Hirdetés
Kezdőlap Blog

Riese & Müller Carrie E-Cargo bemutatja: A Szállító

Olvasási idő: 3 perc

A Riese & Müller Carrie egy városi cargo elektromos kerékpár, nagy teherbírás, sokoldalú szállítási lehetőség a nagyvárosok forgatagában. Az ebike Bosch Performance Line motorral, kényelmi és biztonsági funkciókkal, valamint egyszerű testreszabási lehetőségekkel rendelkezik, így kiválóan alkalmas mindennapi használatra és kiemelkedik a városi tömegből.

Riese & Müller Carrie a kompakt többcélú e-cargo kerékpár:

A városi mindennapok praktikus megoldásaként megjelent a Riese & Müller Carrie, amely egy kompakt cargo elektromos kerékpár, amely egy nagy teherbíró felületet kínál rendkívül kicsi helyigény mellett. A tradicionális elsőrakodásos cargo kerékpárokkal ellentétben a Carrie méretei egy standard kerékpárhoz hasonlóan letisztultak, ezzel tökéletesen beleilleszkedik a városikörnyezetbe. Keskeny vázának köszönhetően könnyedén szeli a forgalmas utcákat és könnyedén fordul a szűk sarkokon. Nem kihívás neki a parkolás sem.

A Riese & Müller hagyományosan nagy precizitással gyártott elektromos kerékpárjait követve a Carrie a városi mobilitás újraértelmezésére hív, lehetővé téve, hogy felvegyük a hétköznapi élet számos kihívását két keréken.

Riese & Müller Carrie E-Cargo bemutatja: A Szállító
https://www.r-m.de/de/

Sokoldalú szállítási lehetőségek

A Carrie modellt olyan tartozékokkal egészítik ki, amelyek gyorsan és egyszerűen alkalmazkodnak a speciális igényeihez. Az alapváltozatú doboz bőven elegendő helyet kínál a napi használati tárgyaknak, mint például a bevásárlás vagy csomagküldemény. Ha még nagyobb tárolókapacitásra van szükség, a Flex Box még további teret tud biztosítani.

Nyitott állapotban akár nagyobb méretű tárgyakat vagy két gyermeket is képes befogadni. Zárt állapotban akár a legszűkebb parkolóhelyekre is könnyedén elfér. A Flex Box tartós és újrahasznosítható anyagokból készült, az erő és a fenntarthatóság biztosítása érdekében.

Riese & Müller Carrie E-Cargo bemutatja: A Szállító
https://www.r-m.de/de/

Műszaki specifikációk

A Riese & Müller Carrie egy csendes, mégis erőteljes Bosch Performance Line motorral van felszerelve, amely hatékony utazást tesz lehetővé. Az alapértelmezett akkumulátor egy 545 wattórás Powerpack, de 725 wattórás változatban is elérhető azok számára, akik nagyobb hatótávot igényelnek. A Carrie modell két váltási lehetőséget kínál: a Touring modell egy tízfokozatú külső váltóval, a Vario modell pedig fokozatmentes váltóval, szíjhajtással.

Kényelem és testreszabás

A Carrie az állítható nyeregcsőnek és a magasságban és szögben is állítható kormányszárának köszönhetően ideális vezetési pozíciót biztosít. További kényelmet a rugózott nyeregcső kínál, amely elnyeli az úthibákból származó rezgéseket. A Carrie kiegészítő opciókat is kínál, mint például a hátsó csomagtartó gyermeküléssel, amellyel az apróságok biztonságban lehetnek velünk az úton.

Riese & Müller Carrie E-Cargo bemutatja: A Szállító
https://www.r-m.de/de/

Fenntartható kialakítás

A Riese & Müller-nél a fenntarthatóság egy fontos prioritás. A Carrie az újrahasznosítási elvek alapján lett kialakítva, hogy a lehető leghosszabb élettartamot és az újrafelhasználhatósági elveket célozza meg. A váz 81%-ban újrahasznosított és ASI minősített alumíniumból készül, csökkentve az alap alumíniumkitermelés szükségességét. A Carry-ben használt összes textília újrahasznosított anyagokból készül és mentes a toxikus anyagoktól. A kiegészítők úgy lettek megtervezve, hogy könnyen szétszerelhetők, tisztíthatók és karbantarthatók legyenek, biztosítva ezzel a hosszú élettartamot és környezet védelmet.

Biztonság és védelem

A biztonság kulcsfontosságú, különösen ha terhet vagy utasokat szállítunk. A Carrie patkózárral rendelkezik, emellett opcionálisan további biztonsági opciókként lánczár és ehhez egy tartó táska is rendelhető. A Riese & Müller a Carrie modelleken a Bosch Smart System rendszert használja, amelynek képes riasztásani, le tudja zárni a motort és opcionálisn GPS nyomövetővel is bővíthető.

Riese & Müller Carrie E-Cargo bemutatja: A Szállító
https://www.r-m.de/de/

Elérhető színek

A Riese & Müller Carrie három stílusos színben érhető el: Aqua, Anise és Shadow. A különleges váz formája, amelyet ezek a vibráló színek kiemelnek, lehetővé teszi, hogy a Carrie kitűnjön a tömegből. A fekete kiegészítő alkatrészek eleganciát kölcsönöznek a kerékpár összhatásának.

