Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 3

Szellemváros két keréken – így indult az Ebike expedíciók

ebike expedíciók
Olvasási idő: 2 perc

Felfedezésre váró helyek, kipróbálásra érdemes ízek, bringátpróbáló kihívások. Ez az Ebike expedíciók Sturcz Antival, Géczi Kingával és vendégeikkel.

Kerékpározni jó. Ebiciklizni pedig még nagyobb kaland – különösen akkor, ha jó a társaság. Az Ebike expedíciók főszereplői, az autós vlogger Sturcz Anti és a többek között a Cadillac-szenvedélyéről is ismert Géczi Kinga úgy döntöttek, kettőre cserélik a négy kereket, és bringás kalandokkal dobják fel a nyarat.

ebike expediciok

Urbexelő ebike-erek

Anti és Kinga első útja a kilencvenes évek eleje óta üresen álló, egykori luxuslaktanyához vezetett. A hatalmas terület gyalogosan alig-alig járható be, így a helyszíni közlekedéshez különösen jól jött az elektromos kerékpár, de a legnagyobb élményt – bármennyire fáj is ezt bevallanunk – nem az ebike-ok jelentették számukra. Az elhagyatott épületek, az omladozó falak és a magának a betonon keresztül utat törő természet valóságos urbex paradicsom.

De mi is az az urbex?

Az urbex ( vagyis urban exploring) egy egyre népszerűbb turisztikai forma: az elhagyott épületekhez, létesítményekhez való ellátogatást értjük alatta. Legtöbbször persze nem maga a hely, hanem a hozzá kapcsolódó történet vagy a történelmi jelentősség az, ami olyan hívogatóvá teszi ezeket a helyszíneket. Magyarországon az egyik legnépszerűbb ilyen helyszín a ma már csak engedéllyel látogatható szentkirályszabadjai szellemváros.* Az Ebike expedíciók első részében ide tekert el Anti és Kinga vendégükkel, a közösségi média szakértő Forgács Mariannal.

ebike expediciok

Történelem vagy nosztalgia?

A Balaton közeli egykori szovjet luxuslaktanya valaha a nyugat kapuja volt, mára azonban már csak egy romos betonhalom. És mégis: a mai napig mágnesként vonzza a kalandor lelkeket. Vajon mi bújik meg az omladozó falak között? Gyermekkori panelemlékeink lenyomata van ennyire hipnotikus hatással ránk? Vagy a természet mindenható ereje az, ami ezeket az évtizedek óta elhagyatott épületeket olyan misztikussá teszi?

Nézd meg az Ebike expedíciók első epizódját, ahol Anti, Kinga és Mariann ezekkel a kérdésekkel felvértezve ered a múlt nyomába, hogy fényt derítsen a végletekig nyomasztó, mégis pokolian vonzó szellemváros a titkaira.

A kalandtúrához a videóban szereplő elektromos kerékpárokat az Ebikeshop biztosította: Anti egy Winora Sinus R8f-en, Kinga és Mariann pedig egy-egy Rideonic Trekking 1.0-án tekert.

*Ne feledd! A terület magánterület és belépni csak engedéllyel lehet. A területen tartózkodni veszélyes!

 

KRESZ kisokos két keréken

kresz
Olvasási idő: 3 perc

Ahogy egyre többen választják a biciklit közlekedési eszközként itthon, úgy válik egyre fontosabbá az is, hogy ismerjük és betartsuk a biciklis KRESZ szabályait. Ez nemcsak a biztonságunkat szolgálja, hanem hozzájárul a harmonikusabb és zöldebb közlekedési kultúrához is. Ebben a blogcikkben áttekintjük a legfontosabb szabályokat, és adunk néhány hasznos tippet a biciklizéshez.

Így kerüld el a baleseteket

Amikor bringára pattansz, fontos, hogy tartsd be az alapvető szabályokat. Mindig figyelj a közlekedési lámpák jelzéseire, és csak akkor indulj el, ha zöldre váltott. Emellett mindig viselj biciklis sisakot, hogy megvédd magad a balesetek esetén. Fontos, hogy mindig a biciklisávban közlekedj, ha van; ha pedig nincs, akkor az út jobb oldalán a helyed. Ez segít a többi közlekedőnek megérteni szándékaidat, és csökkenti a balesetek kockázatát. Mindig jelezd előre mit szeretnél, például irányváltás vagy megállás esetén. Ügyelj a megfelelő világításra és fényvisszaverő elemekre is, különösen sötétben vagy rossz látási viszonyok között. Gondolj bele, milyen lenne, ha nem látnál egy autót a vaksötétben.

kresz

A biztonságos közlekedés érdekében fontos, hogy megfelelően, másokat tisztelve közlekedj a forgalomban. Tartsd a megfelelő távolságot a többi közlekedőtől! Az autókkal való találkozásnál pedig extrán figyel a környezetedre! Egyértelműnek tűnhet, de mindig nézz körül! A legtöbb baleset figyelmetlenségből adódik, amit könnyedén elkerülhetsz, ha körültekintő vagy cangázás közben. Hasonlóan egyértelmű lehet, de sokszor elmarad, a kézjelzések használata is, mert akármilyen hihetetlen, a közlekedés többi résztvevője bizony nem gondolatolvasó, nem tudja, hova szeretnél menni. Ez segít az autósoknak pontosan értelmezni szándékaidat, és máris csökkentheted annak esélyét, hogy egy vadidegen vöröslő fejjel emlegesse artikulálatlan üvöltések közepette a rokonságodat.

