi izomerővel. A kerékpárt kifinomult algoritmus és számítógépes program vezérli, ami méri a kerék fordulatszámát és a pedálozás erejét, így együtt képesek tökéletesen kiszámolni, hogy mekkora elektromos rásegítésre van szükséged.

Lépj szintet az életmódváltásban!

Ha elektromos kerékpár mellett teszed le a voksod, a mozgás egy speciális, személyre szabott formáját próbálhatod ki. Az ebike elektromos rásegítése pont annyira tesz próbára, amennyire szeretnéd, és pont akkor ad egy kis pluszt, amikor szükséged van rá. Amennyiben a napi edzést az ebike-od nyergében tudnád le, válassz kisebb elektromos rásegítést, és élvezd két keréken a mozgás örömét! Ha viszont kevésbé szeretnéd magad megerőltetni, nem szívesen melegednél ki, és az aznapi mozgást már más edzésformával pipáltad ki, állítsd magasabb intenzitásra az ebringádat, és engedd, hogy az elektromotor dolgozzon helyetted!

Legyen szó a munkába járásról, a nagybevásárlásról vagy egy hétvégi kirándulásról, az elektromos kerékpár segítségével olyat utakat is bejárhatsz (vagy éppen felfedezhetsz), amelyeket hagyományos kerékpárral túl távolinak vagy nehezen leküzdhetőnek véltél. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően emberfeletti erőre tehetsz szert, és akár olyan terepen is gond nélkül tudsz gurulni vagy olyan emelkedőkre is fel tudsz hajtani, amelyek egy átlagember számára nagyobb kihívást jelentenek.

Elektromos kerékpár, a zöld közlekedési alternatíva

Gondolkodtál már azon, mennyi időd megy el feleslegesen, míg a nagyvárosi forgatagban akár saját autóban, akár tömegközlekedésen a dugókban vesztegelsz? A probléma ráadásul nem merül ki az időveszteségben, hiszen minél több percet (vagy órát) rostokolsz a tömegben, annyival nő a belső égésű motorral rendelkező járművek károsanyag-kibocsátása is.

Az elektromos kerékpárban egy olyan közeledési alternatívát ismerhetsz meg, amivel nem csak a dugókat kerülheted el, de a környezetterhelést is csökkentheted. Ahogyan már fentebb is olvashattad, az ebike lelke az akkumulátorhoz csatlakoztatott elektromotor, így a használatával több legyet üthetsz egy csapásra: csökkentheted a lég- és zajszennyezés mértékét és tehermentesítheted az amúgy is túlzsúfolt közutakat.

Legyen az élmény a legjobb hajtóerő 2023-ban is!

Megtetszett az új, innovatív kétkerekű életforma? Nem vitatjuk, hogy elektromos biciklibe fektetni jelentős elköteleződés, így az Ebikeshop csapatával azért dolgozunk, hogy az évtizedes szaktudásunk és tapasztalatunk, a folyamatos ebike-specifikus és szakszervizes továbbképzéseink ismereteit felhasználva segítsünk neked kiválasztani a tökéletes modellt. Nézz szét kínálatunkban, töltsd ki a bringaválasztónkat, vagy látogass meg minket 6 üzletünk valamelyikében, ha személyesen is kipróbálnád a kiszemelt elektromos kerékpárt! Várunk szeretettel 2023-ban is!

Riese & Müller Tinker Vario – Lehajtható kormányú kerékpár extra kényelemmel

Olvasási idő: 4 perc

A Tinker Vario a Riese & Müller portfóliójának egyetlen első-hátsó felfüggesztéses kompakt ebike-ja. De egy városi ebike-nak szüksége van egyáltalán a dupla felfüggesztésre? Vagy egy erősebb motor jobb választás lett volna ez esetben? 

A tiszta levegőn és a zöldövezeten kívül mi a legritkább dolog, amit a világ metropoliszaiban találsz? A tér. Térhiány van, bármerre is nézünk. Az utcák amúgy is szűkek, nem is beszélve a rengeteg autóról, buszról, taxiról, villamosról, kerékpárról és gyalogosról, akik mind az elsőbbségért küzdenek. Csoda, hogy ezek a teljesen túlterhelt rendszerek nem omlanak össze gyakrabban. 

A német kerékpármárka, a Riese & Müller teljes felfüggesztésű Load 60 teherbringájával már megmutatta, hogy a mai világ kihívásai kreatív és praktikus megoldásokatérdemelmek. A Tinker Vario a legújabb tagja a városi problémamegoldók lenyűgöző kínálatának. Kis, 20″-os kerekeken gurul, és az ismertetője alapján elég kompakt ahhoz, hogy felférjen a villamosra, vagy átférjen a legszűkebb réseken a csúcsforgalomban. Teszteltük, hogy kiderítsük, képes-e beváltani ezt az ígéretet.

Kép forrása: Riese & Müller

A Riese & Müller Tinker Vario alkatrészei és részletei

Nem számít, hogy a Tinker melyik alkatrészéről van szó, valószínűleg egy gyorskioldó bilinccsel lesz rögzítve. Így a Riese & Müller a vitathatatlan gyorskioldó király ebben a kategóriában. Mit jelent ez a mindennapokban? Legyen szó akár a nyeregmagasságról, a kormány eléréséről vagy a kormány magasságáról, mindezt néhány egyszerű lépésben és szerszámok nélkül beállíthatod a személyes preferenciáidnak megfelelően. Ez egy tökéletes ebike a családi használatra, hiszen minden családtag igényeihez  könnyedén igazítható.

A keskeny kormány egyébként lehajtható a felső csőre, ilyenkor a kerékpár magassága mindössze 86 cm, ha a nyereg le van engedve, vagy 81 cm, ha teljesen eltávolítod a nyerget és a nyeregcsövet. Ez nagyon kényelmes, ha a kerékpárt szűk lakásban kell tárolni, autóban szállítani vagy vonaton vinni. Azonban egy pillanatig se hidd, hogy a Tinker egy könnyű kerékpár, hiszen kis mérete és kerekei ellenére meglepően nehéz, 26,8 kg. És a közel 1,60 méteres hosszával sem minősül szuper kompaktnak. 

