Olvasási idő: 4 perc

Mindig nagy izgalom övezi a gyártók éves bejelentéseit, így történt ez a Bosch 2024-es bemutatásával is a mai nap. A legnagyobb ebike gyártó 2023. június 19-én lerántotta a leplet a jövő évi terveiről. Új Smart rendszerű motorokkal, friss kijelzővel és távirányítókkal, akksikkal tervez a gyártóóriás. Részletekért olvass tovább!

Új Smart rendszerű motorok

Végérvényesen búcsút mondhatunk a második generációtól, a helyére érkeznek az új Smart rendszerű motorrendszerek. Az elmúlt két évben bemutatott motorokhoz hasonlóan itt is megtaláljuk az új csatlakozókat, az extra gyors CANBUS rendszert és a mobilos kapcsolódás  lehetőségét. Eddig csak a motorpaletta felső kategóriája újult meg, 2024-től viszont ezt a belépő kategória is követi, így a következő 10 évre teljesen leváltják a régi modelleket a forgalmazásban. Mutatjuk, mit érdemes tudni ezekről az új csodamotorokról!

Performance Line SX motor

Az újdonság „csak” 55 Nm-es nyomatékú, de két kilós össztömegével ez a motor lesz a Bosch család legkönnyebb motorja. 600 W-os teljesítménye a korábbi Performance CX szintjén van. Kifejezetten sportos gravel illetve országúti felhasználásra tervezték, és lánc- valamint agyváltós verzióban is kapható lesz. A rásegítés mértékével sem lehet gondunk, ugyanis 340%-kal könnyíti meg az életünket. A rásegítési fokozatok a Smart rendszerben már megszokottak (Turbo, eMTB, Auto Tour, Tour+, Eco) A leszabályozás határa 25 km/h.

 

Akiknek ez nem elég, azok a 45 km/h-ás végsebességű Performance Line Sprint változatát választhatják. 

A két motorhoz egy új üzemmódot is kapunk. A Sprint mód ígéret szerint a gyors sprintekhez és hegymenethez lesz megbízható barátunk. A nagyobb pedálfordulatot igénylő tekerés alkalmával könnyebben és dinamikusabban indulhatunk neki a meredekebb és gyorsabb utaknak. 

bosch

Active Line és Active Line Plus motorok

A korábbi Gen2-es motorok smartosított verzióit kapjuk itt meg. A nyomaték maradt 40 és 50Nm, viszont a rásegítés mértéke viszont 270%-ról 340%-ra nőtt. 

 

Új kijelzők és távirányító rendszerek

Purion 200 kijelző

A régebbi Purion megújult verziója, amely az 1,6”-es színes képernyővel és bluetooth kapcsolattal teszi élvezhetőbbé az utazásainkat. 

Mini remote Dropbar távirányító

A felső vázcsőbe rejtett tavalyi System Controller új távirányítót kap. A Mini remote Dropbar elősorban gravel és az országúti felhasználókat célozza.

Kiox 500

A tavaly megjelent KIOX 300 nagytesója 40%-kal nagyobb kijelzőbe integrált hangszórót kapott, mely nagyban megkönnyíti a kanyarodási figyelmeztetést is a részletgazdagabb megjelenítés mellett.

Lássuk az akksikat

PowerMore 250 kulacstartós extender

A Bosch gondolt a hosszabb utakra is, így bemutatta az akár utólag is felszerelhető hatótávnövelő akkumulátorát. A csupán 1,6 kg súlyával szinte észre sem vesszük, hogy a vázcsőre erősítettük. A 250 Wh kapacitását 0-ról 100%-ra 3 óra töltéssel érhetjük el.

CompactTube 400, Powerpack 400 Frame

A tavaly bemutatott 545 és 725 Wh-s modellek mellé bemutatták a 2,2 kg-os és 400 Wh teljesítménnyel bíró vázcsöves és integrált akkumulátorokat, melyeknek teljes töltési ideje 3,5 óra. Ezeken felül jönnek a csomagtartóra erősíthető akkumulátorok a maguk 400 és 500 Wh-ás kapacitásával. Az akksik a lapos és dizájnos tervezésük miatt sokkal szebb és praktikusabb integrációt fognak kölcsönözni elődeiknél. Az új akkukhoz végre kapunk Smart rendszerű akkutesztert is, és érkezik a 2A-es úti töltő is.

Elérkezett a Dual Battery támogatás a Smart rendszerekbe

A Smart rendszerek is megkapják a két akksis támogatást, így jogosan várhatjuk el az Riese und Müllertől, hogy piacra dobja az 1500 Wh-s birodalmi csillagrombolóit. 🙂

ABS 

A Magura ABS fékrendszerein kívül mostantól elérhetőek a Tektro termékei is. Az ABS-nél különlegesség lesz, hogy a KIOX kijelzőin nyomon követhetjük fékezési statisztikáinkat, többek között, hogy milyen hosszan és milyen fékúttal tettük meg a lassítást.

Elektromos váltók

Bővül a Smart kompatibilis váltók sora, ezzel a rendszerrel is kompatibilis lesz a Rohloff E-14 modellje.

Új váltógyártóval bővül a paletta, bemutatkozik a 554%-os, 250 Nm-rel terhelhető  3X3 NINE agyváltó, melyet a Bosch automataként tud majd vezérelni.

 

A bővebb tájékoztatásért kattints a  2024-es rendszer összefoglalóra:

Ha érdekel a bejelentésről készült videó, akkor azt itt érheted el: