Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 5

Megérkezett a Rideonic, az Ebikeshop első ebike-márkája!

Rideonic
Olvasási idő: 3 perc

Amikor valaki rád pillant, azonnal megállapít néhány dolgot rólad pusztán a megjelenésed alapján. A farmered, a zakód, a táskád, a hajad… ez mind mind mesél rólad, ahogyan az is, hogy milyen közlekedési eszközt választasz magadnak. Megjelent az Ebikeshop első, saját ebike-márkája, amelynek trendszetter modelljeivel a városi bringázás során is önmagad lehetsz: ismerd meg a Rideonicot, és pörögj rá a részleteire!

Új trekking ebike az Ebikeshoptól

A rendszeresen használt kerékpár a szettünk része, így fontos, hogy tudásában és megjelenésében egyaránt passzoljon hozzánk. Ezért az Ebikeshop első elektromoskerékpár-koncepcióját úgy álmodtuk meg, hogy miközben minden komponens tudását maximálisan kihasználod, önmagad is megmutathasd általa. Bringánk bárhová elvisz, és a rásegítésnek hála abban a szettben indulhatsz útnak, amiben igazán önmagad lehetsz. Elutasítod a szürke hétköznapokat? Színesítsd az aktív mindennapokat egy igazán trendi ebike-márkával: pattanj Rideonicra!

Ismerd meg a Rideonic technikai paramétereit!

Az ebike lelke, a motor

A Rideonic Trekking 1.0-ba egy 50 Nm-es Bosch Active Line Plus motor került. Ez a motor főképp városi használatra, vagy kisebb túrákra javasolt. Sík terepen a leghatékonyabb, de dombos vidéken is nyugodtan használhatod. Ez a generáció a Bosch egyik legtovább gyártott családja, ezáltal rendkívül megbízható és kiforrott technológiáról beszélhetünk. A motor ellenállása szinte nulla, így ha esetleg lemerülne az akkumulátor, akkor is könnyedén tekerheted a kerékpárt.

Akkumulátor

A motornak, valamint a vázba integrált, 500 Wh-s akkumulátornak köszönhetően biztos lehetsz benne, hogy ez a gép nem hagy cserben, akár 120 km hatótávot is elérhetsz vele. 

Kijelző

A kijelzőt szintén a Boschtól választottuk: a Purion könnyű kezelhetősége és a minimalista kialakítása nemcsak a megjelenésedhez, de a valódi ebike-élményhez is sokat ad hozzá. A legszükségesebb információkat hüvelykujjad egyetlen mozdulatával megkaphatod, miközben végig két kézzel fogod a kormányt. Kiválóan olvasható, háttérvilágítással rendelkezik, vakításgátló kijelzője pontos leolvasást tesz lehetővé.

Ergonómia és kényelem

A Rideonic modellek a városi és a túra gépek között helyezkednek el. A 28″-os kerékátmérő az aszfalton vagy enyhébb terepen (erdei ösvény, döngölt földút) is megállja a helyét. Kényelmes és könnyű, a magas kormány pedig kíméli a derekadat, így ez az etrekking a mindennapi városi használat mellett hosszú távú kirándulásokra is alkalmas.

Rideonic

Az ebike-márka, amit az egyéniségedhez igazíthatsz

A tudás fontos, de nem minden. A Rideonic Trekking 1.0-t úgy alkottuk meg, hogy megjelenésében is különleges legyen, kiegészítse és kiemelje a személyiséged azon részeit, amiket te is kidomborítanál. A kerékpár teljesen fel van szerelve (sárvédővel, csomagtartóval, kitámasztóval, világítással), hogy minden kalandra a megfelelő módon készülhess fel.

A tervezés során az ebike-világra kevéssé jellemző színeket a 21. századi trendeknek megfelelően választottuk ki: a Rideonic négy különböző, mattra fújt színben kapható, amely árnyalatok gondoskodnak arról, hogy a férfi és női bringások, valamint a visszafogottabb és kihívóbb színek kedvelői is megtalálják kedvencüket.

Rideonic

A Rideonickal garantált a minőségi ebike-élmény

A Rideonicot a magyar vásárlói igények maximális figyelembevétele mellett terveztük meg. Magában hordozza a felsőkategóriás elektromos kerékpárok legjobb tulajdonságait, mindezt mégis megfizethető áron, hiszen nem tettünk bele semmi felesleges extrát – ami viszont belekerült, abban az utolsó áramkörig megbízhatsz. Ez a bringa bárhová elvisz, ha úgy akarod, akár erőlködés nélkül, így bármennyire is rohanós a napod, reggel abban a szettben indulhatsz útnak, amiben igazán önmagad lehetsz. Ismerd meg modelljeinket!

Teherszállításban első: mit kell tudnod a cargo ebike-okról?

Teherszállításban első: mit kell tudnod a cargo ebike-okról?
Olvasási idő: 3 perc

Napjainkban a kerékpárpiac szinte minden területe villamosított, a legjobb elektromos kerékpárok a kerékpártípusok teljes skáláját felölelik. Az elektromotor kifejezetten hasznos kiegészítője egy elektromos biciklinek, hiszen ezek bringák általában nehezek, és nagyobb súly szállítására tervezték őket. Mi pontosan az elektromos teherkerékpár? Hogyan működik, mire használható, emellett milyen előnyökkel és hátrányokkal rendelkezik? Cikkünkből mindent megtudhatsz a cargo ebike-okról – tarts velünk!

Mi a cargo ebike?

Az ecargo olyan kerékpár, amelyet teherszállításra terveztek. A legtöbb modell a stabilitás növelése érdekében a hagyományos kerékpároknál hosszabb tengelytávval rendelkezik, valamint egy állványt vagy tárolót is tartalmaz, amelyre vagy amelybe a szállítandó tárgyakat elhelyezhetjük. A teherbicikli általában egy erős teherhordó területtel vagy állványokkal egészül ki a szokásos csomagtartó helyett, ami a vázba van beépítve, és nem levehető.

