Vannak pandúrok, és vannak rablók. Kipróbáltuk milyen ez utóbbinak lenni…
A Bosch motoros kerékpárokat vásárló vevőink leggyakrabban a 25 km/h-ás sebességhatárra panaszkodnak. Ennél a sebességnél a kisebb, 250W-os motor ugyanis kikapcsol, és innentől már csak a saját izomerőnkre hagyatkozhatunk. Létezik ugyan s-pedelec verzió, ami 350W-os motorral 45 km/h-ás sebességre képes, de ennek ára 800.000 Ft-tól kezdődik, ami jó 200.000 Ft-tal drágább, mint a kisebb testvére.
A mi véleményünk egyértelmű: a mai magyar közlekedési kultúrába nem valók a gyors, 45 km/h-ás verziójú járművek. Se a közlekedés többi résztvevője, de általában maguk a tulajdonosok sincsenek felkészülve a gépek brutális erejére. Arra is gondoljunk, hogy egy gyors pedelecet 40-ről le is kell fékezni, és ezt a fékező erőt a talajon futó két ujjnyi gumifelületnek kéne átadnia…
De mivel újra és újra elhangzik a kérdés, kipróbáltunk egy tuning módszert, amihez a bajor kollégáktól kaptunk segítséget. Lényeg, hogy ugyanúgy a sebességmérő jelét módosítjuk, mint a két éve bemutatott módszernél, de itt az elektronikára bízzuk, hogy minden második jelet nyeljen le, és ne továbbítsa a fedélzeti komputernek. A kis kábelköteg láthatatlanul lapul a motor fedele alatt. Ha szükségünk van a „felezőre”, akkor a kijelzőn bekapcsoljuk a háttérvilágítást, és innentől a sebességmérő csak a tényleges sebesség felét érzékeli. A rendszer tehát 50 km/h-nál szabályoz le.
Ha nincs szükségünk a száguldásra, akkor a kijelzőn újra megnyomjuk a háttérvilágítás gombot, és visszaáll az eredeti sebességmérés.
Kipróbáltuk. Működik. Brutális.
DE! Ezzel a lépéssel elvesztettük a motor garanciáját! Csak tájékoztatásképpen: egy új motor 180.000 Ft-ba kerül, egy új akksi ára pedig 150.000 Ft. Érdemes ezért kockáztatni?
Félreértések elkerülése végett: nem forgalmazzuk az alkatrészt, nem is építjük be. Pár hétig azonban kipróbálhatod a BH Xenion 650-be épített rendszert, ha ellátogatsz a bemutató termünkbe.
Mi a véleményed a gyors pedelec kerékpárok utcai használatáról?