A 29. Eurobike kiállítás megnyitójával egyidőben a Bosch is bemutatta a 2022-es újdonságait, egy teljesen új motorcsaládot és a hozzátartozó teljes rendszert, amelyet The smart system névre keresztelt.

A koronavírus fura módon hatott a kerékpáriparra. Egyszerre emelte eddig nem tapasztalt magasságokba és billentette fenékbe: a soha nem látott kereslethez őrült beszerzési problémák társulnak, és a kereskedők csak találgathatják, melyik megrendelésük és mikor fog megérkezni. A vásárlók pedig nem értik, hogy miért nem kapják végre kézhez a kiszemelt modelleket.

De nem csak az előállítás, a fejlesztés is lelassult; a gyártók inkább biztosra mennek és elsősorban a meglévő igényeket próbálják kielégíteni. A korábbi tapasztalatokkal ellentétben már nem jellemző, hogy már a világ egyik legrangosabb ebike kiállításán, az Eurobike-on találkozhatunk az újdonságokkal, ahol megfogdossuk, megnézzük és kipróbáljuk azokat, hogy aztán, amikor pár hónappal később a boltokban megjelennek, már szakértőként tudjuk azokat ajánlani az ügyfeleinknek. Épp ezért izgalmas, hogy amit a Bosch tartogat nekünk a 2022-es modellévre, azt most élőben mutatta be nekünk.

The smart system

Mint megtudtuk, kapunk egy teljesen új motorcsaládot, mely egy felturbózott CX motorból, a hozzá kapcsolódó 750Wh-ás akkuból, egy új LED-es távirányítóból és egy új KIOX kijelzőből áll. És persze érkezik majd a rendszerhez szükséges új töltő is.

A távirányító már első ránézésre segíti a felhasználót: ledes felülete a rásegítés mértékének függvényében változtatja a színét.

A távirányítóhoz tartozik egy KIOX 300-as kijelző is, mely egy a korábbihoz képest egy kicsit nagyobb, 2″ méretű lett – igaz, funkciójában ugyanazt tudja, csak gombok nélkül.

A motor a mostani CX motor továbbfejlesztése, a nyomatéka ugyanúgy 85Nm lesz. Korábban pletykálták, hogy a Bosch átáll a 48V-os rendszerre, de ilyen jellegű bejelentésre ma nem került sor. Ám így is érezhetően többet kapunk az új generációval. Újdonság a ConnectModule, egy GPS/GSM egység, amely segít pl. az ellopott kerékpár megkeresésében, de a jövőben IoT egységként konfigurálva akár guminyomás ellenőrző modullal is bővíthető lesz. A rendszert egy 4,4 kg-os, 750Wh-ás új akku egészíti ki, mellyel akár 140 km-t is megtehetünk egy töltéssel.

Az új motorhoz új applikáció is készült, ezzel a mobiliparból ismert “Over the air“, azaz a mobil segítségével tudjuk a kerékpár szoftverét is frissíteni. Az applikációba a kerékpár gyártója is küldhet hasznos tartalmakat, így még inkább személyessé tehető az ebike élmény. A rendszer képes lesz a motor adatainak megjelenítésére, így információt kaphatunk a következő szerviz időpontjával kapcsolatban, valamint az app segítségével tudjuk majd személyre szabni a motor karakterisztikáját is.

A kereskedők és szervizek is változásra készülhetnek: az eddigi hardverkulcsos diagnosztikai rendszer helyett egy sima USB is megteszi majd.

Maradnak a megszokott motorok is

Az új mellett a korábbi motorokat továbbra is változtatás nélkül gyártják majd. A Nyon kap egy új, időjárás előrejelző funkciót: ezzel a következő 5 órára látunk majd előre. A CX motor megkapja a TOUR+ módot, mely az eMTB módhoz hasonlóan automatikusan fogja állítani a rásegítés mértékét.

 

Ha minden apró részlet érdekel, navigálj el a Bosch honlapjára, vagy nézd meg a teljes bejelentést:

 

A megszokott újdonság áradathoz képest szerényebbnek tűnhet az új modellév, de ebben az IoT dologban, úgy gondoljuk, rengeteg lehetőség rejtőzik még! A Bosch maga is bízik a technológiában, erről egy látványos jövőkép videót is közzétett.

De vajon ez tényleg a jövő, vagy talán már a jelen?