A cargo ebike elektromotorral és akkumulátorral egészíti ki a hagyományos teherbringát. A többi elektromos kerékpárhoz hasonlóan ez is extra teljesítményt és segítséget nyújt a tekerésben a törvényben meghatározott sebességhatárig: ez a világ nagy részén, így hazánkban is 25 km/h. 

Teherszállításban első: mit kell tudnod a cargo ebike-okról?
Kép forrása: Bikeradar.com

Mire használhatsz egy elektromos teherkerékpárt?

Segítség a teherszállításban

Az elektromos teherbringák igazán sokoldalú segítséget kínálnak a különféle teherhordási feladatokhoz, például olyan rakomány szállításához, ami túl nehéz vagy terjedelmes lenne egy hagyományos kerékpárhoz.

A rövid, városon belüli távokra az elektromos teherbiciklik kiváló alternatívát jelentenek a belső égésű motorral rendelkező járművekkel szemben: ugyanolyan gyorsak, mint a kisebb teherautók, de nem szennyezik a környezetet; olcsóbbak, és a parkolás is kevesebb gondot jelent. 

Mindennapi feladatok ecargón

A mindennapokban is könnyedén kiválthatják az autókat, ha például a gyerekeket kell szállítani az iskolába, hiszen léteznek már olyan modellek is, amelyek beépített biztonsági övvel vagy épp esővédővel vannak felszerelve. Az elektromos teherbringák bevásárláshoz is jó választásnak bizonyulnak, mivel könnyű velük parkolni, ráadásul a zsúfolt utcákon való navigálásban szinte verhetetlenek. Összességében azt mondhatjuk, hogy egy cargo ebike sok bringás számára, változatos területeken helyettesítheti az autóval való közlekedést.

Teherszállításban első: mit kell tudnod a cargo ebike-okról?
Kép forrása: Bikeradar.com

Teherbringa motorral: mire számíts, ha ezt választod?

Nagyobb terhek mozgatásához az elektromos rásegítésű teherbringa jelentősen megkönnyíti a közlekedést és a hosszabb távolságok legküzdését – legyen szó akár sík vagy épp emelkedős területről. Fontos azonban tudni, hogy az ecargók motorja és akkumulátora még súlyosabbá teszi a kerékpárt, ami miatt nehezebb mozgásra bírni a bringát gyakori elindulás és megállás esetén. Minden teherkerékpár nehéz: a váz gyakran acélból készül, a megnövelt tengelytáv, a plusz rakodófelület, valamint a vaskos kerekek és gumiabroncsok pedig igencsak megdobhatják a súlyát. 

Amellett sem szabad elmennünk, hogy a cargo ebike-ok általában drágák. A hagyományos kerékpárokhoz képest jóval magasabb karbantartási költségekkel kell számolnod, amelyekre a hajtáslánc extra kopása, az elektronikában felmerülő problémák, és a plusz súly gumiabroncsokra, kerekekre és fékekre gyakorolt erodáló hatása csak rátesz. 

Teherszállításban első: mit kell tudnod a cargo ebike-okról?
Kép forrása: Bikeradar.com

Mit vegyél még figyelembe vásárlás előtt?

Az elektromos teherbringával kapcsolatos fő kérdés az, hogy hol tudod tárolni. A legtöbbjük lényegesen nagyobb, mint egy hagyományos kerékpár, így extra helyre van szükségük. Érdemes átgondolni, hogy hogyan oldod meg a tárolást, ha például egy emeleti lakásban laksz, hiszen egy 30 kg-os cargo ebike fel-le cipelése bárkinek feladhatja a leckét.

Szükséged lesz egy olyan kimeneti csatlakozóra is, amivel fel tudod tölteni a bringádat. Sok elektromos kerékpárnak van kivehető akkumulátora, így be lehet vinni a házba töltésre, de létezik olyan modell is, amelyiknek nincs, így ügyelned kell rá, hogy a töltés ne okozzon gondot. A töltési idő több óra is lehet, ezért ha a kerékpárodat intenzíven használod, szükség lehet tartalék akkumulátorokra is, hogy fennakadás nélkül működjön. 

Kedvet kaptál egy cargo ebike beszerzéséhez? Nézd meg kínálatunkat webáruházunkban!

Forrás: Bikeradar.com

Felújított ebike-ok állapotgaranciával: ismerd meg a Renobike programot!

Renobike, használt ebike-ok adás-vétele
Olvasási idő: 2 perc

Minden ebike-tulajdonos életében eljön az az idő, amikor úgy érzi, itt az ideje a váltásnak: erősebb, jobb, újabb elektromos kerékpárt szeretne. Ilyenkor felmerül a kérdés, mi legyen a régivel? Természetes, hogy a járgányt, ami annyi ideig hűen szolgált, szeretnéd jó kezekben tudni. Ezért dolgoztuk ki a használt elektromos kerékpár adás-vételi szolgáltatásunkat, a Renobike programot. Fedezd fel a részleteit!

Renobike program eladóknak

Ahogyan a bevezetőben is olvashattad, programunk egyfajta virtuális (és offline) piacteret teremt a használt elektromos kerékpárok vásárlására és eladására. Ha megérett benned a döntés, hogy megválnál régi, de hőn szeretett ebike-odtól, biztosítunk róla, hogy az nálunk a legjobb helyen lesz.

A használt ebike eladásának menete

Oldalunkon egy űrlap kitöltésével tudod benyújtani részünkre a beszámítási kérelmedet. A megadott adatok alapján előzetesen elbíráljuk, hogy a kerékpár megfelelő lehet-e számunkra (ennek eredményéről mindenképpen tájékoztatunk). Amennyiben kerékpárod megfelel a kritériumoknak, úgy felvesszük veled a kapcsolatot egy személyes egyeztetés érdekében. Miután személyesen is átvizsgáltuk a kerékpárt, ajánlatot teszünk rá. Ha ezt elfogadod, akkor adásvételi szerződéssel átvesszük kerékpárodat. Kérünk téged, hogy alaposan tájékozódj arról, hogy milyen típusú ebike-okat és milyen feltétellel tudunk beszámítani, hogy semmiképp se érjen meglepetés! 

