Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 2

Bosch újdonságok 2025-re

Robbantott kép 2
Olvasási idő: 2 perc

Az Eurobike idején már kaptunk ízelítőt a Bosch újdonságairól, de most teljesen lehullott a lepel a legnagyobb ebikerendszer-gyártó 2025-ös fejlesztéseiről.

Új motor: Bosch Performance Line CX (BDU384Y) (Smart system)

Mint látható, új felfogatási rendszert kapott, ez megegyezik az egy éve bemutatott Performance Line SX motorral. Mindössze kettő csavar tartja a vázhoz, ezzel megkönnyítve a szerelők dolgát és a szervizelés menetét. A motor felfogatásánál gumibakok vannak, ez tompítja a rezonanciát és a hangot, így nem erősíti fel a váz ezeket. A Bosch optimalizálta a fogaskerekek kialakítását,  és állítólag már hegyről lefele jövet sem fog kattogni a motor.

A motor könnyebb is lett 100grammal, így 2,8kg-ot nyom a mérlegen. A tömítéseket is továbbfejlesztették, így azt ígérik, hogy kikapcsolt rásegítés mellett is nagyon könnyű lesz tekerni. Kompatibilis lesz az új TRP 12 sebességes elektromos láncváltóval, amit majd teljesen automata üzemmódban is lehet használni. A maximális nyomatéka maradt 85Nm, a maximális teljesítménye sem változott, és a rásegítési szorzók sem változtak az egyes módokban az előző CX motorhoz képest.

Lesz viszont egy új elindulási segédlet, Hill start assist néven. Ennek a lényege, hogy kerékpáron ülve, legyen az akár Cargo vagy Emtb, egy gomb lenyomásával fog adni annyi erőt a motor, hogy a kerékpár elinduljon meredek emelkedőn, vagy nagy súllyal is.

  • Új CX motor

Új kijelző: Bosch Purion 400

Szükséged van kijelzőre, de nem szeretnéd, hogy letörjön egy esésnél? Akkor erre van szükséged! Biztonságos helyen, közvetlenül a kormányszár mellett a kormányra van elhelyezve.

Mivel ez csak egy kijelző, szüksége van a rendszernek egy vezérlőre, ami lehet akár a Led Remote, vagy a System Controller+Mini Remote. 40mm átmérőjű a kijelző és 320×160 pixel a felbontása. Várhatóan a Purion 200 megjelenítő képességeivel fog rendelkezni és minden fontos adatot látni fogunk rajta.

Bekötése a rendszerbe egyszerű, mindössze össze kell kötnünk a motorból érkező kábellel és a vezérlővel. Két felfogató bilincse lesz, egyik a 31,8mm-es, másik a 35mm-es kormányokkal lesz kompatibilis.

Új akkumulátorok: PowerTube 600 és PowerTube 800 (horizontális és vertikális)

Nagyobb kapacitás/súly arány. A 600Wh-s súlya ~3kg, míg a 800Wh-é 3,9kg.

A nagyobb kapacitású 60mm-rel lett rövidebb, így kisebb felhasználóknak is könnyen tudnak kerékpárokat készíteni a gyártók. Ezen kívül az új 600wh-s akkumulátor helyére könnyen betehető a 800wh-s, viszont a méretváltozások miatt az új akkumulátorok nem tehetőek be a mostani vázakba/akkumulátorok helyére.

Az új akksit ugyan úgy alumínium házban lesznek, viszont ezüst színben fognak pompázni a környezettudatosság miatt (nem festik).

Új ABS: Bosch eBike ABS Pro

Kifejezetten verseny- és teljesítményorientált felhasználóknak szánja a Bosch. Még erősebb fékhatás, és már az is bekapcsolható, hogy engedje a rendszer felemelkedni a bringa hátulját.

Két új mód is lesz hozzá: ABS Trail Pro ez lesz a standard, még erősebb fékezést és rövidebb fékutat eredményez. ABS Race mód pedig kifejezetten a versenyzőknek készült, itt engedi a rendszer, hogy elemelkedjen a talajtól a bringa hátulja/hátsó kerék.

A 2025-ös újdonságok januárban már megérkeznek az Ebikeshop üzleteibe, így érdemes lesz majd benézned hozzánk! 🙂

(A robbantott ábrák az ebike-mtb.com oldalról érkeztek!)

Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában

Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában
https://newsroom.porsche.com/
Olvasási idő: 3 perc

Az elektromobilitás térnyerése az autóiparon túl mostanra elérte a kerékpáripart is, és a Porsche is felismerte ezt a növekvő trendet. Az autógyártó cég az elmúlt években aktív szerepet vállalt az elektromos kerékpárok piacán, különösen a Fazua felvásárlásával, amely egy neves német ebike-motor- és -hajtásrendszergyártó vállalat.

Fazua

A Fazua különleges helyet foglal el az elektromos kerékpárok piacán, mivel innovatív hajtásrendszereik kifejezetten a könnyű, agilis ebike-modellekhez lettek kifejlesztve. Az alacsony súly és a visszafogott dizájn azokat a vásárlókat célozza meg, akik az elektromos kerékpárok dinamikáját és rugalmasságát akarják élvezni anélkül, hogy lemondanának a hagyományos kerékpározás élményéről.

Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában
https://newsroom.porsche.com/

2022-ben a Porsche megvásárolta a Fazua többségi tulajdonát, és ezzel elindult egy stratégiai együttműködés, melynek célja az elektromos kerékpárok piacán való hosszú távú jelenlét biztosítása. A Porsche tervei között szerepel saját ebike márka fejlesztése, amely integrálja a Fazua technológiai megoldásait.

