A kicsomagolás után percekig nem tértünk magunkhoz. Ez meg mi? 😉
Megérkezett hozzánk a Flebi összecsukható elektromos kerékpárja. És persze nem várhattunk, azonnal ki kellett próbálni a kicsikét! 🙂
A szó szoros értelmében kicsike. Elől 14″-es, hátul 16″-os kerék vár ránk, és az egész bringa 10 kilót nyom. Mivel a 20-25 kilós elektromos kerékpárokhoz vagyunk szokva, borzasztóan mókás érzés vele menni. A sebességváltást elfelejthetjük, mert a súlycsökkentés érdekében a váltót lefelejtették róla. Fékkart is csak egyet találunk, ami a hátsó kereket lassítja, viszont ez elektromosan össze van kötve az első kerékre szerelt motorral, így a céges prospektus szerint „elektromos ABS”-szel van felszerelve… 😉
A meghajtás módja sem szokványos:
Ahogy a képen látható egy fogaskerék hajtja meg az első kerék „fogaslécét”. A parányi motor persze korlátozott, 120W-os teljesítménnyel rendelkezik, ami fele a normál pedelec kerékpárokénak, de így is képes egy normál testalkatú embert sík úton 20 km/h-ás sebességgel repíteni pusztán az elektromos hajtásra hagyatkozva… 😉
Amikor kivettük a gépet a dobozból percekig tanakodtunk, hogy is kell a hajtást bekapcsolni. Bevalljuk csúnya kudarcot vallottunk. Normál esetben ugye megemeljük a bringát, a levegőben megtekerjük a pedált és a pedelec üzemmódnak megfelelően már be is indul a kerék. Nos ez ennél nem így van, és ez azonnal kiderült, ahogy az utcán is kipróbáltuk; az első kereket saját erővel kell mozgásba hozni, és ez után már a hajtókar sebességének megfelelően működik a pedelec hajtás. De a kicsike tudása ezzel még nem ér véget; két sebességes ebike üzemmódja is van, amihez megint nem találtunk kapcsolót… Végül aztán a google segített lefordítani a spanyol használatit; kiderült, hogy a gitárpengető alakú szilikon lapocskán lévő mágnes kapcsolja az ebike sebességeket… Ilyenkor tekerni sem kell, a motor szépen viszi a bringát. Hightech, ugye?
Ugyanez a lapka szolgál a lámpa bekapcsolására. Csak el kell húzni a lámpa előtt, és máris beindul az akksira kötött LED-es első lámpa. Hátulra csak prizmát kapunk. A kormányon kicsiny ledek jelzik az akksi töltöttségi állapotát.
Pár szó a műszaki adatokról: hatótávolság sík úton 25-30 km, csúcssebesség 20 km/h, töltési idő 2-3 óra. Egy km megtett útra jutó elektromos töltés költsége a kalkulátorunk szerint 50 fillér…
Aki a videókat szereti:
Így kell szétnyitni:
És a műszaki adatok:
Hogy kinek ajánljuk ezt a gépet? Elsősorban az ingázóknak, mert hihetetlenül könnyű tömegközlekedési eszközökön hurcolgatni, elfér a kocsi csomagtartójában vagy a yachtunk tárolójában :p. Hatalmas távolságokat nem fogunk vele leküzdeni és a hegyeket sem bírja úgy, ahogy a nagy testvérei, viszont az utolsó pár kilométert könnyedén megtehetjük vele egy fárasztó munkanap után. És ami fontos: nulla lopásveszély, mert még a boltba is könnyedén bevihetjük magunkkal… 🙂
Ha további részleteket szeretnél, nézd meg a Flebit a webshopunkban! 🙂