Hirdetés
Kezdőlap Blog

Az ecargo házhoz megy: Jonas megváltoztatja a világot

Jonas Eiken ecargo kerékpárjának csomagtere közel sem mondható hétköznapinak: masszázságy, edzősúlyok, erősítő gumiszalagok. A kölni fizioterapeuta különleges kezelési koncepcióval állt elő és telitalálat lett.

Kép forrása: Riese&Müller

Honnan jött az ötlet?

Jonas Eiken Kölnben él és dolgozik. Jó 10 évvel ezelőtt költözött a Rajna menti városba, hogy fizioterápiát tanuljon. A diploma megszerzése után első szakmai tapasztalatait egy orvosi rendelőben szerezte, ám hamar rájött, hogy elégedetlen a hagyományos módszerekkel. 

“A legtöbb rendelőben olyan, mintha a pácienseink futószalagon lennének.” mondja a 29 éves férfi. “Rövid, 15-20 perces villámlátogatás egy-egy páciens kezelése. Mire végzünk az egyikkel, a következő már az ajtóban várakozik.” Jonas hamar közel került a kiégéshez. Másképp, fenntarthatóbban és egészségesebben szeretett volna dolgozni mind a terapeuta, mind a páciens számára. A páciensek gyakran akár egy órát is utaznak egy-egy kezelésre, sokan közülük autóval.

Így született meg a Veedelphysio ötlete. “Az elképzelésem az volt, egy cargo bike segítségével utazom a pácienseim otthonába: sokan hálásak azért, hogy a hosszú munkanap után otthon is meglátogathatom őket, és hogy nem kell külön utazniuk.” magyarázza Jonas. Kölnben az ecargo bike használatával akár 30%-kal is csökkenthető az utazási idő az autóhoz képest. A kerékpárral kiválaszthatjuk a legrövidebb utat, és nem külön időt szánnunk a parkolóhely keresésére sem. Jonas tavaly 5000 kilométert tett meg a városrészben az ecargo biciklivel. Kiszámolta, hogy ezzel több mint 700 kg szén-dioxid-kibocsátást takarított meg.

“Az ecargo biciklivel sokkal könnyebb manőverezni, mint egy autóval. A bevásárlás is sokkal gyorsabb. És több időm van az akkumulátorok feltöltésére is. Az autózás gyakran stresszt okoz számomra, míg a kerékpározás a pozitív regenerálódás szinonimája” folytatja Jonas.

Kapcsolj ki, tisztítsd ki az elméd!

A találkozók közötti utazás fontos szüneteket biztosít Jonasnak. A biciklizés közben kikapcsolhat, ellazíthatja a testét és rendszerezheti a gondolatait. Naponta legfeljebb hat beteget kezel ez egy tudatos döntés, hogy ellensúlyozza a világ és a szakma egyre gyorsuló tempóját. 

A kezelések is lényegesen tovább tartanak, mint a hagyományos fizioterápia. Egy ilyen találkozó legalább egy órát vesz igénybe, ami az átlagosnak a háromszorosa. Jonas szeretné, ha ez így is maradna: “Szeretem, ha a dolgok lassan haladnak. Heti 30 betegnél többet nem kezelek.” magyarázza.

“Az emberek rendkívül sokáig dolgoznak, különösen itt Kölnben. Ez tömeges hátproblémákhoz vezet. Gyakran az ágyéki és a nyaki csigolyáikkal is gondjaik vannak.” Jonas ezért gyakran nyújt megelőző kezelést, hogy ellensúlyozza az elváltozás korai jeleit. “Egyébként a kerékpározással járó mozgás is kiválóan alkalmas ezeknek a panaszoknak a leküzdésére.” számol be. 

“A fizioterápiához idő kell. Személyre szabottnak kell lennie, és az embereket nem szabad úgy kezelni, mintha páciensek lennének egy futószalagon.”

A teherbringára vonatkozó állami támogatás lehetővé tette Jonas számára, hogy a közelmúltban egy Load 60-at vásároljon a Riese & Müller Packster mellé, amellyel másfél év alatt már több mint 8500 kilométert tett meg. 

Egy helyi bolt segítségével mindkét kerékpárra egyedi cargo boxokat szerelt fel. Ezek külön az ő számára, méretre készültek. A kezelőágyat rendszerint a bringa tetejére szíjazza.  

Jonas szívesen emlékszik vissza az első tesztútjára az ecargon: “Egyáltalán nem volt olyan megerőltető kerékpározás, mint amire számítottam. Teljesen más, pozitív érzés volt, és nagyon szórakoztató!” Számára már a kezdetektől fogva nyilvánvaló volt, hogy a biciklinek elektromos segítségre van szüksége: “Az ecargo az üzleti modellem kulcsfontosságú részét képezi, nem csak olyasvalami, amit a szabadidőmben csinálok. Fenntartható és biztos jövője van. Hosszú éveken át kitart egy ember életében.”

Forrás: https://www.r-m.de/en-en/magazine/house-calls-cargo-bike-jonas-changing-things/

Sárguló falevelekkel szegélyezett kerékpártúra Svájcban

Verbier és a környező Val de Bagnes több mint 800 kilométernyi kerékpárútjával nagyszerű hely az őszi aktív kikapcsolódáshoz. A svájci üdülőhely leginkább a sípályáiról ismert, de a hószezonon kívül a kerékpárosok számára is tökéletes. Nézzük, hogyan teljesít egy ebike a meredek lejtőkön!

Miért éppen ebike-kal?

Az elektromos kerékpárok több különböző móddal vannak felszerelve, így a legtöbb terepen jól megállják a helyüket. Szuper alternatívát jelentenek arra az esetre, ha gyorsabb tempóra vágyunk, vagy jól jönne egy kis hátszél az emelkedőkön, de csoportos túra esetén a kerékpárosok közötti képességbeli különbségeket is orvosolni tudják. 

Két keréken Verbierben

A városban több helyen is van lehetőség ebike-bérlésre, ha esetleg még nincs saját ekerékpárunk, vagy az utazás miatt egyszerűbbnek látszik a kölcsönzés. 

A Backside ideális helyen, közvetlenül a felvonóval szemben található. Már fél napra is lehet tőlük kerékpárt bérelni, az árak napi 66 eurótól kezdődnek. A személyzet gondoskodik arról, hogy a mindenki a számára megfelelő méretű kerékpárt kapja meg, és rövid betekintést is kaphatunk az ebike működési mechanizmusába. 

Verbier az extrém pályáiról híres, ezért az ember joggal feltételezheti, hogy félelmetes élményben lesz része, miközben a Les Ruinettes tetejére utazik a felvonóval.

Szerencsére azonban mindenki találhat számára megfelelő útvonalat – a gyors tempójú hegyi ösvényektől a bicikliparkos ugratásokon át a tájban gyönyörködős, lassú tekerésig. Ha hosszabb túrát tervezünk, érdemes számításba venni a völgyben található töltőállomásokat, melyekből összesen 16 található a környéken. 

A hely, amit mindenképpen érdemes felfedezni, a verbieri szoborpark. A La Chaux és a Les Ruinettes felvonók között, 2300 méteren egyre több szobrot lehet felfedezni kerékpározás közben.

