Olvasási idő: 3 perc

Christian Skwierawski lelkes szerelő és igazi autórajongó. “Sárga angyalként” közúti járőri feladatokat lát el a német ADAC autóklubnál Berlinben: autósok és kerékpárosok lemerült akkumulátorokhoz és defektekhez hívják őt segítségül. A műszakok felét a céges ebike-ján, egy Riese & Müller Superchargeren végzi. Története megmutatja, hogyan lehet a mélyen gyökerező ellentmondásokat megfordítani – mégpedig fejben. Olvasd el a Riese & Müller vele készített interjúját!

Szia, Christian! Mikor kezdtél el Sárga Angyalként dolgozni a Superchargereden?

Egy kollégám vetette fel az ötletet 2019 végén, hogy ebike-ot használjak céges járműként. Már alig vártam, hogy kipróbálhassam, és azonnal le is nyűgözött. 2020 óta járok a Superchargerrel.

Milyen volt az elején? Aggódtál a kerékpárra való átállás miatt?

Be kell vallanom, magamtól fel sem merült volna bennem az ebike gondolata, ha nem az ADAC-n keresztül ismerkedek meg vele. De fontos számomra, hogy nyitott legyek az újdonságokra, ezért most is ilyen módon, előítéletek nélkül álltam a dologhoz.

A céges kerékpár ötlete elgondolkodtatott. Nem otthon kezdem a műszakomat, hanem a mintegy 10 kilométerre lévő irodámban. Ezt egy normál kerékpárral letekerni nem túl nagy élmény, de ebike-on el tudtam képzelni. Manapság egyre kevesebb értelme van autót használni – és mindezt szenvedélyes autósként mondom. A Superchargerrel jó közlekedni és igazán stílusos, tényleg remek alternatívát nyújt az ingázáshoz.

Kép forrása: Riese & Müller

Hogyan reagálnak az emberek egy ebike-on közlekedő Sárga Angyalra?

Tetszik, hogy sokan észrevesznek és odajönnek hozzám, amikor az ebike-kal közlekedem. Nagyon szeretek beszélgetni az emberekkel, és szívesen válaszolok minden kérdésükre. Sokan eleinte szkeptikusak, és megkérdezik, hogy képes vagyok-e ugyanolyan segítséget nyújtani a baleseteknél – hiszen nem tudok annyit szállítani, mint autóval. De szinte az összes szerszámot és műszert, amit a céges autómban is magammal viszek, a kerékpáromhoz csatlakoztatott utánfutómban szállítok. A diagnosztikai készülék a legfontosabb felszerelésem. A második legfontosabbak pedig a pótakkumulátorral ellátott indítókábelek, amelyeket szintén az utánfutómban tartok.

Kép forrása: Riese & Müller

Az ADAC egy ideje már kerékpárosoknak is nyújt segítséget. Jó időben a berlini kollégáimmal naponta akár 10 hívást is kapunk meghibásodott biciklik miatt. Általában egy belső gumi cseréjéről van szó. De nekem még igazából sosem volt defeketes a céges kerékpárom.

Hogyan éli meg Berlint egy vérbeli autós két keréken – és fordítva?

Berlin nagy város, ezért tökéletes egy ebike számára, amellyel viszonylag könnyen teszek meg nagy távolságokat is. Ezek a távok túl nagyok lennének egy normál kerékpárhoz, autóval pedig nem akarok elindulni a városba. Túl nagy a forgalom az utakon, és mint autós, nagyon aggódom a kerékpárosok miatt. Ez bizonyára részben annak is köszönhető, hogy Berlinben sok kerékpárút alacsony minőségű. Kerékpárosként azt is tapasztalom, hogy a többi közlekedő – járműtől függetlenül – nem vesz figyelembe, veszélyesen előznek és verbálisan szidalmaznak.

Köszönjük a beszélgetést, Christian – jó tekerést!

Kedvet kaptál, hogy te is ebringára pattanj a munkába járáshoz? Nézd meg kínálatunkat itt!

Forrás:  www.r-m.de