Az egészséges életmód és a mozgás térhódításával egyre többen pattannak biciklire akár munkába menet, vagy túrázás céljából. A bringákkal együtt pedig egyre több autó hátulján, esetleg tetején jelennek meg kerékpárszállítók is.A piacon egyre több eszköz közül választhatunk, a kérdés csak az, hogy melyik megoldás miért előnyös és mik a hátrányai? Ha kerékpárszállító vásárlás vagy bérlés előtt állsz a következő cikket érdemes elolvasnod!
Tetőcsomagtartó
A tetőcsomagtartó a leginkább elterjedt és legegyszerűbben beszerezhető módszer a bringaszállításra, hiszen ebben a kategóriában az óriási kínálat miatt nagyon mélyről indulnak az árak. A tetőn szállításnak megvannak a saját veszélyei, melyek leginkább a garázsba, vagy parkolóházba álláskor jelentkezhetnek. Sőt, a tetőn utaztatott biciklik esetében átlagosan, száz kilométerenként akár kétliteres fogyasztásnövekedésre is számíthatunk.
Csomagtérajtós kerékpárszállítók
A csomagtérajtóra szerelhető bringatartók kiválasztásakor tényleg fontos az autó kialakítása. Mivel a kampók, melyek az egész szerkezetet tartják, elsősorban az ajtóba kapaszkodnak, az nyitható marad biciklikkel együtt is, azonban a gázrugók ereje ilyenkor már nem elég, és jobb híján kézzel kell tartani az ajtót amikor kinyitjuk. Ezeknél a kerékpárszállítóknál probléma lehet, hogy a mélyre kerülő kerékpárok takarják az autó lámpáit, rendszámtábláját, de ezeknek minden esetben láthatónak kell maradniuk.
Vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítók
Általánosságban a vonóhorgos kerékpárszállítás a legegyszerűbb, legpraktikusabb megoldás. Egy baj van vele: az autók többségén nincs vonóhorog. Mivel itt lehetetlen megoldani, hogy az eszköz ne takarja a rendszámot, ezért ezen bicikliszállítók mindegyikébe már gyárilag bele van építve a rendszámtartó és a fényjelzők.Abban az olcsóbb modellekkel foglalkozó kereskedők, és a prémiumkategóriának mondható Uebler hazai forgalmazója is egyetért, hogy folyamatosan nő a vonóhorgos megoldások piaca. Az aktív kerékpárosok és a versenysportolók már felfedezték a vonóhorog nyújtotta lehetőségeket, ezért az ő esetükben nem ritka, hogy akár külön ezért beruházzanak egy vonóhorogba is.
Pótkeréken
Egyes terepjáróknál előfordulhat, hogy a hátsó csomagtérajtóra szerelt külső pótkerék útban lenne a bringáknak. Ilyenkor a megoldás egy magára a kerékre kapaszkodó konzol. Mivel ez egy kényszermegoldás, jellemzően legfeljebb két bicikli szállítására alkalmas pótkerekes szállítókat találni, de már ezekkel kapcsolatban is érdemes megnézni, hány kilogramm teherbírású a kerék tartópontja az autó ajtaján.
+1 Autóban
Némi szerencsével az eddig említett megoldások egyikére sem lesz szükségünk, ha az autónk nagy vagy kevesen utaznak benne. Ha kiveszed a bringa első kerekét, lehajtott hátsó ülésekkel, sok esetben még egy városi kisautó utasterébe is be lehet parkolni két felnőtt kerékpárt.
Bármely kerékpár-szállítási módot választjuk, vásárlás előtt mindenképpen tájékozódjunk a forgalmazónál, hogy pontosan mely termék illeszkedik az autónk típusához. Nem elhanyagolható tényező,hogy ha az autó külsején szállítjuk a bringáinkat, az mindenképpen hatni fog a menettulajdonságokra: szeles időben rontja az autó stabilitását, növeli a fogyasztást és akár a kormányzást is ronthatja a megváltozott tömegelosztás. Arról sem árt tájékozódni, hogy mennyiért lehet bringát bérelni, mert bizonyos esetekben lehetséges, hogy az lesz a jobb megoldás. Bringabérléssel kapcsolatban keresd fel az Uebler weboldalán a bérlés fület, töltsd ki az alábbi regisztrációs lapot, és kollégáink hamarosan felveszik veled a kapcsolatot.
Ha érdekelnek a különböző kerékpár-szállítási lehetőségek előnyei és hátrányai, az Index cikkében bővebben olvashatsz a témáról: INDEX