Városi dzsungelre tervezve

A kezdetek

Az Urban Line a Riese & Müller kerékpárok új generációját képviseli. Íme néhány érdekes háttérinfó egyenesen Markus Papke innovációs stratégiai vezetőtől az új termékcsalád fejlesztésének kapcsán. Mint mindig, most is a legfontosabb kérdéssel kezdjük: Hogyan születik meg az ötlet?

Kép forrása: Riese & Müller

Az ekerékpárok világa egyre inkább szétválik

Jelenleg a márka 21 Cargo terméktípussal rendelkezik, a legkülönfélébb formákkal, méretekkel és felépítéssel. Egy sikeres és nagy múltú cég esetén időről időre felvetődik a kérdés, hogy vajon merre tovább? Miben van még potenciál?

Markus Riese elképzelése szerint a jövőben az ebike piacnak két nagyon is különböző funkciót kell majd ellátnia. Az emberek egy része például közlekedési eszközként tekint az ebike-ra, tehát ők az autó helyettesítésére szeretnék használni így ez a szegmens igényli az autóipari megoldásokkal felszerelt kerékpárt. Vannak viszont olyanok, akik ténylegesen az élményért tekernek hozzájuk közelebb áll egy áramvonalasabb, könnyebb kivitel. 

Kép forrása: Riese & Müller

Itt már nem csak a kerékpárról van szó

A Riese & Müller hamar felismerte, hogy nem csupán a kerékpárok fejlesztésével foglalkoznak, hanem digitalizációval, csatlakoztathatósággal és szolgáltatásminőséggel is. 

Az új termékcsalád megalkotásánál is ezt tartották szem előtt. Szerettek volna a márkától megszokott minőségű palettát piacra dobni, viszont már új szemszögből vizsgálták a helyzetet összehívtak több mint száz munkatársat, gyakorlatilag a vállalat minden részlegéből, valamint beszállítókat, partnereket és képviselőiket.

Kép forrása: Riese & Müller

Az Urban Line remekül passzol a már meglévő sorozatokhoz

Az Urban Line nem helyettesít semmit, mindössze okosan és intelligensen kiegészíti a meglévő modelleket. Az egyik legszembetűnőbb megkülönböztető jegye ennek a sorozatnak a vázon diszkréten elrejtett logó és szimbólum. 

Kép forrása: Riese & Müller

A fenntarthatóság is fontos szerepet játszott a fejlesztésben

Tervezéskor minden egyes beépítésre kerülő alkatrész minőségét, árát, fenntarthatóságát, funkcionalitását és súlyát mérlegelni kellett. A gyártókkal és partnerekkel hosszas egyeztetések zajlottak például a meghajtás és a gumiabroncsok tekintetében. 

A vállalat célja, hogy 2025-re az ebike szektor legfenntarthatóbb cégévé váljon. Ezért az Urban Line esetében is  a lehető legrövidebb szállítási útvonalakra összpontosítanak: a vázat többek között Portugáliából, a fogantyúkat pedig Finnországból szerzik be. Ezzel a megközelítéssel igyekeznek valódi elkötelezettséget generálni.

Ha szívesen hallanál még az új termékcsalád tervezéséről és kivetelezéséről, itt meghallgathatod a teljes beszélgetést eredeti nyelven. Ha pedig kedvet kaptál egy R&M kerékpárhoz, nézz szét a webshopban

Forrás: https://www.r-m.de/en-en/magazine/urban-line-made-urban-jungle/