Mikor érdemes ide utazni? 

Ősszel, ahogy sok helybéli mondaná: Verbier vitathatatlanul ilyenkor a legszebb. A hegyek teteje még enyhén hóporos, az ég kék, a fák pedig arany és vörös színben pompáznak. Mi mást is várhatna még az ember egy őszi kirándulástól?

Forrás: https://www.euronews.com/travel/2022/09/05/electronic-biking-is-the-best-way-to-explore-the-swiss-alps-in-autumn 

Ebike és digitalizáció

Az ENSZ becslése szerint 2050-re a világ népességének kétharmada városokban fog élni. Milyen hatással lesz ez a közlekedésre? Mit kell tennünk annak érdekében, hogy a növekvő nagyvárosi területek élhetőek legyenek az emberek számára? Szakértők válaszolnak arra a kérdésre, hogy milyen tendenciák várhatók mobilitás tekintetében a következő 10-15 évben.

“A digitális szolgáltatások jelentősen javítják az ebike-élményt.”

Kép forrása: Bosch

Az első megkérdezettünk Gregor Dasbach, a Bosch eBike Systems digitális üzletágának alelnöke, aki szerint az ebike a mobilitás új motorja. A jövőre nézve ez az iparág olyan új digitális szolgáltatásokat irányoz elő, amelyek folyamatosan gazdagítják majd a kerékpározás élményét.

Hogyan látja a mobilitás fejlődését a következő 10 évben?

Valószínűnek tartom, hogy a jelenleg az autók számára fenntartott terület egyre inkább felszabadul a többi közlekedő számára. A városok környezetbarát elvek szerint alakulnak majd át. Ez magában foglalja a car-sharing szolgáltatásokat és az elektromos járműveket, amelyek a tömegközlekedéssel együtt nagyobb teret biztosítanak az intermodális utazásoknak. Különösen a kerékpár kerül egyre inkább a középpontba.  

Miért olyan biztos ebben? 

A világjárvány idején nyilvánvalóvá vált, hogy a munka és a magánélet egyre inkább összemosódik. Az otthonról történő munkavégzés növekvő tendenciája azt jelenti, hogy hosszú ingázásra már aligha van szükség. Ennek következtében az emberek az utazást egyre inkább a szabadidővel kötik össze. A mobilitás nem csupán eszköz a cél eléréséhez, hanem egyre inkább az életmódunk része.

Milyen szerepet játszik ebben az ebike?

Lényegeset, mert a összeköti a kellemeset a hasznossal: városon belül sokszor ez a leggyorsabb utazási mód, és általánosan javítja az életminőségünket is. Néhány évvel ezelőtt az ebike elsősorban mobilitási segédeszköz volt azok számára, akik nem akartak biciklizni, vagy akik úgy gondolták, hogy túl idősek ehhez. De az igazság az, hogy mindenki ismer olyan helyzeteket, amikor azért nem használja a kerékpárját, mert nem megfelelőek a körülmények. Az ebike növeli az emberek motivációját a bringázásra. Az ecargo kerékpár szintén ezt a tendenciát erősíti. Egyre több ember fejében születik meg a kérdés: tényleg szükségem van autóra a városban? Mi lenne, ha a két gyerekemet egy teherbiciklivel vinném az oviba? Sőt, talán a bevásárlásnál is hasznomra lesz! Most van az a pont, ahol a lehetőségeknek hatalmas lendületet ad majd az elektromosság.

Mennyire lesz digitális a jövő ebike-ja?

Amint összekapcsoljunk az ebike-ot és az okostelefonunkat, máris megvan a digitális tekerés-élmény, ez nagyrészt már most is lehetséges. A jövőben az ebike-osok nemcsak kerékpározás közben lesznek kapcsolatban a bringával, hanem akkor is, amikor leparkolják. A csatlakoztatott ebike egyik előnye a helymeghatározás, a másik pedig, hogy ilyen formában képes lehet kommunikálni a többi közlekedővel.

Mire gondol pontosan?

Baleseti tanulmányokból tudjuk, hogy a városi kerékpáros balesetek nagy része olyan kanyarodási kísérletekből fakad, ahol a bicikliseket figyelmen kívül hagyták. A jövőben a közlekedők összekapcsolásával a járművezetők és a járművek figyelmeztetve lesznek, hogy elkerüljék az ilyen szerencsétlenségeket. Úgy vélem, hogy az összekapcsolt kommunikációban óriási lehetőségek rejlenek, amelyeket ki kell aknázni.

Hogyan változtatják meg a digitális szolgáltatások az ebike-élményt?

Az e-kerékpározás egyre inkább egyéni élmény. Nem számít, hogy az ebike-ot az ujjam érintésével vagy az okostelefonommal oldom-e fel. Az ebike a kerékpáros profilomnak megfelelő útvonalat fogja javasolni. Kezeli a sebességváltást, a lehető legjobban kihasználja az akkumulátoromat az út során és könnyedén az ebike-élmény részévé teszi kedvenc alkalmazásaimat.

Milyen termékeket fog fejleszteni a Bosch eBike Systems az elkövetkező években?

Két stratégiát követünk az új termékek és szolgáltatások fejlesztése során. Az első szempontunk a biztonság az ABS-től kezdve a baleset esetén nyújtott segítségig. A második fő téma a digitális szolgáltatások, amelyek a jövőben még élvezetesebbé teszik az ebringázást. Ehhez zökkenőmentes csatlakoztathatóságra van szükség. Végül is a sok új funkció csak akkor lesz igazán szórakoztató, ha a hardver és a digitális komponensek tökéletesen illeszkednek egymáshoz. Ezen a területen tovább fogjuk bővíteni innovációs szerepünket.

“A jelentős ökológiai lábnyomot okozó klasszikus belső égésű motoros autók egyéni tulajdonlása nem folytatódhat.”

Kép forrása: Bosch

Stephan Rammler, szociológus és a Közlekedéstervezési Intézet alapítója a városok alapvető átalakulását jósolja, amely csak a fenntartható mobilitással lesz sikeres.

Miben lesznek mások a városok a jövőben?

Ahogy egyre több ember költözik a városokba, úgy fog nőni a lakóterület, a kulturális és szabadidős létesítmények és a mobilitás iránti igény is. A kérdés az, hogyan lehet összeegyeztetni a jövőbeli elvárásokat a rendelkezésre álló városi térrel.

Mi lehet a megoldás?

A városok növekvő népsűrűsége miatt nagyobb igény lesz a fenntarthatóságra, mivel az éghajlatváltozás miatt egyszerűen elfogy a levegő a városokban. Ez az életünk számos területét érinti, de mindenekelőtt a mobilitást. A klasszikus, belsőégésű motorral hajtott, jelentős ökológiai lábnyomot hagyó autó egyéni tulajdonlása nem folytatódhat. A fiatalabb generációk körében nyilvánvaló, hogy a használati szokások a megosztás irányába mozdulnak el az autó- és fuvarmegosztástól kezdve az elektromos robogó- és kerékpármegosztó szolgáltatásokig.

