A Bringaexpo kiállításon tesztpálya üzemelt, melyen mindenki kipróbálhatta, hol tart az elektromos kerékpárok technológiája.
A képen Szűcs Ákos, a fehérvári szervizpontunk tulajdonosa mutatja meg, milyen kemény munka folyt a tesztpályán… 🙂 Viccet félretéve, rendesen megizzasztottátok a kollégáinkat, mert a gépek szinte megállás nélkül rótták a köröket.
Viktor is egyike volt a tesztpilótáinknak, aki volt olyan kedves, hogy egy levelet is írt a tapasztalatairól. Ezt most változtatás nélkül közöljük, csak az általunk forgalmazott bringák képét raktuk a szövegbe.
„Túrázók vagyunk, úgyhogy elsősorban túrázó szemmel néztem a kerékpárokat.
Szigorúan a tesztpályán (rövid idő alatt) szerzett tapasztalatokról van szó, ezért nem tudok foglalkozni olyan fontos kérdésekkel, mint az akkumulátor üzemideje vagy a szerelhetőség.
Másrészről nem foglalkoznék azzal sem, hogy melyik kerékpárt ki vitte oda, sem pedig a segítők felkészültségéről bár megjegyzem, hogy nem véletlen, hogy ezt az összefoglalót Neked küldöm…
1) Bosch 2012 előtti széria
Egy minőségi Kalkhoff kerékpáron próbáltam, nagy elvárásaim voltak vele kapcsolatban. Egyértelmű csalódás volt, olyan volt, mintha alacsonyabb rásegítésnél alig csinált volna valamit. Feljebb jobb volt, de nem az igazi.
2) Bosch 2013-as széria
Hát ez jó volt. Nagyon kényelmes volt a külön kezelőszerv, a rásegítési fokozatok közötti különbség is érezhető volt és logikusak voltak a különbségek. A rásegítés nem nyomakodó, okosan találta ki mennyit kell adni. A kijelző szép nagy és nagyon jól leolvasható. Túrázásra ideális.
3) BH
Na ez szerintem másra való. Olyan érzésem volt, mint a dodzsemben vagy a trolin, ha megnyomom a pedált, akkor bekapcsol egy villanymotor és megy mint a nyíl. Bármilyen fokozatban erőteljes volt, de a kerékpározás faktor hiányzott, nem azt éreztem, hogy segít, hanem hogy helyettem dolgozik. Mindemellett, ha Piliscsabáról kellene ingáznom, ezt választanám!
4) BionX
Sajnos a szebb napokat sosem látott vasra rátett átépítőkészletet nem kellett volna kihozni… Inkább nem mondok semmit, maradjunk annyiban, hogy igazi BionX-et nem teszteltem. Az átépítő pedig vagy fényévekre van a többitől vagy csak ez volt rosszul összerakva.
5) Gepida
Valamilyen Gepidát is próbáltam, szégyellem, nem maradt emlékem, se jó, se rossz…
6) Panasonic 2013-as széria
Itt már azt hittem, hogy a Bosch 2013 után nem érhet meglepetés. Mekkorát tévedtem! A cucc fantasztikus. Visszatölt (sikerült is először generátor módban elindulnom az emelkedő felé…), a rásegítési fokozatok elosztása nagyon jó, érezni hogy van benne nyomaték szenzor. De a legjobb az Auto rásegítési mód, ami szerintem nagyon hatékonyan találta, ki, hogy mit akarok. Sajnos a japóknak még kellene a német mérnököktől egy kis formatervezést tanulni, mert a kijelző nem sikerült szépre, ez persze ízlés kérdése. Nekem leginkább egy 10 éves GPS készülékre emlékeztetett. A másik furcsa dolog, hogy az akku igen nagyra sikerült.
Összefoglalva, túrázásra a Bosch 2013-as vagy Panasonic 2013-as rendszerét fogom választani. Mivel olyan pedellec vásárló vagyok (leszek), akit a technika és a külcsín egyszerre érdekel, az LCD kijelző (LED szóba se jöhet 🙂 minősége a Bosch felé terel, ám hajtás szempontjából a Pana orrhosszal előrébb van.
Egy érdekességgel zárnám, MINDEN általam próbált kerékpár az átadásnál a legerősebb fokozatban volt! Értem én, hogy a mosolyfaktor nagyobb, de a következtetés adódik, mindenkit tanítani kell a váltás, a nyomaték és az akku élettartam összefüggéseire és arra, hogy nem véletlenül raknak váltót a pedellecre is!
Viktor”
Köszönjük szépen! Neked milyen tapasztalatod volt a tesztpályán? Oszd meg velünk a kommentek között! 🙂