Single speed rajongók figyelem! Kötelező olvasmány következik! 😉
A német Electrolyte céget szenvedélyes bringások alapították, akik új módszerrel közelítették meg az elektromos kerékpárok tervezését. Nem tetszett nekik a feltűnő alkatrészek sora, a nagy súly, így módszeresen végigmentek az alkatrészeken, és ami nem volt feltétlenül fontos azt egyszerűen kidobták a rendszerükből. Áldozatul esett a kijelző – ehelyett egy turbó gomb van a kormányon. Az akksit lecserélték egy másfél kilós 2,6 Ah-ás apróságra, ami első hallásra meghökkentően alacsony hatótávolságot ígér, de gondoljuk bele; a legtöbbünknek a napi 10-20 km-es tekerés bőven elég. Végül a váltó is áldozatul esett, de a mai motoroknál ez tényleg felesleges is… 😉
A tervezési céljuk egyértelmű: maximális gyorsulási élményt akarnak nyújtani a gépeikkel.
Három sorozatgyártású terméket kínálnak 3000-4000 euró közötti áron (már ha a 120 darabos évi limitált mennyiség sorozatnak nevezhető), melyek elektromos rendszere ugyanaz:
És van két 12 db-ra limitált változat is:
A tesztpilóták a piros lámpáktól való elindulás élményére hívják fel a figyelemet; egy gombnyomás és máris elértük a 25 km/h-át, amikor a motor leszabályoz.
Nos, hogy tetszenek a gépek?
(Ha single speed fanatikus vagy, akkor zárásul egy dal, amit már biztosan ismersz 🙂 )