„A Fazua személyében egy erős partnerre találtunk, aki nagy tapasztalattal rendelkezik a kerékpáriparban” – mondta Lutz Meschke, a Porsche AG igazgatótanácsának alelnöke és a pénzügyekért, valamint informatikáért felelős igazgatósági tag. „A Fazua szakértők körében a ‘könnyű ebike-ok’ kategóriájának alapítójaként ismert – és rendkívül innovatív cég, amely tökéletesen illik a Porsche márka úttörő szellemiségéhez.”

 

Riese & Müller UBN: Innováció a városi közlekedésben

A Fazua hajtásrendszereinek sikerét jól mutatja, hogy több vezető ebike-gyártó is integrálta azokat kerékpárjaiba. Kiemelkedő példa erre a német Riese & Müller, amely az UBN termékcsaládjában alkalmazza a Fazua legújabb technológiáját.

Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában
https://www.r-m.de/

A Riese & Müller UBN modellek három változatban érhetők el: UBN Five, UBN Six és UBN Seven, mindhárom a városi kerékpározás igényeire lett szabva. Ezek a modellek a Fazua Ride 60 motorral vannak felszerelve, amely könnyű és kompakt, de erős, így kiváló teljesítményt nyújt a városi forgalomban. A 60 Nm-es nyomatékkal rendelkező motor megfelelő segítséget biztosít az emelkedők leküzdéséhez és a gyorsuláshoz, miközben a kerékpár megőrzi agilis, könnyen kezelhető karakterét.

Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában
https://www.r-m.de/

Az UBN modellek másik kiemelkedő tulajdonsága az integrált 430 Wh-s akkumulátor, amely akár 100 kilométeres hatótávot is lehetővé tesz. A Fazua rendszer modularitása révén az akkumulátor könnyen eltávolítható, ami különösen hasznos a mindennapi használat során, például otthoni vagy irodai töltéshez.

További jellemzők:

  • Könnyű súly: Az UBN modellek egyik fő előnye a könnyű, alig 20 kg-os összsúly, ami a Fazua kompakt rendszerének köszönhető. Ez lehetővé teszi a könnyű kezelhetőséget és a klasszikus kerékpározási élményt.
  • Okos integráció: A kerékpárok integrált okos rendszere révén könnyedén párosíthatók okostelefonnal, ami lehetővé teszi a valós idejű adatok megtekintését, beleértve a sebességet, hatótávot és akkumulátorállapotot.
Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában
https://www.r-m.de/ágában

A jövő elektromobilitása

A Porsche és Fazua együttműködése, valamint a Riese & Müller UBN modellek tökéletes példái annak, hogyan alakul át a városi közlekedés az elektromobilitás és a technológiai innováció révén. A könnyű, elegáns, de mégis erőteljes ebike-ok nem csak a kerékpározás élményét újítják meg, hanem környezettudatos és fenntartható alternatívát is kínálnak a városi közlekedésben.

Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában
Porsche és Fazua: Egy új korszak az elektromos kerékpárok világában

Az UBN modellek az igényes városi kerékpárosok számára kínálnak ideális megoldást, akik gyorsan és stílusosan szeretnének közlekedni, miközben élvezik az elektromos rásegítés nyújtotta előnyöket. A Porsche hosszú távú stratégiája pedig azt mutatja, hogy az autóipar nagy szereplői is egyre inkább elköteleződnek az alternatív hajtási rendszerek mellett, új lehetőségeket nyitva az elektromos kerékpárok piacán.

Az Ebikeshopban jelenleg elérhető Riese & Müller UBN modellek ezen a linken tekinthetőek meg:
https://ebikeshop.hu/termekek?k=ubn

 

A kerékpáros sisak életet menthet (nem csak a versenyzőkét)!

A kerékpáros sisak életet menthet! (nem csak a versenyzőkét)
Olvasási idő: 4 perc

Hazánkban a kerékpárosok körében a sisak használata az utóbbi években egyre elterjedtebb, de van még bőven mit pótolni a nyugati országokhoz képest. Magyarországon jogszabály nem írja elő a kerékpárosok számára a védőfelszerelés használatát, de ettől függetlenül mi minden kerékpáros számára javasoljuk a használatát.

 

Mindenkinek? Mindenkinek!

Kerékpáros kereskedőként és aktív kerékpárosokként tapasztalatból tudjuk, hogy nem a kétkerekű használatának módjától függ a sisak hasznossága, és ezt számtalan személyes és az ügyfelektől kapott visszajelzés igazolja!

A közutakon nem csak mi közlekedünk, és sajnos a mai rohanó világban számtalan dolog elvonja a figyelmünket közlekedés közben is. Elég csak egy bejövő üzenet például a volán mögött egy kerékpáros átkelőnél, és máris kész a baj. Számít ebben az esetben, hogy a boltba mentünk éppen a városi kerékpárunkkal, vagy a Tour de France-ra készültünk versenyzőként? Aligha, hiszen a fizika és a külső tényezők mindenkire egyaránt hatnak és éppen ezért mi minden felhasználásra javasoljuk a sisak használatát!

A kerékpáros sisak életet menthet! (nem csak a versenyzőkét)
https://bit.ly/ebikeshop-sisakok

Mi számít jónak, és meddig?