Kép forrása: Riese & Müller

A Tinker Vario a kivitelezés és a befejezés minősége tekintetében egyáltalán nem marad alul a versenytársakhoz képest. A vastag hegesztési varratok ellenére nagyon jó minőségű. Sajnos a Racktime csomagtartó csak 20 kg-os terhelésig engedélyezett, így gyermekülés nem szerelhető rá, ami kár! A fékek teljesítménye lenyűgöző, megbízhatóan állítják meg a kerékpárt a viszonylag kis forgórészek és a kerékpár, valamint a vezető és a rakomány számára megengedett 135 kg-os maximális megengedett súlyhatár ellenére. Bár a szíjhajtásnak mindig megfeszítve kell maradnia, a hátsó kerék a függőleges kieséseknek köszönhetően könnyen felszerelhető vagy eltávolítható. Ehhez egyszerűen csak ki kell húzni a kereket. Sok más szíjhajtású kerékpárnál a kerék eltávolítása sokkal körülményesebb feladat, és gyakran a helyi kerékpárszerviznek kell megoldania.

Kép forrása: Riese & Müller

Specifikációk:

MŰSZAKI ADATOK

  • Motor: Bosch Performance Line 65 Nm
  • Akkumulátor: Bosch PowerPack 500 Wh
  • Kijelző: Bosch Intuvia
  • Villa: Spinner Grind OS 80 mm
  • Hátsó lengéscsillapító: –
  • Ülőrúd: Cane Creek Thudbuster
  • Fékek: TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm
  • Hajtás: Enviolo 380 380 % / Nincs meghatározott sebességfokozat
  • Vezetőszár: R&M Twist Pro
  • Kormány: FSA V-Drive 630 mm
  • Gumi Schwalbe Big Ben Plus 20 x 2.15

TECHNIKAI ADATOK

  • Méret: egy méret
  • Súly: 27.24 kg
  • Engedélyezett összsúly: 135 kg
  • Max. hasznos teher (kerékpáros/felszerelés) 107,76 kg
  • Pótkocsi jóváhagyás: igen
  • Kickstand rögzítés: igen

KÜLÖNLEGES JELLEMZŐK

  • RackTime hátsó csomagtartó: 20 kg
  • Párhuzamos nyeregcső
  • kormány:  állítható és összecsukható
  • Abus Shield 5650 zár

A Riese & Müller Tinker Vario motorja és akkumulátorrendszere

A Riese & Müller szokás szerint a Boschra bízta a motort, de a Tinker Vario esetében nem a zászlóshajó Performance Line CX modellt választották. Ehelyett a valamivel kisebb teljesítményű Performance Line motor került bele, amely a CX 85 Nm-es nyomatékával szemben csak 65 Nm-t ad le. Ez most tökéletesen ésszerű, ugyanis ehhez a kerékpárhoz valóban egy kis motor illik. A kisebb nyomaték ellenére a Tinker meglepően könnyen gyorsul, és az emelkedőkön is jól teljesít. Az 500 Wh-s külső akkumulátor sem a legnagyobb modell, de elegendő egy olyan városi kerékpárhoz, mint a Tinker Vario. Még a városhatáron túli kirándulásokhoz is megfelelő hatótávolságot biztosít, és könnyen kivehető a töltéshez. Bár a Bosch Intuvia kijelzője szolgáltatja a legfontosabb adatokat, a csatlakoztathatóság tekintetében nem naprakész, és nem kínál olyan intelligens funkciókat, mint a navigáció. 

Varázsszőnyeges utazást, valaki? A Riese & Müller Tinker Vario úgy siklik át a macskaköveken, a durva aszfalton és a kavicsos utakon, mintha a levegőben repülnénk.

Kép forrása: Riese & Müller

A Riese & Müller Tinker Vario nyergében

Ha már ültél a Riese & Müller bármelyik kerékpárján, nem fogsz meglepődni a Tinker Vario irányíthatóságán. Az alacsony súlypontnak és a keskeny kormánynak köszönhetően a kezelhetőség közvetlen és precíz, ahogy a szűk utcákon és kanyarokban manőverezel. Azonban a kerékpárból hiányzik a stabilitás nagy sebességnél, ami az újoncokat megriaszthatja a trükkös helyzetekben. Egy kissé szélesebb kormány segíthetett volna ezt orvosolni, és nem korlátozná a kerékpár általánosan dinamikus jellegét. Pozitívum, hogy a Tinker Vario a kompakt kategória kényelemkirálya, hátul és elől egyaránt. Hátul egy felfüggesztett Cane Creek nyeregcső található, amely kiváló csillapítást, és a párhuzamos kialakításnak köszönhetően a nyeregtől a hátsó kerékagyig állandó távolságot. 

Összegzés

Legyen szó belvárosi kerékpározásról, külvárosi ingázásról vagy lakókocsis nyaralásról, a Tinker Vario a tökéletes kompakt kerékpár mindazok számára, akiknek fontos a kényelem, a közvetlen és agilis kezelhetőség, valamint a gyors személyre szabhatóság. Az összes gyorskapocsnak köszönhetően a szállításhoz kompakt magasságra összehajtható, és gyorsan beállítható, hogy a család bármely tagjának megfeleljen. Az egyetlen negatívum a kissé túl keskeny kormány, ami nagy sebességnél bizonytalan vezetést okozhat.

Előnyök: 

  • agilis és közvetlen kezelés
  • kiváló kényelem elöl és hátul
  • a gyorskioldó bilincsek lehetővé teszik a kompakt, magasságban és szélességben történő összecsukást

Hátrányok: 

  • a kormány túl keskeny
  • a csomagtartón nem engedélyezett a gyerekülés

Forrás: https://downtown-mag.com/en/riese-mueller-tinker-vario-2022-review/

Bosch Performance Line CX Race Limited Edition – a gyorsaság új dimenziója

Olvasási idő: 3 perc

Ez a döntő szakasz. Minden izom a végsőkig feszül, és mindenki a rajtjelre vár. 3, 2, 1…  Amikor a másodpercek töredéke dönt győzelem és vereség között, a Performance Line CX Race Limited Edition valódi különbséget jelent. Az exkluzív “Verseny” üzemmóddal és a meghosszabbított boost rásegítéssel rendelkező motort a világ legkeményebb eMTB versenyeihez, valódi profik bevonásával fejlesztették ki. Tapasztald meg a lehető leggyorsabb gyorsulást és a közvetlen, energikus reakciókészséget minden kanyarban! 

“A Bosch újradefiniálta a határokat az új CX Race modellel. Pontosan erre van szükségem ahhoz, hogy nyerjek.”