Riese & Müller Carrie E-Cargo bemutatja: A Szállító
https://www.r-m.de/de/

Videós bemutató

Ha további részletek is érdekelnek, akkor nézd meg a gyári ismertető videót:

Látogasd meg a gyártó weboldalát! 🙂

Konklúzió

A Riese & Müller Carrie tökéletes megoldás azoknak, akiknek kompakt cargo kerékpárra van szükségük. Sokoldalúsága, fenntartható kialakítása és kényelmes funkciói révén szuper választás városi kerékpárosoknak. A Carrie-vel új és élvezetesebb módja lehet a közlekedésnek. Miért várnánk hát?

Olvasson többet: https://www.fullycharged.com/insights/introducing-the-riese-muller-carrie-the-compact-cargo-bike-for-everyday-missions/

MTB vagy trekking?

MTB vagy trekking?
MTB vagy trekking?
Olvasási idő: 2 perc

Ezzel a cikkel azoknak az olvasóknak szeretnénk segíteni a választásban, akiknek a szíve inkább a terepkerékpárokhoz húz, de valójában szükségük lenne a trekking és városi kerékpárok előnyeire.

 

Bevezető

Ahogy fiatalként egy roadster, vagy egy coupé sportkocsi is kiszolgálta minden igényünket és vágyunkat, úgy egy MTB kerékpár is hasonló okokból jó választásnak tűnhetett. Idővel ezek az igények viszont átalakulnak, de a „vagányságot” és a sportosságot nincs szívünk feláldozni a praktikum oltárán. Erre nincs is semmi szükség, mert nem csak sportos családi autókat, de sportos és széles körben felhasználható trekking/városi kerékpárokat is gyártanak.

MTB vagy trekking?
https://www.corratec.com/

„SUV életérzés” két keréken

A legtöbb gyártó a trekking és városi elektromos kerékpárjain lecserélte a vékonyka 28-as kerekeit, hiszen egy ebike esetében már nincs különösebb előnye ennek a méretnek. Az elektromos motor simán kompenzálja a ballonos gumiköpenyek minimálisan nagyobb gördülési ellenállását, így nem kell azon aggódnunk, hogy nehéz lesz tekerni a kerékpárunkat. A ballonos külsők egyetlen hátrányát feloldva már csak az előnyöket kell élveznünk.
Rossz minőségű utakon nagyobb komfortérzetet kapunk, kanyarban sokkal stabilabb a kerékpárunk, és könnyebb terepre is lekanyarodhatunk az aszfaltról, amikor csak kedvünk tartja.

Sportos trekking modellek a Haibike-tól

A Haibike elsősorban fiatalos és sportos dizájnnal ellátott pedelec kerékpárokat gyárt terepre, de ugyanezt a filozófiát követi a trekking modellek esetében is. A Haibike túrakerékpárok vonalvezetése az MTB vázakhoz hasonló, széles kormányokat is használnak, így az érzés teljesen olyan, mintha egy monti nyergébe pattanva bringáznánk. Egynémely trekking modell alacsony profilú terepgumival is van szerelve, ennek köszönhetően pedig még élvezetesebb a használat terepen.

MTB vagy trekking?
https://www.haibike.com/

Összteleszkópos túrakerékpárok

MTB vagy trekking?
https://www.r-m.de/en-us/

Korábban még csak néhányan, de napjainkban már egyre több gyártó készít olyan összteleszkópos elektromos biciklit, ami fel van szerelve minden földi jóval (sárvédő, csomagtartó, világítás, kitámasztó, stb.).
Kínálatunkban ennek a kategóriának az éllovasa egyértelműen a Riese&Müller, akik már hosszú évek óta fejlesztik tökélyre a Delite és Homage elektromos kerékpárjaikat. Ezek vérbeli túrabringák, amiknek a használatuk közben az embernek olyan érzése támad, hogy legszívesebben megkerülné a földet árkon-bokron keresztül. A Riese&Müller a megszokott módon egyedi konfigurációt is felkínál a vásárlóknak, így teljes mértékben magunk dönthetjük el, hogy milyen felszereltségre van szükségünk.
A Haibike ebben a kategóriában nem szeretett volna kompromisszumot kötni, ezért lényegében fogta a fully ebike-jukat, és felszerelte olyan kiegészítőkkel, melyekkel már túrázni is elmehetünk. Ez esetben már nem csak árkon-bokron keresztül közlekedhetünk, hanem bátran nekiereszkedhetünk a sziklakertes-göröngyös erdei lejtőknek is, hiszen a kerékpár geometriája és felfüggesztése teljes mértékben alkalmas ilyen célra is.
A fent felsorolt gyártókon kívül a német Corratec-nél, és a Victoria-nál is találunk ilyen modelleket akár alacsony átlépős vázzal is, melyeket szintén érdemes megtekinteni.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
https://www.freepik.com/
Olvasási idő: 3 perc

A felsőtest edzése kulcsfontosságú a kerékpározás során a helyes testtartás és energiafelhasználás érdekében, és mind a nyújtó, mind az erősítő gyakorlatok segíthetnek a fáradtság megelőzésében és a kerékpározási komfort növelésében. A poszt hét gyakorlatot ajánl a felsőtest nyújtására és erősítésére, amelyek segítik a kerékpárosokat a sérülések elkerülésében, a gerinc egészségének megőrzésében és általában javítják a kerékpározási élményt.