A jövő városa autómentes lesz?

Én nem mennék ilyen messzire. A jövőben azonban minden bizonnyal több elektromos meghajtású jármű fog közlekedni az utakon. A politikusoknak ösztönözni kell majd a fenntarthatóbb mobilitást, például azzal, hogy útdíjat vezetnek be az autósok számára a városokban. Mert egy dolog világos: az átalakulást nem lehet tovább halogatni.

“Fontos, hogy az ingázók számára külön, gyors kerékpársávokat hozzunk létre.”

Kép forrása: Bosch

Ralph Buehler, az amerikai Virginia Tech Research Center professzora és közlekedéskutatója a kerékpárosbarát városok kialakításának módjairól és a koppenhágai modellről beszél és maga is kerékpárral jár dolgozni.

Koppenhágát mindenki a kerékpárosbarát közlekedésirányítás mintaképének tekinti mit tanulhatnak tőle más városok?

Hollandia számos kisebb városához hasonlóan a dán főváros statisztikái is álomszerűek. A lakosság 49 százaléka kerékpárral jár iskolába, egyetemre vagy munkába. Ez azonban nem egyik napról a másikra történt, hiszen Koppenhága hagyományosan is kerékpárosbarát város az elmúlt 30 évben fokozta intézkedéseit. Az ok, amiért a város példaképpé vált az egész világ számára, leginkább egy sikerreceptben foglalható össze: különálló, védett kerékpárutak a fő közlekedési útvonalak mentén. Ezek lehetővé teszik mindenki számára a gyors és biztonságos közlekedést.

Látja a jeleit annak, hogy más városok is követik a példát?

Igen, a világ számos városában már most is megfigyelhető az a tendencia, hogy védett kerékpárutakat alakítanak ki, hogy a kerékpárosok eljuthassanak A-ból B-be – a belvárosokban gyakran autómentes zónával és sebességkorlátozással rendelkező utcákkal kombinálva. Ez egy olyan közlekedéspolitika része, amely több teret biztosít a gyalogosoknak, a kerékpárosoknak és a tömegközlekedésnek, miközben korlátozza az autóforgalmat. Ezt láthatjuk a kanadai Montrealban vagy az amerikai Portlandben, valamint az európai városokban, Párizsban, Bécsben és Barcelonában.

Mi mozgatja ezt a fejlődést?

Az önkormányzatoknak világszerte kihívást jelent a CO2-kibocsátás csökkentése, a forgalmi torlódások minimalizálása és a helyi légszennyezés elleni küzdelem. Ez az egyetlen módja az életminőség fenntartásának. Olyan értékekről beszélünk, mint az egészség, a biztonság és a szabadidős lehetőségek. Ehhez a közlekedési teret újra kell osztani.  

Mennyire fontos a kerékpár szerepe a mobilitási forradalomban?

A kerékpározás fontos szerepet fog játszani a fenntartható közlekedésben, és az ebike-ok növekvő népszerűsége további lendületet ad ennek a fejlődésnek. Hosszabb távolságok megtételét teszik lehetővé és új célcsoportokat szólítanak meg. Például az ingázók, akik már nem izzadnak meg, még az irodába vezető hosszú és meredek utakon sem. Ehhez szükség van a kerékpárút-hálózat bővítésére, hogy a külterületeken élők gyorsan be tudjanak jutni a városba és onnan haza. Sok városnak még mindig van mit behoznia ezen a téren.

Forrás: https://www.bosch-ebike.com/en/everything-about-the-ebike/stories/future-mobility

 

 

A kerékpáros biztonság forradalma

ebike_blog_BOSCH

Mire képes pontosan az új rendszer és hol vannak a határai?

A jó fékrendszer alapvető fontosságú egy eMTB biztonsága és teljesítménye szempontjából. A Bosch a MAGURA-val közösen kifejlesztett egy olyan eMTB ABS-t, amely biztonságosabbá teszi a tekerést, miközben segít a kerékpárosnak javítani az ülőpozícióján, és növeli az ebike teljesítményét. 

Képzeld el, hogy az eMTB-vel nekimész egy ugratónak, a levegőben mindkét féket megragadod, és az első és a hátsó kerék blokkolva landol. Normál fékekkel ez teljesen abszurdnak hangzana, és ráadásul nagyon veszélyes is lenne, de az új Bosch eBike ABS-nek ez nem akadály, képes ilyen helyzetben is biztonságosan megállítani a járgányt. Itt már láthatjuk, hogy egy igazán sokoldalú és okos rendszerről van szó.

Egyszer újító, mindig újító: az autótól az ebike-ig

Az elektronikus blokkolásgátló fékrendszerek ma már a gépjárművek alapfelszereltségéhez tartoznak. Évtizedek óta akadályozzák, hogy a gumiabroncsok blokkoljanak kemény fékezési manőverek során, és sokkal biztonságosabbá teszik az utakat. 

A Bosch úttörő volt régen is, és a mai napig élen jár az efféle fejlesztésekben. Az első szabadalmat, amelyet a Bosch 1936-ban nyújtott be erre a technológiára, maga a vállalat alapítója, Robert Bosch adta be. 

2018-ban a Bosch piacra dobott egy elektronikus ABS-t a túrakerékpárokhoz, amelyet a bevezetés évében Design & Innovation Award Pioneer díjjal koronáztak. A rendszer azonban eddig nem tudta megvetni a lábát a szegmensben, tudniillik az első generációs fejlesztés túlságosan nagy méretű volt ahhoz, hogy sikeres lehessen. Ráadásul ezt az intelligens fékrendszert a 700C kerekű városi és túrakerékpárokba lehetett csak beépíteni.

Most a Bosch a fékrendszer második generációjával rukkolt elő, melyet a Smart System motorhoz terveztek. Az új rendszer 77%-kal kisebb és csak fele olyan nehéz, mint elődje. Nemcsak lényegesen karcsúbb és kevésbé feltűnő, de technikailag is sokkal jobb képességűnek ígérkezik. Az új Bosch eBike ABS ráadásul már nem csupán az elektromos trekking- és túrakerékpároknak számára elérhető: az új rendszerrel a terepbringásokat is megcélozzák. 

Az új eBike ABS aktív manővereket is lehetővé tesz. Vajon ez segít a Bosch-nak elérni a remélt áttörést?

Kép forrása: Downtown

Mi a baj a modern eMTB fékekkel?

A modern eMTB-fékek nagyon erősek tudnak lenni. Ez egyszerre jó és veszélyes is – különösen, hogy sok kezdő ül eMTB-ra, akiknek nem volt sok idejük megszokni, hogy a fékeket egy ujjal kezeljék.

A kezdőket gyakran meglepi a nagyméretű hidraulikus tárcsafékek által kínált fékerő. Ha az ember túl erősen fékez csúszós felületen, például kavicsos utakon, nedves burkolaton vagy sáros erdei talajon, az első kerék blokkolhat, a hátsó kerék felemelkedhet a talajról, és “katapultálunk”. A Bosch becslése szerint az ebike balesetek mintegy 29%-a elkerülhető vagy legalábbis csökkenthető lenne egy megbízható ABS-szel.