Tippek, trükkök, praktikák – na meg persze kötelességek

A biciklizéshez néhány hasznos tipp is társul. Ahhoz, hogy igazán jó élmény legyen a biciklis közlekedés, kiemelten fontos, hogy megfelelő méretű és felszereltségű biciklit válassz, a saját igényeidre szabva. Méretkalkulátorunkkal és a Bringaválasztónk segítségével ezt maximálisan megteheted. Indulás előtt mindig ellenőrizd a bicikli fékjeit és a gumiabroncsokat, hogy útközben semmilyen meglepetés ne érjen. Habár szépen lassan egyre jobban ügyelnek az utak minőségére, továbbra is érdemes mindig lassabban, körültekintőbben tekerni, ügyelve a repedésekre, kátyúkra.

kresz

Talán mondani sem kéne, de a KRESZ alapvető ismerete elengedhetetlen, ha két keréken indulunk útnak; ezzel rengeteg konfliktust és veszélyes helyzetet spórolhatunk meg magunnak és a többieknek. Hoztunk is pár alapszabályt: 

Hogyan indulj el?

Kötelező elem a biciklin

  • a borostyánsárga küllőprizma, legalább az első keréken (minimum 2 darab), vagy fényvisszaverőcsík a gumik mindkét oldalán;
  • a fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó első lámpa, ami villogó is lehet;
  • lakott területen kívül fényvisszaverő ruházat éjszaka vagy rossz látási körülmények között;
  • 2 egymástól független fék;
  • a piros fényű hátsólámpa, ami villogó is lehet;
  • a piros hátsó fényvisszaverő;
  • és a csengő.
kresz
A kép forrása: Magyar Kerékpárosklub

Hol tilos tekerni?

  • Járdán, két kivétellel: 12 éves kor alatt gyermek nem közlekedhet főúton, így a járdával párhuzamosan haladhatnak maximum 10 km/h sebességgel, illetve lakott területen belül, ha az úttest biciklis közlekedésre nem alkalmas, szintén legfeljebb 10km/h sebességgel, a gyalogos közlekedést nem zavarva.
  • Gyalogos zónában.
  • Autópályán és „autóút” táblával jelölt úton.
  • Kerékpárral behajtani tilos jelzéssel ellátott útszakaszon.
  • Mindkét irányból behajtani tilos jelzéssel ellátott útszakaszon, kivéve, ha kivételt jelző táblával találkozol. Kevesen tudják, de ahová a taxi és tömegközlekedés behajthat, oda biciklivel is bemehetünk.
  • Behajtani tilos jelzéssel ellátott útszakaszon, kivéve, ha kivételt jelző tábla van.
  • Buszsávban, kivéve, ha külön engedélyezve van bicikliseknek is.

Adjuk meg az elsőbbséget! De kinek? Hogyan?

A kereszteződések esetén egyfajta hierarchia van az elsőbbségadást tekintve. Így követik egymást sorrendben:

  • Gyalogosok, a kanyarodó járművekkel szemben, illetve a zebrán.
  • Rendőr.
  • Lámpa.
  • Elsőbbségadást szabályozó táblák és útburkolati felfestések.
  • Jobbkéz-szabály.

A biciklizés csodálatos és környezetbarát módja a közlekedésnek. Azonban fontos, hogy mindig tartsd be a biciklis KRESZ szabályokat, hogy biztonságosan és harmonikusan tudj közlekedni. Reméljük, hogy ez a blogcikk segített jobban megérteni ezeket a szabályokat és adott néhány hasznos tippet a biciklizéshez. Kellemes és biztonságos utakat kívánunk mindenkinek!

Forrás: https://kerekparosklub.hu/kisokos

Legjobb bringaútvonalak itthon és külföldön

túraajánló
Olvasási idő: 3 perc

Megvan az az érzés, mikor eltervezed életed legjobb bringás kirándulását – legyen az külföld vagy belföld –  és a túra közben szembesülsz azzal, hogy nem olyan, mint ahogy elképzelted? A rosszul kiépített bicikliutak, az elhanyagolt táj és a folyamatosan változó szintkülönbségek nagyon el tudják rontani az élményt. Hoztunk neked pár tökéletes és garantáltan jó túraútvonalat itthonról és külföldről egyaránt, hogy legközelebb ne járj így. Ha ezeken a helyeken jársz, feltétlen pattanj bringára!

Göd Szob vonal

Idén negyedik alkalommal hirdették meg az “Év Kerékpárútja” pályázatot. Lássuk az idei harmadik helyezett, Göd – Szob vonalat. A Dunakanyar mentén vezető túraútvonal kiváló választás lehet mindenkinek, aki egy nyugodt, szinte teljesen vízszintes terepen szeretné érezni a Duna nyugalmát. A csodás, kellemes kilátásnak és a jól kiépített bicikliutaknak hála ez egy nagyszerű választás lehet akár az egész család számára. Útközben van lehetőség szalonnasütésre, egy nyári felfrissítő csobbanásra, vagy át is kompozhatsz Nagymarosról Visegrádra megcsodálni a várakat. 

túraajánló
A kép forrása: https://www.mavcsoport.hu/mav-vezerigazgatosagi-sport-club/szob-god-dunakanyar-kerekparos-tura

Veszprém Márkó 

A Laczkó-forrástól induló kerékpárút egy újonnan épített, kényelmes és csodás útvonal lehet mindenkinek, aki szereti a lazább, nem megterhelő, de nyugtató túrákat. A Séd pataknak, az erdőmenti tekerésnek és a Betekints-völgynek hála tökéletes program lehet egy relaxáló és kiegyensúlyozott hétvégéhez. Ha kellően csendben gurulunk, olyan erdőlakó barátokkal is összefuthatunk, mint a szarvasok, vagy őzek. Nem lesznek “Vigyázz, Bambi!” táblák, ezért az erdősebb részeken érdemes picit körültekintőbben haladni.

túraajánló
A kép forrása: https://www.veol.hu/helyi-kozelet/2022/07/befejezodott-a-veszpremet-banddal-osszekoto-kerekparut-epitese

Wenckheim kerékpárút

Nem véletlen, hogy ez az élmény-bicikliút nyerte az idei “Év Kerékpárútja” díjat. Rengeteg inger és csodás környezet kísér el minket az út során. A természeti látnivalókon túl kulturális értekeket is megcsodálhatunk. A Wenckheim kastélyokat összekötő élményút varázslatos módon kalauzolja el az arra tekerőket. Muszáj külön megemlítenünk Békéscsaba biciklis miliőjét, ahol a teljes belváros közlekedési infrastruktúrája a biciklisekre van szabva. Legyél akár kezdő bringás vagy veterán, ez az út a variálhatósága miatt nagyszerű választás lehet egy kellemes hétvége alkalmával.

túraajánló
A kép forrás: https://funzine.hu/2023/05/31/utazas/megvan-az-ev-kerekparutja-2023-ban-kastelyokat-kot-ossze-hazank-legszebb-bringas-utvonala/

Biciklivel Bécsbe és vissza? Igen!

