Olvasási idő: 2 perc

Az autósoknál talán kevésbé, de a motorosoknál nagyon nagy tiltakozás övezte az ABS bevezetését, majd kötelezővé tételét. Most pedig a bringákon a sor?! A Bosch szerint igen!

Természetesen mindenki sokkal jobban tudta kezelni a motorját mint „csak” egy elektronika. Legalábbis ezt gondolták, amit persze az élet, és a dashcam felvételek több százszor cáfoltak, sőt ma már a gyári versenyzők is ABS-el felszerelt motorokkal mennek a Dakaron… Most pedig a Magura és a Bosch összefogásából megszületett az első olyan bringás ABS, ami készen áll a sorozatgyártásra. Azért is érdemes ezt kiemelni, mert voltak már próbálkozásai többek között a Shimano-nak is mechanikus megoldásokkal, de ez most úgy tűnik révbe érhet.

A Bosch ABS az akkumulátorból nyeri az energiát, ezért is itt jelenik meg először, hiszen a rendszer áramot fogyaszt. A féktárcsán lévő „lyukak” mozgását figyeli a féknyereg alatti szenzor, a nagy doboz pedig a hidraulikus részt felügyeli, és módosítja a fékerőt a kerék megcsúszása esetén. Egy akku is beépítésre került a fő egységbe, így a bringa akkujának lemerülése után még két órán keresztül működni tud, ha pedig még ez is kevés lenne, akkor utána hagyományos tárcsafékként funkcionál.

A rendszer súlya 800 gramm, ami elektromos bringán nem oszt nem szoroz, és főleg városi használat és s-pedelec esetében (45 km/h) jól jöhet.

Az alábbi videóban a rendszer működését nézheted meg:

… és a Dekra már tesztelhette is az újdonságot:

Még nem érdemes a boltokba rohanni, mert ebben az évben csak kiválasztott flottavásárlók fogják tesztelni a rendszert, de jövőre biztosan találunk majd ABS-szel gyárilag felszerelt túrabicajokat.

Mi a véleményed erről a megoldásról?