Kép forrása: Downtown

Részletről részletre

Az új eBike ABS piaci bevezetéséhez a Bosch ismét összefogott a fékekre specializálódott MAGURA-val. A MAGURA MT C fékkarokat úgy tervezték, hogy sok olajat nyomjanak át a vezetékekbe, ami nagyobb teljesítményt eredményez.

Két változatot kínálnak: az egyik hosszú, kétujjas fékkarral rendelkezik, a másik pedig még hosszabb, háromujjas fékkarral – amelyek egyike sem mondható ergonomikusnak, és egyik sem rendelkezik olyan beállítási lehetőségekkel, mint a MAGURA zászlóshajó termékcsaládja. 

A féknyereg a MAGURA MT5 négydugattyús modelljén alapul, és a jövőben lesz egy kétdugattyús változat is –ez, és nem az ABS határozza meg a fékérzetet. A féktárcsához egy lyukacsos érzékelő tárcsa van rögzítve, amelyet tonewheel-nek neveznek, és a kerék fordulatszámának meghatározására szolgál. A tényleges ABS egy kis dobozban található, amely a bal oldali villához van rögzítve. 

A fekete dobozba nemcsak az első fék fékvezetéke, de az első és a hátsó érzékelők elektromos kábelei is bekerülnek, ez jelentős előrelépés az előző verzióhoz képest. A rendszert az ebike fő akkumulátora táplálja, ám olyan kevés energiát fogyaszt, hogy nem okoz észrevehető különbséget a hatótávolságban, és az ABS még akkor is aktív marad, ha az akkumulátor túlságosan lemerült a motor működtetéséhez. Szerencsére az első generációs ABS nagy jelzőfénye is eltűnt. Ehelyett az új ABS a LED-es távirányítón és a KIOX 300 kijelzőjén lévő visszajelzőt használja..

Képek forrása: Downtown

Az elmélet a háttérben

Indításkor a piktogram fénye rövid időre kigyullad, majd ismét kialszik, akárcsak az ABS lámpa az autók műszerfalán. Ha a jelzőfény kialudt, az azt jelenti, hogy a rendszer aktív. 

A rendszer a féktárcsákon és a motoron keresztül külön-külön meghatározza a haladási sebességet, valamint az első és a hátsó kerék fordulatszámát. Az olajnyomás-érzékelők segítségével állapítható meg, hogy az ember éppen fékez-e. Ezek az adatok az elektronikus ABS-be kerülnek, és egy intelligens algoritmus érzékeli, hogy az első kerék még tapad-e, vagy már blokkolva van, és ezért csúszik.

Kép forrása: Downtown

A rendszer ezt folyamatosan, hihetetlenül nagy mintavételi sebességgel, ezredmásodperceken belül végzi. Amikor meghúzzuk a fékkart, az nyomást gyakorol a rendszerre, ami kinyomja a fékdugattyúkat. Az ABS-nek saját olajtartálya van, amely szupergyors mágnesszelepeken keresztül kapcsolódik az első fék hidraulikájához. A hátsó fék adatgyűjtésre szolgál, de azt nem az ABS vezérli. Ha az algoritmus azt érzékeli, hogy az első kerék blokkol, olajat enged le a saját tartályába, és éppen annyira csökkenti a féknyomást, hogy az első kerék tovább gurulhasson. Ez a folyamat másodpercenként többször is megismétlődhet.

Az ABS a Bosch eBike Flow alkalmazáson vagy a KIOX-300 kijelzőn keresztül egyénileg is beállítható a különböző használathoz. Kikapcsolt módban úgy működik, mint a hagyományos fékek. 

Az ABS Touring üzemmód városi környezetben használható ki igazán. Az ABS Allroad terepre készült, lehetővé téve, hogy fékezéskor meglehetősen erősen avatkozhasson be. Ez különösen alkalmas a kevésbé kemény gumikkal rendelkező kerékpárokhoz, amelyek például kavicson hajlamosak elég könnyen kicsúszni. Az ABS Trail üzemmódot sportolókkal együttműködve fejlesztették ki, és sokkal később avatkozik be a fékezésbe. Ennek eredményeképpen a fékeknek a lehető legerősebbnek kell lenniük, hogy a féktávolságok rövidek maradjanak. Ehhez a Bosch rendszere elfogad egy kis csúszást, így a hátsó kerék kissé megemelkedik. 

Az ABS Cargo üzemmódot kifejezetten a teljesen megrakott, kis első kerékkel rendelkező teherbiciklikhez tervezték, ebben az esetben a hátsó kerék valószínűleg nem fog elemelkedni. Nem minden üzemmód lesz elérhető minden elektromos kerékpáron, mivel a márkák egyénileg döntik el, hogy melyik üzemmód melyik pedelec bicajhoz illik, és ennek megfelelően telepítik őket. A KIOX 300 kijelzőjén az üzemmódok grafikusan, kis piktogramokon keresztül jelennek meg.

Képek forrása: Downtown

A 2023 Bosch eBike ABS élesben

Egy dolog biztos: az ABS nem tudja megváltoztatni a fizika törvényeit fékezéskor. A maximális fékhatás továbbra is a gumiabroncsoktól és a tereptől függ, és maguk a fékek határozzák meg az érzetet. A rendszer csak 6 km/h feletti sebességnél aktiválódik. Nagyobb sebességről történő fékezéskor az ABS addig avatkozik be, amíg a kerékpár meg nem áll, vagy amíg ki nem engedjük a féket. 

Mindent egybevetve, lenyűgöző teljesítményt nyújt az új Bosch ABS, sokkal biztonságosabbá teheti az ebiciklizést és az eMTB-túrákat.

Képek forrása: Downtown

Ha Allroad üzemmódban erősen fékezünk, a fékút észrevehetően hosszabb lesz kavicsos úton; tapadós aszfalton ezzel szemben a fékút csak korlátozott mértékben növekszik

Ha még nem próbáltál hasonló berendezést, javasoljuk, hogy gyakorolj néhány kemény fékezési manővert különböző felületeken, hogy biztonságban érezd magad és kialakuljon a fékezés új élménye. 

Sokan először túlságosan hátra helyezik a testsúlyukat, mert attól tartanak, hogy átesnek a kormányon, ami jelentősen csökkenti az első kerék fékezési tapadását. Ha – az ABS-nek köszönhetően – kevésbé félsz a bukástól, akkor gyakorolhatod, hogy a súlypontodat középen tartod a kerékpáron.

Nagyon csúszós, hosszú féktávolsággal járó felületeken érezhető, ahogy a fékkar közelebb kerül a kormányhoz az ABS nyomáscsökkentése miatt. Az ABS kiegyenlítő tartályát azonban úgy tervezték, hogy még azelőtt feltöltődjön, mielőtt a fékkar elérné a fékút végét, így garantáltan marad némi fékerő minden helyzetben. Sőt, elméletileg akkor is ki lehetne blokkolni az első kereket, amikor elérjük ezt a pontot, de a tesztek során ez még a legextrémebb körülmények között sem sikerült. A fék elengedésekor az ABS-tartály azonnal kiürül.