Ezekre figyelj eladáskor

A bringádnak meg kell felelni néhány szempontnak annak érdekében, hogy részt vehessen a Renobike programunkban. Fontos, hogy csak

  • a középmotoros, tuningmentes, nyomatékszenzoros ebike-okat tudjuk beszámítani,
  • amelyek Bosch, Yamaha, TQ-Systems vagy használt Brose (Specialized) motorral rendelkeznek.
  • Fel kell mutatnod hozzá a magyarországi vásárlást igazoló számlád.
  • Az ebike pedig nem lehet öregebb 3 évnél vagy nem lehet több a kerekeiben mint 10.000 km.

Renobike program vásárlóknak

Használt elektromos kerékpárt venni mindig egy kicsit rizikós, hiszen amellett, hogy egy nagyobb összegű beruházásról van szó, ott lebeg az ember fejében az a kérdés is, hogy vajon megfelelő állapotban van-e a jármű, ki tudja-e szolgálni az új tulajdonos igényeit hosszú ideig. Ennek a bizonytalanságnak igyekszünk elejét venni a Renobike szolgáltatással.

Amiért megéri minket választanod

  • Ha tőlünk vásárolsz, csak és kizárólag igazolt, magyarországi beszerzésű kerékpárokhoz jutsz hozzá.
  • Az általunk a Renobike programban előzetesen felvásárolt kerékpárokat tüzetesen átvizsgáljuk, a szükséges alkatrészeket pedig felújítjuk vagy kicseréljük, így biztosítjuk neked, hogy a modellek kiváló állapotban kerüljenek újból a „piactérre”.
  • A 360 fokos, magas minőségű fényképeknek köszönhetően az otthonodból is minden apró részletét átnézheted a kiszemelt kerékpárnak.
  • A Renobike modellekre állapot garanciát vállalunk, így biztosan nem érhet csalódás.
  • A Renobike modellekre állapotgaranciát vállalunk: használt kerékpárokra 1 év garanciát biztosítunk, illetve térítés ellenében +1 év garancia vásárolható.

Ha kedvező árú, teljes körűen felújított elektromos kerékpárt keresel a kalandjaidhoz, nézd meg felújított kerékpárjainkat itt!

Környezetbarát teherszállítás elektromos kerékpáron

Környezetbarát teherszállítás elektromos kerékpáron
Olvasási idő: 2 perc

Több mint 600 km távolság és 4500 méter szintemelkedés hét nap alatt cargo ebike-on: Sebastian Hilscher a Riese & Müller Packster 60 Cargo Bike-on szállította az utolsó, mintegy 25 kg súlyú elemet a felső-ausztriai munkahelyétől a Frankfurt am Main-i építkezésre. A „Timber Pioneer” egy fenntartható zászlóshajóprojekt (Frankfurt első fahibrid szerkezetű irodaháza), ami a központi Europaviertel szívében épül.

Cargo ebike-kal háztól házig

„Ezelőtt az út előtt nem igazán kerékpároztam, legfeljebb a sarki pékhez ugrottam le biciklivel. Éppen ezért a projekt előtt két hónapig intenzíven edzettem, amit nagyon élveztem. Ez az élmény nem kerékpárosból lelkes bringássá változtatott engem” – magyarázza Sebastian, aki a karbonsemleges közlekedési móddal a fenntartható építkezés felé szeretne utat mutatni.

Sebastian egy Riese & Müller Packster 60-as kerékpárt választott a tetőpárkány-elem leszállításához. „Korábban még soha nem ültem ebike-on vagy cargo ebike-on, ennek ellenére nem tartott tovább 30 másodpercnél, hogy megismerkedjek vele. Azonnal biztonságban éreztem magam. Az út során mindig közvetlenül a szállodám ajtaja előtt parkoltam le a kerékpárt, amit esténként mindig lecsekkoltam. Bizonyos értelemben a kerékpár szinte a részemmé vált” – mondja nevetve Sebastian.

Környezetbarát teherszállítás elektromos kerékpáron
Kép forrása: Riese & Müller

Sebastian valóságos meditatív élményként írja le a biciklizést, amiket végre telefonhívások, e-mailek és az okostelefon állandó ellenőrzése nélkül tölthetett: „olyan volt számomra, mintha a Caminót gyalogoltam volna le. Teljesen motiváltan indulsz el, és csak arra koncentrálsz, hogy odaérj. De aztán, amikor a cél a láthatáron van, azon kapod magad, hogy elgondolkodsz: jaj, ne, vége van! Nagyon megérintett, igazán csodálatos és nagyszerű élmény volt.”

” A megérkezés igazán érzelmes pillanat volt. Összesen hét napig utaztam, csak a csomagjaimmal, a Riese & Müllerrel és önmagammal. Teljesen hozzánőttem a kerékpárhoz. „

Sebastian Hilscher, az Overtec ügyvezető partnere.

Egy átalakulóban lévő ágazat

A családi vállalkozásként működő Overtec az építőiparban működő zöld mozgalom része, amely az erőforrás-takarékosság előmozdítását tűzte ki célul. Az osztrák vállalat közel 40 éve forgalmaz előregyártott termékeket az építőipar számára, telephelyei Bécsben, Münchenben és Attnang-Puchheimben vannak.

A cementgyártás világszerte körülbelül négyszer annyi szén-dioxid-kibocsátást eredményez, mint a globális légi közlekedés. Ezen mennyiség csökkentése érdekében az Overtec olyan szabadalmaztatott fa-cement keverékből készült alkatrészeket fejlesztett ki, amelyek akár 63 %-kal alacsonyabb kibocsátással járnak, mint a hasonló termékek.

Környezetbarát teherszállítás elektromos kerékpáron
Kép forrása: Riese & Müller

Vékonyabb felépítésüknek és kiváló stabilitásuknak köszönhetően az EPD tanúsítvánnyal rendelkező tetőpárkány-elemek gyártásához lényegesen kevesebb cementre van szükség. A megtakarított súly és a tetőpárkány-elemek kisebb felülete megkönnyíti a szállítást, és kevesebb környezetterheléssel is jár.

” Az építőiparban még mindig sok kiaknázatlan lehetőség van az éghajlat- és környezetbarátabbá válásra. „

Sebastian Hilscher, az Overtec ügyvezető partnere.