Joris Ryf: eMTB Pro, Team Bergstrom

A svájci születésű Joris Ryf gyermekkora óta hegyikerékpározik, a szenvedélyét pedig a hivatásává tette. Ő és az eMTB-je a BERGSTROM works csapat tagjai. Különösen a technikás emelkedőkön bizonyítja a tudását, és már eddig is bezsebelt néhány győzelmet: például az első helyet az UCI E-MTB Világkupán a Clermont-Ferrand-i Circuit Charade-on.

Kép forrása: Bosch

“Nem kérdés, hogy az új CX Race igazi úttörő. Nemcsak a versenyzőket viszi előre, hanem magát a sportot is.”

Flo Espiñeira: eMTB Pro, Orbea FOX Enduro Team

Flo számára nem idegen az MTB versenyzés: az Andokból származó szenzációs versenyző az Enduro World Series-ben elért több top 10-es helyezésével és a chilei bajnokság négyszeres győzteseként már eddig is nagy feltűnést keltett. A Pinkbike Academy 2021-es megnyerésével az Orbea Fox Enduro Team tagjaként új fejezetet nyitott az eMTB-k történetében. 

Kép forrása: Bosch

“A kerékpárosok visszajelzései alapvető fontosságúak számunkra, mert ők tudják a legjobban, hogy mi működik a pályákon.”

Christoph Schumacher: Schumacher, Termékmenedzser 

Bár nem lett profi sportoló, Christophnak a szenvedélye lett a hivatása. A Bosch eBike Systemsnél a meghajtóegységek termékmenedzsereként és magánéletében is intenzíven részt vesz az eMTB-versenyzésben. Szerinte a Performance Line CX Limited Edition arra termett, hogy versenyeket nyerjen.

Kép forrása: Bosch

A modellről:

  • Versenymód: gyorsulj gyorsabban és hosszabb ideig. A valódi versenyekhez kialakított működési mód extra lendületet ad a tekeréshez.
  • Teljeskörű támogatás: a 85 Nm-es extrém gyorsulás és az akár 400%-os rásegítés döntő versenyelőnyt jelent.
  • Remek teljesítmény-súly arány: a könnyebb súly jobb kezelhetőséget eredményez. A CX Race Limited Edition súlya 200 grammal kevesebb, mint a Perfomance Line CX motoroké.
  • Egyedi dizájn: az elegáns kialakítás és a szemet gyönyörködtető, kiváló minőségű kivitel kristálytisztán jelzi, hogy profik számára tökéletes választás. 

 

 

Kép forrása: Bosch

Közelebbről is megismernéd az eMTB versenyzés királyát? Olvass többet a CX Race Limited Editionről ebben a cikkünkben, vagy figyeld meg minden részletét az alábbi videóban!

Forrás: https://www.bosch-ebike.com/en/the-new-fast

 

Sárga Angyal ebike-on: Superchargerrel jön a közúti segítség

Olvasási idő: 3 perc

Christian Skwierawski lelkes szerelő és igazi autórajongó. “Sárga angyalként” közúti járőri feladatokat lát el a német ADAC autóklubnál Berlinben: autósok és kerékpárosok lemerült akkumulátorokhoz és defektekhez hívják őt segítségül. A műszakok felét a céges ebike-ján, egy Riese & Müller Superchargeren végzi. Története megmutatja, hogyan lehet a mélyen gyökerező ellentmondásokat megfordítani – mégpedig fejben. Olvasd el a Riese & Müller vele készített interjúját!

Szia, Christian! Mikor kezdtél el Sárga Angyalként dolgozni a Superchargereden?

Egy kollégám vetette fel az ötletet 2019 végén, hogy ebike-ot használjak céges járműként. Már alig vártam, hogy kipróbálhassam, és azonnal le is nyűgözött. 2020 óta járok a Superchargerrel.

Milyen volt az elején? Aggódtál a kerékpárra való átállás miatt?

Be kell vallanom, magamtól fel sem merült volna bennem az ebike gondolata, ha nem az ADAC-n keresztül ismerkedek meg vele. De fontos számomra, hogy nyitott legyek az újdonságokra, ezért most is ilyen módon, előítéletek nélkül álltam a dologhoz.

A céges kerékpár ötlete elgondolkodtatott. Nem otthon kezdem a műszakomat, hanem a mintegy 10 kilométerre lévő irodámban. Ezt egy normál kerékpárral letekerni nem túl nagy élmény, de ebike-on el tudtam képzelni. Manapság egyre kevesebb értelme van autót használni – és mindezt szenvedélyes autósként mondom. A Superchargerrel jó közlekedni és igazán stílusos, tényleg remek alternatívát nyújt az ingázáshoz.

Kép forrása: Riese & Müller

Hogyan reagálnak az emberek egy ebike-on közlekedő Sárga Angyalra?

Tetszik, hogy sokan észrevesznek és odajönnek hozzám, amikor az ebike-kal közlekedem. Nagyon szeretek beszélgetni az emberekkel, és szívesen válaszolok minden kérdésükre. Sokan eleinte szkeptikusak, és megkérdezik, hogy képes vagyok-e ugyanolyan segítséget nyújtani a baleseteknél – hiszen nem tudok annyit szállítani, mint autóval. De szinte az összes szerszámot és műszert, amit a céges autómban is magammal viszek, a kerékpáromhoz csatlakoztatott utánfutómban szállítok. A diagnosztikai készülék a legfontosabb felszerelésem. A második legfontosabbak pedig a pótakkumulátorral ellátott indítókábelek, amelyeket szintén az utánfutómban tartok.

Kép forrása: Riese & Müller

Az ADAC egy ideje már kerékpárosoknak is nyújt segítséget. Jó időben a berlini kollégáimmal naponta akár 10 hívást is kapunk meghibásodott biciklik miatt. Általában egy belső gumi cseréjéről van szó. De nekem még igazából sosem volt defeketes a céges kerékpárom.

Hogyan éli meg Berlint egy vérbeli autós két keréken – és fordítva?

Berlin nagy város, ezért tökéletes egy ebike számára, amellyel viszonylag könnyen teszek meg nagy távolságokat is. Ezek a távok túl nagyok lennének egy normál kerékpárhoz, autóval pedig nem akarok elindulni a városba. Túl nagy a forgalom az utakon, és mint autós, nagyon aggódom a kerékpárosok miatt. Ez bizonyára részben annak is köszönhető, hogy Berlinben sok kerékpárút alacsony minőségű. Kerékpárosként azt is tapasztalom, hogy a többi közlekedő – járműtől függetlenül – nem vesz figyelembe, veszélyesen előznek és verbálisan szidalmaznak.