Kép forrása: Downtown

Trail üzemmódban az ABS sokkal később avatkozik be, és célja, hogy agresszívebb vezetést és fékezést tegyen lehetővé, ami a tesztek során be is igazolódott. Ezt az üzemmódot széles és jól tapadó gumikkal rendelkező bringákhoz tervezték. A féktávolságok nagyon rövidek maradnak a fékcsapásoknál. Különösen lenyűgöző, hogy az első kerék mennyire jól irányítható még kavicsos terepen is. Még szélsőséges helyzetekben, például nedves gyökereken vagy bekapcsolt fékkel történő leszálláskor sem blokkol az első kerék. 

A súlyáthelyezéssel és az aktív vezetéssel még mindig képes leszel az első kerékre támaszkodva szűk fordulóban kiemelni a hátsó kereke, ehhez azonban némi gyakorlatra van szükség, mivel a Bosch ABS nélküli kerékpáron, ha a súlyodat ilyen messzire előre vinnéd, valószínűleg átrepülnél a kormányon. Menet közben ne felejtsd el néha csekkolni, hogy aktív-e az ABS rendszer – tudod, ha kialszik a jelzőfény… 

Képek forrása: Downtown

Üzemmódtól függetlenül, az ABS emberfeletti sebességgel érzékeli a változó felületi viszonyokat. Ha aszfalton kezdünk fékezni, majd áttérünk kavicsos útra vagy fordítva, a rendszer azonnal beállítja a féknyomást – azaz nagyobb fékerőt enged át aszfaltra, vagy azonnal csökkenti a nyomást, amikor laza kavicsra vált. 

A Bosch fejlesztői nem tudták megállni, hogy ne építsenek be egy kis gamifikációs funkciót is ebbe a rendszerbe: minden egyes fékezési manőver után a KIOX 300 kijelzőjén ellenőrizheted a fékezés időtartamát és a féktávolságot. Mi azonban nem javasoljuk, hogy veszélybe sodord magadat és másokat azzal, hogy a leghosszabb féktávolság rekordját üldözöd. 

Ha fékezel, akkor (nem) veszíted el az eMTB feletti uralmat! 

Az új ABS rendszer nagy előrelépés, de még nem tökéletes megoldás – legalábbis a trail kerékpárosok számára nem: a hosszú egykerekezés rendszerhibát eredményez, ami újraindításhoz vezet. 

Ha például felemeljük a hátsó kereket és megpörgetjük a hajtókarokat – álló helyzetben, sebességváltás esetén – szintén rendszerhibát idézhetünk elő. Ha egy meredek szakaszon nagyon lassan, azaz 6 km/h alatt hajtunk lefelé, akkor a fékek ellenőrizetlen ereje is váratlanul érheti a kerékpárost. Ez a profik és a kezdők számára egyaránt fontos, ha hajlamosak lassabban közelíteni az akadályok felé. 

A legsürgetőbb kérdés viszont, amit szinte mindenki feltesz: nem tanít rossz fékezési technikára az ABS? Az 1970-es évek végén az autógyártóknak ugyanezt az ellenérzést kellett leküzdeniük az autósok körében. Ma viszont már nehezen találunk ABS nélküli gépjárművet.

Tény, hogy az új Bosch ABS mindenképpen más fékezési technikát igényel, ugyanakkor számos előnnyel jár, például arra ösztönzi a kezdőket, hogy kiegyensúlyozottabb ülőpozíciót vegyenek fel fékezés közben, kevésbé féljenek az akadályoktól, és jobban bízzanak a képességeikben. Ezek miatt biztosan nagyon megéri az ABS használata!

Kép forrása: Downtown

Elérhetőség

A 2023 Bosch eBike ABS egyelőre nem kapható utángyártott megoldásként. Az első modelleken idén ősztől lesz elérhető, éppen időben a romló időjárási körülményekhez. A rendszer kizárólag a Bosch Smart Systemmel felszerelt kerékpárok felszereltsége lesz. Az innovatív fékrendszerrel ellátott következő modellekkel a későbbiekben jelentkezni fogunk.

Kép forrása: Downtown

Összefoglalva

Hűha! A német vállalat új szintre emeli az ekerékpár és az eMTB biztonságát a 2023 Bosch eBike ABS rendszerrel. Bizonyos esetekben teherbringák és trail kerékpárosok számára is. Azaz nemcsak a biztonságot javítja, hanem a jobb ülőpozíciót és ezáltal a jobb teljesítményt is ösztönzi a túrán! A viszonylag feltűnésmentes integráció is szuper, bár a korlátozott fékkar-választékot ki kellene bővíteni egy modern, egyujjas változattal, hogy a rendszer vonzóvá váljon az ambiciózus emountainbike-osok számára is.

A világ legnagyobb bringarajza

Arianna, Daniel és kutyájuk, Zola augusztus közepén ért egy kétéves terv végére: több mint 7200 kilométert tekertek, hogy megrajzolják a térképen a világ legnagyobb kerékpárját. A klímaváltozás veszélyeire szeretnék ezzel felhívni a figyelmet, egészen pontosan arra, hogy egy kis odafigyeléssel mind tehetünk valamit a bolygónkért.

Kimutatások szerint az európai autóhasználat jóval túlmutat az ésszerűség határain: az utazások mintegy 50%-a 5 km alatti távot fed le, amelyek kerékpárral (esetenként pedig akár gyalog is) könnyedén kivitelezhetők lennének, sőt: kétkeréken olykor hamarabb célba érhetünk, mint négyen. Arianna és Daniel fontosnak tartják megjegyezni, hogy nem az autók, pusztán a felesleges autóhasználat ellen vannak – üzenetük pedig napjainkban minden korábbinál fontosabbá vált.

A pár nem a levegőbe beszél: 2019 nyarán eladták az autójukat, majd életünk eddigi leghosszabb útjára indultak. A menetrendet több dolog is megszakította, a 2020-as koronavírus-járvány pedig mintegy másfél éves szünetre kényszerítette őket, ám ha több darabban is, de 2022 augusztus közepére elkészült a mű – megrajzolták az valaha volt legnagyobb bicikli formájú útvonalat.

A GPS-festésnek is nevezett művészeti formához egyszerű GPS nyomkövetőket használtak, majd az útvonalak összeillesztésével Google Mapsen állt össze a hét ország határait átszelő végeredmény. Arianna és Daniel a túraútvonalat egyébként a fizikus végzettségű Daniel saját tervezésű cargo- és túrakerékpárjaival járták be.

De lássuk, hogy mit is jelent mindez számokban:

  • A teljes útvonal 7237 km volt.
  • A túra alatt összesen 71454 métert tekertek felfelé: ez annyi, mintha 15-ször feltekertek volna a Mont Blancra.
  • Összesen 131 nap alatt tették meg az utat (a kényszerű pihenőket nem, de a tervezetteket beleszámolva).
  • Bringákat, csomagokat és Zolát is beleértve ketten együtt összesen 110 kg tömeget mozgattak meg az egyes szakaszokon – önmagukon kívül.
  • Nem csupán a korábbi legnagyobb biciklirajzot, de a Guiness rekorder leghosszabb tervezett GPS útvonalat is megdöntötték.