Nézd meg Sebastian videós beszámolóját a Frankfurtba érkezéséről!

 


Forrás: Riese & Müller

 

 

Milyen trendekre számíthatsz 2023-ban az elektromoskerékpár-piacon?

ebike-trendek-2023
Olvasási idő: 2 perc

Mindent meg tudunk jósolni, kivéve a jövőt – de ez nem akadályoz meg minket abban, hogy megpróbáljuk feltérképezni a 2023-as változásokat az elektromoskerékpár-piacon. A 2021 végén 2022-re felvázolt trendek közül sokan valóban bekövetkeztek – gondoljunk csak az egysebességes ebike bevezetésekre vagy az akkumulátorok újrahasznosítására. Lássuk, mi várható erre az évre!

Mi a helyzet a régóta várt technológiai újításokkal?

Számos olyan gyártó van, akik automata sebességváltókat, sőt motorokkal kombinált sebességváltókat is bejelentettek, ám ezen technológia elterjedése még meglehetősen korlátozott. Az azonban világos, hogy az ötlet nagyon vonzó, hiszen újabb lépést jelent afelé, hogy a kerékpárok és elektromos kerékpárok egyszerűbbé és kisebb karbantartási igényűvé váljanak. Néhány kifinomult automata sebességváltó rendszer már létezik, de ezek jelenleg természetesen inkább a drágább ebike-okon találhatóak meg. 

Egy ugyancsak úttörő megoldás a tárcsás meghajtású motorkonstrukció várható megjelenése 2023-ban. Az első kereskedelmi forgalomban megjelent modell papíron igen jól néz ki: 3,3 kg tömegű, 50 Nm nyomatékkal és 200 Wh-s akkumulátorral rendelkezik. Az elérhetőségre és az árra viszont még egy picit várnunk kell.

ebike-trendek-2023

Kép forrása: Electricbikereport.com

Visszatér a triciklik korszaka?

Szerintünk egyáltalán nem biztos. Az elektromos triciklikről hozzánk is sok kérdés érkezik, ám azt kell mondanunk, hogy ritka modelleknek számítanak: nagyszerűek a teherszállításhoz vagy az egyensúlyi problémákkal küzdők számára, de általában drágák és nehezek.

ebike-trendek-2023

Kép forrása: Electricbikereport.com 

Az autógyártók az ebike-ok felé kacsingatnak?

2022-ben a Porsche felvásárolta a Fazuát, a könnyű középkategóriás ebike gyártóját. Mindez annak apropóján történt, hogy a német sportautó vállalat 2021-ben felvásárolta a GreyP nevű csúcskategóriás horvát ebike márkát, és ezzel saját hi-tech technológiával gazdagodott.

Lehet, hogy 2023-ban a Porsche további felvásárlásokat hajt végre, vagy az elektromos autógyártók bejelentik, hogy belépnek az elektromoskerékpár-piacra? Kétségtelen, hogy a Porsche érdeklődéssel figyeli majd a Mercedes saját márkás ebike-jának fejlődését, valamint szemmel tartja a Rivian és a Polestar elektromos járműgyártókat is, akik mindketten jelezték, hogy 2023-ban belépnek az ebike-piacra.

ebike-trendek-2023

Kép forrása: Electricbikereport.com

Innováció a teherszállításban

Az ecargo kerékpárok az ebike-univerzum egy kicsi, de növekvő szegmense. Mindig nagy az érdeklődés a nagy teherhordó modellek iránt, amelyek képesek kiváltani a drágán üzemeltethető autókat így 2023-ban arra számíthatunk, hogy folyamatosan áramlanak majd az ebike-cégek, amelyek ezen a területen szeretnének növekedni.

Ezekre az újdonságokra számíthatsz az Ebikeshopnál

Hamarosan érkezik az Ebikeshop első saját tervezésű elektromoskerékpár-családja, a Rideonic! A magas minőségű, mégis megfizethető áron kapható bringákba beletettük egy évtized minden tapasztalatát, hogy egy, az ebike-világ trendjeinek és a magyar piac igényeinek mindenben megfelelő elektromoskerékpár-családot hozzunk létre.

Megbízható használt ebike-ot keresel? Nálunk ezt is megtalálod! A tavasszal érkező Renobike programunk garanciával kínál kedvező árú, teljes körűen felújított elektromos kerékpárokat. Csak és kizárólag igazolt, magyarországi beszerzésű kerékpárokat forgalmazunk, amelyekre állapotgaranciát is vállalunk, így garantáltan nem érhet csalódás. Stay tuned!

Forrás: Electricbikereport.com

Női vázzal a fellibbenő szoknyák ellen – nőnapi kerékpár-történelem

nőnapi kerékpár-történelem
Olvasási idő: 3 perc

Egyszer volt, hol nem volt… Volt egyszer egy korszak, amikor a férfi és a női kerékpárok még jelentősen különböztek egymástól. Míg a férfi kerékpárok sportosabb formát kaptak és keményebb terepre készültek, addig a női társaik kisebbek, könnyebbek és „szebbek” voltak, és inkább csak könnyed tekerésre használták őket. Tarts velünk, és ismerd meg az elektromos kerékpárok elődjeinek, a női és férfi bicajoknak legfontosabb megkülönböztető jegyeit!

A kerékpárok napjainkban

A bevezetőben említett korszak szerencsére már a múlté. Napjainkban a férfi és női kerékpárok közötti különbségek kevésbé jelentősek, és általában csak a méretre vonatkoznak. Azt sem szabad elfelejtened, hogy a nemek szerinti címkék csak iránymutatóak: az a kerékpár a legjobb számodra, amelyik a céljaidat szolgálja, és a legkényelmesebb – függetlenül attól, hogy melyik kategóriába tartozik.

Ennek ellenére a tipikus férfi és női kerékpárok közötti különbségek megértése hasznos lehet a tökéletes modell megtalálásához. Nézd meg, milyen szempontokra figyelj!