Voltál már Bécsben? Na és biciklivel?

Az 1200 kilométer hosszú Duna menti kerékpárút egész vonalán, Donaueschingen városától kezdve egészen a fekete-tengeri Konstancáig kanyarog. Ha valakinek nincs elég ideje az egész út bejárásához, érdemes a Bécs – Budapest szakaszra minimalizálni a túrát.

A kerékpárút gyönyörű erdőkön és festői falvakon vezet keresztül, és habár Bécs nem feltétlenül a legizgalmasabb úti cél, biciklivel egészen új szintre emelhetjük az élményt. Fordított esetben, ha Bécsből jönnénk haza, hasonlóan maradandó emlék lehet a hazatekerés is. 

túraajánló
A kép forrása: https://novekedes.hu/utazas/europai-kerekparutak-amelyeken-erdemes-a-nyaron-vegigtekerni

 150 km az olasz partok mentén (Amalfi-part, CetaraPositanoSorrento  –  Salerno)

A bicikliseket olyan középkori tengerparti városok várják ezen az útvonalon, mint például Positano, Sorrento és Ravello. A pihenés idejére érdemes megszemlélni a kikötőben ringatózó halászhajókat, de egy hajókirándulás a citrom- és olajfaligetek mellett is kiváló kikapcsolódást nyújthat. 

túraajánló
A kép forrása: https://novekedes.hu/utazas/europai-kerekparutak-amelyeken-erdemes-a-nyaron-vegigtekerni

Munda Biddi kerékpárút, Ausztrália

Eltávolodva Európától, egy csodás ausztráliai terepet is szeretnénk mutatni neked.  A Munda Biddi noongar nyelven azt jelenti, hogy „ösvény az erdőn keresztül”.

Ez az ösvény 1000 km hosszú erdei utakon húzódik, eukaliptusz erdőtől a bozótoson át a tengerparti sziklákig, így a hely méltán viseli a nevét. Az út során minden nap felfedezhetünk valami újat, éjszakára pedig az ösvény menedékházaiban táborozhatunk, vagy megszállhatunk az kis falvakban. Kifejezetten kezdőbarát, mivel az ösvény nagy része elkerüli a meredek lejtőket és emelkedőket. Ha Ausztráliában jársz és érdekelnek a táj természeti csodái, feltétlenül látogass el ide!

túraajánló
A kép forrása: https://www.bookmundi.com/ng/best-bike-trails-around-the-world

Forrás: 

https://dunakanyarkerekpar.hu/project/god-szob-kerekpartura/ 

https://bringazas.hu/hirek/itthon/a-wenckheim-kerekparut-lett-az-ev-kerekparutja-2023-ban/  

https://www.youtube.com/watch?v=NH_GRLvdkBQ 

https://novekedes.hu/utazas/europai-kerekparutak-amelyeken-erdemes-a-nyaron-vegigtekerni 

https://www.bookmundi.com/ng/best-bike-trails-around-the-world  

 

Itt vannak a 2024-es KTM újdonságok!

Olvasási idő: 3 perc

A KTM leleplezte a jövő évi elektromos kerékpár modelljeit. Természetesen mi is ott voltunk Mattighofenben, hogy első kézből számolhassunk be az újításokról. Jubileumi modellek és az új, könnyű kerékpárok forradalmi generációja került terítékre.

A kerékpárgyártók a covid óta folyamatosan logisztikai problémákkal, a vásárlókedv hullámzásával küzdenek, így nem csoda, ha az új modellek bemutatásánál kezdenek szakítani az „új év, komplett új modellpaletta” megközelítéssel. Így tett a KTM is, a 2023-as modelleket fogják folyamatosan gyártani jövőre is, de azért tartogattak nekünk két új termékcsaládot, ami biztosan téged is érdekelni fog.

2023-as modellek újratöltve

A running change (ahogy kifogy a régi termék, azonnal az újat szerelik be) módszerrel jövő változás, a SRAM új, váltótartó fül nélküli váltója (igen, tudjuk, a váltótartó fül dolga az, hogy eltörjön, ha a váltó ütést kap, de a mérnökök azt ígérik, a robusztus tervezésnek hála ezt a problémát is kiküszöbölhetik az új megoldással)

A Shimano váltóknál is jön az új Cues sorozat ( megszűnik a Deore meg az Alivio). A változás bizonyos modelleknél már most megtörtént, de fél éven belül már csak az új családdal fogják szerelni a bicajokat.

60 éves a KTM, boldog szülinapot!

Az LTD64 sorozat a 2023-as modellév felpimpelésével ünnepli az évfordulót. Ezek a bringáksokkal jobban felszereltek, mint az eddigi modellek, nem ritka, hogy némelyik gyárilag Bosch connect module-lal van építve és – micsoda szentségtörés – jön a KTM Kapoho ABS, a cég szériában blokkolásgátlóval szerelt első MTB kerékpárja.

Jönnek a light-ok!