A kínálat hatalmas: a párezer forintos bukótól kezdve egészen az akár százezer forintos (sőt!) sisakokig rengeteg lehetőség közül választhatunk. Fontos azonban, hogy egy bizonyos szint alatt csak „hamis biztonságérzetet” nyújtanak az olcsó sisakok, igazi védelmet nem. Vásárlás előtt mindenképp tájékozódjunk a kiszemelt modellről, az interneten ehhez több átfogó tesztet is találhatunk.
Nem csak a sisak minősége, a gyártási ideje is fontos! A sisakok fő anyaga az EPS (expandált polisztirol), ami egy idő után „kiszárad”, ezt követően pedig már nem védi úgy a fejünket, mint korábban. A sisakok élettartama nagyjából 5 év a gyártástól számítva, amennyiben napfénytől elzárt helyen, megfelelően vannak tárolva. A sisakok gyártási éve a legtöbb esetben a címkén megtalálható, így ezt mindenképp érdemes ellenőriznünk a meglévő fejvédőnkön.

A kerékpáros sisak életet menthet! (nem csak a versenyzőkét)
https://bit.ly/ebikeshop-sisakok

Design és biztonság

Manapság már számtalan márkából számtalan formájú sisak közül választhatunk bármilyen felhasználási területre. A gyártók jól tudják, hogy a vásárlókat elsősorban a külcsín fogja meg, ezért manapság már nemcsak a biztonság, hanem a kinézet is fontos szerepet kap a sisak tervezésekor.

A kerékpáros sisak életet menthet! (nem csak a versenyzőkét)
https://bit.ly/ebikeshop-sisakok

Az Ebikeshop.hu-nál mi egy olyan gyártó mellett tettük le a voksunkat, aminek alapítása óta a sisakgyártás a fő profilja, és a kezdetektől fogva fontos nekik a kinézet is.

Casco, a kerékpáros sisakok úttörője

Az eredetileg német tulajdonú Casco nemcsak nagyszerű sisakokat gyárt, de a fejlesztéseikkel a sisakgyártásban számtalan szabadalmat is nekik köszönhetünk. Nemcsak kerékpáros sisakokat találunk a kínálatukban: gyártanak téli sportokhoz, lovagláshoz, és különböző mentőalakulatok számára taktikai sisakokat is.

Tőlük származik az első olyan sisak, aminek a külső héját nem ragasztották az EPS habhoz (hungarocell szerű anyag, amely a sisak héját képezi), hanem összesütötték vele. Ez inkább egy esztétikai, de annál hasznosabb szabadalom, hiszen korábban ragasztva voltak ezek a héjak, és idővel sajnos leváltak a sisakról.

A másik legfontosabb fejlesztése a Casconak a három részben törő sisak, melyet csak a Casco sisakok tudnak. Igen, jól olvastad, eltörik. A sisak elsődleges funkciója a fej védelme, amit a leghatékonyabban akkor tud ellátni, ha a fejre irányuló ütést elvezeti, a Casco esetben a két törésvonal mentén. Fontos, hogy ha baleset ért minket és a sisak megsérült, többet már ne használjuk!

A kerékpáros sisak életet menthet! (nem csak a versenyzőkét)
https://bit.ly/ebikeshop-sisakok

Törésgarancia Casco sisakokra

A Casco sisakok egy kivételes törésgaranciával is rendelkeznek, mely a vásárlástól számított két évig érvényesíthető. Ha a sisak eltört nincs más teendőnk, mint visszacsomagolni a számlával együtt a dobozba, a mellékelt feladószelvényt kitölteni az adatainkkal, és postázni a Casconak Németországba. Ezt követően a törött sisakunk helyett a sisak teljes árának feléért már postázzák is az új sisakunkat, mi pedig ismét biztonságban tudhatjuk magunkat, legalábbis ami a fejünket illeti.

A kerékpáros sisak életet menthet! (nem csak a versenyzőkét)
https://bit.ly/ebikeshop-sisakok

A legnépszerűbb Casco sisakok

A Casco belépő szintű sisakja az Activ 2. Egy igazi mindenes sisak, amit használhatunk városban vagy akár hegyen is. Szellőzőnyílásainak köszönhetően bátran választhatunk akár fekete színűt is, a legnagyobb nyári melegben sem fog megfőni a fejünk benne!

Hegyikerékpározásra a Casco Cuda 2 vagy az MTB.E 2 a legmegfelelőbb választás. Mindkét sisak estében megtalálható a „Cascofit” háló, mely a fejünket hivatott eltartani a sisaktól a jobb szellőzés érdekében. A Cuda 2 az Activ 2 sisakhoz hasonlóan nagy szellőzőnyílásokkal rendelkezik, míg az eMTB 2 egy robosztus, zártabb sisak, amit a kiegészítőként vásárolható téli fülvédővel bármilyen évszakban használhatunk.

A kerékpáros sisak életet menthet! (nem csak a versenyzőkét)
https://bit.ly/ebikeshop-sisakok

A városi felhasználók számára a Casco eMotion és Roadster sisakokat kínálja a gyártó. Mindkét sisak téliesíthető, a Roadster modellek pedig opcionálisan integrált lencsével is felszerelhetők, vagy Roadster Plus néven lencsével együtt megvásárolhatók. A Casco SPEEDmask lencsék legnagyobb előnye, hogy nagy látószöget biztosítanak, és akár dioptriás szemüveget is hordhatunk alattuk, így nem kell külön vagyonokat elköltenünk egy speciális sportszemüvegre.

 

Kerékpáros kaland Lillafüredtől Bánkútig

Kerékpáros Kaland Lillafüredtől Bánkútig
Olvasási idő: 2 perc

A Bükk-hegység varázslatos tájain tett kerékpártúra Lillafüredtől Bánkútig, majd a Lusta-völgyön át vissza Lillafüredre egy felejthetetlen élményt nyújt mindazoknak, akik szeretik a természetet és a kihívásokat.