Köszönjük a beszélgetést, Christian – jó tekerést!

Kedvet kaptál, hogy te is ebringára pattanj a munkába járáshoz? Nézd meg kínálatunkat itt!

Forrás:  www.r-m.de

 

Biztonságos kerékpározás a sötét estéken: hasznos tippek egy profitól

Olvasási idő: 3 perc

Gyakorlatilag senki sem tett meg annyi kilométert a Riese & Müller kerékpárokkal, mint ő: Uwe Hoffmann, a Riese & Müller tesztkerékpárosa, aki a fejlesztési osztályon dolgozik. Most megosztja velünk hasznos tippjeit, ami jól jöhet, ha az év hidegebb és nedvesebb hónapjaiban sem riadsz meg a kilométerektől.

Kép forrása: Riese & Müller

Tekerés előtti teendők

Megfelelő ruházat: Akkor jó, ha kényelmes, de nem túl bő, hogy az ujjak vagy a nadrág ne akadjon be a kerékpárba. Fontos meggyőződni arról, hogy a kesztyű jól szigeteljen, de ne gátolja a fékezést.

Le- és felszállás: Ügyeljünk rá, hogy a pedálok vízszintesen álljanak, amikor felszállunk a kerékpárra. Hasznos lehet, ha felszálláskor behúzzuk és nyomva tartjuk a fékkart a stabilitás növelése érdekében. Leszálláskor győződjünk meg arról, hogy a pedál vízszintes helyzetben áll – és a balesetek elkerülése érdekében csak így terheljük testsúlyunkkal.

Figyeljünk a sebességfokozat megválasztására és a rásegítés mértékére újrainduláskor, például közlekedési lámpánál. Nehezebb elindulni úgy, hogy a váltó legfelső fokozatban van.  A legalacsonyabb fokozat nagyfokú rásegítéssel meglehetősen erős gyorsulást eredményez.

Világítás: A láthatóság sötétben különösen fontos. Érdemes egy ronggyal rendszeresen eltávolítani a durva szennyeződéseket a lámpáról és a fényvisszaverőkről. 

A fénykúp helyes beállítása: a fénykúp végének látótávolságon belül kell lennie. A láthatóság túlságosan korlátozott lesz, ha túlságosan lefelé mutat, különösen nagyobb sebességnél. 

Ökölszabály: a fénykúpnak kb. 10 méterre az első kerék előtt kell lennie. Ha a lámpa feljebb mutat, akkor a többi közlekedőt vakítja, és ahelyett, hogy javítaná a biztonságot, negatívan befolyásolja azt.

Légnyomás: Két-három hetente célszerű ellenőrizni a gumiabroncsok nyomását, hiszen a hőmérséklet-különbségek erősen befolyásolhatják a nyomást, különösen a holtszezonban. Általában elég, ha kézzel megtapogatjuk az abroncsokat, érezhető lesz a különbség. A kissé csökkentett abroncsnyomás rossz útviszonyok esetén is növelheti a tapadást. Az ajánlott gumiabroncsnyomásról ebben a cikkben olvashatsz.

Stabilitás: Ha megoldható, a nehezebb kerékpárokat mindig sík terepen parkoljuk le. Ha viszont csak emelkedőn van lehetőségünk elhelyezni a bringát, hasznos lehet a hátsó fék behúzása, hogy az átvegye a súly egy részét, és nagyobb irányíthatóságot biztosítson elinduláskor.

Kép forrása: Riese & Müller

Tekerés közben

Stílus: A sebességet mindig a látási viszonyokhoz, az időjáráshoz és az útviszonyokhoz kell igazítani. A hó, a nedvesség, a levelek, a homok, a kavics vagy a villamossínek potenciális veszélyforrások, amik szintén befolyásolhatják a tekerési sebességet.

Kanyarodás: Gondold át előre az utadat, hogy a megfelelő sebességgel, a legbiztonságosabb környezetben vehesd be a kanyart. Érdemes kicsit lelassítani a már a kanyart megelőzően, hogy elkerüld az erős fékezést. 

Akadályok: Egy nedves járdaszegély vagy egy észrevétlen gyökér könnyedén veszélyessé válhat. Ha nincs mód az akadály kikerülésére, akkor fontolóra kell vennünk, hogy milyen szögben érdemes áthaladni rajta: minél közvetlenebbül, frontálisan tudjuk megközelíteni az akadályt, annál jobb.

Kép forrása: Riese & Müller

A biztonság a fejben dől el?

A váratlan helyzetek 99%-a  elkerülhető, ha figyelmesen tekerünk, átlátjuk a közlekedést és nem engedünk a zavaró tényezőknek.

Mindig tisztában kell lennünk a saját felelősségünkkel, amikor kerékpárral indulunk útnak. Az aktívan előrelátó kerékpárosok felelősséggel tartoznak a többi közlekedőért: közös célunk, hogy minimalizáljuk a veszélyhelyzeteket. 

Ha szeretnél többet megtudni a tesztelők életéről, olvasd el az interjút Uwe Hoffmannal, a Riese & Müller fejlesztési tesztelőjével. 

Forrás: https://www.r-m.de/en-en/magazine/cycling-safely-through-darker-evenings-useful-tips-professional-test-rider/ 

 

 

Novembertől téli nyitvatartással várunk

téli nyitvatartás
Olvasási idő: 2 perc

A kalandok télen is várnak – ugye még te sem pakoltad el az ebringádat? Ne hagyd, hogy az egyre csípősebb idő a kedvedet szegje: gurulj ki a szabadba és gyűjts a téli szezonban is felejthetetlen emlékeket!

Vigyázz, változik a nyitvatartás!

Szeretnél személyesen szétnézni kínálatunkban vagy akár kipróbálni egy elektromos bringát? A téli hónapokban is szeretettel várunk 6 üzletünk valamelyikében, válaszd ki weboldalunkról a hozzád legközelebbit! Indulás előtt ne felejtsd el ellenőrizni nyitvatartásunkat, ugyanis novembertől tavaszig csak hétköznapokon, 9-17 óra között tudsz benézni hozzánk.

Találd meg a tökéletes társad!

Az Ebikeshopnál hiszünk abban, hogy ha megtaláltad a hozzád illő elektromos kerékpárt, kettőtök közös utazása egy életre szól. Minden vásárlónk más testi adottságokkal és igényekkel rendelkezik, így természetes, hogy eltérő ebike-modellekben lelik meg kétkerekű párjaikat. 

