Palkovics László 2020 júniusában, a Tisza-tavi kerékpáros híd átadásakor jelentette be, hogy az állam fontolgatja az elektromos rásegítéses kerékpárok állami támogatását. Ha igaz a szóbeszéd, akkor a héten hivatalossá is válik a támogatási rendelet. Mi már tűkön ülünk, hogy hogyan tudjuk a leginkább a vásárlóink malmára hajtani a vizet – pontosabban ezt az állami támogatást –, úgyhogy addig is, míg a pontos részletek ki nem derülnek, összeszedtük, amit eddig tudunk.

  1. Úgy hírlik, a támogatás elsődleges célcsoportja a munkába járó városi, vagy az idősebb korosztály lesz.
  2. Ha a kormány figyelembe veszi a Magyar Kerékpárosklub és a Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség javaslatait, akkor egy 30% körüli, de legfeljebb 200.000 forintos támogatásra lehet majd az igényt benyújtani.
  3. Akárcsak az elektromos autók esetén, valószínűleg itt is vissza nem térítendő állami támogatásról beszélhetünk majd.
  4. A támogatás keretein belül megvásárolható e-bringák száma valószínűleg nem haladja majd meg az ezret, ezért érdemes lesz sietni, ha ki szeretnénk használni ezt a lehetőséget.
  5. Olyan pletykák is szárnyra keltek, mely szerint csak a pedelec rendszerű e-kerékpárokra lehet pályázni. Ha ez nem is bizonyul majd teljesen igaznak, annyi biztos, hogy a pályázott kerékpároknak egy bizonyos feltételrendszert teljesítenie kell majd, így nem minden ebike-hoz juthatunk majd hozzá az állam segítségével.


Források: