Olvasási idő: 2 perc

Úgy gondolod, hogy nyáron nincs jobb a tóparti kerekezésnél, de a Balaton körül húzódó bicikliút már nem tartogat számodra túl sok izgalmat, hiszen minden szegletét jól ismered? Akkor rugaszkodj el kicsit a magyar tengertől, irány kelet és próbáld ki a tisza-tavi kerékpárutat, amelynek nemrég adták át legújabb szakaszát!

A Tisza-tó körüli bringautat a rutinos bicajosoknak nem kell bemutatni, hiszen annak nagyobb része már jó pár éve a kirándulók szolgálatában áll. A nagykörnek nevezett szakasz 95 km-en keresztül követi a partvonalat, a kiskör pedig Poroszló és Tiszafüred között átszeli a tavat, így összesen 70 km-t gurulhatunk, megspórolva a Tiszafüred-Tiszavalk-Négyes közötti szakaszt. Eddig a két település közötti részt az autóforgalom mellett haladva lehetett csak megtenni, ami igazán kényelmetlen és nem volt teljesen veszélytelen sem. Ezen a problémán segítettek most, amikor átadták a kizárólag kerékpáros forgalom számára épített hidat.

Ezzel a fejlesztéssel a térség csatlakozott a nemzetközi EuroVelo kerékpárút-hálózathoz: a 11-es vonal Szegedtől a Zemplén északi csücskéig szeli át Magyarországot. Emiatt várhatóan egyre jobban fellendül a már most is jelentős turizmus, így számíthatunk a környékbeli települések, éttermek, strandok fejlődésére.

A mesterséges tó „fővárosa” Tiszafüred, itt jelenleg is számos lehetőség közül választhatunk, ha megéheztünk a tekerésben és szusszannánk egyet, amíg az ebike-unk aksija is újra erőre kap. Itt található a Tisza-tavi Kerékpáros Centrum is, ahol rengeteg szolgáltatással, többek között kölcsönzési lehetőséggel és mobilszervizzel várják az érdeklődőket, valamint az autónkat is leparkolhatjuk a közelben.

Szinte bárhol van lehetőségünk egy kis hűsítő csobbanásra, azonban ha egy szépen karbantartott, kiépített szakaszon szeretnénk megpihenni, akkor válasszuk az abádszalóki Tisza-tó Strandot. Itt kedvező árak mellett élvezhetjük a homokos partot, a büfék kínálatát és a pedelecünket is tölthetjük – amíg például jetskivel szeljük a vizet, hiszen erre is van lehetőség.

A kerékpárút szinte teljes hosszában a part mellett visz, végig gyönyörű látvány tárul elénk. A terep egyáltalán nem megerőltető, majdnem végig sík, így spórolhatunk az akkumulátorunk kapacitásával, főként, ha eco módra kapcsolunk. Kényelmes tempóban, időt szentelve a látnivalókra, egy nap alatt teljesíthetjük a távot.

Ha elektromos kerékpár vásárlása előtt állunk és még bizonytalanok vagyunk a típusban, illetve még nem ismerjük a pedelec igazi előnyeit, ez a tókör kiváló lehetőséget biztosít, hogy kipróbáljuk, megtapasztaljuk, milyen is egy pedelec nyergében ülve, komfortosan, maximális biztonságban gurulni egy ebike-kal. Kölcsönözzünk hát az ebikeshop.hu üzleteinek egyikében egy számunkra megfelelő elektromos kerékpárt: akár Budapesten, Törökbálinton, de ha északról közelítjük meg a tavat, akár Miskolcon is bérelhetünk!