Instagram csatornájukon emellett néhány vicces, de annál érdekesebb adatot is megosztottak:

  • A legmelegebb idő, amikor kétkerekűre ültek, 39°C volt.
  • A leghidegebb, amiben sátraztak: -5°C.
  • Az út során mintegy 35 kg tésztát fogyasztottak el. (Az olasz gyökerek miatt ez lehetett volna több is.)
  • Becsléseik szerint 655 csésze kávét és 3 liter whiskyt ittak meg. (Nem egyidőben.)
  • Eltörték, megsiratták majd megjavították a GPS nyomkövetőjüket.

Gratulálunk a nem mindennapi teljesítményhez – ez az akció valóban remek kezdeményezés arra, hogy felhívja a figyelmet a kerékpározás minden aspektusára: legyen szó célirányos közlekedésről, aktív sportolásról vagy akár csak kikapcsolódásról.

Te is kedvet kaptál? Nem kell feltétlenül ilyen nagyban gondolkodni. Ahogyan a cikk elején is írtuk, már azzal is sokat tehetsz a bolygónkért, hogy a kisebb távokra a biciklit választod az autó helyett. Vagy annak egy személyre szabott, a mindenkori igényeidhez tökéletesen igazodó alternatíváját: az elektromos biciklit.


Források:

Az Eurobike 2022 legbizarrabb ebike-megoldásai

Elektromos meghajtású furcsaságok az idei kiállításon

Lássuk a medvét!

A csarnokot ebben az évben is elárasztották a különös szerkezetek, erről hoztunk egy képes összefoglalót.

A szerszámméretű akkumulátor használata elég menő.

Lehet, hogy az eBMX a jövő?

Ez a modell óceáni szemét újrahasznosításával készült.

 

 

 

 

 

Nincs Eurobike etricikli nélkül!

Ez ám a különleges kialakítás!

Minden kép forrása: pinkbike

A kísérletezések és újítások a fejlesztés alapjai. Szerinted melyik modell állná meg a helyét a boltok polcain? 

Ha egyelőre maradnál az egy fokkal hagyományosabb vonalon, válogass széles raktárkészletünkből és látogass el üzleteink egyikébe!

Forrás: https://www.pinkbike.com/news/electric-powered-weirdness-from-eurobike-2022.html 

 

Riese & Müller Urban Line

Városi dzsungelre tervezve

A kezdetek

Az Urban Line a Riese & Müller kerékpárok új generációját képviseli. Íme néhány érdekes háttérinfó egyenesen Markus Papke innovációs stratégiai vezetőtől az új termékcsalád fejlesztésének kapcsán. Mint mindig, most is a legfontosabb kérdéssel kezdjük: Hogyan születik meg az ötlet?

Kép forrása: Riese & Müller

Az ekerékpárok világa egyre inkább szétválik

Jelenleg a márka 21 Cargo terméktípussal rendelkezik, a legkülönfélébb formákkal, méretekkel és felépítéssel. Egy sikeres és nagy múltú cég esetén időről időre felvetődik a kérdés, hogy vajon merre tovább? Miben van még potenciál?

Markus Riese elképzelése szerint a jövőben az ebike piacnak két nagyon is különböző funkciót kell majd ellátnia. Az emberek egy része például közlekedési eszközként tekint az ebike-ra, tehát ők az autó helyettesítésére szeretnék használni így ez a szegmens igényli az autóipari megoldásokkal felszerelt kerékpárt. Vannak viszont olyanok, akik ténylegesen az élményért tekernek hozzájuk közelebb áll egy áramvonalasabb, könnyebb kivitel. 

Kép forrása: Riese & Müller

Itt már nem csak a kerékpárról van szó

A Riese & Müller hamar felismerte, hogy nem csupán a kerékpárok fejlesztésével foglalkoznak, hanem digitalizációval, csatlakoztathatósággal és szolgáltatásminőséggel is. 

Az új termékcsalád megalkotásánál is ezt tartották szem előtt. Szerettek volna a márkától megszokott minőségű palettát piacra dobni, viszont már új szemszögből vizsgálták a helyzetet összehívtak több mint száz munkatársat, gyakorlatilag a vállalat minden részlegéből, valamint beszállítókat, partnereket és képviselőiket.

Kép forrása: Riese & Müller

Az Urban Line remekül passzol a már meglévő sorozatokhoz

Az Urban Line nem helyettesít semmit, mindössze okosan és intelligensen kiegészíti a meglévő modelleket. Az egyik legszembetűnőbb megkülönböztető jegye ennek a sorozatnak a vázon diszkréten elrejtett logó és szimbólum. 

Kép forrása: Riese & Müller

A fenntarthatóság is fontos szerepet játszott a fejlesztésben

Tervezéskor minden egyes beépítésre kerülő alkatrész minőségét, árát, fenntarthatóságát, funkcionalitását és súlyát mérlegelni kellett. A gyártókkal és partnerekkel hosszas egyeztetések zajlottak például a meghajtás és a gumiabroncsok tekintetében. 

A vállalat célja, hogy 2025-re az ebike szektor legfenntarthatóbb cégévé váljon. Ezért az Urban Line esetében is  a lehető legrövidebb szállítási útvonalakra összpontosítanak: a vázat többek között Portugáliából, a fogantyúkat pedig Finnországból szerzik be. Ezzel a megközelítéssel igyekeznek valódi elkötelezettséget generálni.

Ha szívesen hallanál még az új termékcsalád tervezéséről és kivetelezéséről, itt meghallgathatod a teljes beszélgetést eredeti nyelven. Ha pedig kedvet kaptál egy R&M kerékpárhoz, nézz szét a webshopban

Forrás: https://www.r-m.de/en-en/magazine/urban-line-made-urban-jungle/ 

 

Megújult külső, professzionális belső

Amikor 2011-ben megalakult az Ebikeshop, egyszerű átalakító készletek forgalmazásával kezdtük, amelyek segítségével a hagyományos kerékpárokat lehetett “elektromosítani”. Belegondolni is szédítő, ehhez képest hol tartunk most: az egyik legnagyobb itthoni, márkafüggetlen, prémium ebike-okkal foglalkozó szakkereskedéssé nőttük ki magunkat; a webshop mellett országszerte hat üzletünkben várunk felkészülten (szakmailag és raktárkészlet szempontjából is), hogy neked is átadhassuk az igazi ebike-élményt.

