Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 23

Handrás is kipróbálta!

Riese & Müller ebike teszt
Olvasási idő: < 1 perc

2018 után 2019-ben is Pedelec Parádé az ebikeshop.hu szervezésében! Hogy mi minden található meg egy ilyen fesztiválon? Gyakorlatilag minden márka és megoldás, ami az elektromos kerékpárok világában megtalálható.

Handrás kipróbált néhány különleges darabot, többet között a Riese & Müller egyik R-pedelec modelljét, melyben ahogy az Ebike Zrt. tulajdonosa, Szatzger Ákos nyilatkozta: “a mai kerékpáros iparnak minden tudása benne van” — többek között még ABS is!

Handrás persze rögtön több gépet is tesztelt, jó szórakozást kívánunk az összeállításhoz!

 

Büntetnek vagy nem büntetnek? Kell-e a szürke rendszám?

Uebler
Olvasási idő: 2 perc

Jogszabály-módosítás a harmadik rendszámtábla ügyében

Az elmúlt hetekben nagy port kavart a sajtóban a kormány által bevezetett szürke rendszámtábla ügye. Mivel a leírások nem minden esetben egyértelműek, az Uebler az alábbi közleményben foglalja össze az autósok számára a jelenlegi és hamarosan életbe lépő jogszabályt és annak módosításait.

2017. április 1-én lépett életbe az a határozat, melynek értelmében a kerékpárszállító tulajdonosoknak lehetősége nyílt a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítóra harmadik rendszámtáblát igényelni a kormányablakokban. Az új rendeletről azonban hamar kiderült, hogy nem olyan praktikus, mint azt először gondolták, ugyanis a rendszám igénylését meg kell előznie egy műszaki szemlének, amely hasonló a gépjármű műszaki vizsgájához, vagyis költséges és időigényes.

Az Uebler vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító hazai forgalmazója már több ízben kért minisztériumi állásfoglalást a rendszámtáblák láthatósága ügyében. A legutóbbi válaszlevélben a minisztérium megerősítette, hogy az új jogszabályban, amit a tervek szerint hamarosan elfogadnak, eltörlik a kerékpárszállítók műszaki szemléjét és csupán az autó papírjaival, illetve a személyazonosításra szolgáló okmányokkal igényelhető lesz a harmadik rendszám.

A szabályozás kiegészítéseként arról is döntenek, hogy ezentúl a gépkocsi hátsó rendszáma áthelyezhető legyen a rendszámtáblát eltakaró kerékpárszállító eszközre. Ezzel a kiegészítéssel a kormány a szürke rendszám kiváltásának kötelező jellegét is eltörölheti. Így tehát a forgalmi engedélyben a harmadik rendszám kiadása lesz feltűntetve, és azt az autójára szerelt bármilyen szállítóra felteheti majd a gépkocsi tulajdonosa. Így gyakorlatilag, akik csak bérelni szeretnének ilyen eszközt, ők is könnyedén használhatják (jelenleg van már ilyen szolgáltatás is Magyarországon).

A módosított törvény hatályba lépése előtt sem fenyegeti büntetés a kerékpárszállítóval közlekedő gépkocsi tulajdonosokat, ugyanis Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztos a Belügyminisztériummal megállapodott arról, hogy a rendőrség a fehér rendszámot átszerelő autóvezetőket nem bírságolja meg.

Nem árt azonban szem előtt tartani, hogy a rendőrség továbbra is ellenőrizheti a kerékpárszállítók műszaki állapotát (pl. van-e világítása, féklámpája, megfelel-e az EU szabványoknak, stb.), ezért érdemes azt az előírásoknak megfelelően használni. 

A műszaki előírásokkal kapcsolatos szabályokat az Uebler összes terméke maximálisan teljesíti.

A spanyolok szerint jön az eMTB forradalom! Handrás is tesztelte a BH ATOM-X csodafegyverét!

BH ATOM-X ebike
Olvasási idő: 2 perc

Az Eurobike kiállításon leleplezték a spanyol BH új csodafegyverét az ATOM-X sorozatot.

A spanyol gyártó több mint 100 éves, 1909-ben kezdett el kerékpárokat gyártani. Az ultrakönnyű kerékpárok specialistája 2011-ben lépett be az elektromos kerékpár piacra. Az igazán különleges terméke a Neo/Evo/Nitro sorozat, mely saját fejlesztésű, erős motorjával és vázba rejtett akkumulátorával tűnt ki az elektromos kerékpárok tömegéből.

