A gyártók folyamatosan adják ki híreiket a Taipei nemzetközi kerékpáros kiállítás előtt. Most a TranzX csoport anyavállalata nyilatkozott!
Az első hír szerint megkezdődött a TranzX PST középmotoros hajtásának széria gyártása. Aki nem találkozott még ezzel a termékkel, az olvassa el korábbi cikkünket róla. Dióhéjban annyit, hogy a középmotoros hajtások egyébként is zsúfolt piacára (lásd Bosch és Panasonic rendszerek) szeretnének betörni. Az újdonság előnye, hogy akár 30 sebességes bringát is lehet belőle építeni, és hogy a 70 Nm-es iszonyatos csúcsnyomaték ne szaggassa szét a láncot, a motor váltáskor elektronikusan elveszi a nyomatékot. Ilyet csak a nagy sportautóknál láttunk eddig! 😉
A másik hír szerint a kiállításon bemutatják az ún. „Gear sensor” érzékelőt. Ugye eddig kétféle szenzorrendszert ismertünk: a sebesség és a nyomatékszenzort. Az elsőnél a jelet a hátsó kerékről vagy a hajtókarról veszik, míg a nyomatékszenzornál a hajtóműbe vagy a vázba épített érzékelőket használják. A TranzX a belépő modelleket egy harmadik féle, egyszerűen beépíthető érzékelővel látná el, melyet közvetlenül a kormányon lévő váltókarhoz csatlakozik. A motorból jön tehát a fordulatszám, ebből az új érzékelőből pedig a sebességi fokozat. A gyártó szerint semmilyen más érzékelő nem szükséges ahhoz, hogy a rásegítés fokát a rendszer meghatározza. A legnagyobb előny tehát az alacsony költség és a beépítés egyszerűsége!
Kiváncsian várjuk a további híreket! 🙂