Lillafüred: A túra kezdete

Túránk kiindulópontja Lillafüred, ahol könnyen találhatunk parkolóhelyet, és számos büfé kínál lehetőséget egy gyors reggelire vagy egy túra utáni frissítőre. Lillafüreden érdemes időt szánni a helyi látnivalók felfedezésére is, mint például a Hámori-tó és a híres Palotaszálló.

Kerékpáros Kaland Lillafüredtől Bánkútig
szallas.hu

Az Őskohó és környéke

A Hámori-tó partján indulva Bánkút felé vezet az útvonalunk. Az út enyhén kanyarogva halad az Őskohó felé, ahol érdemes megállni és megtekinteni Magyarország első ipari műemlékét és a hozzá tartozó múzeumot.

Kerékpáros Kaland Lillafüredtől Bánkútig
wikipedia.org

Bánkút: pihenőhely a csúcson

Az úton továbbhaladva elérjük Bánkút síközpontját, ahol lehetőségünk van pihenni és friss vizet tölteni. A síközpont környéke télen a síelők paradicsoma, nyáron pedig a kerékpárosok kedvelt célpontja.

Kerékpáros Kaland Lillafüredtől Bánkútig
booking.com

Nagymező: a kihívások terepe

A Nagymező szakasza különösen próbára teszi a kerékpárosokat az út rossz minősége miatt. Azonban az itt található lenyűgöző táj látványa minden erőfeszítést megér.

Kerékpáros Kaland Lillafüredtől Bánkútig
szilvasvarad.hu

Lusta-völgy: visszatérés Lillafüredre

A Nagymezőt elhagyva fenyvesek és lombhullató erdők között haladunk tovább. A Lusta-völgybe érve az út minősége miatt óvatosan kell haladni. Innen már csak egy rövid gurulás választ el minket kiindulási pontunktól, Lillafüredtől.

Ez az útvonal tökéletes választás mind kezdőknek, mind haladóknak, akik szeretnének egy izgalmas napot eltölteni Magyarország egyik legszebb hegységében.

Cikk alapja: https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/turautak/konnyed-fennsikozos

Így védekezzen a királydinnye ellen!

Így védekezzen a királydinnye ellen!
ezermester.hu
Olvasási idő: 2 perc

A királydinnye (Tribulus terrestris) növény tüskés termése veszélyt jelenthet a városi kerékpárosok számára, mivel könnyen defekteket okozhat a bicikligumikban. A problémára megoldást kínálhatnak a defektvédelmi eszközök, ugyanakkor nem szabad figyelmen kívül hagyni a királydinnye gyógyászati jelentőségét sem.

A királydinnye, a városi biciklisták réme

A városi biciklizés számos kihívással járhat, és nem csak a közlekedési helyzetek vagy más közlekedőkkel való konfliktusok nehezítik meg az életet. Megyeri Szabolcs kertész szakértő blogbejegyzésében egy kevésbé ismert, de annál bosszantóbb problémát emel ki: a királydinnye térhódítását és hatásait a kerékpározásra.

Így védekezzen a királydinnye ellen!
hobbikert.hu

Kedves külseje ellenére alattomos gyom

A királydinnyefélék családjába tartozó Tribulus terrestris kedveli a meleg, száraz klímát és homokos talajt, így Magyarországon főként az Alföldön találkozhatunk vele. Azonban nem ismer határokat: tarlóktól és művelt területektől kezdve gyümölcsösökig, sőt városi parkokban és bicikliutak mentén is elterjedhet.

Az abroncsgyilkos tüskék

A királydinnye leginkább háromszög alakú, szúrós termése miatt vált kerékpárgumi-gyilkossá. Ezek a tüskék könnyedén áthatolnak még vastagabb kerékpárkerekeken is, defektet okozva. A felszíni talaj javítása lehetne megoldás, de ez nem könnyű feladat.

Így védekezzen a királydinnye ellen!
ezermester.hu

Védekezz okosan!

Érdemes védekezni:

1. Defektvédelmi külső gumi:
Válasszunk olyan külső gumit, amely kifejezetten defektvédelemmel van ellátva! Ezek a gumik erősebb anyagból készülnek és vastagabb réteggel rendelkeznek, így ellenállóbbak a szúrásokkal szemben.

2. Defektvédő folyadék:
Használjunk defektvédő folyadékot a belső gumiban! Ez a folyadék képes automatikusan lezárni a kisebb lyukakat, amelyeket a tüskék okoznak.

3. Rendszeres útellenőrzés:
Kerüljük el azokat az útvonalakat, ahol gyakoriak lehetnek ezek a növények! Ha mégis ilyen területen kell áthaladni, rendszeresen ellenőrizzük és tisztítsuk meg a gumikat!

4. Tüskék eltávolítása:
Amennyiben útközben észlelünk egy behatolt tüskét, érdemes az alábbi lépéseket követni:
• Ha a tüske nem hatolt be mélyen, és nem hallható vagy érzékelhető levegőszivárgás, óvatosan távolítsuk el.
• Ha viszont látható vagy hallható a levegőszivárgás, jobb benne hagyni a tüskét. Ennek oka, hogy kihúzás esetén nagyobb keresztmetszetben távozhat a levegő a gumiból. Így nagyobb eséllyel érhetjük el az úti célunkat vagy egy szervizt, ahol megoldást találhatnak a problémánkra.

Ezekkel az intézkedésekkel jelentős mértékben csökkenthetjük annak esélyét, hogy kerékpárunk gumija defektet kapjon királydinnye miatt.