2016-ban egy új motorcsalád, a német Brose rendszerével szerelt Revo sorozat mutatkozott be. 2017-től már a Yamahával is foglalkoznak.

Mit kell tudni a BT ATOM-X-ről?

András elmondja és bemutatja a videóban, mi pedig összegyűjtöttük, hogy ha kedvet kaptál el is olvashasd!

  • Három éves fejlesztést toltak bele az új vázba, mely extrém sok helyet ad az első rugónak, így a legagresszívebb terepen is bevethető.
  • Az akkut rejtő váz formája gyönyörű, természetesen tudja fogadni a plusszos abroncsokat is.
  • Az aszimmetrikus üléscső kialakítása segít, hogy egy pillantással ellenőrizhessük, hogy jól van-e beállítva a hátsó rugós tagunk.
  • Integrált láncterelőt is találunk a motoron.
  • Természetesen itt is megtaláljuk a Split Pivot rendszert, mely fékezéskor és pedálozáskor nem engedi, hogy felkeményedjen a rugós tag. (Más rendszereknél ilyenkor a rugóút 50%-a is elveszhet.)
  • A váz hátsó háromszöge extrém rövid, 460 mm-es, így agresszív terepezést is megenged.
  • A család az új Brose S motort kapta.
  • A csúcsnyomaték nem változott (90 Nm), de a 60-90-es pedálfordulat között 15%-kal emelték a nyomatékot.
  • Méretes hűtőbordák küszöbölik ki a motor gyengéjét, a melegedést.
  • A rásegítés mértéke 70%, 150%, 240% és 350% lehet, de lesz egy AUTO üzemmód, mely a a Bosch eMTB-módjának megfelelően önmaga állítja be a rásegítés mértékét.
  • A motorban helyet szorítottak egy opcionális GPS jeladónak is.
  • Az akkumulátor 720 Wh-ás vagy 500 Wh-ás lehet. A Tesla sajnos “lenyúlta” a világpiacon található 21700-5Ah cellák nagy részét, így az első félévben még a régi cellákkal szerelik a nagyobbik akut, így 700 Wh-ás lesz a maximális kapacitás.
  • Az akkut felülről lehet majd kihúzni a vázból, miután az NFC-s karkötőnkkel megérintjük az akku zárját. A nagyobbik akku eco módban 225 km-t, a legnagyobb rásegítés mellett hegymenetben is 50 km-es hatótávolságot tud majd.
  • Színes, Arduino alapon működő mini számítógép lesz a kijelzőnk.
  • A szokványos funkciókon kívül tudja majd a rendszert diagnosztizálni és összeköthető a mobilunkon futtatott appal is. (Ez utóbbi Strava-kompatibilis lesz.)
  • A rásegítés mértékét LED háttérvilágításos távirányítóval változtathatjuk, mely megvibráltatja a markolatot. Kész Csillagok Háborúja…
  • Akinek pedig ez nem elég, az opcióban kap mágneses rögzítésű kulacstartót is

A BH modelljeit itt találod: bsocl.com/ebikeshop_BH_modellek

 

A kerékpárok címkézését előíró szabályok

Uebler
Olvasási idő: 2 perc

Az utóbbi időben megszaporodtak az ellenőrzések a kerékpárok azonosítását szolgáló jelöléssel kapcsolatban. Az MKKSZ ezért kérdéssel fordult a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz, hogy tájékoztatást kérjen a kerékpárok címkézését előíró kapcsolatos szabályokról és azok alkalmazásáról.

A kerékpárok jelöléseiről a termékek piacfelügyeletéről szóló 2012. évi LXXXVIII. törvény (továbbiakban Pftv.) rendelkezik, amely kimondja, hogy e törvény előírásait abban az esetben kell alkalmazni, ha jogszabály nem tartalmaz e törvénytől eltérő rendelkezéseket. [Pftv. 1. § (4) bekezdés]

A Pftv. 8. § (2) bekezdése szerint a gyártó köteles a terméket azonosításra alkalmas jelöléssel ellátni. Az azonosító jelölésnek olyannak kell lennie, hogy az alapján a termék pontosan beazonosítható legyen. A termék azonosító jelölése lehet a termék típus-, tétel-, modell- vagy sorozatszáma, vagy más egyedi jelölése, amely megfelel ezen bekezdés követelményeinek.