A legnagyobb durranás az új SX sorozat, melybe a BOSCH Performance Line SX kivételesen könnyű motorjait építik a hozzá tartozó 400 Wh-ás akkuval. Kapunk egy csomó össztelós, merev vázas, gravel montit, a gyerekbicajok is ezt kapják, és érdekes módon trekking bicajokat is fognak ezzel a rendszerrel szerelni. A vázak között találunk alu és karbonvázat is. A legizgalmasabb bejelentés (az új 11.000 eurós és 16,5 kg-os össztelós Scarp SX Exonic mellett) a Cross SX Elite sorozat, melynek karbonvázas verziói 17 kg alatt maradnak. A vázak rendkívül impozáns megjelenéssel debütáltak, egyáltalán nem látszik, hogy ez egy elektromos bringa volna, így mindenkinek nyugodt szívvel tudjuk ajánlani a későbbiekben.

Lapozd végig a montis képeinket:

  • KTM Macina Scarp SX Exonic 2024

És itt vannak a trekkingek:

  • KTM 2024: ilyenek a Sport sorozat tagjai

Na, de mi ez a cirkusz az SX motor körül?

Az idei Eurobike egyik legfelkapottabb terméke lett az új Bosch Performance Line SX motor. Majd fél kilóval könnyebb, mint a Performance Line CX, a teljesítménye ugyanúgy 600W környéki, és tényleg nagyon szemrevaló bringákat lehet vele csinálni – szinte elbújik a vázban. Igaz, hogy csak 55 Nm a nyomatéka, de ez elfogadható kompromisszumnak tűnik.

Természetesen volt alkalmunk a KTM-nél kipróbálni a motort. Szerintünk tök csendes (ferde fogazású fém fogaskerekek vannak benne) és kellően erős is. Van azonban valami, amiről beszélnünk kell.

Az új motor a sportos felhasználóknak készült és elvárja, hogy a kerékpáros erőből és magas pedálfordulatszámon tekerjen. Ha ugyanazt a 600W-ot szeretnéd kihozni belőle, mint a CX motorból, akkor 90-es pedálfordulatszámot kell folyamatosan tartani, szemben a másik motor 60-as pedálozási tempójával. Ez sokaknak kedvét fogja szegni, de a mi véleményünk az, hogy nem való mindenkinek ez a motor, de a sportos felhasználók számára light bicajok a nagy teljesítmény és a könnyű építési mód miatt egy nagyon jó kis alternatívát fog majd jelenteni. A gyárnál kb. 10-15%-ra tervezik a motorok közötti részarányát.

Nemsokára feltesszük a webshopunkra az új modelleket. Addig is, ha valami kérdésed lenne, keresd kollégáinkat!

 

A Brose 2024-es bejelentései: érkezik a 48 V-os Drive³ Peak és egy fokozatmentes hajtásrendszer

Brose Drive System: motorok, akkumulátorok és távirányító
Olvasási idő: 3 perc

Amint azt ebiker körökben megszokhattuk, míg bringásként még jócskán benne vagyunk az idei szezonban, a nagy gyártók már a következő évre készülnek. Az elmúlt héten több nagy név mellett a Brose is bedobta a maga dinamitját: az eddigi 36 V-os rendszerüket 48 V-osra cserélik. Ez egyben azt is jelenti, hogy szinte a teljes rendszerük megújul, így akkumulátorral, kommunikációs rendszerrel és új kijelzőkkel is érkezik 2024-ben a gyártó.

36-ról 48-ra – avagy hogyan lesz a jobb elegánsabb és olcsóbb is egyben?

Több oka is van annak, hogy több más ebike-óriás mellett a Brose is a 48 V-os rendszerekben látja a jövőt a korábbi 36 V-os motorrendszerek helyett. 

Egyrészt a magasabb feszültség kevesebb áramot jelent ugyanakkora teljesítmény mellett, ami így alacsonyabb működési hőmérsékletet tesz lehetővé (különösen a motor közelében lévő kábelekben), amihez így kisebb átmérőjű vezetékek használata is elegendő lesz.

Másrészt pedig ne feledjük, hogy a Brose az autóiparban szerzett nevet magának először: az ott bevezetett, majd szabványosított 48 V-os feszültség előállításához már remekül kifejlett rendszereik vannak. A gyáróriásnak ez lényegében azt jelenti, hogy a már meglévő minőségi szabványait ezentúl több rendszerre is tudja majd alkalmazni, ezzel könnyebbé és gyorsabbá teszi az ebike-motorok előállítását: vagyis optimalizálhat a költségein, ami ezután akár a végfelhasználókhoz is lecsoroghat.

Az átállásnak ugyanakkor hátrányai is vannak: az új motor egy teljesen új rendszert eredményez (a 48 V Brose Drive System részét képezi egy új kommunikációs protokoll, a CANopen, az akkumulátorok és kijelzők is), így a korábbi Brose rendszerű pedelecek frissítésére többé nem lesz lehetőség.

  • Brose Concept Drive
    Brose Concept Drive

Na de lássuk a medvét: ilyenek lettek az új Brose Drive motorok

Brose Drive³ Peak – az új csúcsmodell

  • Maximális motortámogatás: 410%
  • Maximális nyomaték: 95 Nm
  • Teljes tömeg: 2,9 kg
  • Ház: magnézium
  • Dizájn: ++
  • Integráció: ++
  • Zajszint: – –
  • Felhasználási terület: eMTB

Concept Drive motor

  • Maximális motortámogatás: 410%
  • Maximális nyomaték: 60 Nm
  • Támogatott sebességfokozatok száma: gyakorlatilag végtelen
  • Dizájn: ++
  • Integráció: átmenet nélküli áttétel
  • Zajszint: – –
  • Felhasználási terület: city és trekking
  • A Brose Drive System akkumulátora
    A Brose Drive System akkumulátora

Két új akkumulátor is tartozik az új rendszerhez

A Brose Drive Systemhez bejelentett két új akkumulátor különlegessége, hogy kívülről teljesen azonosak: 385*83*64 mm-es apróságok alumíniumházba bújtatva, azonos csatlakozókkal. Két dolog különbözteti csak meg őket, a kapacitásuk és a súlyuk: a 468 Wh akksi súlya 3 kg, a 814 Wh-s nagytestvéré 4,1 kg. A vázba integrált, de nem rögzített akkumulátorok azonos megjelenése lehetővé teszi a gyártóknak, hogy költséghatékony módon tegyenek elérhetővé különböző konfigurációkat ugyanazon elektromos kerékpárjaik esetén a vásárlóik számára.