Élménykonfigurátor

Kínálatunk már az Ebikeshop életének korai szakaszában gyökeresen átalakult: az elektromos bringák egyre elérhetőbbé váltak, és rá kellett jönnünk, hogy a jövő nem az átalakítóké. Elkezdtük hát behozni a nagy nyugati márkák mérnöki műremekeit – a vevőink pedig imádták. Tudtuk azonban, hogy ha hosszú távon akarjuk letenni a voksunkat az ebike-életérzés mellett és ezt szeretnénk átadni az ügyfeleinknek is, akkor a karbantartásra is hangsúlyt kell fektetnünk. Mivel ekkoriban nem volt olyan hazai ebringaszerviz, akikkel szakmai partnerségbe léphettünk volna, magunkat képeztük ki:  2013-ban a Bosch-tól, 2016-ban a Schimanótól kaptuk meg a hivatalos szakszerviz elismerést – az országban mindkettőt elsőként –, 2017 óta pedig a Specialized gyári diagnosztikai eszközeivel is rendelkezünk. És azóta sem tértünk le az ekkor kijelölt útról: büszkék vagyunk rá, hogy ügyfeleink nem egyszerűen egy elektromos kerékpárt, hanem magát az ebike-életérzést kapják, ha nálunk vásárolnak villanybringát.

Az évek során a bővülő, professzionális és prémium szolgáltatási körünknek köszönhetően az ebringa-vásárlás személyre szabott élménnyé vált nálunk. A tökéletes kétkerekű kiválasztásához személyes tanácsadás keretében segítünk végiggondolni, milyen céllal szeretnél ebike-ossá válni, hiszen a terepek és a távok meghatározók lesznek a váz és az akksi szempontjából. Ebikesizerünkkel lézerpontossággal meg tudjuk állapítani a méreteidet, hogy aztán minden szempontból hozzád igazítsuk a kiválasztott járgány. Ha bizonytalan vagy abban, hogy valóban neked való élményt nyújt-e egy ebike, néhány napra bérelhetsz tőlünk egy modellt, hogy a saját környezetedben tedd próbára ezt az új mozgásformát. Amikor pedig úgy érzed, megvan az összhang, nem csak széles raktárkínálatunkból válogathatsz: a legtöbb nagy ebike-gyártó bármely modelljét be tudjuk szerezni neked, sőt, a bejelentett modellek jelentős részére már a gyártósorra kerülés előtt van szerződésünk. A személyre szabott élmény nálunk garantált!

A megjelenés a szolgáltatás tükre

Amikor a megalakulásunk tizedik évfordulóján végiggondoltuk az utat, amit bejártunk és a célokat, amik felé tartunk, azt vettük észre, hogy a megjelenésünk már nem tükrözi hűen a küldetésünket: se az ember és gép, se a technológia és a természet közötti tökéletes összhang nem jelent meg logónkban. Hisszük, hogy az ebike az új élmények végtelen tárháza a tulajdonosa számára, és lehetőség egy jobb jövőre mind az egyén, mind a társadalom számára. Ez köszön vissza a modernebb, letisztultabb, vizuálisan mégis sokkal erőteljesebb megjelenésünkben.

Webshop – az online vásárlás élménye

De nem álltunk meg ezen a ponton: az offline szolgáltatásaink mellett az online üzletünket is úgy alakítottuk át, hogy már az elektromos kerékpárod kiválasztása is élmény legyen, és a végére te is biztos legyél benne: az Ebikeshopban megtaláltad a számodra tökéletes elektromos kerékpárt.

Az ebike-kisokosunk és a bringaválasztónk segít, hogy a megfelelő modellek között nézelődj.

A hatótáv-kalkulátorunkkal eldöntheted, hogy mekkora akkumulátorra lesz szükséged.

A vázméret-kalkulátor és a hamarosan élesedő smartfit funkciók a tökéletes kerékpárméret megtalálásában lesznek a segítségedre.

Időpontfoglaló rendszerünkben te döntheted el, kollégánk mikor szánjon rád egy órát, amikor osztatlan figyelmét élvezheted. De ugyanígy időpontot foglalhatsz szervizre, bérlésre és az ebikesizerre is – sőt, bizonyos oldalainkon telefonos visszahívást is kérhetsz tőlünk.

Ha pedig úgy érzed, megvan az igazi, nálunk többféle vásárlási konstrukció közül választhatsz, hogy még vonzóbbá váljon az ebiciklis lét.

Tíz évvel ezelőtt nem is gondoltuk volna, hogy egy ennyire sokrétű és átfogó vásárlási élménnyel vezethetünk be az ebike-tulajdonosok világába. Most viszont, látva azt a hatalmas utat, amit eddig megtettünk, izgatottan várjuk, mit hoz majd a következő évtized. Ugye, velünk tartasz ezen az utazáson?

Ebikeshop. Az élmény a legjobb hajtóerő.

 

Tekerj a tó körül!

Miért is ne fedezhetnéd fel a varázslatos természetet két keréken? Ha hívogatnak a dimbes-dombos vidékek, ahol csillogó vizű folyók és széltől hullámzó tavak partján tekerhetsz, akkor ezt a túraajánlót érdemes közelebbről is szemügyre venned, mielőtt megtervezed a következő nyaralást!

Fotó: Aktív Magyarország

Miért éppen vízpart?

Szúnyogok ide vagy oda, a vízparti túrákhoz bizony évek múltán is visszahúz az ember szíve, ha már egyszer beleszeretett az aktív pihenés ezen formájába. Nem véletlen: a látvány gyönyörű, az autós forgalom meglehetősen kevés, így csendben és nyugalomban, biztonságos terepen élvezhetjük a kilométereket, akár a gyerekekkel közösen.

Könnyebb terepek

Magyarország második legnagyobb tava, a Tisza-tó körül évről évre fejlődik a kerékpáros infrastruktúra, így egyre nagyobb élmény körbetekerni. A nemrégiben átadott kerékpárút szakasz és kerékpáros híd megépítése óta ez a kör hazánk talán legjobb és legbiztonságosabb kerékpárútja, ahol a sík terepnek köszönhetően a kezdő bringások is jól érezhetik magukat.

A térség több útvonalon is részben vagy egészben körbebiciklizhető. A nagy kör 95 km, míg a kis kör 70 km hosszan halad. Ezen felül van még 18, 21, 25, 33 és 46 km hosszú pálya is. Egyik útvonalnál sem jelentős a szintkülönbség, így egy rutinos biciklisnek a leghosszabb, 95 km-es kör sem jelent kihívást.

Ki a leggyorsabb?

Ha kevésbé a pihenésért, inkább az izgalmakért pattannál nyeregbe, a Velencei-tókör a neked való terep. Az útvonal nagyrészt a hivatalos bringaúton halad, illetve a track útvonalát követve teljesíthető. A verseny sikerességéhez a teljes útvonalat be kell járnod a meghatározott feltételek alapján, és az ellenőrző pontokat a megadott sorrendben kell érintened.

Mivel az út során csak néhány emelkedővel találkozhatsz, a túra különösebb fizikai felkészültség nélkül teljesíthető, bátran nekivághatsz akár egyedül, akár barátokkal. A kerékpárút mentén több helyen találhatók különböző vendéglátó egységek, így ha nem időre teljesíted a távot, olykor-olykor belefér egy lángos-szünet.

Tekerj a tó körül! Fotó: Győrffy Árpád

Balaton-kerülő

A Balatoni Bringakörút 203 km hosszú, így kevésbé gyakorlott kerékpárosoknak többnapos élményt nyújt, gyerekekkel pedig akár egy egyhetes nyaralássá is kinőheti magát. Ennél az útvonalnál fontos szempont, hogy milyen érdekes látnivalókat találhatsz útközben, hol van egy jó strand, milyen alternatív útvonalakkal lehet kalkulálni.