Vázméret

A legnagyobb különbség a kerékpár vázmérete. Mivel a nők többnyire alacsonyabbak és rövidebb törzzsel rendelkeznek, a női kerékpároknak általában kisebb a magassága és rövidebb a nyereg-kormány távolsága. Bár ezek számítanak az alapvető méretbeli különbségeknek, számos olyan elem van, amit méretre lehet igazítani. Az egyik ilyen maga a kormány: a nők keskenyebb válla miatt a keskenyebb kormány kényelmesebb lehet számukra. Hasonló szempont, hogy ha kisebb a kezünk, érdemes ehhez igazítani a fékkarok távolságát is.

Vázgeometria

A férfi és női kerékpárok közti másik alapvető különbség a kerékpár vázgeometriája. A tipikus női kerékpárok gyakran alacsony felsőcsöves (más néven trapéz vázas) vázzal rendelkeznek, míg a férfi kerékpárok általában magas felsőcsövet (más néven magas vázat) kaptak. Az alacsony átlépős (monotube vázas) kerékpárok korábban kifejezetten hölgyek részére voltak tervezve, de a  komfortos és praktikus kialakításuknak köszönhetően napjainkban már kaphatóak olyan méretben is, amelyeket férfiak is kényelmesen használhatnak.

nőnapi kerékpár-történelem nőnapi kerékpár-történelem

 

 

 

 

 

A női és férfi kerékpárok közti legfontosabb különbség a vázméret és a vázgeometria

Képek forrása: Riese & Müller

A vázszerkezetbeli különbségek még abból az időből származnak, amikor a nők mindennapi viselete szoknya és egyberuha volt, és így a felsőcső hiánya jelentősen megkönnyítette számukra a kerékpárra való fel- és leszállást. Míg hajdanán igen megbotránkoztatónak számított a fedetlen női láb és a fellibbenő szoknya látványa, addig manapság inkább az okostelefonok mindenhová is látó “szemével” kell megküzdenie annak, aki hölgyként kerékpározásra adja a fejét.

Fontos viszont megjegyezni, hogy ahogyan a férfiak is élvezhetik az alacsony átlépős váz kényelmét és könnyedségét, úgy a nők is profitálhatnak a magas vázas kerékpárok erejéből és sokoldalúságából. A nap végén minden azon múlik, hogy melyik passzol tökéletesen hozzád.

Nyereg

Bár nem minden modell esetében, de a női nyergek sokszor eltérnek férfi társaiktól: mivel a nők medencecsontjai jellemzően szélesebbek, mint a férfiaké, egyes női kerékpárok nyerge rövidebb és szélesebb, míg a férfiaké általában keskenyebb. Ezen kívül a nyergek bélései is eltérhetnek, mivel az anatómiai eltérések miatt más-más pontokon van szükség lágyabb vagy keményebb anyagokra.

nőnapi kerékpár-történelem

Kép forrása: Riese & Müller

Ahogyan a hagyományos kerékpároknál, úgy az elektromos kerékpároknál is jellemző, hogy a gyártók női és férfi kategóriákba sorolják a modelljeiket. Tekintsd ezt iránymutatásnak azon az úton, míg a meg nem találod a tökéletes társat a kalandjaidhoz. Ha segítségre van szükséged, töltsd ki a bringaválasztónkat, vagy gyere el 6 ebike szaküzletünk valamelyikébe, ahol szakképzett eladóink minden kérdésedre választ adnak!

Források: Raleigh és Today I Found Out.

Így várjuk a tavaszt az Ebikeshopnál

ebikeshop-tavasz
Olvasási idő: 2 perc

A tavasz minden évben a megújulás, a változás időszaka, nincs ez másképp az Ebikeshop háza táján sem. Nézd meg, milyen programokkal és újdonságokkal várjuk a kerékpáros szezont!

Találkozzunk a 2023-as Utazás Kiállításon!

Hazánk első számú turisztikai kiállítása 23-26. között újra várja az utazás szerelmeseit! A HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ legnagyobb, 20.000 négyzetméteres pavilonjába közel 100 kiállító, 34 országból érkezik, a résztvevők között pedig az Ebikehop is képviselteti magát. Idén először rendezik meg az Ebike Test & Show-t az Utazás Kiállításon, ami remek lehetőséget biztosít arra, hogy a látogatók közelebbről is megismerkedjenek az elektromos kerékpározás világával, sőt, ki is próbálhatják a nekik tetsző modelleket. A pavilonban egy 3000 négyzetméteres tesztpálya is helyet kap, amelyet – az igazi ebike-élmény szimulálása érdekében – egy épített híddal is felszereltek. A látogatók így első kézből tapasztalhatják meg azt az rásegítést, amelyet az elektromotor képes nyújtani az emelkedőkön.

ebikeshop-tavasz

Hamarosan kerékpárral is érkezik a mentő

Míg Németországban az autómentők, addig hazánkban hamarosan az Országos Mentőszolgálat egyes egységei is érkezhetnek kerékpárral a bajba jutottak segítségére. Az OMSZ tavasszal először Budapesten, majd a tervek szerint más nagyvárosokban is szolgálatba állítja a magyar mentőkerékpárok prototípusait. Budapesten 4 darab elektromos biciklivel kezdik meg a mentést, amelyekre elsősorban a sűrűn lakott, valamint a turisták körében népszerű területeken – például a belvárosban és a budai Várban, vagy a Margit-szigeten számíthatnak a segítséget kérők. A kerékpárokat olyan magas szintű egészségügyi felszereléssel látják majd el – többek közt defibrillátorral, infúzióval és számos gyógyszerrel –, amely akár egy mentőegységnek is megfeleltethető.

ebikeshop-tavasz

Forrás: Németh Sz. Péter / Telex

Az Országos Mentőszolgálat választása a Riese&Müller Multicharger modelljére esett, amelyeket a kötelező kerékpáros tartozékokon kívül egy egyedi, az OMSZ flottájával megegyező megjelenéssel, a Bosch idei újdonságával, a helymeghatározó ConnectModullal, sőt megkülönböztető jelzéssel is elláttak. A kerékpárok szívét a legmodernebb Bosch Performance Line Smart System rendszerű motorja adja, ami garantálja, hogy a mentőegység bárhová gond nélkül eljut, ahol szükség van rá.