Az új akkumulátorok erőssége lehet még, hogy kaphatunk mellé egy 220-250 W-os intelligens gyorstöltőt is (350 W-os maximális teljesítménnyel), amellyel 3-4 óra alatt tölthető fel teljesen egy lemerült Brose akksi.

  • Brose Control Allround: távirányító és kijelző egyben
    Brose Control Allround: távirányító és kijelző egyben

Control Allround – a Brose Drive System kijelzői és távirányítói

A Controll Allround vezérlőrendszer egy kijelző és egy távirányító kombinációjából áll, de mint a többi komponens esetén, a Brose itt is két lehetőséget kínál az ebike tulajdonsoknak.

Az alap egy 1,9 hüvelykes kijelző, mindössze négy gombbal. A kijelzőről minden motoradat leolvasható, különlegessége pedig a környezeti fényérzékelő a kijelző fényerejének beállításához, a Bluetooth 5.0 interfész és egy USB-C töltőport a hátoldalon.

A minimalista verzió felső csőbe integrálható Control Integrate kijelző és Control Remote távirányító páros, melyek közül az utóbbi akár önállóan is választható – bár ez esetben minden motorinformáció elveszik menetközben.

A kereskedőknek és a végfelhasználóknak is tartogatott jó híreket: fejlettebb szervizhálózat és Reman Drive

A fejlettebb szervizhálózat legizgalmasabb eleme egy felhő alapú diagnosztikai rendszer lesz, amely könnyebb és gyorsabb szervizfolyamatokat fog eredményezni.

Vásárlóként annál izgalmasabb hír volt a bejelentésben elejtett Reman Drive – vagyis a használt, elöregedett motorok újrafelhasználása. A régi motorok új életre keltésével mindenki nyer: a gyártó erőforrásokat takarít meg, a vásárló megfizethetőbb áron juthat elektromos kerékpárhoz, a légszennyezés pedig 21 kg CO2-vel lesz kevesebb motoronként.

 

Egyelőre még nem tudni, pontosan mikor kerülnek kereskedelmi forgalomba a Brose Drive System újításai, de annyi biztos, hogy a 2024-es szezont már egészen másként fogjuk értékelni, mint az ideit.


Forrás: ebike-mtb.com

A Yamaha jövőévi motorja mindent visz! Vagy mégsem?

Olvasási idő: 2 perc

Az ebike univerzum nagy gyártói az elmúlt hetekben tett bejelentéseikben rántották le leplet a jövő évi újdonságokról. A Yamaha új eMTB-khez való motorja a prémium kategória csúcsát célozta meg az új PW-XM modelljével. Lássuk, mit tud!

Valóban új?

A Yamaha bemutatta a 2024-es zászlóshajó motorját. Az új PW-XM a kifejezetten sportos eMTB-okra lett tervezve. Aki figyelt, észrevehette, hogy rémisztően hasonlít az előző, PW-X3 modellre. Valóban, nem nagyon tértek el az elődtől, csupán a súlyában fedezhetünk fel némi könnyítést. A legnagyobb különbség talán, hogy az új széria 150 grammal kisebb súllyal nyújtja körülbelül ugyanazt a teljesítményt. A Yamaha mérnökei javítottak a hőelvezetésen is, ami a kisebb rendszersúly mellett lehetővé teszi, hogy a motor nagyobb terhelés mellett is jobban teljesítsen. Elődjéhez hasonlóan, az új PW-XM is 85 Nm nyomatékkal működik, ami a Yamaha állítása szerint a teljes portfóliójukban a legnagyobb nyomaték-tömeg aránnyal rendelkező motor. Az új modell ugyanazokon a rögzítési pontokon osztozik, mint a PW-S2 és a PW-X3, így a kerékpárgyártók akár három különböző kerékpárt készíthetnek azonos vázhoz. A Yamaha által kifejlesztett Zero Cadence technológiának és a prémium érzékelőknek hála itt is megkapjuk az előző szériában ismert automatikus üzemmódot, és a push assist funkció is elérhető lesz. 

A Yamaha jövőévi motorja a képen.
A kép forrása:  https://ebike-mtb.com/en/yamaha-pw-xm-2024-news/

Akkumulátor és kijelző kompatibilitás

Jó hír, hogy az új motor az összes eddigi kijelzővel és akkumulátorral jó barátságot fog ápolni, hisz a Yamahánál ügyeltek arra, hogy ne kelljen a legújabb modelleket beszerelni, ha ki akarjuk élvezni az PW-XM nyújtotta előnyöket. Minden korábbi kijelzővel és akkumulátorral kompatibilis. Ez vajon nagy újdonság? Valójában nem! Az új PW-XM modellel a Yamaha egyszerűen felfrissítette a jelenlegi PW-X3 motorját, és egy új, könnyebb magnéziumházzal küldte az új szezonba. Bár a rendszer kisebb súlya és a jobb hőelvezetés mindenképpen hoz némi javulást az elődjéhez képest, a PW-XM határozottan nem egy új motor. Sajnos a motor gyenge pontjait nem javították, és ennek eredményeképpen a japán gyártó még mindig lemarad a konkurenciától a csatlakoztathatóság és az integráció terén.


Forrás: ebike-mtb.com

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer
Olvasási idő: 4 perc

A WINORA E-Flitzer modellje a megfizethető, letisztult dizájnnal rendelkező ebringák táborát erősíti, amelyben a Skandináv minimalizmus és a MAHLE X35+ motor van segítségére. Lássuk, mit tud a WINORA csodamodellje!