Így védekezzen a királydinnye ellen!
ezermester.hu

 A királydinnye és a gyógyászat

Annak ellenére, hogy a kerékpárosok szemében ellenségnek tűnik, fontos megemlíteni gyógyászati értékeit is. A népi gyógyászatban méregtelenítő hatása miatt becses gyógynövényként tartják számon; pozitív hatással van az idegrendszerre és afrodiziákumként is ismert.

Összefoglalva: bár kellemetlenséget okozhatnak nekünk ezek a növények, fontos részei az ökoszisztémának. Kerékpározás során legyünk résen és használjunk megfelelő védelmet abroncsaink épségének megőrzése érdekében.

A poszt forrása: https://kertesz.blog.hu/2014/09/06/kiralydinnye_a_bringarem

ABUS: több mint Védelem – A kerékpár biztonságának mesterei

Olvasási idő: 2 perc

Az ABUS története

Az ABUS egy német biztonságtechnikai vállalat, amelyet August Bremicker és fiai alapítottak az 1920-as években. A vállalat kezdetben lakatok gyártására specializálódott, majd termékpalettáját fokozatosan bővítette ablak- és ajtórögzítő rendszerek, riasztórendszerek és videómegfigyelő megoldások gyártásával. Az ABUS napjainkban is meghatározó szereplő a biztonsági megoldások piacán, különösen a kerékpár sisakok és zárak területén.

ABUS: Több Mint Védelem – A Kerékpár Biztonságának Mesterei
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security

Biztonság a kerékpáriparban

A kerékpárlopás különösen városi környezetben gyakori probléma, amelyre az ABUS is komoly figyelmet fordít. A vállalat széles körű termékkínálattal rendelkezik a kerékpárok védelme tekintetében, különös figyelmet fordítva a biztonsági tárolás és a lopás megelőzésének megoldásaira.

Az ABUS termékei nemcsak megbízható védelmet nyújtanak, de a kerékpárosok számára biztonságos és stílusos kiegészítőket kínálnak, megnyugtató választásként szolgálva a kerékpárlopások elleni harchoz. Az ABUS innovatív megoldásai, mint a BORDO™ Alarm 6000A riasztórendszer

ABUS: Több Mint Védelem – A Kerékpár Biztonságának Mesterei
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security

vagy az IVY Chain 9100 lánczár, biztosítják, hogy a kerékpárok és kiegészítőik biztonságban legyenek városi környezetben is.

ABUS: Több Mint Védelem – A Kerékpár Biztonságának Mesterei
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security

A védelem nem áll meg az utcán, hiszen az ABUS fal- és padlóhorgonyai, valamint állványai otthoni környezetben is hatékony megoldásokat kínálnak, mint például a GRANIT™ WBA 100, amely átfogó védelmet nyújt a garázsokban vagy alagsorokban tárolt kerékpároknak.

ABUS: Több Mint Védelem – A Kerékpár Biztonságának Mesterei
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security

Az ABUS vállalat elkötelezetten kínál rugalmas megoldásokat minden kerékpáros igényre, legyen szó személyi biztonsági kiegészítőkről vagy speciális zárakról. Az olyan termékek, mint a Combiflex™ 2503, kombinációs záraikkal praktikus lehetőséget biztosítanak a biztonságos kiegészítők tárolására.

ABUS: Több Mint Védelem – A Kerékpár Biztonságának Mesterei
https://c3.abus.com/uk/Mobile-Security

Összefoglalva, az ABUS nem csupán zárakat, de átfogó védelmet kínál mindazoknak, akik számára a kerékpárbiztonság és a kerékpározás élvezete elsődleges szempont.

Ha te is a legbiztonságosabb megoldást keresed, ismerd meg az Ebikeshop ABUS kínálatát!

Lehet hibrid vagy elektromos autóval vontatni? – Speciális vonóhorgok kerékpárszállításhoz

Lehet-e Hibrid vagy Elektromos Autóval Vontatni? Speciális Vonóhorgok kerékpár szállításra.
Olvasási idő: 2 perc

Az elektromos és hibrid autók egyre népszerűbbek, de sokakban felmerül a kérdés: lehet-e ezekkel a járművekkel vontatni? Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen tényezők befolyásolják a vontatási képességeket, és bemutatunk speciális vonóhorgokat, melyek alternatív megoldásokat kínálnak.

Elektromos autók és a vontatás

Motor és hajtáslánc

Az elektromos autók motorjai nagy nyomatékkal rendelkeznek, azonban nem feltétlenül vannak nagy súlyok hosszú távú vontatására optimalizálva. Az akkumulátor teljesítményét és élettartamát is figyelembe kell venni.

Hűtési rendszer

A vontatás során jelentős hő termelődik, ami túlterhelheti az elektromos autók hűtőrendszerét. Ezért sok gyártó nem javasolja vagy egyenesen tiltja az elektromos autóval történő vontatást.

Futómű és felfüggesztés

Az elektromos autók futóművei és felfüggesztései általában könnyűsúlyúak és nem úgy vannak tervezve, hogy nagy súlyt viseljenek. Ez korlátozhatja a jármű vontatási képességeit.

Hibrid autók és a vontatás

Konfiguráció és típusok

A hibrid autók különböző konfigurációkban érhetők el (például teljes hibrid, plug-in hibrid), és ezek vontatási képességei eltérőek lehetnek. Egyes modellekben a hagyományos belső égésű motor segíthet a vontatásban.

Motor és hajtáslánc

Egyes hibrid modellek rendelkezhetnek olyan hajtáslánccal, amely lehetővé teszi a kisebb vontatási kapacitások alkalmazását.