Amiért télen is megéri elektromos kerékpárra pattanni: Győr-Pannonhalma kerékpárút

Győr-Pannonhalma kerékpárút
Olvasási idő: 3 perc

Sokak fejében élnek tévhitek és bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy vajon télen szabad-e bringázni. Mi azt mondjuk: nemcsak szabad, hanem ajánlott is, hiszen a kerékpározás télen is számos előnnyel rendelkezik. Tarts velünk a Győr-Pannonhalma bringatúrára, és megmutatjuk!

Miért jó télen elektromos kerékpárra pattanni?

Ahogyan a bicajos főszezonban, úgy télen is érvényes, hogy 

  • nyeregbe pattanva elkerülheted a dugókat,
  • olyan helyekre is behajthatsz, ahova autóval nem lenne lehetőséged, 
  • nem kell parkolót keresned, 
  • elkerülheted a tömegközlekedés kényelmetlenségeit, 
  • a rendszeres mozgással pedig az immunrendszeredet, izmaidat is erősítheted.

A téli kerékpározás igényel némi plusz előkészületet, de semmivel sem jelent nagyobb megerőltetést a szervezetnek, mintha a tavasztól őszig tartó periódusban vágnál neki az országútnak. Fontos, hogy rétegesen öltözz fel, és lehetőleg nedvességet elvezető ruházatot (aláöltözetet) vegyél fel. Húzz sapkát a sisak alá, és fordíts kifejezetten nagy figyelmet az ízületeid védelmére! Nemcsak a hideg szél, hanem a hóról esetlegesen visszatükröződő vakító fény miatt is jó, ha egy napszemüveget is magaddal viszel.

Győr-Pannonhalma kerékpárút

A Győr-Pannonhalma kerékpárutat 2021 őszén adták át a nagyközönségnek, és végig kiváló minőségű, új aszfalton vezet. A kialakított pihenőállomások mellett útközben számos vendéglátóegységben is van lehetőséged kifújni és felfrissíteni magad. Az útvonal a győri városnézés nélkül tulajdonképpen a Győrt a Balatonnal összekötő 24-es számú, mintegy 126 km hosszú kerékpárút első szakaszának tekinthető: a szakasz teljes hossza 44,5 km, a szintemelkedése 300 m, a szintideje pedig 4 óra. 

A belváros látnivalói

Győrből indulva a túrát az Attila utcánál érdemes indítani. Innen a belváros látnivalói pár perces gurulással elérhetőek, melyeket akár rögtön a túra elején, akár a végén meg lehet tekinteni. A város sétálóutcájában, a Baross úton számos étterem és szuvenírbolt várja az érdeklődőket. Győrben tekerve olyan látnivalók színesítik a kirándulást, mint a buszpályaudavar melletti Baross híd, a neobarokk stílusban épült, több mint 120 éves ikonikus épület, a győri Városháza vagy a Szent László hermáját őrző Székesegyház. 

Győr-Pannonhalma kerékpárút

A kép forrása: Takács Viktor, Mozgásvilág

A Győr táblán túl

A Győr táblát elhagyva csak néhány száz méter választja el a bringázókat az első kiépített pihenőtől, amely az 1809-es kimegyeri csata emlékére emelt emlékmű mellett helyezkedik el. Továbbhaladva a Turul-madár megcsodálása után a Győrújbarát határában kialakított pihenőállomás következik, melynek különlegessége, hogy a fából készült asztalokat, padokat és információs táblát helyi nép- és iparművészek készítették és látták el különböző kézi faragású domborművekkel és népi motívumokkal. Nyúl település előtt egy kisebb emelkedő rettentheti el a kezdő bringásokat, ám ez elektromos kerékpárral könnyedén leküzdhető. A városban fagyizókban, cukrászdákban és éttermekben is van lehetőséged felfrissülni, a falut elhagyva pedig már a túra célállomása, a Pannonhalmi Főapátság sziluettje is jól kivehető.

Győr-Pannonhalma kerékpárút Győr-Pannonhalma kerékpárút

 

 

 

 

 

 

 

A képek forrása: Takács Viktor, Mozgásvilág

Már közel a cél

Nyúl után Écsen haladhatsz át, ahol ha nem is szeretnél megállni, a következő pihenőhelyek valamelyikén mindenképpen érdemes némi kalóriát magadhoz venni, ugyanis kezdődik az emelkedő. Pannonhalmáig nem túl meredek, mégis izzasztó taposás következik, a falu központjától pedig mintegy 1 kilométernyi, néhol 10%-os emelkedő vezet felfelé, de a Lombkorona Tanösvény és a Főapátság látványa kétségkívül megéri a fáradságot. Ha elektromos kerékpárral kirándulsz és nem szeretnél alaposan kimelegedni, ajánlott magasabb intenzitást és rásegítést választani, így sem a külterületi, sem a városokon belüli emelkedők nem jelenthetnek kihívást.

Győr-Pannonhalma kerékpárút

A kép forrása: Takács Viktor, Mozgásvilág

Forrás: Mozgásvilág

Új év, zöldebb közlekedés – válts elektromos kerékpárra a környezet védelméért!

Új év, zöldebb közlekedés
Olvasási idő: 3 perc

A január sokak életében a nagy elhatározások, az újévi fogadalmak időszaka. Míg van, aki például amellett kötelezi el magát, hogy az új évben életmódot vált és többet fog mozogni, addig mások igyekeznek a szűkebb vagy tágabb környezetük védelme érdekében zöldebb döntéseket hozni. Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy elektromos kerékpárral mindkét elhatározáshoz tudunk segítséget nyújtani? Tarts velünk, és ismerd meg az ebike-kal való közlekedés előnyeit!

Elektromos kerékpár: bicikli, egy kis rásegítéssel

Ha szeretnéd megtapasztalni a kompromisszummentes kerékpározás összes előnyét, akkor az ebike-ot neked találták ki. Az elektromos kerékpárok kezelése szinte semmiben sem tér el a jól ismert, motor nélküli kerékpároktól. A lelküket az apró elektromotorok adják, amelyek segítenek neked a távolság és az emelkedők leküzdésében, hiszen együtt hajtják a kerékpárt az emberi izomerővel. A kerékpárt kifinomult algoritmus és számítógépes program vezérli, ami méri a kerék fordulatszámát és a pedálozás erejét, így együtt képesek tökéletesen kiszámolni, hogy mekkora elektromos rásegítésre van szükséged.