Valljuk be, a rengeteg elektromos kerékpár között szinte lehetetlen választani anélkül, hogy ki ne próbálnánk az összeset. Az ebringa vásárlás picit olyan, mintha egy számodra tökéletes tűt keresnél rengeteg másik tű között. A WINORA ebben szeretne segítséget nyújtani az új E-Flitzer modelljével amit a Skandináv minimalizmus és az új generációs MAHLE X35+ tesz igazán impozánssá. Ha könnyű, kényelmesen mozgatható ebike-ot keresel, az E-Flitzerre mindenképp érdemes egy pillantást vetni, ugyanis érdekes színfoltja a „pehelysúlyú” elektromos biciklik palettájának. Ebben a csoportban találjuk a Specialized Vado SL 5.0 EQ-t, a Riese & Müller UBN Five-ot, vagy az Urwahn Platzhirsch-et is.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Ez tényleg egy ebike?

Első ránézésre úgy tűnhet, mintha csak egy hagyományos biciklit látnánk. A WINORA mesterien  rejtette el a MAHLE X35+ motorját a hátsó kerékagyban, ezzel is emelve a minimalista hatást. A váz tervezésekor ügyeltek a finom, letisztult formavilágra és egyszerűségre. 

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Premium összeszerelés

A WINORA gondolt ránk, és megkönnyítette a választásunk, ugyanis az E-Flitzerből csak ez az egy modell került forgalmazásba. Színeit tekintve azonban kaptunk egy kis teret: a Darkcherry Matt és a Darkslategray tökéletesen hozzák az elegáns, prémium hangulatot az E-Flitzernek. Hasonlóan minőségi érzetet nyújtanak az illesztések és a karbonvilla elhelyezése is. A vázméreteket tekintve 42, 46, 50 és 55 közül tudunk választani. Az ideális méret meghatározásában segítségünkre lesz az oldalunkon található méretkalkulátor. Ha megvan a megfelelő méret, indulhatunk is. 

Utunk során a már említett 40 nM-es MAXHLE X35+ és a 250 Wh-s akkumulátor lesz segítségünkre. A váltásról egy 11 sebességes Shimano DEORE gondoskodik majd, a maga 11-42 közötti fogaskerék tartományával. A biztonságos fékezésért  az R280-as TEKTRO tárcsafékek felelnek majd. A praktikus sárvédőknek, az ebbe integrált Busch & Müller XELTEC hátsó lámpának és az 550 lm-es Litemove fényszórónak köszönhetően a WINORA E-Flitzer jól felszerelt a nappali és éjszakai ingázáshoz is. A letisztult és rendezett kábelvezetés egy újabb faktorral erősíti az egyébként is minimalista megjelenést. 

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Kompromisszumok

A letisztult premium megjelenés, kis súly és minimalizmus gyakran kompromisszumokkal járnak, így van ez sajnos az E-Flitzer esetében is.  Az alsócsőbe integrált és nem eltávolítható akkumulátornak köszönhetően sikerült megtartani a váz karcsúságát és minimalista megjelenését, azonban cserébe az akkumulátor nem tölthető a biciklin kívül. Ez, valljuk be, sok esetben kellemetlen lehet, pláne, ha nincs a garázsban, vagy a kertben konnektor, ahol leparkolhatnánk a biciklit. A lakásba cipelést megkönnyíti ugyan a 16,5 kg-os összsúly, de továbbra is macerás lehet a bringát rendszerszinten ki-be pakolászni. Összehasonlításként feltétlen meg kell így is említeni, hogy hasonló kategóriában sokszor találunk akár 25 kg feletti bringát is, így ez a kevesebb, mint 20 kg ilyen viszonylatban nagy könnyítést jelent.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Sajnos a dolgok bonyolódnak egy defekt esetén. A hátsó kerék eltávolításához le kell választani az akkumulátorról a motorhoz vezető csatlakozót.

Szerencsére a WINORA E-Flitzer a MIK csomagtartó rögzítéssel ezért. Ez lehetővé teszi az olyan kiegészítők, mint a kosár, csomagtartók vagy hasonlók egyszerű és biztonságos rögzítését. Sajnos a motor csupán addig lesz segítségünkre, míg sík terepen haladunk, ugyanis a meredekebb emelkedőknél elvész az ereje. Sebességtől függően érezhetünk egy kicsit hangosabb nyöszörgést a motor részéről, sajnos ez jóval hangosabb, mint  a magasabb kategóriájú társai. A városokban ingázó, vagy sportosabb felhasználók élvezni fogják a gyengébb motor ellenére is.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Digitalizáld az útjaidat!

Az adatbújó felhasználók nagy örömére a MAHLE My Smart Bike applikáció segítségével nyomonkövethetjük a motorod teljesítményét, korrábi utazásaink adatait, sőt még a pulzusszámunkkal összevetett statisztikákat is rendelkezésre bocsátja. A motor működtetés az alkalmazás nélkül is könnyen megoldható, csupán a kormányon lévő gombot kell megnyomni, újabb megnyomás után pedig válthatunk is a módok között.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Összegezzünk! Megéri az E-Flitzer?

A WINORA E-Flitzerrel boldogan és probléma nélkül juthatunk el bárhova. Városban, sík terepen egy kitűnő választás lehet. A magasabb emelkedők megizzasztják ugyan, de a kedvező árával, letisztult megjelenésével és könnyű  vázával nem nagyon tud versenyezni a konkurencia. Ez egy funkcionális és csodás megjelenéssel bíró bringa, ami nagyszerű lehet mindenkinek, aki hétköznapi felhasználás során szeretné megtapasztalni az ebike-élményt.