Üzleteinkben innovatív ebikesizer áll a rendelkezésedre, ami a legmodernebb technológiának köszönhetően kevesebb, mint 2 perc alatt, milliméteres pontossággal képes felmérni a test és a kerékpár paramétereit. A tőled begyűjtött adataink alapján, valamint a rendszerbe előzetesen betáplált kerékpáradatok alapján az eszköz szoftvere segít a kiszemelt ebike finomhangolásainak elvégzésében és a tökéletes ülőpozíció megtalálásában.

Gondoskodj ebike-odról a téli hónapokban is!

Fontosnak tartjuk, hogy a kerékpárjainkat ne csak eladjuk, de képesek legyünk profi módon szervizelni is. Az országban elsőként szereztük meg a hivatalos Bosch szakszerviz címet, így biztosítva vásárlóinkat arról, hogy az Ebikeshop ebicajai nemcsak az átadáskor, hanem hosszú távon is a legjobb kezekben lesznek nálunk. Szolgáltatásainkért és időpontfoglalásért kattints ide!

Nézd meg akciós ebringáinkat!

Szeretnéd megtapasztalni a kompromisszummentes kerékpározás összes előnyét? Hétvégén legszívesebben túrázással ereszted ki a fáradt gőzt? Válts elektromos kerékpárra, amelyet teljes mértékben a saját igényeidre szabhatsz, és amellyel egyszerre élvezheted a szabadság és a mozgás örömét. Szemezgess kedvezményes árú raktárkészletünkből, de ne válogass sokáig, nehogy elvigyék előled az utolsó darabot!

A Nagy E-bike Felmérés nyereményjáték szabályzata és részvételi feltételei – 2023. január

Olvasási idő: 6 perc

KÉRJÜK, HOGY A SZABÁLYZATOT FIGYELMESEN OLVASD EL, ÉS CSAK AKKOR VEGYÉL RÉSZT A JÁTÉKBAN, HA AZ ITT LEÍRTAKKAL EGYETÉRTESZ.

  1. A Játék szervezője

Az “A Nagy E-bike felmérés nyereményjáték” (a továbbiakban: „Játék”) szervezője: Ebringa Zrt. (székhely: 8000 Székesfehérvár, Palotai út 8/b 4. em. 1., adószám: 26594684-2-07, cg. szám: 07-10-001523) (a továbbiakban: „Szervező”). A Játék lebonyolításával összefüggő, annak végrehajtásával kapcsolatos egyes feladatokat a Szervező által megbízott ügynökség, a Be Social Kft. (székhely: 1037 Budapest, Seregély utca 3-5., adószám: 24239482-2-41, cg. szám: 01-09-997245) (a továbbiakban: „Lebonyolító”) látja el.

  1. Részvételi feltételek 

2.1 A Játékban kizárólag magyarországi lakó- vagy tartózkodási hellyel, valamint a magyar hatóságok által kiállított érvényes személyazonosító igazolvánnyal, 18. életévét betöltött magyar állampolgár, a 2.3 pontban meghatározott személyek körébe nem eső, cselekvőképes természetes személy (a továbbiakban: „Játékos” vagy „Résztvevő”) vehet részt, aki a Játék 3. pontban írt időtartama alatt

(a) kitölti „A Nagy E-bike Felmérés kérdőívét, és

(b) elfogadja a jelen játékszabályzatban (a továbbiakban: „Játékszabályzat”) meghatározott valamennyi feltételt, és hozzájárul a személyes adatainak (teljes név, email cím) Játékkal összefüggő, a 7. pontban írtak szerinti kezeléséhez (a továbbiakban együtt: „Pályázat”).

2.2. A beküldött Pályázat utólag szerkeszthető, módosítható, de ez befolyásolhatja a játékban való részvételt.

2.3. A Játékból ki vannak zárva az Ebringa Zrt., valamint a Be Social Kft. munkavállalói, szerződéses partnerei és ezen Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 1. pontja szerinti közeli hozzátartozói, valamint a Játék lebonyolításában részt vevő egyéb közvetlen közreműködők és azok közeli hozzátartozói.

2.4. A Játékosok a kvíz kitöltése során rendelkezésre bocsátott adataik alapján kerülnek azonosításra (név, email). Az adatok esetleges változásaiból eredő, a Szervező érdekkörén kívül eső, technikai problémákért (különösen, de nem kizárólag adatok megváltozása, stb.) a Szervezőt, illetve a megbízásából eljáró Lebonyolítót semmilyen felelősség nem terheli.

2.5. Azok a Pályázatok, amelyek a Játékszabályzatban leírt alaki és tartalmi előírásoknak nem felelnek meg, a Játékból automatikusan kizárásra, míg az érvényes Pályázatok számítógépes rögzítésre kerülnek, mely Pályázatokat a sorsolás végéig őrzi meg a Lebonyolító.

2.6. A Szervező a nem valós adatokat megadó résztvevőket automatikusan kizárja a Játékból.

2.7. A Szervező kizárólag azokat a Pályázatokat tekinti érvényesnek, amelyek során a Játékos saját adatait (vezetéknév, keresztnév, email cím) küldi be a Játékba. Amennyiben a Játékos nem saját adatait (vezetéknév, keresztnév, email cím) adja meg, a jogosultságából fakadó vitákkal kapcsolatban a Szervező, valamint a Lebonyolító mindennemű felelősségét kizárja.

2.8. A Pályázat beküldésével a Játékos tudomásul veszi, hogy a Játék technikai infrastruktúrájának tartalma, teljesítménye, üzenet- és adatátviteli-, valamint válaszadási sebessége a kiszolgáló technológia függvénye, és ezáltal ezeket kedvezőtlenül befolyásolhatja olyan, a Szervezőn kívülálló tényező, mint például (de nem kizárólagosan) kapcsolati hiba, a szerver számítógépek teljesítménye, a hálózati leterheltség, a hálózati torlódás, a lefedettség, valamint a biztonságos hálózati kapcsolat fenntartása. A Szervező és a Lebonyolító az e bekezdésben írtakból fakadó mindennemű felelősséget kizár.

2.9. A Pályázatokat a Játékszabályzat feltételeinek teljesítése végett a Szervező megvizsgálhatja, és amennyiben azok, illetve az azt beküldő Játékos bármely okból nem felel meg a Játékszabályzat feltételeinek, úgy az érintett Játékost a Játékból kizárhatja.