Lépj szintet az életmódváltásban!

Ha elektromos kerékpár mellett teszed le a voksod, a mozgás egy speciális, személyre szabott formáját próbálhatod ki. Az ebike elektromos rásegítése pont annyira tesz próbára, amennyire szeretnéd, és pont akkor ad egy kis pluszt, amikor szükséged van rá. Amennyiben a napi edzést az ebike-od nyergében tudnád le, válassz kisebb elektromos rásegítést, és élvezd két keréken a mozgás örömét! Ha viszont kevésbé szeretnéd magad megerőltetni, nem szívesen melegednél ki, és az aznapi mozgást már más edzésformával pipáltad ki, állítsd magasabb intenzitásra az ebringádat, és engedd, hogy az elektromotor dolgozzon helyetted!

Új év, zöldebb közlekedés

Legyen szó a munkába járásról, a nagybevásárlásról vagy egy hétvégi kirándulásról, az elektromos kerékpár segítségével olyat utakat is bejárhatsz (vagy éppen felfedezhetsz), amelyeket hagyományos kerékpárral túl távolinak vagy nehezen leküzdhetőnek véltél. Az elektromos rásegítésnek köszönhetően emberfeletti erőre tehetsz szert, és akár olyan terepen is gond nélkül tudsz gurulni vagy olyan emelkedőkre is fel tudsz hajtani, amelyek egy átlagember számára nagyobb kihívást jelentenek.

Elektromos kerékpár, a zöld közlekedési alternatíva

Gondolkodtál már azon, mennyi időd megy el feleslegesen, míg a nagyvárosi forgatagban akár saját autóban, akár tömegközlekedésen a dugókban vesztegelsz? A probléma ráadásul nem merül ki az időveszteségben, hiszen minél több percet (vagy órát) rostokolsz a tömegben, annyival nő a belső égésű motorral rendelkező járművek károsanyag-kibocsátása is.

Az elektromos kerékpárban egy olyan közeledési alternatívát ismerhetsz meg, amivel nem csak a dugókat kerülheted el, de a környezetterhelést is csökkentheted. Ahogyan már fentebb is olvashattad, az ebike lelke az akkumulátorhoz csatlakoztatott elektromotor, így a használatával több legyet üthetsz egy csapásra: csökkentheted a lég- és zajszennyezés mértékét és tehermentesítheted az amúgy is túlzsúfolt közutakat.

Új év, zöldebb közlekedés

Legyen az élmény a legjobb hajtóerő 2023-ban is!

Megtetszett az új, innovatív kétkerekű életforma? Nem vitatjuk, hogy elektromos biciklibe fektetni jelentős elköteleződés, így az Ebikeshop csapatával azért dolgozunk, hogy az évtizedes szaktudásunk és tapasztalatunk, a folyamatos ebike-specifikus és szakszervizes továbbképzéseink ismereteit felhasználva segítsünk neked kiválasztani a tökéletes modellt. Nézz szét kínálatunkban, töltsd ki a bringaválasztónkat, vagy látogass meg minket 6 üzletünk valamelyikében, ha személyesen is kipróbálnád a kiszemelt elektromos kerékpárt! Várunk szeretettel 2023-ban is!

Riese & Müller Tinker Vario – Lehajtható kormányú kerékpár extra kényelemmel

Riese & Müller Tinker Vario
Olvasási idő: 4 perc

A Tinker Vario a Riese & Müller portfóliójának egyetlen első-hátsó felfüggesztéses kompakt ebike-ja. De egy városi ebike-nak szüksége van egyáltalán a dupla felfüggesztésre? Vagy egy erősebb motor jobb választás lett volna ez esetben? 

A tiszta levegőn és a zöldövezeten kívül mi a legritkább dolog, amit a világ metropoliszaiban találsz? A tér. Térhiány van, bármerre is nézünk. Az utcák amúgy is szűkek, nem is beszélve a rengeteg autóról, buszról, taxiról, villamosról, kerékpárról és gyalogosról, akik mind az elsőbbségért küzdenek. Csoda, hogy ezek a teljesen túlterhelt rendszerek nem omlanak össze gyakrabban. 

A német kerékpármárka, a Riese & Müller teljes felfüggesztésű Load 60 teherbringájával már megmutatta, hogy a mai világ kihívásai kreatív és praktikus megoldásokatérdemelmek. A Tinker Vario a legújabb tagja a városi problémamegoldók lenyűgöző kínálatának. Kis, 20″-os kerekeken gurul, és az ismertetője alapján elég kompakt ahhoz, hogy felférjen a villamosra, vagy átférjen a legszűkebb réseken a csúcsforgalomban. Teszteltük, hogy kiderítsük, képes-e beváltani ezt az ígéretet.

Riese & Müller Tinker Vario

Kép forrása: Riese & Müller

A Riese & Müller Tinker Vario alkatrészei és részletei

Nem számít, hogy a Tinker melyik alkatrészéről van szó, valószínűleg egy gyorskioldó bilinccsel lesz rögzítve. Így a Riese & Müller a vitathatatlan gyorskioldó király ebben a kategóriában. Mit jelent ez a mindennapokban? Legyen szó akár a nyeregmagasságról, a kormány eléréséről vagy a kormány magasságáról, mindezt néhány egyszerű lépésben és szerszámok nélkül beállíthatod a személyes preferenciáidnak megfelelően. Ez egy tökéletes ebike a családi használatra, hiszen minden családtag igényeihez  könnyedén igazítható.

A keskeny kormány egyébként lehajtható a felső csőre, ilyenkor a kerékpár magassága mindössze 86 cm, ha a nyereg le van engedve, vagy 81 cm, ha teljesen eltávolítod a nyerget és a nyeregcsövet. Ez nagyon kényelmes, ha a kerékpárt szűk lakásban kell tárolni, autóban szállítani vagy vonaton vinni. Azonban egy pillanatig se hidd, hogy a Tinker egy könnyű kerékpár, hiszen kis mérete és kerekei ellenére meglepően nehéz, 26,8 kg. És a közel 1,60 méteres hosszával sem minősül szuper kompaktnak. 