Minimalista, könnyű, megfizethető – íme a WINORA E-Flitzer

Forrás: The 2023 WINORA E-Flitzer featuring the MAHLE X35+ hub motor – An affordable commuter in review – DOWNTOWN Magazine (downtown-mag.com)

A Bosch közzétette a 2024-es újdonságait!

Olvasási idő: 4 perc

Mindig nagy izgalom övezi a gyártók éves bejelentéseit, így történt ez a Bosch 2024-es bemutatásával is a mai nap. A legnagyobb ebike gyártó 2023. június 19-én lerántotta a leplet a jövő évi terveiről. Új Smart rendszerű motorokkal, friss kijelzővel és távirányítókkal, akksikkal tervez a gyártóóriás. Részletekért olvass tovább!

Új Smart rendszerű motorok

Végérvényesen búcsút mondhatunk a második generációtól, a helyére érkeznek az új Smart rendszerű motorrendszerek. Az elmúlt két évben bemutatott motorokhoz hasonlóan itt is megtaláljuk az új csatlakozókat, az extra gyors CANBUS rendszert és a mobilos kapcsolódás  lehetőségét. Eddig csak a motorpaletta felső kategóriája újult meg, 2024-től viszont ezt a belépő kategória is követi, így a következő 10 évre teljesen leváltják a régi modelleket a forgalmazásban. Mutatjuk, mit érdemes tudni ezekről az új csodamotorokról!

Performance Line SX motor

Az újdonság „csak” 55 Nm-es nyomatékú, de két kilós össztömegével ez a motor lesz a Bosch család legkönnyebb motorja. 600 W-os teljesítménye a korábbi Performance CX szintjén van. Kifejezetten sportos gravel illetve országúti felhasználásra tervezték, és lánc- valamint agyváltós verzióban is kapható lesz. A rásegítés mértékével sem lehet gondunk, ugyanis 340%-kal könnyíti meg az életünket. A rásegítési fokozatok a Smart rendszerben már megszokottak (Turbo, eMTB, Auto Tour, Tour+, Eco) A leszabályozás határa 25 km/h.

 

Akiknek ez nem elég, azok a 45 km/h-ás végsebességű Performance Line Sprint változatát választhatják. 

A két motorhoz egy új üzemmódot is kapunk. A Sprint mód ígéret szerint a gyors sprintekhez és hegymenethez lesz megbízható barátunk. A nagyobb pedálfordulatot igénylő tekerés alkalmával könnyebben és dinamikusabban indulhatunk neki a meredekebb és gyorsabb utaknak. 

bosch

Active Line és Active Line Plus motorok

A korábbi Gen2-es motorok smartosított verzióit kapjuk itt meg. A nyomaték maradt 40 és 50Nm, viszont a rásegítés mértéke viszont 270%-ról 340%-ra nőtt. 

 

Új kijelzők és távirányító rendszerek

Purion 200 kijelző

A régebbi Purion megújult verziója, amely az 1,6”-es színes képernyővel és bluetooth kapcsolattal teszi élvezhetőbbé az utazásainkat. 

Mini remote Dropbar távirányító

A felső vázcsőbe rejtett tavalyi System Controller új távirányítót kap. A Mini remote Dropbar elősorban gravel és az országúti felhasználókat célozza.

Kiox 500

A tavaly megjelent KIOX 300 nagytesója 40%-kal nagyobb kijelzőbe integrált hangszórót kapott, mely nagyban megkönnyíti a kanyarodási figyelmeztetést is a részletgazdagabb megjelenítés mellett.

Lássuk az akksikat

PowerMore 250 kulacstartós extender

A Bosch gondolt a hosszabb utakra is, így bemutatta az akár utólag is felszerelhető hatótávnövelő akkumulátorát. A csupán 1,6 kg súlyával szinte észre sem vesszük, hogy a vázcsőre erősítettük. A 250 Wh kapacitását 0-ról 100%-ra 3 óra töltéssel érhetjük el.

CompactTube 400, Powerpack 400 Frame

A tavaly bemutatott 545 és 725 Wh-s modellek mellé bemutatták a 2,2 kg-os és 400 Wh teljesítménnyel bíró vázcsöves és integrált akkumulátorokat, melyeknek teljes töltési ideje 3,5 óra. Ezeken felül jönnek a csomagtartóra erősíthető akkumulátorok a maguk 400 és 500 Wh-ás kapacitásával. Az akksik a lapos és dizájnos tervezésük miatt sokkal szebb és praktikusabb integrációt fognak kölcsönözni elődeiknél. Az új akkukhoz végre kapunk Smart rendszerű akkutesztert is, és érkezik a 2A-es úti töltő is.

Elérkezett a Dual Battery támogatás a Smart rendszerekbe

A Smart rendszerek is megkapják a két akksis támogatást, így jogosan várhatjuk el az Riese und Müllertől, hogy piacra dobja az 1500 Wh-s birodalmi csillagrombolóit. 🙂

ABS 

A Magura ABS fékrendszerein kívül mostantól elérhetőek a Tektro termékei is. Az ABS-nél különlegesség lesz, hogy a KIOX kijelzőin nyomon követhetjük fékezési statisztikáinkat, többek között, hogy milyen hosszan és milyen fékúttal tettük meg a lassítást.

Elektromos váltók

Bővül a Smart kompatibilis váltók sora, ezzel a rendszerrel is kompatibilis lesz a Rohloff E-14 modellje.

Új váltógyártóval bővül a paletta, bemutatkozik a 554%-os, 250 Nm-rel terhelhető  3X3 NINE agyváltó, melyet a Bosch automataként tud majd vezérelni.

 

A bővebb tájékoztatásért kattints a  2024-es rendszer összefoglalóra:

Ha érdekel a bejelentésről készült videó, akkor azt itt érheted el:

 

Így használd az ebike-odat!