A kört Balatonalmádiban érdemes kezdeni, nyugat felé haladva, mivel itt található a Bringakörút 0-ás kilométerköve, de bármelyik irányban, bármely kezdőponttól számítva teljesíthető, úgyis maga az út lesz a lényeg.

Fotó: Aktív Magyarország

Egy kis kultúra sosem árt

A tókerülő túrák egyik különlegességéről eddig nem esett szó, pedig remek alternatíva, ha jól jönne egy kis szusszanás, és a kilátás sem mindennapi – a Fertő tavi nagy kör például tökéletesen alkalmas arra, hogy elegánsan lerövidítsd egy romantikus hajókirándulással.

Ha a sportolás élménye mellett szívesen kirándulsz kastélykertekben, meditatív sétaösvényeken, és van kedved megismerni a helyi jellegzetességeket és az UNESCO világörökség részét képező Fertő part kis falvainak mindennapjait, ezt a túrát nem érdemes kihagynod!

Fotó: Aktív Magyarország

Nincs más hátra, mint bekészíteni a kerékpárokat, kiválasztani az útvonalat, és már indulhatsz is! Ne feledd, egy ebike-ban minden túrához hű társra lelsz!


Borítókép: trekhunt

Források:

Így válassz magadnak terepbringát!

A sokféle elérhető kerékpár mellett a bőség zavarában néha nehéz eldönteni, hogy melyik modell milyen terepen, milyen útvonalon, és milyen életvitel mellett lesz megfelelő. Az egyik legkeresettebb márkánk, a Haibike kerékpárjai például a trekking-mountain bike mezsgyén mozognak, és a gyártó azt vette észre, rengeteg vásárlója bajban van, ha döntésre kell jutni. Pedig ha egy mondatban akarjuk megfogalmazni, nem is tűnik olyan bonyolultnak a döntés: előbbit a funkcionális és kényelmes utazásokhoz találták ki, míg utóbbit a kalandvágyók használják előszeretettel.

Trekking

A trekking kerékpárok tökéletes egyensúlyt biztosítanak a városi utcákon, ugyanakkor lehetővé teszik, hogy könnyedén tekerj akár durva terepen is, ha mondjuk festői látkép mellett ingázol az irodába és vissza. Általában beépített világítással, sárvédőkkel és csomagtartóval felszerelve találod őket már a boltokban is, így készen állnak arra, hogy bármikor és bárhová elvigyenek. A sötét éjszaka vagy a rossz időjárás sem állíthat meg.

A Haibike trekkingjeit a kényelmes, felegyenesedett üléspozíciót biztosító precíz kialakítás, valamint a Bosch és a Yamaha kiváló ebike-rendszerei teszik tökéletes társsá. A nyeregben magad mögött hagyhatod a várost és elveszhetsz a lélegzetelállító tájban. Vágj neki bátran az ismeretlen erdei ösvényeknek vagy akár városi a betondzsungelnek – egy trekking minden terepen jó szuperál!

AllMtn 

Maradva a Haibike-nál, az igazi adrenalinhajhászok számára az AllMtn termékcsalád a befutó. Ezek a bringák nem kötnek kompromisszumot: a belépő szinttől a nagy teljesítményűig az AllMtn kerékpárokkal minden terepen könnyedén manőverezhetsz. A váz felfüggesztése lehetővé teszi, hogy a nagyobb kihívást jelentő utakon is jól teljesíts: az ütéseket a kormány és a nyereg tökéletesen tompítja. A belépő szintű AllMtn 1 a lehetőségek tárházát nyitja meg, lemondások nélkül. A 250 W-os Yamaha motor segít a legmeredekebb dombokon is felkapaszkodni, és a 29″-os első és 27,5″-os hátsó kerékméret kombinációjának további támogatásával bármilyen terepen megállja a helyét. 

Következő szintre léphetsz az AllMtn 4, középkategóriás, teljes felfüggesztésű hegyikerékpárral. Annak ellenére, hogy középkategóriás, semmi átlagos nincs benne. Elmúltak azok az idők, amikor a hosszabb túrák távolsága miatt kellett aggódni: az opcionális Range Extender 500Wh-val képes bővíteni az akkumulátor kapacitását, összesen 1,125Wh-ra.

HardSeven

Akár trail, akár túra, a HardSeven termékcsaláddal te sem maradsz ki a kalandból. A természeténél fogva sokoldalú HardSeven modellek a gyors tárcsafékekkel, a beépített akkumulátorral, valamint a 27,5 hüvelykes kerekekkel erőteljesebb gyorsulást és manőverezést tesznek lehetővé a szikár ösvényeken és meredek hegyi lejtőkön is. Az élmény garantált.

A belépő szintű HardSeven 4 egy agilis és erős hardtrail eMTB-t. Kifinomult alkatrészekkel és a megbízható Bosch Performance Line motorral felszerelve a HardSeven 4 a megfelelő rásegítést kínálja, amikor csak szükséged van rá, hogy tökéletesen alkalmazkodjon a terepviszonyokhoz. 

A HardSeven 9-ra bármikor rábízhatod magad, legyen szó hosszú túrákról, gyors munka utáni körökről vagy akár a napi ingázásról, szinte semmi sem állhat az utadba. A Bosch Performance CX Gen 4 motorjával és a Shimano Deore 11 sebességes váltókombinációjával a következő kalandodat is kellően meghajtja.

HardNine

A HardNine-ok általában a  tapasztaltabb kerékpárosok körében ismertek, de mindenki számára kínálnak valami utánozhatatlant. A 29”-os kerékkel rendelkező modellek a nagyobb kihívást jelentő utakhoz ideálisak, hiszen a lehető legprecízebb tapadás elérésére hivatottak. 

A hatékony Bosch Performance Line motorral ellátott, erős meghajtóegységgel rendelkező HardNine 4 dinamikus gyorsulást és mindig megfelelő szintű támogatást kínál. Ha ezt Shimano váltóelemekkel és tárcsafékekkel párosítod, biztos lehetsz benne, hogy zökkenőmentes és kontrollált ebike-élményben lesz részed, bárhová vezet is az utad.

Fedezz fel új terepeket a HardNine 7 modellel! A Yamaha PW-ST meghajtóegységgel és a 630Wh-s, csőbe épített akkumulátorral hajtott Yamaha PW-ST meghajtással gyerekjáték feljutni a dombokra. Ráadásul az érzékeny RockShox rugózott villa okozta plusz kényelemnek köszönhetően teljesen elmerülhetsz az előtted álló kilométerekben, és magad mögött hagyhatod a hétköznapi élet nyüzsgését.

A megfelelő kerékpár segít minden útból kihozni a legtöbbet, még a munkába járásból is! Segítünk megtalálni a tökéletes társat! Látogass el üzleteink valamelyikébe, és próbáld ki elérhető árú modelljeinket első kézből!

Forrás: haibike.com

Legfrissebb posztjaink