A felsőtest nyújtása és erősítése a jobb kerékpározási élményért

Kerékpározás közben nemcsak az alsó testünk van igénybe véve, hanem a stabil felsőtest is nélkülözhetetlen a hatékony pedálozáshoz és az egyensúly megtartásához. Aaron Robinet, a mozgásspecialista és a Sacramento-i Athletic Power and Performance vezetőedzője szerint a nyújtó és erősítő gyakorlatok ötvözése kiemelten fontos a kerékpárosok számára.Elle Linton, kerékpározási edző Londonból, megerősíti ezt, mondván, hogy a felsőtest erejét és rugalmasságát gyakorolni kell ahhoz, hogy a testtartás ne váljon áldozattá a hajlott pozíciónak és hogy az energiafelhasználás optimalizált legyen.

A jól átgondolt edzésprogram segít kijavítani a rossz testtartást, ellensúlyozni a fáradtságot és egyszerűen kényelmesebbé tenni a kerékpározást. Az alábbiakban néhány gyakorlatot ismertetünk, melyeket érdemes beépíteni az edzéstervedbe a felsőtest nyújtására és erősítésére.

Az edzés előnyei

A kerékpározás nem biztos, hogy elősegíti a helyes testtartást, különösen az országúti és időfutam kerékpárokon. Egy 2023-as biomechanikai áttekintés szerint a kerékpározás változásokat okoz a gerinc alakjában, így növekszik a medence dőlése, amely hátproblémákat és fájdalmat okozhat, valamint a thoracikus kyphosis növekedése (felsőtest görbülete).

7 gyakorlat a felsőtest nyújtására és erősítésére

1. „Kinyíló könyv kézcsapással”: Ez a gyakorlat kiváló a felsőtest mobilizálására és a mellkas nyitására.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
Trevor Raab

2. Mellkasnyújtás fitball-lal: ez a gyakorlat felébreszti az izmokat és növeli a véráramlást.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
Trevor Raab

3. Hegymászó: A központi izmok erősítésére szolgál, segít fenntartani a helyes testtartást kerékpározás közben.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
Trevor Raab

4. Előrehajló evezés: Ez az edzés növeli a gerinc stabilitását és erősíti a hát felső részének nagy izmait.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
Trevor Raab

5. Kobra: Segít ellensúlyozni a kerékpározás közbeni előrehajlást.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
Trevor Raab

6. Nyaki visszahúzás: Aktiválja a nyakizmokat, javítja a kerékpáros helyzetét.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
Trevor Raab

7. Nyak hajlítás: Nyújtja a nyakfeszítőket, csökkenti a nyakfáradtságot pedálozás közben.

Hogyan légy fittebb és hogyan érezd magad kényelmesebben a nyeregben!
Trevor Raab

A naponta többször végrehajtott gyakorlatok azt a célt szolgálják, hogy megóvják a sportolót sérülésektől, megőrizzék a helyes testtartást és növeljék a teljesítményt és az élvezetet a kerékpározás közben.

A poszt forrása: https://www.bicycling.com/training/a60126127/stretch-and-strengthen-your-upper-body/

https://www.freepik.com/free-photo/young-adult-using-electric-bike-country-side_19124452.htm#fromView=search&page=1&position=0&uuid=d23eb9fc-b8df-486c-bb9d-0dc169b17a48

Ti láttátok már a Bosch Purion 200 kijelzőjét?

Ti találkoztatok már a Bosch Purion 200 as kijelzőjével?
Ti találkoztatok már a Bosch Purion 200 as kijelzőjével?
Olvasási idő: 2 perc

Mint azt már megszokhattuk a Bosch-tól minden évben van egy pár ebike-okat érintő fejlesztése ami egy kicsit még izgalmasabbá, még szebbé, még finomabbá és nem utolsósorban még komfortosabbé tudja tenni kerékpárunkat és így magát az élményt is amit a kerékpározás nyújt számunkra.

Amikor megjelent a Smart System és először találkoztam a LED remote egységgel, be kell valljam nem nyűgözött le. Láttam az előnyeit, ugyanakkor kicsit hiányosnak éreztem vele a kerékpárokat, ha nem volt mellette egy Kiox 300 vagy egy Smartphone grip-be rakott telefon, hogy lássam mennyi a sebesség illetve, hogy adatokat tudjak kiolvasni. Természetesen az nem rontja el az ember számára a kerékpározást ha nem a kormányra erősített kütyüt figyeli egyfolytában, hanem az úton van a szeme, de mégis hiányérzetem volt ha nem volt egy rendes kijelző még rákötve a fenti rendszerre. Ezt a problémát hivatott megoldani az új Bosch Purion 200-as.

https://www.bosch-ebike.com/en/products/purion

Ránézésre nem túl izgalmas, amikor kikapcsolt állapotában vizsgáljuk ezt a kompakt kis kijelzőt, ami nem csak formára, de méretre is emlékeztet a LED remote-ra, ráadásul a kezelőszervei ugyanazok. Nézzük meg kicsit jobban, kapcsoljuk be!

Ahogy bekapcsoljuk és elindul a kijelző egyből láthatjuk is, hogy ez egy teljes értékű 1,6 colos színes kijelző ami szinte minden funkciót magában hordoz amit korábban a monokróm társai, ráadásul hála a méretének, nehezebben törik le ha esetleg baleseteznénk a kerékpárral együtt.