Így használd az ebike-odat!
Olvasási idő: 2 perc

Úgy tartja a mondás, hogy a gyakorlat teszi a mestert, amit az ekerékpározásra is bátran alkalmazhatunk. Az ebringák világának is megvannak a bevett szokásai, szabályai, előírásai és ajánlásai, amelyek segítenek téged abban, hogy minél tovább és minél jobb elektromos kerékpáros élményben lehessen részed. Videósorozatunkban kigyűjtöttük neked a legfontosabb tudnivalókat.

Indulás előtt!

Még mielőtt bárhová is elindulnánk, nagyon fontos a biciklink beállítása és alkatrészeinek csekkolása. Ezek mind a kényelem, mind a sérülésveszély miatt elengedhetetlen tennivalók. Ha érdekel, hogy lehet tökéletesen beállítani a nyeregmagasságot, a dőlésszöget, a fékkar pozícióját vagy a kormánymagasságot, mindenképp tarts velünk, mert ebben a videóban mindent megmutatunk!

Ezekre figyelj használat közben!

Ha mindezekkel meg vagyunk, elindulhatunk. Na, de tudjuk-e, hogyan kell helyesen használni a rásegítést? Mi az optimális felhasználás, ha nem akarjuk, elhasználni a hajtásláncot? Ne félj, erre is hozzuk a megoldást! A különböző motorok és hajtáslánc elemek más-más szinten tűrik az indokolatlan rásegítést. A következő videónkban ezekről és a helyes fékhasználatról is beszélünk!

Tartsuk tisztán!

Most, hogy tudjuk, hogyan induljunk el és hogyan használjuk biztonságosan és időtállón álombringánkat, a világ összes kilométerét letekerhetjük. Felmerül a kérdés viszont: hogyan tudjuk tisztán tartani? Felhasználásából adódóan koszolódni fog. Az ebike-ok javarészt nehezek, de ne aggódjunk, karbantartásra fel! 

Garanciális-e?

Mielőtt ténylegesen letekernénk a világ összes kilométerét, érdemes tájékozódni biciklink garanciális feltételeiről. Sokszor nem teljesen egyértelműek a garancia feltételei, és pont emiatt sok félreértés adódhat. Videónkban rendbe tesszük a kételyeket, jövünk a válaszokkal.

Vándorló ebike-ok, avagy hogy szállítsunk?

Adódik olyan, hogy akár külföldre, akár belföldön belül kell szállítani kedvenc bringánkat, elvégre nem tekerhetünk mindenhová (sajnos). A nagy túrák kapcsán felmerül a kérdés: hogyan szállítsuk biztonságosan kedvenc bringánkat? Ahelyett, hogy tetris bajnokokat megszégyenítő módon pakolnánk be a csomagtartóba, inkább nézd meg a videónkat, hidd el, nem bánod meg.

A Mindenhajtó erő: az akkumulátor

Az ebike-ok szíve-lelkéről, a mindenhajtó erőről, az élmény magjáról még nem beszéltünk. Igen, ez az akkumulátor. Sajnos eljön az idő, mikor otthon kell hagynunk ebike-unkat, például szezon végeztével, ilyenkor érdemes az akkumulátorról külön gondoskodni. Mutatjuk hogyan!

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
Olvasási idő: 2 perc

Sokan azt hiszik, hogy Balatonfüredtől Badacsonyig csak a hagyományos balatoni kerékpárúton lehet eljutni, azonban szeretnénk a figyelmedbe ajánlani a BB365 tematikus túráját. A Balaton-Felvidék legszebb és legérdekesebb helyeit látogathatjuk meg ezen az úton. 62 kilométer, 914 méter emelkedés, 6 óra szintidő. Mutatjuk a részleteket!

Indulás!

A 62 km-es túra a BB365 Porttól, a füredi sétányról indul, ahol, így minden adott lehet egy igazán jó túrához. Ha igazán kalandos és felemelő túrát szeretnél, a Balaton Bike Tournak köszönhetően vezetett utakon is részt vehetsz.

A túrát a füredi sétányról indítják, majd fokozatosan emelkedve ér el Füred határig. A határtól terepen tekerünk, egészen a túra feléig. Az út során több nevezetességgel is találkozhatunk, ahol megpihenhetünk és élvezhetjük a táj szépségeit.

Vászoly, Forrás

Az első ilyen nem más, mint a vászolyi Forrás-tó, vagy másnéven a Szent Jakab forrás. A tó partján több árnyékos pihenő rész van, így van lehetőség kicsit megpihenni, élvezve a természetet kikapcsolódni. 

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
A kép forrása: Mozgásvilág

Nivegy-völgy és környéke

A szentantalfai Szent-Balázs templomrom a 12-13. században épülhetett, így megtalálhatjuk benne a történelem és a természet kapcsolatát. A templom kapujából csodálatos kilátást nyerünk a völgyre és az egész Balatonra. Ha egy olyan helyet keresel, ahol egy pillanatra meg tudsz állni az időben és megélnéd a pillanatot, ezt neked ajánljuk!

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
Forrás: Mozgásvilág

Szentantalfa, Káli-medence, Tanúhegyek, Badacsony

Innentől a túrát ismét betonon folytatjuk, és az emelkedőktől is elbúcsúzunk, viszont a csodás kilátás továbbra is adott lesz a tanúhegyeknek köszönhetően. Túránk lassan a végéhez közeledik, de előtte megcsodálhatjuk a Szentbékállai kőtengert.

Az igazán energikusak egy 40 km-es kerékpárúton tekerhetnek vissza Füredre, a fáradtabbak pedig vonattal tehetik meg a visszautat.

Ha igazán kalandos és felemelő túrát szeretnél, a Balaton Bike Tournak köszönhetően vezetett utakon is részt vehetsz.

Kalandos balatoni kerékpártúra, ha igazán szép helyre vágysz
Forrás: Mozgásvilág

Forrás: Balaton-Felvidék kerékpáron (mozgásvilág.hu)
Főkép: Dunakeszipost

Legfrissebb posztjaink