Riese & Müller Tinker Vario

Kép forrása: Riese & Müller

A Tinker Vario a kivitelezés és a befejezés minősége tekintetében egyáltalán nem marad alul a versenytársakhoz képest. A vastag hegesztési varratok ellenére nagyon jó minőségű. Sajnos a Racktime csomagtartó csak 20 kg-os terhelésig engedélyezett, így gyermekülés nem szerelhető rá, ami kár! A fékek teljesítménye lenyűgöző, megbízhatóan állítják meg a kerékpárt a viszonylag kis forgórészek és a kerékpár, valamint a vezető és a rakomány számára megengedett 135 kg-os maximális megengedett súlyhatár ellenére. Bár a szíjhajtásnak mindig megfeszítve kell maradnia, a hátsó kerék a függőleges kieséseknek köszönhetően könnyen felszerelhető vagy eltávolítható. Ehhez egyszerűen csak ki kell húzni a kereket. Sok más szíjhajtású kerékpárnál a kerék eltávolítása sokkal körülményesebb feladat, és gyakran a helyi kerékpárszerviznek kell megoldania.

Riese & Müller Tinker Vario

Kép forrása: Riese & Müller

Specifikációk:

MŰSZAKI ADATOK

  • Motor: Bosch Performance Line 65 Nm
  • Akkumulátor: Bosch PowerPack 500 Wh
  • Kijelző: Bosch Intuvia
  • Villa: Spinner Grind OS 80 mm
  • Hátsó lengéscsillapító: –
  • Ülőrúd: Cane Creek Thudbuster
  • Fékek: TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm TEKTRO Auriga Comp 160/160 mm
  • Hajtás: Enviolo 380 380 % / Nincs meghatározott sebességfokozat
  • Vezetőszár: R&M Twist Pro
  • Kormány: FSA V-Drive 630 mm
  • Gumi Schwalbe Big Ben Plus 20 x 2.15

TECHNIKAI ADATOK

  • Méret: egy méret
  • Súly: 27.24 kg
  • Engedélyezett összsúly: 135 kg
  • Max. hasznos teher (kerékpáros/felszerelés) 107,76 kg
  • Pótkocsi jóváhagyás: igen
  • Kickstand rögzítés: igen

KÜLÖNLEGES JELLEMZŐK

  • RackTime hátsó csomagtartó: 20 kg
  • Párhuzamos nyeregcső
  • kormány:  állítható és összecsukható
  • Abus Shield 5650 zár

A Riese & Müller Tinker Vario motorja és akkumulátorrendszere

A Riese & Müller szokás szerint a Boschra bízta a motort, de a Tinker Vario esetében nem a zászlóshajó Performance Line CX modellt választották. Ehelyett a valamivel kisebb teljesítményű Performance Line motor került bele, amely a CX 85 Nm-es nyomatékával szemben csak 65 Nm-t ad le. Ez most tökéletesen ésszerű, ugyanis ehhez a kerékpárhoz valóban egy kis motor illik. A kisebb nyomaték ellenére a Tinker meglepően könnyen gyorsul, és az emelkedőkön is jól teljesít. Az 500 Wh-s külső akkumulátor sem a legnagyobb modell, de elegendő egy olyan városi kerékpárhoz, mint a Tinker Vario. Még a városhatáron túli kirándulásokhoz is megfelelő hatótávolságot biztosít, és könnyen kivehető a töltéshez. Bár a Bosch Intuvia kijelzője szolgáltatja a legfontosabb adatokat, a csatlakoztathatóság tekintetében nem naprakész, és nem kínál olyan intelligens funkciókat, mint a navigáció. 

Varázsszőnyeges utazást, valaki? A Riese & Müller Tinker Vario úgy siklik át a macskaköveken, a durva aszfalton és a kavicsos utakon, mintha a levegőben repülnénk.

Riese & Müller Tinker Vario

Kép forrása: Riese & Müller

A Riese & Müller Tinker Vario nyergében

Ha már ültél a Riese & Müller bármelyik kerékpárján, nem fogsz meglepődni a Tinker Vario irányíthatóságán. Az alacsony súlypontnak és a keskeny kormánynak köszönhetően a kezelhetőség közvetlen és precíz, ahogy a szűk utcákon és kanyarokban manőverezel. Azonban a kerékpárból hiányzik a stabilitás nagy sebességnél, ami az újoncokat megriaszthatja a trükkös helyzetekben. Egy kissé szélesebb kormány segíthetett volna ezt orvosolni, és nem korlátozná a kerékpár általánosan dinamikus jellegét. Pozitívum, hogy a Tinker Vario a kompakt kategória kényelemkirálya, hátul és elől egyaránt. Hátul egy felfüggesztett Cane Creek nyeregcső található, amely kiváló csillapítást, és a párhuzamos kialakításnak köszönhetően a nyeregtől a hátsó kerékagyig állandó távolságot. 

Összegzés

Legyen szó belvárosi kerékpározásról, külvárosi ingázásról vagy lakókocsis nyaralásról, a Tinker Vario a tökéletes kompakt kerékpár mindazok számára, akiknek fontos a kényelem, a közvetlen és agilis kezelhetőség, valamint a gyors személyre szabhatóság. Az összes gyorskapocsnak köszönhetően a szállításhoz kompakt magasságra összehajtható, és gyorsan beállítható, hogy a család bármely tagjának megfeleljen. Az egyetlen negatívum a kissé túl keskeny kormány, ami nagy sebességnél bizonytalan vezetést okozhat.

Előnyök: 

  • agilis és közvetlen kezelés
  • kiváló kényelem elöl és hátul
  • a gyorskioldó bilincsek lehetővé teszik a kompakt, magasságban és szélességben történő összecsukást

Hátrányok: 

  • a kormány túl keskeny
  • a csomagtartón nem engedélyezett a gyerekülés

Forrás: https://downtown-mag.com/en/riese-mueller-tinker-vario-2022-review/

Legfrissebb posztjaink