Újabb autógyártó cég lép be a kerékpáros piacra.
A Bosch után a német Brose is beszáll a középmotorok piacára. Két éve számoltunk be először erről a motorról, és a mostani Eurobike kiállításon is rendkívül pozitív visszajelzéseket kapott a szaksajtótól. (Hallhattad Continental néven futni is, mert velük működnek együtt).
De mire fel ez a nagy lelkesedés? A mostan bemutatott motor az alábbi adatokkal rendelkezik:
- másodpercenként 420-szor méri a kerékpáros pedálra kifejtett nyomatékát (az új Bosch-nál ez 1000)
- ugyanaz a motor akár 500W-os folyamatos teljesítményre is képes (a mostani középmotoroknál ez az érték 350W)
- a súlya csak 3400 gramm (a mostani motorok 4 kiló felett vannak)
- a nyomatéka akár 90 Nm is lehet (a mostani középmotorok max. 60-70 Nm-t tudnak)
- az elektromos bemenő és a mechanikus kimenő energia alapján a hatásfoka 75-82%, ami nagyon jónak mondható, tehát valószínűleg nagyon takarékos is lesz.
Ha a Brose csak feleannyira tud motorokat gyártani, mint ahogy videót készíteni, akkor ez csak jó lehet… 😉
A szériagyártás jövőre indul. Szerinted meg fogja tudni szorítani a Bosch-t?
Forrás: pedelec-elektro-fahrrad.de