2.10. A Játékra egy Játékos egy Pályázatot jogosult beküldeni (egyszer tölthető ki az adott linkről a kvíz), a Játékból – a Szervező megítélése alapján – kizárásra kerülhetnek azok a Játékosok, akik a Játék szellemével ellentétesen egy természetes személy neve alatt csapatban, vagy tömegesen generált e-mail címekkel vesznek részt a játékban, azzal a céllal, hogy a nyerési esélyeiket ezzel a megtévesztő magatartással megnöveljék. Ilyen játékosoknak minősülnek például a sorsolásokon és egyéb nyereményjátékokon történő részvétel érdekében társult személyek, akik egy személyben, több email-címmel is részt vesznek a Játékban, és ezzel megfosztják a nyerési esélyektől a tisztességesen játszani kívánó többi játékost. Ilyen személyeknek minősülnek továbbá, akik nem valós adatokkal, vagy nem valós felhasználói email-címmel vesznek részt a Játékban, abból a célból, hogy tisztességtelenül növeljék a saját nyerési esélyeiket. A jelen pontban meghatározott, tisztességtelen magatartást tanúsító résztvevők vagy játékosok kötelesek megtéríteni minden olyan kárt, amelyet a Játékkal összefüggésben a Szervezőnek és/vagy Lebonyolítónak okoztak.

  1. A Játék Időtartama

A Játék 2023. január 16. 9:00 – 2023. február 16. 15:00-ig tart.

Sorsolás: 2023. február 16. napon.

Eredményhirdetés: 2023. február 16. napon.

Eredményhirdetés módja: a Játékos által megadott email-címre küldött emailben.

  1. A Játék menete, Nyertes Pályázatok, Nyeremények

4.1 A játékosoknak az Ebikeshop weboldalán elérhető kérdőívben megtalálható kérdésekre kell válaszolnia a 3. pontban megjelölt határidőig. A minden kérdésre válaszolók vehetnek részt a 4.2 pontban részletezett sorsoláson. Egy Játékos csak 1 db Pályázattal vesz részt a sorsoláson. Amennyiben egy Játékos több, nem azonos tartalmú Pályázatot is beküld a játékba, az elsőként beküldött Pályázatát tekintjük érvényesnek.

4.2. Szervező az érvényes Pályázatot benyújtó Játékosok között összesen 1 db nyertest sorsol ki a véletlenszerűség elvének eleget tevő gépi sorsolással (random.org) a Lebonyolító székhelyén (cím: 1037 Budapest, Seregély utca 3-5.), háromtagú sorsoló bizottság jelenlétében. A bizottság a sorsolásról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyet a bizottság tagjai a sorsolást követően aláírásukkal hitelesítenek. Szervező a sorsoláson 1 db tartaléknyertest sorsol ki. A tartaléknyertes az 5. pontban leírtak szerint minősül a Nyereményre jogosultnak, amennyiben a nyertes Pályázat bármely okból érvénytelen vagy a nyertes a Játékból a Pályázatával összefüggő egyéb okból kizárásra kerül.

4.3. Nyeremény:

Összesen 1 db, ABUS riasztódoboz Alarmbox 2.0 fekete +ACH 6KS/100, 40 490 Ft értékben.

A promóciós anyagok, csomagolások nyomtatási hibáiért a Szervező és a Lebonyolító, valamint ezek tulajdonosai, vezető tisztviselői és alkalmazottai kizárják a felelősségüket, kivéve, ha a felelősség kizárását a magyar jogszabályok kifejezett rendelkezéssel tiltják.

A Nyeremény módosításának a jogát a Szervező fenntartja magának.

4.4. A Nyeremény másra át nem ruházható, készpénzre és egyéb kedvezményre át nem váltható, kereskedelmi forgalomba nem hozható.

  1. Nyertesek értesítése, Nyeremény átadása

5.1 A Szervező a Játék eredményét jogosult, de nem köteles közösségi felületein közzétenni, a Nyertest a 4.2 pontban írt időpontban és megadott módon értesíti. A nyilvánosságra hozatal során a nyertes Pályázatot beküldő Játékos neve jelenik meg, amelyhez valamennyi Játékos a Játékra történő jelentkezéssel kifejezetten hozzájárul. A nyertesekkel a Lebonyolító emailben („Értesítés”) veszi fel a kapcsolatot és egyezteti a nyeremény átvételének részleteit. A nyertes Játékos köteles az Értesítést haladéktalanul, legkésőbb 5 naptári napon belül visszaigazolni az ebikeshop@besocial.hu címre küldött email-üzenetben, melyben megadja telefonszámát, melyet a Lebonyolító továbbít a Szervezőnek a nyeremény átvételének részleteiről történő egyeztetés céljából.

Amennyiben a nyertes Játékos az Értesítésre a jelen pontban meghatározott határidőn belül nem reagál, úgy a Nyereményre a továbbiakban nem jogosult, és a Szervező jogosult tartaléknyertes részére a Nyeremény jogát átadni.

5.2. A Szervező kizárja a Játékból azt a Nyertes Pályázatot, amely esetében az azt beküldő Játékos részére a Nyereményt azért nem lehet kézbesíteni vagy átadni, mert a Pályázatán, illetve az Értesítés visszaigazolásában feltüntetett személyes adatok nem valósak, hiányosak vagy tévesek, vagy a Pályázatot beküldő Játékos egyéb okból nem felel meg a jelen szabályzatban leírt személyi feltételeknek, így különösen nem töltötte még be a 18. életévét. A Játékos téves adatszolgáltatásából eredően a Szervezőt és a Lebonyolítót semmilyen felelősség nem terheli.

  1. Adózás, költségek

A Nyereményhez tartozó esetleges adófizetési/SZJA-fizetési kötelezettséget a Szervező viseli. A Szervezőt a Nyeremények fentiek szerinti átadásán és adóvonzatuk kiegyenlítésén kívül további kötelezettség nem terheli.