Gyártói ajánlások és garanciák

A legtöbb gyártó specifikus korlátozásokat ír elő a vontatásra vonatkozóan, és fontos, hogy a tulajdonosok ezeket figyelembe vegyék. A nem megfelelő vontatás érvénytelenítheti a garanciát és károsíthatja a járművet.

Lehet-e Hibrid vagy Elektromos Autóval Vontatni? Speciális Vonóhorgok kerékpár szállításra.
https://hekkikft.eu/brink-rmc-9078178

Alternatív megoldások: speciális vonóhorgok

Bár sok elektromos és hibrid autó nem képes nehéz vontatásra, léteznek olyan speciális vonóhorgok, amelyek más célokra (például bicikliszállításra) készültek.

Uebler bicikliszállító család

Az Uebler bicikliszállítók kiváló megoldást kínálnak azok számára, akik bicikliket szeretnének szállítani elektromos vagy hibrid autóval. Az Uebler család különös figyelmet fordít a könnyű és erős kialakításra.

  • Uebler X21s Hybrid: Ez a modell kifejezetten hibrid autók számára készült. Könnyű súlyú, egyszerűen telepíthető és akár két biciklit is biztonságosan szállíthatunk vele.
  • Uebler f22 Hybrid: Az Uebler F22 Hybrid egy könnyű és kompakt bicikliszállító, amelyet kifejezetten hibrid autókhoz terveztek. Ez a modell egyszerűen telepíthető, erős és stabil rögzítést biztosít, valamint akár két bicikli szállítására is alkalmas. Az intelligens összecsukható kialakításának köszönhetően kis helyen elfér, amikor nincs használatban.

Brink RMC rendszer

A Brink RMC rendszer különleges kialakítása lehetővé teszi, hogy a hibrid és elektromos autókhoz speciális rögzítést használjanak, minimális hatással a jármű teljesítményére.

Ezt a vonóhorgot kifejezetten a hibrid autókhoz fejlesztették, hogy bicikliket vagy kisebb utánfutókat biztonságosan lehessen vele szállítani.

Összefoglalás

Az elektromos és hibrid autók vontatási lehetőségei korlátozottak lehetnek a motor és hajtáslánc kialakítása, valamint a hűtési és futóműrendszerek miatt. Azonban speciális vonóhorgokkal alternatív megoldásokat találhatunk, amelyekkel például bicikliket szállíthatunk. Az Uebler és a Brink rendszerek kiváló példák ezekre az innovatív megoldásokra.

Ha elektromos vagy hibrid autó tulajdonosa vagy, fontos, hogy tájékozódj a gyártói ajánlásokról és alternatív megoldásokról a vontatásra vagy szállításra vonatkozóan, hogy biztonságosan és hatékonyan használhasd járművedet.

Rohloff vagy Enviolo: melyik agyváltót válasszuk?

Rohloff vagy Enviolo: Melyik agyváltót válasszuk?
https://www.cyclingabout.com/enviolo-cvt-hub-explained-internal-gear-bicycle-hub/
Olvasási idő: 2 perc

A modern kerékpárkiegészítők piacán két népszerű agyváltó rendszer, a Rohloff és az Enviolo jelentős eltéréseket mutat működésük és tulajdonságaik tekintetében. Az alábbiakban betekintést adunk ezen rendszerek különbségeibe, és megnézzük, melyiknek milyen előnyei és hátrányai vannak.

A Rohloff váltó

A Rohloff agyváltó egy bonyolult fogaskerék-rendszert alkalmaz, amely 14 sebességet kínál és 526%-os áttételi tartománnyal rendelkezik. Ez egy rendkívül megbízható, hatékony és alacsony súrlódású rendszer, amely nagyon kedvelt a profi kerékpárosok körében. A Rohloff SPEEDHUB súlya 1,82 kg, ami meglehetősen könnyűnek számít ebben a kategóriában.

Az ára azonban megkérdőjelezhetetlenül magas, ugyanis háromszor annyiba kerül, mint az Enviolo rendszere. Ez az árkülönbség azonban a megbízhatóság és tartósság terén is megmutatkozik, hiszen a Rohloff rendszer háromszor annyi igénybevételt is képes elviselni. A váltás folyamata kétgombos rendszeren keresztül történik, amely külön figyelmet igényel, például a terhelés levételét a pedálról a váltás előtt.

Az Enviolo váltó

Az Enviolo egy folyamatosan változó áttételi rendszert (CVT) használ, amely egy sor golyóscsapágyat alkalmaz, így generálja a különböző áttételeket. Ez a rendszer 380%-os áttételi tartományt biztosít, és 2,5 kg-os súlyával valamivel nehezebb, mint a Rohloff. Az Enviolo nagyobb súrlódást okozhat a meghajtásban, mivel több olajat használ.

Az egyszerű és könnyű váltás érdekében az Enviolo rendszere egy egyszerű elforgató mechanizmust alkalmaz, és automatikus váltása lehetővé teszi a magasabb pedálerő alkalmazását is váltás közben. Ára kedvezőbb, ami gazdaságosabb választássá teszi a mindennapi felhasználók számára.

Melyiket válasszuk?

A végső választás a Rohloff és az Enviolo agyváltó rendszerek között a felhasználó igényeitől és költségvetésétől függ. Mindkét váltó élvezetes felhasználói élményt nyújt a mindennapok során, bár eltérően reagálnak a felhasználói inputokra.

A Rohloff azok számára ajánlott, akik nagyobb megbízhatóságra és tartósságra vágynak, és hajlandók többet költeni egy csúcsminőségű rendszerre. Az Enviolo pedig azoknak lehet ideális, akik egyszerűbb és költséghatékonyabb megoldást keresnek, amely könnyen használható napi szinten.