Na, de mi a nagy előrelépés a LED remote-hoz képest? A LED remote csak LED-ekkel kommunikál a felhasználóval. Nem osztja meg, hogy mennyi a sebességünk, sőt még az éppen aktuális rásegítés is csak színkódolva látható. Ezzel szemben az új Purion teljesen más. Olyan kis helyes és okos. Mindent tud amit napjainkban elvárunk egy ilyen eszköztől. Méri a sebességet, adatokat tudunk belőle kinyerni, hogy mennyit tudunk még megtenni az adott feltöltéssel, vagyis mindent tud amit korábbi társai, csak kicsiben, ami nem okoz gondot, mert a korábban már bemutatott Smart Systemmel kompatibilis kijelzőkkel is működik, beleértve a Smartphone Gripet is.

https://www.bosch-ebike.com/en/products/purion

Vagyis ebben az esetben már tényleg csak kezelőszervként használjuk, ahogy korábban a LED remote esetében is meg tudtuk tenni.

Összefoglalva tehát, sok a hasonlóság a két egység között (LED Remote-Purion200), de azt mindenképp kijelenthetjük, hogy okosabb és finomabb kinézetű dologról van szó mint korábban. A Purion 200 egy igazi kompakt kijelző ami tökéletes ha az ember lejtőzésre vágyik, de a túrákon se fog cserben hagyni, ráadásul kezeli a főkijelzőt is, ha éppen van. Összefoglalva mindent tud amit a nagy méretű kijelzők, csak sokkal kompaktabb, ezáltal védve van az esések okozta károsodástól ami nem egy utolsó szempont. Bármilyen kerékpáron remekül használható, amellett, hogy mindent tud amit nagyok. 🙂

 

 

Bosch intelligens lopás elleni rendszer!

Bosch intelligens lopás elleni rendszer!
https://powunity.com/en/bosch-connectmodule-experience-costs-alternatives
Olvasási idő: 2 perc

Egy eBike nagy értéket képvisel, ezért egyre gyakrabban keltik fel az ilyen bringák a tolvajok figyelmét is. Mit tegyünk, ha biztonságban akarjuk tudni gépünket, miközben beülünk kávézni, vagy bármilyen más okból valahol ott kell hagynunk? A megoldás a Bosch által kifejlesztett intelligens lopás elleni rendszer!

Bosch intelligens lopás elleni rendszer!
https://www.bosch-ebike.com/

A Bosch Smart System ConnectModule segítségével mindig tudni fogod, hogy épp hol van a bringád.

Ebben az akár utólag is felszerelhető kis dobozban egy GPS vevő és egy mobiltelefon szerelemgyereke testesül meg.

A GPS nyomkövető nem csak tájékoztatást nyújt. A ConnectModule lopásgátló eszközként és riasztórendszerként is szolgál. A kifinomult érzékelők észlelik az ebike-od gyanús mozgását, és lopási kísérlet esetén aktiválják a riasztást. Kizárólag Bosch Smart System rendszerrel szerelt kerékpárokkal kompatibilis!

A Flow+ egy előfizetéses szolgáltatás a Smart systemes rendszerrel és ConnectModele-lal szerelt kerékpárok számára. Extra biztonsági lehetőségekkel fokozza az eBike-os élményt: csatlakoztathatja eBike-ját az internethez, hogy megóvja a lopástól.

https://www.bosch-ebike.com/

Az új Bosch eBike Alarm rendszer

Amikor egy eBike-t választunk, nemcsak a kényelem és a teljesítmény a fontos, hanem az is, hogy elektromos kerékpárunk megfelelő védelmet kapjon. Ezt felismerve a Bosch olyan fejlesztéseket hajtott végre a tolvajvédelmi rendszer területén, hogy az elektromos kerékpárok tulajdonosai nyugodtabban közlekedhessenek.

Az újratervezett eBike Alarm rendszer még hatékonyabb védelmet biztosít. Az új funkciók, köztük a távirányított zár és a riasztás, nagyobb kényelmet és védelmet biztosítanak.

Nincs esélye a tolvajoknak

A legújabb eBike Flow alkalmazásfrissítés lehetővé teszi az elektromos kerékpárt használók számára, hogy hatékonyan megvédjék bringájukat. Ráadásul ehhez akár okostelefonjukat, akár Kiox 300 vagy Kiox 500 kijelzőjüket is használhatják digitális kulcsként.

Az egyik új funkció az ingyenes eBike Lock lopás elleni védelemre épül. Az alkalmazás telepítése után ez ugyanis letiltja az elektromos motor működését, amint a járművet kikapcsolják. A mechanikus kerékpárzár mellett így az eBike Lock további biztonságot nyújt, a frissítésnek köszönhetően ez az előny mostantól a Kiox 300 és Kiox 500 modellekkel is használható.

https://www.r-m.de/

12 hónapos próbaidő

Először tesztelje, majd döntse el: az eBike Alarm az eBike Flow alkalmazásban* történő aktiválástól számított 12 hónapig benne van a ConnectModule vételárában. Az eBike Alarm digitális szolgáltatás nem újul meg automatikusan. Ha 12 hónap után is szeretné használni, az eBike Alarm havi 4,99 euróba vagy évi 39,99 euróba kerül.

 

 

25 vagy 45/km-h?

25 vagy 45/km-h?
https://www.r-m.de/en-us/
Olvasási idő: 4 perc

Ebben a cikkben igyekszünk nektek támpontot adni az egyik gyakran felmerülő kérdésre. Elég vajon a 25 km/h egy elektromos kerékpárnál, vagy ennél többre van szükség a mindennapokban? Milyen jogszabályi követelményei vannak egy 45 km/h-s kerékpárnak? Cikkünkben minden kiderül.

Tegyünk tisztába pár fogalmat

A pedelec (Pedal Electric Cycle) kerékpárokat három csoportra tudjuk osztani a rásegítés végsebessége szerint:
A 25 km/h sebességig segítő kerékpárokat hívjuk pedelec kerékpároknak, melyik a jogszabály szerint teljesen megegyeznek egy hagyományos kerékpárral, tehát nincs külön szabályozás rájuk.

