A 2013-as Bosch motor képes külső lámpák vezérlésére. Megmutatjuk, hogyan lehet élesíteni ezt a funkciót.
A Bosch motorok gyári állapotában a külső lámpák használata letiltott, mert Nyugat-Európában nem lehet akkuról hajtott lámpákat használni a kerékpárokon. Véleményünk szerint ez elég nagy butaság… Az indok az, hogy ha az akkumulátor lemerül, akkor a kerékpáros sötétben marad. A Bosch motor egyébként az akkumulátor lemerülése után (miután a vezérlés lekapcsolja a hajtást), még 2 órán keresztül tud elég energiát adni a világításnak. Mi azt gondoljuk, hogy ez bőven elég!
Mi kell az új kerékpárunk felvilágosításához? 😉 Először egy Bosch szakműhely, ahová beadjuk a bringát, másodszor vásárolnunk kell egy olyan lámpát, ami speciálisan az elektromos kerékpárokhoz lett kifejlesztve, így 6V-os egyenárammal tud üzemelni. (A normál dinamós lámpák váltóárammal működnek). A Bosch motor az első lámpáknak 6V/max. 450mA, a hátsónak 6V/50mA tápot tud adni. Csak pár név a gyártók közül: Axa, Busch und Müller, Philips, Spanninga, Supernova.
Itt be is fejezhetnénk a cikket, de ha rendszeresen olvasol minket, tudod, hogy mi meg szoktuk mutatni a részleteket is. Úgyhogy ha érdekel, hogyan csináljuk, olvass tovább! 🙂
Az első feladat a motor megbontása. A világítás csatlakozóihoz csak így tudunk hozzáférni.
A hajtókar leszedése után a Bosch speciális szerszámát kell használni. Ezzel a körmös szerszámmal tudjuk oldani a lánckerék rögzítését.
A lánckereket levesszük, megbontjuk a motor fedelét, és a gyári Bosch csatlakozó vezetékeket felrakjuk a motor megfelelő kimenetére. Az első és a hátsó vezeték külön színkódot kapott. Természetesen csak gyári vezetéket használunk, mert csak ezen van megfelelő, autóipari minőségű csatlakozó, amely a fröccsenő víztől megfelelően védett.
A következő feladat a kábel behúzása a vázba. Ennél a lépésnél a mindig csendes szerelőnk, Gábor szájából először hallottunk némi szentségelést. De egy behúzó kábellel sikerült a vezeték elrejtése. Ezután jön a lámpa felszerelése, és a rákötése a vezetékre.
Már majdnem készen vagyunk. Most kell a laptop és az ebike diagnosztikai szoftver, ugyanis ennek segítségével lehet aktiválni a világítást.
Ha ezzel is megvagyunk, akkor vissza lehet tenni a hajtókart. Elő a nyomatékkulccsal (először fújjuk le róla a port), és kezdhetjük az összeszerelést.
Ha mindent jól csináltunk, a kijelző jobb alsó gombjával kapcsolhatjuk be és ki a lámpáinkat, amelyek az akkumulátorról üzemelnek!
És lőn világosság! 🙂
Ha bármi információ érdekel a Bosch hajtással kapcsolatban, nyugodtan tedd fel a kérdésedet a kommentek között! Elvégre ezért (is) üzemeltetjük Magyarország eddig egyetlen, hivatalos Bosch ebike szakszervizét… 😉