Mindenképpen érdemes mindkét rendszert kipróbálni, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb áttételi rendszert, amely maximálisan kielégíti kerékpározási igényeinket.

A bicikli szeleptípusok útvesztőjében

A bicikli szeleptípusok útvesztőjében
https://www.freepik.com/free-ai-image/close-up-bicycle-details-parts_69879049.htm#fromView=search&page=2&position=4&uuid=00145dff-ea08-4140-a93f-c0f71624ebdb
Olvasási idő: 3 perc

A kerékpár gumik kiválasztásának fontos eleme a megfelelő szelep típusának ismerete, melyben különféle típusok, mint a Presta, Schrader, Woods és Regina szelepek léteznek, mindegyik rendelkezik előnyökkel és hátrányokkal egyaránt. A szelep választása, elsősorban a felnitípustól is függ, mert nem minden szelep kompatibilis minden felnivel.

A bicikli gumiabroncs-szelepek különböző típusai

Amikor kerékpárról van szó, a megfelelő gumiabroncs méret kiválasztása mellett  a szelep típusa is fontos tényező. Mivel majdnem minden bicikli más-más típusú szelepet használ, fontos ismernünk a tulajdonságaikat.

Szelep típusok minden célra

A Tubetype vagy Tubeless-compatible gumiabroncsok esetén a szelep típusa különböző lehet. Tubetype (belsőcsöves) abroncsokhoz négyféle szelep létezik: Presta, Schrader, Woods vagy Regina. Míg a Tubeless-ready abroncsok esetében csak a Presta szelep az elérhető.

A presta szelep

A Presta szelep alkalmazható  Tubetype és Tubeless-ready kerékpárok esetén is. A komoly kerékpárosok többsége, legyen szó országúti vagy hegyi kerékpározásról, a Presta szelepek mellett döntenek.

A bicikli szeleptípusok útvesztőjében
https://www.istockphoto.com/

Előnyök:

A Presta szelepnél egyszerűen állítható a nyomás anélkül, hogy szerszámot kellene használnunk. Csak lecsavarjuk a tetejét, és kézzel lenyomva egyszerűen kiereszthetjük a  levegőt. Amennyiben gyorsan szeretnénk kifújni a levegőt, vagy tubeless használat esetén optimalizálni szeretnénk a levegőáramlást, a szelep teljesen eltávolítható. A vékony szerkezet miatt kisebb lyuk szükséges a felniben, ami főleg az országúti kerékpárok esetében kritikus, hiszen ott a könnyebb felni fontos szempont.

Hátrány:

A Presta szelep relatív törékenysége. Nyomásszabályozáskor a vékony szár könnyen megsérülhet a pumpa vagy kompresszor csatlakoztatójának rácsavarása közben. Vigyázni kell, hogy ne károsodjon a szelep.

A standard (vagy Schrader) szelep

A bicikli szeleptípusok útvesztőjében
https://www.istockphoto.com/

Előny:

A Standard szelep az autókban és motorkerékpárban is használt típus, ezért kompatibilis a szervizállomásokon és benzinkutakon lévő kompresszorokkal, gyakorlatilag bárhol képesek vagyunk állítani a levegőnyomást, még akkor is, ha nincs nálunk pumpa.

Hátrányok:
A szelep kiszedéséhez speciális szerszám szükséges. Ha le akarjuk engedni a levegőt ahhoz is kell egy szerszám , de legalább egy gémkapocs.
Nehezebb a többi típusnál és szélesebb a geometriája is. z.

A woods (vagy Dunlop) szelep

A bicikli szeleptípusok útvesztőjében

Előny:

A Woods szelepként is ismert Dunlop változat a kerékpározás kezdeti időszakában volt széleskörűen elterjedt. Egyszerű, megbízható és nem rozsdásodik meg a párás környezetben sem.

Hátrányok:

Mérete miatt nehézkes lehet a nyomás pontos beállítása, és a tágasabb lyukmérete miatt nehezebb, masszívabb felnik szükségesek, amely kizárja használatát a prémium kategóriás kerékpárok esetén.

A regina (vagy olasz) szelep

A Regina szelep gyakorlatilag kizárólagosan olasz városi kerékpárokon található meg.

Hátrány:

A Regina tipusúak esetén gyorsan vissza kell csavarni a kupakot a felfújás után, különben levegő szökik ki. Kevésbé elterjedt típus, ezért egyre kevésbé használják.8

Milyen típusú kerékpár szelepet válasszak?

A bicikli szeleptípusok útvesztőjében
https://www.istockphoto.com/

A választás jelentős mértékben függ a felni típusától. Ha a felni eredetileg Standard (Schrader) szelepre van méretezve, akkor egy Presta szelepet is használhatunk hozzá adopter segítségével. Azonbal, ha a felni eredetileg Pres szelepre lett megtervezve, akkor nem tudunk Schrader szelepet használnai, mivel az túlságosan széles az adott lyukhoz. Érdemes tehát ugyanazt a típusát tovább használni, amivel eredetileg szerelve volt.

 

A poszt forrása: https://www.michelin.co.uk/bicycle/advice-bicycle/bike-tyre-pressure-guide/bike-tyre-valves

Mit vigyek magammal?