– A 45 km/h-ig segítő elektromos kerékpárokat S-pedelec-nek (Speed pedelec) nevezzük. Ezek a KRESZ szerint segédmotoros kerékpárnak minősülnek, így a rájuk vonatkozó szabályok is egyeznek a mopeddel. Így ezeket a kerékpárokat csak segédmotoros jogosítvánnyal (AM), A1, B,  vagy ezeknél magasabb kategóriájú vezetői engedéllyel vezethetjük a forgalomba.

Minden más. Például ide tartozik a 75 km/h-ig segítő R-pedelec (race pedelec) kerékpárok, melyek közúton semmilyen módon nem használhatóak. Ez nem egy műfaji kategória, ide sorolunk minden olyan járművet ami lényegében kerékpárnak néz ki és elektromos motor hajtja, de típusvizsgája nincs. Nagyon kevés ilyen kerékpárt gyártanak, nálunk csak az M1 Sporttechnik Spitzing nevű kerékpárjának egyik konfigurációja képes ekkora sebességre.

 

25 vagy 45/km-h?
https://www.freepik.com/

Mik az S-pedelec-re vonatkozó jogszabályok, és hogyan lehet őket betartani?

Mivel S-pedelec kerékpárok esetében segédmotoros kerékpárokról beszélünk a KRESZ szerint, a mopedekre vonatkozó szabályoknak kell megfelelnünk. Első és legfontosabb, a kerékpár gyártói tanúsítványa, ami igazolja, hogy a kerékpár felszereltségét és minőségét tekintve a kerékpár besorolható az L1e-B (segédmotoros kerékpár) kategóriába. Ezt általában egy plakettel jelölik a vázon, illetve egy nyomtatványt is mellékelnek a kerékpár mellé. Utóbbi nagyon fontos lesz nekünk, mert csak ezzel a dokumentummal fogjuk tudni megkötni a kötelező biztosítást kerékpárunkra. Jogosítvánnyal is szükséges rendelkeznünk (A1 vagy B kategória), hogy legálisan közlekedhessünk kerékpárunkkal közúti forgalomban, illetve segédmotoros bukósisak használatát is előírja a Magyar KRESZ pont úgy, mint egy segédmotoros kerékpár esetében.

A fent felsorolt szabályok mellett a közlekedési korlátozásokról és érdemes pár szót említeni, mert ezek is befolyásolhatnak a döntésben:

Mivel jogszabály szerint robogóval közlekedünk, lakott területen belül nem mehetünk fel a kerékpárútra, csak ha már elhagytuk a várostáblát. Nem elengedhető szempont az alkoholfogyasztás sem, hiszen gyakran előfordult már mindenkivel, hogy például egy Balaton kör teljesítésekor megkívánunk egy pohár bort az északi részen, vagy csak szimplán egy nyári napsütéses tekerés után megiszunk egy pohár sört. S-pedelec kerékpárok esetében ezekről le kell mondanunk, hiszen jogosítvány köteles járműveknél zéró tolerancia van!

25 vagy 45/km-h?
https://www.zhsydz.com/is-chipping-electric-bikes-safe/

 

Mi történik, ha tuninggal érjük el a 45 km/h-t?

25 km/h-s elektromos kerékpárokhoz több gyártó is készít úgynevezett „tuning” eszközöket, amikkel átverhetjük a szoftveres korlátozást. Ennek általában kétféle verziója kapható. Az egyik (már kifutó félben van) a mágnes jeleit felezi le, a másik pedig szoftveresen veri át a kerékpárunkat. Fontos itt a legelején megjegyezni, hogy ezen eszközök használata illegális! A gyári S-pedelec kerékpárok szigorú jogszabályoknak megfelelve kapják meg a tanúsítványt, aminek hiányában nem fogunk tudni biztosítást kötni a kerékpárra, nem fogjuk tudni igazolni semmilyen tanúsítvánnyal a rendőrnek a kerékpárunk jogszerű használatát közúton. (Ez kicsit olyan, mintha otthon összehegesztenénk egy vázat két kerékkel és egy kormánnyal, rátennénk egy 500 cm3-es motort, majd kimennénk vele a városba közlekedni)
Mindezek mellett érdemes megemlíteni magát a kerékpárt, és annak éllettartamára gyakorolt hatását a tuningok által. Garanciális kerékpár esetében érthető okokból ugrik a jótállás, ha a gyártónál kiderül a módosítás, de egy garancián túli kerékpár esetében sem javasoljuk a tuning beszerelését. A gyári S-pedelec motorok teljesítménygörbéjét úgy programozzák, hogy egészen 45-ig elegendő segítségünk legyen, de a motort közben kímélje. A legtöbb tuning a kerékpár mért sebességét manipulálja, ami miatt a motor azt hiszi lassabban megyünk, mint amennyivel valójában. Ez azt eredményezi, hogy a motorteljesítményünk a maximumon lehet olyan sebességnél is, ahol a gyártó gyári rendszerek esetében csökkentik a teljesítményt a motor élettartama érdekében.

 

25 vagy 45/km-h?
https://www.r-m.de/en-us/

Kiknek javasoljuk az S-pedelec kerékpárokat?

