A neves Economist magazin egymás után kétszer is Bécset nevezte meg a világ legélhetőbb városának. A Duna-parti környezet azonban sokkal többet kínál a csodálatos épületeknél és a gazdag kulturális életnél. Úton van afelé, hogy példaképpé váljon a zöldülés és a környezetbarát mobilitás tekintetében.
Bécs a városiak szemével
Találkozó a Praternél. A vidámpark a hatalmas csúszdákkal és a messziről látható óriáskerékkel Bécs egyik legnagyobb nevezetessége. Tökéletes kiindulópont egy kerékpártúrához Oliver Oth hobbifotóssal és szenvedélyes ekerékpárossal.
Kép forrása: Bosch
„Az ebike-om lehetővé tette számomra, hogy felfedezzem a város egy teljesen új oldalát.” – Oliver Oth, hobbifotós
Bécs nem csupán különleges barokk építészetének és az elegáns kávéházainak köszönheti népszerűségét – a világ egyik legélhetőbb pontjának tartják. Nincs olyan európai nagyváros, ahol az 1,9 millió lakosra több zöldterület jut. Az erdők, szőlőskertek, kertek és parkok a város teljes területének csaknem 50 százalékát teszik ki.
De milyen lehet ezt a várost kerékpárral felfedezni? Aligha tudja ezt bárki is jobban megítélni, mint azok, akik nap mint nap kerékpárral közlekednek, útban az irodába, az óvodába – vagy éppen a város új oldalai után kutatva; mint Oliver Oth, aki szabadidejében ebike-jával és éber szemével járja Bécs utcáit, új fotós helyszínek után kutatva.
Magunk mögött hagyjuk a vidámparkot, és a „Viertel Zwei”, vagyis az egyik új lakó- és irodanegyed felé vesszük az irányt. A pálya közvetlen közelében modern üveg- és betonhomlokzatok csoportosulnak, amelyeket szökőkutak és parkolók törnek meg. Kontrasztok, ahogy Oliver Oth nevezi őket. „Az ebike-ommal nagy távolságokat tudok megtenni egy nap alatt, és így távolabbi helyeket fedezhetek fel a fotóimhoz.”
Kép forrása: Bosch
A képzett szállodaipari szakember sokakat inspirál munkájával az Instagramon. Képeivel szokatlan perspektívákat mutat be és ezzel lenyűgözi közönségét. Oth a folyó túloldalán található új városrészben is rendszerint talál izgalmas helyszíneket. Az ottani kerékpárút a 2. kerületből a Reichsbrücke hídon át vezető, ellentétes irányban futó széles sávjaival szuper látványt nyújt.
Oth szerint a város nagyon mozgalmas: „Ha egy hete nem jártál itt, biztos lehetsz benne, hogy máris valami új fog felbukkanni”. Például a kerékpárkölcsönző ebike-töltőállomással a közeli szigeten – ami a maga 21 kilométeres hosszúságával tökéletes rekreációs területként szolgál. „Bécs nagyon zöld” – mondja Oth, és elmeséli a legutóbbi ebike-túráját, amely a városból a bécsi erdőbe vezetett.
Bécs 1654 kilométernyi kerékpárút-hálózattal rendelkezik, ami egy szép magas szám. De vajon az utak biztonságos közlekedést is lehetővé tesznek? A belvárosi forgalomban egyértelművé válik, hogy Bécs sok mindent jól csinál. Számos utcát megnyitottak a kétirányú közlekedés előtt. A kerékpáros forgalom számára a kanyarodósávokat elválasztották az autós forgalomtól, és zölddel jelölt sávokban védett útszakaszokat hoztak létre. Az önkormányzat évente 27 millió eurót fordít a kerékpársávok és az ebike-ok töltőállomásainak bővítésére. Hiszen ma már több mint minden harmadik Ausztriában eladott kerékpár ebike!
Kép forrása: Bosch
“Az ecargo számomra az autót helyettesíti.” – Angelika Puntigam, fizioterapeuta
Angelika Puntigam fizioterapeuta a hétköznapokban egy ecargo kerékpárt használ. Reggelente ezzel viszi a gyermekeit az óvodába, majd tovább teker, hogy meglátogassa az ügyfeleit.
Egy ideig erre egy hagyományos, elektromos meghajtás nélküli kerékpárral rótta a kilométereket. Azonban ez hosszú távon túlságosan fárasztónak bizonyult. „Az ecargóval könnyedén és fenntartható módon közlekedhetek a városban – és a gyerekek is ugyanúgy élvezik, mint én.” Egy autó szóba sem jöhetne a sportos, bécsi asszony számára. „Nem lennék gyorsabb, és akkor még a parkolóhelyet is folyton keresgélnem kellene. Az ecargóval sokkal gondtalanabb vagyok az utakon.” Legnagyobb szerencséjére akkor sem kell aggódnia, ha leparkolja az ecargo kerékpárját, mert a mechanikus zárat kiegészíti a „Lock” nevű elektronikus lopásgátló.
Kép forrása: Bosch
„Az ebike számomra a leggyorsabb közlekedési mód a városban” – Laura Manschein, marketingmenedzser, Ausztria
Angelika Puntigam megfigyelte, hogy ismeretségi körében egyre többen váltanak ebike-ra, és ezzel Laura Manschein, a Bosch eBike Systems munkatársa is egyetért.
Az Österreich radelt (Austria Cycles) elnevezésű országos projekt keretében támogathat egy olyan országos projektet, amelynek keretében a vállalatoknak tesztkerékpárokat biztosítanak munkavállalóik számára. „Sokan lelkesek, és céges kerékpárként használják” – mondja a 26 éves marketingmenedzser.
Az ebike mellett teszi le a voksát, amikor a bécsi 3. kerületben található cégközpontból a városközpontban lévő együttműködő partnerekhez utazik. „A Duna menti útvonal tökéletes, sok a hely és gyorsan lehet haladni.” Néha kollégáival belső versenyt is rendeznek: autó vs. ebike – melyik a gyorsabb a városban? „Az eredmény” – mondja Manschein – „szinte mindig ugyanaz: az autóval körülbelül 25 percig tart, ebike-kal pedig 10 perccel hamarabb odaérek”.
Kép forrása: Bosch
Ezt tapasztalta Oliver Oth és Angelika Puntigam is, akik naponta ebike-kal közlekednek városukban. „Gyorsabb, és testmozgásnak sem utolsó” – mondja Oth. „A városon kívüli kerékpárutakon viszont bőven van mit fejleszteni”.
–
Forrás: https://www.bosch-ebike.com/en/everything-about-the-ebike/stories/with-the-ebike-in-vienna