  1. Adatvédelem, Személyhez fűződő jogok

7.1 A jelen Játékszabályzatban írt adatszolgáltatás önkéntes. Azok, akik a Játékban részt vesznek, tudomásul veszik és kifejezetten hozzájárulnak ahhoz, hogy:

7.1.1 Szervező mint adatkezelő, és Lebonyolító mint adatfeldolgozó a rendelkezésre bocsátott személyes adataikat (vezetéknév, keresztnév és email-cím – a nyertesség esetén lévő beazonosítás céljából, valamint telefonszám a nyeremény felhasználásának részleteiről történő egyeztetés céljából) kizárólag a Játékkal összefüggésben, annak időtartama alatt a jelen 7. pontban írtak szerint kezelje;

7.1.2 nyertesség esetén teljes nevüket a Szervező és/vagy Lebonyolító minden további feltétel és ellenérték nélkül, kizárólag a Játékkal kapcsolatosan nyilvánosságra hozza a sorsolás eredményhirdetése során;

7.1.3 A Játékos írásos véleményét a nyereményként kiküldött termékekről a Szervező és/vagy Lebonyolító a Szervező termékeinek és szolgáltatásainak ajánlásában, illetve hirdetéseiben minden további külön hozzájárulás és ellenszolgáltatás nélkül akár egészében, akár részleteiben felhasználja a személyiségi jogok maradéktalan betartása mellett; és

7.1.4 részvételükkel minden tekintetben, kifejezetten elfogadják a Játékszabályzat minden rendelkezését.

7.2. A Szervező szavatolja, hogy az adatkezelés mindenben a hatályos jogszabályi rendelkezések megtartásával történik. A Szervező bármikor lehetőséget biztosít a Játékosnak arra, hogy tájékoztatást kérjen személyes adatai kezeléséről. Ezen kívül a Játékost megilleti a személyes adatai kezelése elleni tiltakozás joga is. Amennyiben a tiltakozása alapján Szervező által meghozott döntéssel nem ért egyet, úgy a Játékos bírósághoz fordulhat.

A megadott személyes adatok kezelője az Ebringa Zrt. , az adatok feldolgozását a Szervező megbízásából a Be Social Kft. mint adatfeldolgozó végzi.

7.3. Amennyiben a Játékos személyes adatainak törlését a 3. pontban megjelölt Játék időtartama alatt kéri, úgy tudomásul veszi, hogy a Játékban való minden jogosultságát elveszti, és a Játékból kizárásra kerül.

7.4. A játékosok adatai csak az eredményhirdetésig kerülnek feldolgozásra, nyertesség esetén pedig a nyeremény igénybevételének idejéig.

  1. Vegyes rendelkezések

8.1 A Pályázatok hiányosságáért/hibájáért (pl. névelírás, ecím-elírás stb.), a Nyeremény átadásának elmaradásáért vagy késedelméért, ill. az átadás során keletkezett károkért sem a Szervező, sem a Lebonyolító semmilyen felelősséget nem vállal.

8.2. Amennyiben a nyertes Játékos a Nyereményét nem veszi igénybe, vagy a nyeremény átadás helyszínére az egyeztetett időpontban nem megy el, azt a továbbiakban a Szervezőtől/Lebonyolítótól nem követelheti.

8.3. A Szervező, illetve a Lebonyolító kizárja a felelősségét minden, a Google szolgáltatásokat, illetve az azt működtető szervert ért külső, ún. SQL támadások estére. Tehát amennyiben a weboldalt, illetve szervert ért támadás folytán a játékosok téves rendszerüzeneteket kapnak nyereményeiket, a nyertes/nem nyertes státuszukat, stb. illetően, úgy ezen esetekre a Szervező és a Lebonyolító semminemű felelősséget nem vállal.

8.4. Szervező fenntartja magának a jogot arra, hogy amennyiben valamely játékos részéről bármilyen (számítógépes) manipulációt, tömegesen generált e-mail címek létrehozását, illetve a játék szellemével bármilyen módon összeférhetetlen vagy azt sértő magatartást tapasztal, vagy ennek megalapozott gyanúja felmerül, úgy a játékost azonnali hatállyal kizárja a játékból. A Szervező fenntartja a jogot, hogy amennyiben visszaélés gyanúja merül fel bármely Játékossal kapcsolatban, annak kivizsgálásához információt kérhessen a Játékostól, illetve a kivizsgálás időtartamára felfüggeszthesse a Játékos részvételét és a nyereményének az átadását.

8.5. Ha a játékos a Pályázat beküldése közben bezárja a böngésző ablakot vagy, ha a kapcsolat (bármely okból) megszakad a kiszolgáló webhelyével, abban az esetben az adatok elvesztéséért a Szervező, illetve a Lebonyolító semmilyen felelősséget nem vállal.

8.6. Szervező, Lebonyolító kizárja a felelősségét a weboldal rajta kívülálló okokból történő meghibásodásáért, amely időtartam alatt a honlap nem vagy korlátozottan használható, ugyanakkor haladéktalanul megtesz minden szükséges intézkedést annak érdekében, hogy a hiba okát mielőbb feltárja, illetve megszüntesse.

8.7. A Játék semmilyen módon nem szponzorált a Google vagy a Facebook által, illetve semmilyen tekintetben nem kapcsolódik a Google-hoz vagy a Facebookhoz. Az adatszolgáltatás nem a Googe vagy a Facebook részére, hanem a Szervező részére történik.

8.8. Szervező fenntartja a jogot, hogy a Játék feltételeit indokolás nélkül módosítsa, ideértve a Játék megszüntetését is. Az erre vonatkozó tájékoztatást Szervező a Játék egyéb közleményeivel azonos nyilvánosságot biztosítva közzéteszi.

Budapest, 2023.01.09.

Ebringa Zrt. (Szervező)

Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól

Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól | Hátszél
Olvasási idő: 2 perc

Ahogyan azt ebike-os körökben már megszokhattuk: a következő év újdonságai mindig jóval a szezon előtt érkeznek. A Bosch esetében például már 2022 novemberében üdvözölhetjük a 2023 modellév újításainak következő felvonását, amelynek keretében régóta várt funkciókkal bővül a The Smart System.

A MY23 részeként több apróbb változást, frissítést is bejelentett már a Bosch. Ilyenek például az eBike Flow Appban megjelenített sematikus bringaillusztráció lecserélése (ezentúl a saját ebike-unk jelenik meg a képernyőn) vagy a továbbfejlesztett Strava, komoot és Apple Health integrációk (amelyek az útvonal- és egészségadatok megosztását teszik könnyebbé). A telefonos alkalmazás mellett a KIOX 300 kijelző funkciói is bővültek: mostantól egy kis ikonnal figyelmeztet a rendszer, ha érdemes lenne sebességfokozatot váltanod, sőt, új kényelmi funkcióként a telefonod töltöttségi szintjéről is kapsz visszajelzést. Korábban már beszámoltunk a Bosch egyedülálló ABS rendszeréről, ezt a 2023-as modellév egyik legelső újdonságaként jelentette be a német cégóriás.

Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól | Hátszél

Ám bármennyire is üdvözlendő innovációk ezek, az igazán nagy durranások nem ezek lettek a mostani bejelentésben.

Tudja, hogy merre jársz – és azt is, hogy hová tartasz

Vajon hányszor gondoltál már arra, hogy mennyivel könnyebb dolgod lenne, ha az elektromos kerékpárod saját kijelzőjét használhatnád akkor is, ha ismeretlen utakon jársz? A Bosch legújabb fejlesztésével most már ez sem akadály. A német vállalat mérnökeinek köszönhetően a jövőben az eBike Flow Appban beállított útvonal egy sematikus ábráját a KIOX 300 kijelzőkön is nyomon követheted, így a telefonod a hátizsákod biztonságában maradhat, ám közben mégis mindig tudni fogod, mikor és merre kell legközelebb bekanyarodnod. Hogy teljes legyen a kép, a tervezett ebike-túrád hátralévő hosszát vagy idejét is figyelheted ezentúl a KIOX-on keresztül.

 

Megnövelt biztonság

A fizikai biztonság mellett a Bosch a digitális biztonságnak is híve. Ennek első lépése a már jól ismert eBike Lock volt: ennek aktiválása blokkolja a motor elektromos rásegítését. A fejlesztői csapat most ennél is tovább ment: megjelent az eBike Alarm. Az új funkció az ebringa leparkolása után automatikusan aktiválódik, és hangosan riaszt, amennyiben megpróbálnak hozzáférni a kerékpárodhoz. Ha azt érzékeli, hogy a kétkerekűd jelentősen elmozdult, a hang és ledes jelzések mellett az eBike Flow App egy telefonos push üzenettel is jelzi neked, hogy baj van és ezzel egyidőben a nyomkövetést is elindítja. Vagyis az eBike Alarm, mondhatni, tolvajbiztossá teszi az ebiciklidet.

Ehhez a funkcióhoz egyébként a gyártó egy új kiegészítőt is a piacra dobott: a SIM kártyás ConnectModule minden Smart rendszerű géppel kompatibilis lesz, ára az Ebikeshopban 45.000 Ft körül mozog majd.

  • Navigáció és ebringás riasztó – MY23-as újdonságok a Boschtól | Hátszél

A frissítések november elejétől elérhetővé is válnak, sőt: mostantól a nálunk vásárolt Bosch rendszerű elektromos kerékpárodat mi eleve a legfrissebb update-ekkel adjuk. Ám ha csak meglévő ebringád tudását bővítenéd, arra is van lehetőség: vásárolj nálunk KIOX kijelzőt, ConnectModul GPS nyomkövetőt vagy frissíttesd meglévő rendszereidet hivatalos Bosch szakszervizünkben!

Control Technology: Extrém, de biztonságos

Olvasási idő: 2 perc

Csak egy teljes felfüggesztéssel ellátott ebike képes tökéletes tapadást biztosítani még rossz utakon is. A Riese & Müller 1993 óta épít Control technológiával ellátott kerékpárokat; most pedig újabb fejlesztésen a sor. 

Kényelem és könnyedség

Sok kerékpáros elkerüli a jó minőségű autós utakat a nagy forgalom miatt, a kerékpárutak viszont sokszor nincsenek rendszeresen karbantartva. A mezei és erdei utak, amelyek vonzó alternatívát jelenthetnének a városi közlekedés helyett, általában kövesek és göröngyösek. A megoldás egy jól működő felfüggesztési koncepció. 

Durva talaj vagy fizikai előfeszítés esetén a teljes felfüggesztés fontos kényelmi és egészségügyi tényezővé válik. A felfüggesztés kevesebb mint felére csökkenti a karosszériára kifejtett gyorsulási erőket, melyek a gumiabroncsból a vázon és az alkatrészeken keresztül hatnak rá.

Kép forrása: Riese & Müller

“A Riese & Müllernél már a kezdetektől fogva figyelembe vettük a kényelem növelését és a test megterhelésének csökkentését termékeink kifejlesztésekor.”
Markus Riese, a Riese & Müller alapítója és részvényese

Biztonság és dinamika

A tökéletesre hangolt teljes felfüggesztés sportos tekerést és a legjobb tapadást biztosítja, bármilyen felületen. Nagy sebességnél és kényes helyzetekben jobb úttartást biztosít:a rezgéseket és kemény ütéseket például a macskakövek, az útszélek vagy a váratlan döccenők okozta egyenetlenségeket finoman tompítja. A csomagok felfüggesztése szintén a csomagtartónak a főkerethez való rögzítésével történik. 

Képek forrása: Riese & Müller

A Control Technology rendkívül érzékenyen reagál, így maximális kényelmet biztosít. Az eredmény: erőteljes meghajtás, energiaveszteség nélkül.

Annak érdekében, hogy a Control Technology teljes mértékben kifejthesse hatását, kerékpárokat kiváló minőségű fékekkel szerelték fel. A rövid féktávok érdekében speciális gumikeveréket használnak a gumiabroncsokhoz. Az optimális világítási rendszer és a számos modellhez rendelhető ABS-opció teszi teljessé a csomagot a lehető legnagyobb biztonság érdekében.

 

Egy kerékpár számos lehetőség

A Delite kialakítása a Control Technology tökéletes integrációját testesíti meg. Átalakítható, hogy minden célnak megfeleljen itt döntő tényező az alkatrészek és a felszerelési lehetőségek megválasztása. A Delite lehet egy kényelmes S-pedelec a napi ingázáshoz, egy Superdelite túraautó dupla akkumulátorral a hosszú kalandokért, vagy akár egy terepre éhes eMTB is.

A fejlesztés megközelítése a neves autómárkák versenysportban való elkötelezettségéhez hasonlítható: extrém területeket fedeznek fel a mindennapi mobilitás termékeinek javítása érdekében.

Shaun Wynn az angliai Newcastle közelében lévő Ride Electric e-bike specialistánál gyakornokoskodik, és lehetősége volt kipróbálni a kerékpárt, amiről így vélekedik: “Tegnap elvittük a Delite-ot egy körre a hazai pályák ugratóin. Hihetetlen volt.” írja le Shaun a benyomásait. “A kerékpár tökéletes a hosszú, hegyi napokra és a hosszabb felfedezésekre. Nagyon kényelmes, biztonságot és bizalmat ad.”

Forrás: https://www.r-m.de/de-at/magazin/control-technology-sportlich-unterwegs-aber-sicher/

 

 

Legfrissebb posztjaink