Mindenképp olyan kerékpárosoknak javasoljuk elsősorban, akik napi szinten ingáznak olyan távon, ami autó helyett akár robogóval vagy kerékpárral is megtehető. Ha nem vagyunk cukorból, akkor időjárási viszonyoktól függetlenül egy S-pedelec tökéletesen tud pótolni egy autót akár abban az esetben is, ha út közben egy bevásárlást is meg akarunk ejteni. 45 km/h sebességre nem csak a „hagyományos” vázú elektromos kerékpárok lehetnek képesek, a Riese&Müller például teherbicikliket is gyárt ilyen motorokkal. Ezekkel a kerékpárokkal akár 200 kg-ot is tudunk mozgatni, így akár egy kisebb IKEA bevásárlást is meg tudunk oldani vele gond nélkül.

Az ügyfeleink között voltak többen, akik MTB-t választottak, de szerettek volna 45 km/h sebességgel száguldani. Véleményünk szerint egy monti esetében -amennyiben az tényleg hegyen van használva- nincs sok értelme. Felfelé a 25 km/h is bőven elegendő (így is meglepő ilyen sebességgel feltekerni az emelkedőn), a lejtőkön pedig pedálozás nélkül is nagy tempókat tudunk elérni. Mindezek mellett egy MTB kerékpárt igen nehézkes felszerelni minden olyan elvárt eszközzel, amit a KRESZ előír (állandó világítás, féklámpa, visszapillantó, stb.), éppen ezért alig találni erre gyári megoldást.

Ha S-pedelec kerékpárt vásárolnál, kattints ide, hogy megtekinthesd az Ebikeshop.hu kínálatát!

Haibike AllMtn2 teszt!

Haibike AllMtn2 teszt!
Haibike AllMtn2 teszt!
Olvasási idő: 2 perc

Ebben a cikkben az Ebikeshop első saját tesztjét olvashatjátok, melyben egyik kollégánk írja le saját tapasztalatait egy éve vásárolt Haibike AllMtn 2 kerékpárjáról.

Haibike AllMtn2 teszt!

A Haibike 2022-ben rukkolt elő az új Yamaha motoros vázgeometriájával a Yamaha PW-X3 motor megjelenésekor. Számomra az első perctől kezdve nagyon szimpatikus volt a modern formanyelv. A meredeken ereszkedő felsőcső, aminek vonalvezetése a hátsó háromszögnél folytatódik, egyből megragadta a figyelmem. Szerelem volt első látásra, így nem is volt kérdés, hogy mi lesz a következő montim.

Bár javarészt az Ebikeshopnál Bosch rendszerrel szerelt kerékpárokkal foglalkozunk, a Yamaha motorok sem állnak távol tőlünk. Megbízhatóságban teljesen azonos rendszerről beszélünk mint a Bosch, és a motorkínálat is nagyon hasonló. A Yamaha motoros kerékpárokat azoknak ajánljuk, akik az igazi ebike-os érzést keresik, akiknek az azonnali nyers erőre van szükségük. Korábban egy 70 Nm-es PW-ST motoros Haibike-om volt, az előbb említett „azonnali nyers” erőleadás miatt ez a nyomaték is bőven elegendő volt így mondanom sem kell, hogy a PW-X3 85 Nm-ével bármit meg tudok mászni (tényleg bármit, akár egy teljes lépcsősort is!)

  • Haibike AllMtn2 teszt!
    Haibike AllMtn2 teszt!

Az  a Haibike belépő szintű „mindenes” terepbringája, ami hobbi felhasználóknak bőven elegendő felszereltséget kínál. Elől egy 160 mm-et mozgó RockShox Gold 35 RL, hátul pedig egy RockShox Deluxe levegős tag csillapít ami a budai hegyekben és lépcsősorokon számomra tökéletesen elegendőnek bizonyul. Vegyes méretű (mullet) kerekeinek köszönhetően a bringa nagyon agilisan viselkedik a kanyaros szűk ösvényeken, és a Maxxis belépő szériás Minion külsőivel a kanyarokban is nagyon stabilnak bizonyult. A nagy rugóút és a lejtőkre optimalizált kerékméretek ellenére a Haibike AllMtn2 sík terepen és emelkedőn is nagyon kényelmes, ezért hosszabb túrákra is szívesen megyek vele.

A Haibike AllMtn modelljeit azoknak ajánlom, akik nem akarnak dönteni a meredek lejtők, a hosszú túrák és a technikás ösvények közül, hanem mindegyiken szeretnék jól érezni magukat. Modern dizájnú és korszerű rendszerrel szerelt kerékpárról beszélünk, így hosszú távon is hű társunk lehet.

-Ariel-

Próbáld ki a 2023-as év kerékpárútját!

Próbáld ki a 2023-as év kerékpárútját!
Olvasási idő: 3 perc

A 2023-as év kerékpárútja nem máshová kalauzol minket, mint a Wenckheim kastélyok nyomába. Az útvonal hossza 32 km, szintemelkedése 60 m, szintideje 2 óra 30 perc, nehézsége pedig könnyű. Olvass tovább, és biztosan nem lesznek benned kétségek, hogy megéri-e belevágnod, vagy sem!

Hasznos infók

Indulás előtt mindenképp legyünk tisztában azzal, hogy az útvonal gyenge táblázottsága miatt navigációs eszköz vagy applikáció elengedhetetlen! Bár a teljes útvonal különálló vagy úttestre felfestett kerékpárúton, illetve sávon halad, a tematikus út irányát sajnos csak pár helyen lehet felfedezni.