Mit vigyek magammal?
https://www.freepik.com/free-photo/young-male-cyclist-carrying-his-mountain-bike_2698284.htm
Olvasási idő: 3 perc

Mivel életem tetemes részét nyeregben töltöttem és nyeregben töltöm is, nagyon sok kerékpáros sztorit hallottam, láttam és éltem is át. Az ilyen sztorik nagy része valamilyen negatív eseményből ered, mint pl. egy defekt. A jó kerékpáros ilyenkor szokás szerint próbálja az ismerősöknek jól körbeírni a helyzetet, hogy mi is történt, mi miatt kellett megállniuk, ha pedig utólag mesélik még egy kis színezés is belefér a dologba, hogy már nem csak defekt volt, de a farkasok is jöttek, de akkor is sikerült megcsinálni a bicajt és hazatekerni vele. Sajnos ez a szituáció gyakoribb, mint gondolnánk, azzal a nagy eltéréssel, hogy a kevesebb rutinnal rendelkező, esetleg nem annyira jól felkészült kerékpáros a túra folytatása helyett inkább hazafelé kezdi tolni a kerékpárt, mert nincs nála a kis szervizes csomagja, amivel meg tudná oldani a hibát.

Ez a cikk a szervizes csomag összeállításához nyújt egy kis segítséget. Kezdjük is el!

Mire lehet szükségünk és miben tároljuk?

A szerszámok, pótbelső és egyebek tárolására rengeteg megoldás létezik. Országúti kerékpárosok általában a mez hátsó zsebében tárolják az életben és nyeregben maradáshoz szükséges eszközöket, de szerencsére nagyon sokféle kiegészítő született már éppen ezeknek az apró okosságoknak a tárolására. Ilyen pl. a váztáska vagy a nyeregtáska adott esetben.

https://www.schwalbe.com/

Kiválasztottuk mibe is tudjuk majd kényelmesen, a stílusunknak és kerékpárunk stílusának megfelelően tárolni katasztrófamentesítő eszközeinket.

Na de mik ezek az eszközök?

Úgy gondolom egy túrán nélkülözhetetlen egy zsebszerszám vagy pocket tool. Mivel ezek többféle méretben és felszereltséggel fordulnak elő, ezért mindenkinek megvan a lehetősége, hogy megtalálja a számára legjobbat, funkciók és méret tekintetében. Az alábbi darab egy jól felszerelt modell, de vannak egyszerűbbek is.

https://ebikeshop.hu/termek/ktm-zsebszerszam-kinyithato-14-funkcios

Teljesen mindegy, hogy ebike-ról vagy analóg kerékpárról beszélünk, egy jó zsebszerszám képes minket átsegíteni az útszéli szerelés viszontagságain és már folytathatjuk is utunkat. DE! Ha defektem van akkor semmit nem érek a kis szerszámmal. Ez tény. Ezért is javasolt egy a kerékpárunkhoz megfelelő méretű belsőgumit is rakni a kis táskánkba.

Mi kellhet még?

Az a külső nagyon rá van nőve a felnire, ha valakinek nincs rutinja a gumiszerelésben nem fogja tudni leszedni szabad kézzel, vagyis szükségünk lesz egy pár gumileszedőre, hogy még inkább meg tudja könnyíteni a szerelést. Ez egy olcsó eszköz, általában 3 db os kiszerelésben kapható.

Kivettük a kereket, mert volt nálunk szerszám. Leszedtük a gumit, mert volt hozzá szerszám. Betettük az új belsőt mert volt nálunk. Ahogy visszapattintjuk a gumit, máris beugrik, hogy mi lehet még az ami hiányzik.

https://www.schwalbe.com/

Sajnos a kerékpár gumiját saját tüdőből még gyakorlott búvárok se tudnák felfújni, vagyis szükségünk lesz egy pumpára. Nem vihetjük magunkkal az otthoni műhelypumpát vagy esetleg a kompresszort, mert nem is néz ki jól túra közben és még kényelmetlen is az állandó jelenléte egy teljes értékű, nagy testű pumpának. Erre a célra szerencsére gondoltak már a gyártók is. Régóta gyártanak mini pumpákat, amikkel nem feltétlen akarjuk a kerékpárunkat napi szinten pumpálni, de ha jönnek a farkasok, mint a fent említett első példában, akkor nagyon nagy segítséget tud tenni egy ilyen pumpa, hogy az újonnan bekerült belsőnkbe levegő is kerüljön és menekülni tudjunk egy ilyen szituációban. Ha nincsenek farkasok, akkor is jobb érzés nyeregben ülve tekerni, mint egy defektes bicajt tolni.

https://ebikeshop.hu/termek/xlc-mini-pumpa-duplafejes-7-bar-mtb-pu-m02

Foglaljuk össze:

Mire lehet szükségünk a szervizeléshez, ha otthonunktól messze ér minket a baj.

Kelleni fog egy zsebszerszám. Ebből napjainkban az egész egyszerűtől az egész komoly kategóriáig tudunk választani. Utóbbiakban nem ritka, hogy láncbontó is helyet kap, tehát egész átfogóan tudjuk vele kerékpárunkat visszarángatni az élők közép még akkor is ha épp túrázunk.

Szükségünk lesz egy szett gumileszedőre, mert anélkül nehezen is jön le, ráadásul sokkal több időt fogunk eltölteni vele.

Kell egy belső gumi. Ezt úgy gondolom nem szükséges ennél jobban taglalni. A saját kerékpárunk kerékméretéhez keressünk belsőt és vigyük magunkkal!

Illetve ami még biztos kell, hogy nyomás is legyen a belső az a pumpa.

Ha ezek megvannak nem mondom, hogy bármilyen problémát megoldhatunk a helyszínen, akár két város között is, de jócskán minimalizálni tudja annak veszélyét, hogy mi legyünk azok akik a túrát hamarabb fejezik be és gyalog indulnak haza.

 

 

Legfrissebb posztjaink