A KTM leleplezte a jövő évi elektromos kerékpár modelljeit. Természetesen mi is ott voltunk Mattighofenben, hogy első kézből számolhassunk be az újításokról. Jubileumi modellek és az új, könnyű kerékpárok forradalmi generációja került terítékre.
A kerékpárgyártók a covid óta folyamatosan logisztikai problémákkal, a vásárlókedv hullámzásával küzdenek, így nem csoda, ha az új modellek bemutatásánál kezdenek szakítani az „új év, komplett új modellpaletta” megközelítéssel. Így tett a KTM is, a 2023-as modelleket fogják folyamatosan gyártani jövőre is, de azért tartogattak nekünk két új termékcsaládot, ami biztosan téged is érdekelni fog.
2023-as modellek újratöltve
A running change (ahogy kifogy a régi termék, azonnal az újat szerelik be) módszerrel jövő változás, a SRAM új, váltótartó fül nélküli váltója (igen, tudjuk, a váltótartó fül dolga az, hogy eltörjön, ha a váltó ütést kap, de a mérnökök azt ígérik, a robusztus tervezésnek hála ezt a problémát is kiküszöbölhetik az új megoldással)
A Shimano váltóknál is jön az új Cues sorozat ( megszűnik a Deore meg az Alivio). A változás bizonyos modelleknél már most megtörtént, de fél éven belül már csak az új családdal fogják szerelni a bicajokat.
60 éves a KTM, boldog szülinapot!
Az LTD64 sorozat a 2023-as modellév felpimpelésével ünnepli az évfordulót. Ezek a bringáksokkal jobban felszereltek, mint az eddigi modellek, nem ritka, hogy némelyik gyárilag Bosch connect module-lal van építve és – micsoda szentségtörés – jön a KTM Kapoho ABS, a cég szériában blokkolásgátlóval szerelt első MTB kerékpárja.
Jönnek a light-ok!
A legnagyobb durranás az új SX sorozat, melybe a BOSCH Performance Line SX kivételesen könnyű motorjait építik a hozzá tartozó 400 Wh-ás akkuval. Kapunk egy csomó össztelós, merev vázas, gravel montit, a gyerekbicajok is ezt kapják, és érdekes módon trekking bicajokat is fognak ezzel a rendszerrel szerelni. A vázak között találunk alu és karbonvázat is. A legizgalmasabb bejelentés (az új 11.000 eurós és 16,5 kg-os össztelós Scarp SX Exonic mellett) a Cross SX Elite sorozat, melynek karbonvázas verziói 17 kg alatt maradnak. A vázak rendkívül impozáns megjelenéssel debütáltak, egyáltalán nem látszik, hogy ez egy elektromos bringa volna, így mindenkinek nyugodt szívvel tudjuk ajánlani a későbbiekben.
Lapozd végig a montis képeinket:
És itt vannak a trekkingek:
Na, de mi ez a cirkusz az SX motor körül?
Az idei Eurobike egyik legfelkapottabb terméke lett az új Bosch Performance Line SX motor. Majd fél kilóval könnyebb, mint a Performance Line CX, a teljesítménye ugyanúgy 600W környéki, és tényleg nagyon szemrevaló bringákat lehet vele csinálni – szinte elbújik a vázban. Igaz, hogy csak 55 Nm a nyomatéka, de ez elfogadható kompromisszumnak tűnik.
Természetesen volt alkalmunk a KTM-nél kipróbálni a motort. Szerintünk tök csendes (ferde fogazású fém fogaskerekek vannak benne) és kellően erős is. Van azonban valami, amiről beszélnünk kell.
Az új motor a sportos felhasználóknak készült és elvárja, hogy a kerékpáros erőből és magas pedálfordulatszámon tekerjen. Ha ugyanazt a 600W-ot szeretnéd kihozni belőle, mint a CX motorból, akkor 90-es pedálfordulatszámot kell folyamatosan tartani, szemben a másik motor 60-as pedálozási tempójával. Ez sokaknak kedvét fogja szegni, de a mi véleményünk az, hogy nem való mindenkinek ez a motor, de a sportos felhasználók számára light bicajok a nagy teljesítmény és a könnyű építési mód miatt egy nagyon jó kis alternatívát fog majd jelenteni. A gyárnál kb. 10-15%-ra tervezik a motorok közötti részarányát.
Nemsokára feltesszük a webshopunkra az új modelleket. Addig is, ha valami kérdésed lenne, keresd kollégáinkat!