Mivel az útvonal nem önmagába záródó kör, így a távhoz számolj plusz 12 kilométert, mellyel vissza tudsz érni a kiindulási ponthoz! Az útvonal csak rövid szakaszokon halad településeken kívül, illetve sok az árnyékos, erdős rész, így nyáron sem kell sok vizet magaddal vinni!

Próbáld ki a 2023-as év kerékpárútját!
A kép forrása: Mozgásvilág.hu

Békéscsabáról Szabadkígyósra, kis kitérővel

A Wenckheim-kerékpárút Békéscsabáról, a Millenniumi lakótelepről indul, ahol a lakóházak között könnyen találunk ingyenes parkolót, illetve, ha esetleg vonattal érkeznénk a megyeszékhelyre, a főpályaudvar sincs messze. Védett kerékpárúton haladva pár perc alatt jutunk be a belvárosi részbe, ahol három impozáns templom között találjuk magunkat, majd el haladunk a Munkácsy Mihály Múzeum előtt, keresztezzük a hangulatos és igen látványos Élővíz-csatornát, hogy aztán apránként, egy a bejáráskor épp igen rozoga állapotú bringaúton magunk mögött hagyjuk a megye székhelyt. A községtáblától viszont sztrádaminőségű és extra széles kerékpárúton tekerhetünk egészen Gerláig. Itt viszont a különálló út megszűnik alattunk, és az úttestre festett sávon keresztezzük a települést.

Gerla települése után egyre keskenyebbé válik a betonút alattunk, olyannyira, hogy végül normál kerékpárút szélességűvé szűkül. Hangulatos, friss levegőjű erdő szélén tekerünk, és pár perc alatt megérkezünk a pósteleki Wenckheim kastély parkjába. Ezen 14 hektáros, csodaszép park közepén találjuk Békés vármegye legfiatalabb és egyben legromosabb kastélyát, amit 1906-ban építtettek. Sajnos az épület állapota a második világháború óta csak romlik, olyannyira, hogy egyes részeket el kellett bontani azok életveszélyes jellege miatt. A megmaradt részek napjainkban csak távolról járhatók körbe, de a neobarokk stílusú maradványok így is látványosak. Az épület mellett apró tavacska hívogat rövid pihenőre, illetve pár száz méterre őzek és szarvasok legelésznek kerítés mögött, majd még egy kicsit gurulva szamarak és kecskék várják mindig éhesen az embereket.

Próbáld ki a 2023-as év kerékpárútját!
A kép forrása: Mozgásvilág.hu

A gyulai útig kisforgalmú úton haladunk, majd a forgalmas főút alatt áthajtva a korábban a városban már keresztezett Élővíz-csatorna ártéri erdejében kialakított védett kerékpárúton gurulhatunk tovább – ismét Békéscsaba fele. Beérve a lakóházak közé hosszú ideig városi környezetben, de különálló bringaúton tekerünk, hogy átérve a település túlsó oldalára Szabadkígyós fele vegyünk az irányt!

Miután újfent kiértünk Békéscsabáról (csak most déli irányba), kisforgalmú, betonozott mezőgazdasági úton haladhatunk. Előbb érintjük a téglagyár régi bányatavait, mely gazdag madárvilággal rendelkezik. Majd tempónktól függően 15-30 perc múlva megérkezünk a szabadkígyósi Wenckheim kastélyhoz

A szabadkígyósi Wenckheim kastély

Az útvonal vége az 1875 és 1879 között, Ybl Miklós tervei alapján épített, neoreneszánsz és eklektikus stílusú kastély, ami az ország legjelentősebb épületei közé tartozik, egyben az egyik legépebben megmaradt Békés vármegyei kastély. A kastély 23 hektáros parkja 1954 óta természetvédelmi terület – közvetlen a kastély épülete előtt bokrokból és tiszafákból franciakert lett kialakítva, szökőkúttal. A parkba belépés ingyenes – ha a nagykapu nincs nyitva, akkor guruljunk a kerítés mentén a gyalogos bejáróig. Tegyünk egy nagy sétát a fák hűs árnyékában, járjuk körbe a látványos épületet, illetve ha jobban kíváncsiak vagyunk a kastélyra, valamint a tulajdonsoaira, akkor belül nézzük meg a „Vendégségben Wenckheiméknél” című állandó jellegű kiállítást – ez utóbbi már fizetős program!

Forrás: Mozgásvilág.hu

Újévi fogadalmak kerékpárosoknak

Újévi fogadalmak kerékpárosoknak
Olvasási idő: 2 perc

Megfogadtad, hogy 2024-ben többet fogsz mozogni, biciklire pattanni? Az évkezdés valóban nagy löketet adhat az elhatározáshoz, azonban sokszor nem ilyen egyszerű annak megvalósítása. Legújabb cikkünkben megmutatjuk, hogyan integrálhatod az elektromos kerékpározást a napi rutinodba. Olvass tovább hasznos tippjeinkért!

Megfogadom, hogy az ebike-ot választom

Az ekerékpárok előnyeiről számos cikket írtunk korábban, ezért most csak párat említünk közülük. A teljesség igénye nélkül: az elektromos kerékpár egy hosszútávon megtérülő befektetés, hiszen olcsóbb a fenntartása, mint például egy személygépkocsinak, ráadásul nemcsak környezetbarátabb közlekedési alternatíva, de gyorsabb is lehet, ha városon belül szeretnél eljutni A-ból B-be. 

