Városi dzsungelre tervezve
A kezdetek
Az Urban Line a Riese & Müller kerékpárok új generációját képviseli. Íme néhány érdekes háttérinfó egyenesen Markus Papke innovációs stratégiai vezetőtől az új termékcsalád fejlesztésének kapcsán. Mint mindig, most is a legfontosabb kérdéssel kezdjük: Hogyan születik meg az ötlet?
Kép forrása: Riese & Müller
Az ekerékpárok világa egyre inkább szétválik
Jelenleg a márka 21 Cargo terméktípussal rendelkezik, a legkülönfélébb formákkal, méretekkel és felépítéssel. Egy sikeres és nagy múltú cég esetén időről időre felvetődik a kérdés, hogy vajon merre tovább? Miben van még potenciál?
Markus Riese elképzelése szerint a jövőben az ebike piacnak két nagyon is különböző funkciót kell majd ellátnia. Az emberek egy része például közlekedési eszközként tekint az ebike-ra, tehát ők az autó helyettesítésére szeretnék használni – így ez a szegmens igényli az autóipari megoldásokkal felszerelt kerékpárt. Vannak viszont olyanok, akik ténylegesen az élményért tekernek – hozzájuk közelebb áll egy áramvonalasabb, könnyebb kivitel.
Kép forrása: Riese & Müller
Itt már nem csak a kerékpárról van szó
A Riese & Müller hamar felismerte, hogy nem csupán a kerékpárok fejlesztésével foglalkoznak, hanem digitalizációval, csatlakoztathatósággal és szolgáltatásminőséggel is.
Az új termékcsalád megalkotásánál is ezt tartották szem előtt. Szerettek volna a márkától megszokott minőségű palettát piacra dobni, viszont már új szemszögből vizsgálták a helyzetet – összehívtak több mint száz munkatársat, gyakorlatilag a vállalat minden részlegéből, valamint beszállítókat, partnereket és képviselőiket.
Kép forrása: Riese & Müller
Az Urban Line remekül passzol a már meglévő sorozatokhoz
Az Urban Line nem helyettesít semmit, mindössze okosan és intelligensen kiegészíti a meglévő modelleket. Az egyik legszembetűnőbb megkülönböztető jegye ennek a sorozatnak a vázon diszkréten elrejtett logó és szimbólum.
Kép forrása: Riese & Müller
A fenntarthatóság is fontos szerepet játszott a fejlesztésben
Tervezéskor minden egyes beépítésre kerülő alkatrész minőségét, árát, fenntarthatóságát, funkcionalitását és súlyát mérlegelni kellett. A gyártókkal és partnerekkel hosszas egyeztetések zajlottak például a meghajtás és a gumiabroncsok tekintetében.
A vállalat célja, hogy 2025-re az ebike szektor legfenntarthatóbb cégévé váljon. Ezért az Urban Line esetében is a lehető legrövidebb szállítási útvonalakra összpontosítanak: a vázat – többek között – Portugáliából, a fogantyúkat pedig Finnországból szerzik be. Ezzel a megközelítéssel igyekeznek valódi elkötelezettséget generálni.
Ha szívesen hallanál még az új termékcsalád tervezéséről és kivetelezéséről, itt meghallgathatod a teljes beszélgetést eredeti nyelven. Ha pedig kedvet kaptál egy R&M kerékpárhoz, nézz szét a webshopban!
–
Forrás: https://www.r-m.de/en-en/magazine/urban-line-made-urban-jungle/