Amikor a sebesség és a MTB érzés találkozik…
A Facebookon korábban jeleztük, hogy az ez az egyik legizgalmasabb modell, amivel az Eurobike kiállításon találkoztunk.
A Haibike kiadványa 17 oldalon keresztül ecseteli, hogy mennyi műszaki innovációt tettek bele ebbe az új Nduro család tagjaiba. Ennyi három betűs rövidítéssel csak a prémium német autók katalógusában találkozhatsz… 🙂
Vegyük sorra a legfontosabbakat!
Új vázplatform
A hidroformázott váz teljesen körbeöleli a Bosch motort. Felülről a vázba épül be, alulról pedig egy cserélhető műanyag lap található, amit csavarokkal rögzítenek. Ez még durva terepen is tökéletesen megvédi a motort.
Az összes vezetéket a vázba rejtették. A rendszert Haibike-ul MCI-nek hívják. Ha még nem elég a rövidítésekből, akkor itt van még pár: UKM, ESSB, DTS, FP, CK, HFB, ZWC, MSD. Majd lassan ezeket is megtanuljuk… 😉
Az új Bosch motor kisebb fogaskerékkel rendelkezik, hogy rossz terepen is megakadályozza a lánc leesését. Az össztelós modelleknél valamit ki kellett találni, hogy a lánc rendesen elférjen, és ne kelljen ezért a bringa geometriába belenyúlni. A megoldást SES-nek hívják, és a képen láthatod, milyen pofonegyszerűen oldották meg.
Új Bosch motorok
Az új Performance line motorok erősebbek, mint az elődjeik. Csúcsnyomatékok 60 Nm. Visszaváltáskor elveszik a nyomatékot, így kímélik a hajtásláncot. Az eddigi mintavételezési frekvencia felgyorsul, és egy 32 bites mikroprocesszor másodpercenként 1000-szer értékeli a szenzorok adatait, így azonnal be tud avatkozni a motorvezérlésbe. Terepen minden gramm számít, ezért az új akksik csak 2,5 kilót nyomnak. Mostantól nem kell kivennünk a bringából az akkumulátort, ha tölteni szeretnénk, mert azt új töltőporttal szerelték fel.
Lámpák
A 45 km/h-ás végsebességre is képes modelleket új lámpákkal szerelték fel, amit az akksiról táplálnak. Az első és a hátó lámpa is a vázba simul, teljesen integrálták. Az első reflektor 60 lux fényerőt produkál. A terepre tervezett modelleknél elől két külön kapcsolhat LED-et is beépítettek, hogy szélesebb fénynyalábbal tudjunk világítani.
Verziók
A gyár többféle össztelós rendszert dob piacra:
A mi nagy kedvencünk a 45 km/h-ás verzió, melynek képét fent láthatod. A webshopunkban megnézheted a részletes műszaki adatait.
És egy rövid videó
A pedelec-biker.de szerkesztője rövid videót is csinált az egyik újdonságról:
Hogy tetszik az új 2014-es modellkínálat?