Megfogadom, hogy alaposan utánanézek

Először is azt kell eldöntened, miért van szükséged a bringára. Tedd fel magadnak a következő kérdéseket: Milyen távokat szeretnék megtenni? Napi szinten vagy csak eseti jelleggel fogom használni? Terepen vagy aszfalton tervezek tekerni? Fontos alaposan utánajárnod, melyik a tökéletes kerékpár számodra, mivel amennyiben nem teszed, előfordulhat például, hogy egy feleslegesen nagy motorral vagy akkumulátorral ellátott modellt választasz,, hiszen te csak egy városi biciklire vágysz. Ugyanez fordítva is előfordulhat: lehet, hogy a választott ebike képességei alulmaradnak a te igényeidhez képest. Ha biztosra mennél, ne félj szakértői segítséget kérni, foglalj időpontot az Ebikeshopnál, és egy órán át osztatlan figyelmünket élvezheted, így biztosan minden felmerülő kérdésedet felteheted!

Újévi fogadalmak kerékpárosoknak

Megfogadom, hogy teszek egy próbát

A legjobb módja annak, hogy megtudd, hosszútávon mennyire lenne élvezetes az elektromos kerékpározás, az, ha kipróbálod. Pattanj bringára, és derítsd ki, milyen hatással van a napodra, ha tömegközlekedés vagy autó helyett ebiciklivel mész a munkahelyedre, bevásárolni, vagy bárhová, ahol elintéznivalód akad!

Megfogadom, hogy tekerni fogok

Amellett, hogy a napi teendőidet kerékpárosan intézed, azt is érdemes kipróbálnod, hogy dedikált időt szánsz a biciklizésre. Egyesek azt határozzák el, hogy minden nap elmennek sétálni – te miért ne dönthetnéd el ugyanezt az ebike-ozásra vonatkozóan?! A választott időnek nem kötelező egy konkrét időpontnak lennie: elindulhatsz reggel, délelőtt, délután, este, iskola vagy munka után, de akár akkor is, “amikor épp kedved van”. A lényeg, hogy tartsd magad az elhatározáshoz, miszerint naponta tekerni fogsz!

Újévi fogadalmak kerékpárosoknak

Az elhatározás megszületett, már csak a bringa hiányzik hozzá? Akkor irány az Ebikeshop! Válogass webshopunk kínálatából, vagy foglalj hozzánk időpontot, és látogass el üzleteink egyikébe, hogy személyesen is megismerkedhess kerékpárjainkkal!

 

Megérkezett az első SX motoros elektromos kerékpárunk, a Riese & Müller Culture!

Megérkezett az első SX motoros elektromos kerékpárunk, a Riese & Müller Culture!
Olvasási idő: 2 perc

Debütál a Riese & Müller Culture, vagyis az Ebikeshop első SX motoros elektromos kerékpárja: olvasd el cikkünket, melyben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a modellről!

Culture.

Modern megjelenés és természetes ebike-élmény – ez a Culture. A pasztellszínű váz felső csövében egy hajlítás található, amire azonnal felfigyelünk. A különösen könnyű súlyú Bosch SX motorral és a rögzített, 400 Wh-os akkumulátorral stílusosan közlekedhetünk az utcákon, a megnövelt fejcsőnek és az ívelt kormánykeréknek köszönhetően pedig kényelmesen is utazhatunk ezen a biciklin.

Megérkezett az első SX motoros elektromos kerékpárunk, a Riese & Müller Culture!
A kép forrása: Riese & Müller

Egy új sziluett.

A Culture egyszerű, letisztult dizájnnal rendelkezik, emellett innovációs technikával, fenntartható módon készült. A kerékpár minimalista kinézetét a városi stílus inspirálta.

Megérkezett az első SX motoros elektromos kerékpárunk, a Riese & Müller Culture!
A kép forrása: Riese & Müller

Koncepcióba illő.

A Bosch 400 Wh-os akkumulátorát a vázon belül helyezték el (szervizelés esetén eltávolítható), ezért közvetlenül a bicikliben töltődik, ráadásul az akkumulátor is biztonságban van a lopás ellen. A Culture modellt intuitív módon, Bosch Led Remote-on keresztül lehet kezelni, miközben okostelefonunkat a kormánycsőre rögzíthetjük. 

Megérkezett az első SX motoros elektromos kerékpárunk, a Riese & Müller Culture!
A kép forrása: Riese & Müller

A kevesebb több.

A tartós Gates Carbon szíj garantálja a stresszmentes utazást, ugyanakkor a karbantartási igényeket is csökkenti. A minimalista Culture modell rugózatlan: a Selle Royal nyereg opcionálisan kiegészíthető egy rugós nyeregcsővel, és a Suntour NCX rugós villa is beállítható a kerékpáros súlyához. Az új Magura MT A2 tárcsafék erőteljesen fog, mely a kormány mellett futó vezetéknek köszönhetően tökéletesen illeszkedik a Culture dizájnjába.

Megérkezett az első SX motoros elektromos kerékpárunk, a Riese & Müller Culture!
A kép forrása: Riese & Müller

Felkeltette az érdeklődésed a Riese & Müller Culture? A kerékpárt az Ebikeshop weboldalán is megtalálod – nézd meg te is: ne habozz, hiszen a rendszer annyira új, hogy pillanatnyilag csak egy modellünk van készleten!

Ha te is összehasonlítanád más kerékpárokkal, foglalj időpontot törökbálinti üzletünkbe, ahol neked is lehetőséget biztosítunk arra, hogy kipróbáld!

Olvasd el korábbi cikkünket is, ha még többet olvasnál a Bosch SX motorjáról!

Forrás: Riese & Müller

Legfrissebb posztjaink