A Pftv. 8. § (3) bekezdése alapján a gyártó, illetve a Pftv. 11. § (3) bekezdése szerint az importőr köteles a terméken feltüntetni a nevét, kereskedelmi nevét vagy bejegyzett kereskedelmi védjegyét és a székhelyét.[1]

Amennyiben a termék mérete, kialakítása vagy egyéb sajátossága miatt az azonosító jelölés és a fenti adatok nem tüntethetők fel magán a terméken, azokat jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában a termék csomagolásán vagy a termék kísérő dokumentációján kell megadni.

Az importőr a Pftv. 2. §-ának 15. pontja szerint a 765/2008/EK r. 2. cikk 5. pontjában meghatározott fogalom, azaz importőr az a Közösségben letelepedett természetes vagy jogi személy, aki harmadik országból származó terméket hoz forgalomba a közösségi piacon.

A fentiek alapján, amennyiben a gyártó és importőr (ha van) neve vagy kereskedelmi neve és elérhetősége a termék címkéjén feltüntetésre került, a gyártó e tekintetben eleget tett jogszabályi kötelezettségének.

Tekintettel azonban a piacfelügyeleti tevékenység részletes szabályairól szóló 6/2013. (I. 18.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdésére, mely szerint egy termék biztonságosságát jogszabály, uniós jogi aktus vagy a jogszabállyal összhangban álló szabvány határozza meg, a kerékpárok esetében figyelembe kell venni az egyes típusokra vonatkozó szabványok előírásait is.

Az egyes szabványok követelményeinek áttekintése jelen tájékoztatásunk kereteit meghaladja, de általánosságban elmondható, hogy a szabványok külön pontba foglalják a jelölési előírásokat, amelyek arról szólnak, hogy a kerékpár vázán fel kell tüntetni:

  • a kerékpár sorozatszámát a nyomonkövethetőség érdekében – jól olvasható helyen, jól láthatóan és eltávolíthatatlanul;
  • a gyártó vagy képviselője nevét, valamint a szabvány számát – jól láthatóan és eltávolíthatatlanul

Továbbá azon részegységeket (pl. első villa, kormány, nyereg, fék), amelyekre külön követelmények nem vonatkoztathatók, de a biztonság szempontjából kritikus alkatrészeknek tekinthetők, jól láthatóan és tartósan el kell látni olyan visszavezethető azonosítóval, mint a gyártó neve és a cikkszám.

A hivatkozott jogszabályok letölthetőek a www.magyarorszag.hu internetes oldalról, vagy az NFH www.nfh.hu elérhetőségű honlapjáról.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tájékoztatása csupán információnyújtás, nem minősül jogszabálynak, hatósági döntésnek vagy intézkedésnek. Vagyis egy esetleges ellenőrzésnél nem lehet rá hivatkozni.


[1] Illetőleg a 768/2008/EK európai parlamenti és tanácsi határozat R2 cikk (6) bekezdése szerint a gyártók, illetve az R4 cikk (3) bekezdése szerint az importőrök feltüntetik a terméken a nevüket, bejegyzett kereskedelmi nevüket vagy bejegyzett védjegyüket és azt a címüket, amelyen kapcsolatba lehet lépni velük. A megadott címnek a gyártó illetve az importőr egyetlen kapcsolattartási címét kell jeleznie.

Elégedettek a német tesztelők a BH Atom-X Lynx-el!

Olvasási idő: 2 perc

A német BIKE Magazin tesztelte az általunk is kedvelt és formabontó kinézetű BH Atom-X Lynx 6 27.5 Plus Pro össztelős eMTB kerékpárt. És bizony nagyon meg voltak vele elégedve. NFC technológiás, 720Wh-s akku, 90 Nm-es Brose motor, mágneses kulacstartó, aktív futómű csak, hogy a legfontosabbakat említsük!

Hogyan állítsd be a teleszkópokat? Segítünk!

Olvasási idő: 4 perc

A teleszkópok beállítása, főleg a komolyabb hegyikerékpároknál, elsőre bonyolultnak tűnik, de ha követed a leírásunkat, akkor hidd el, gyerekjáték lesz! Néhány alapelvet kell csak betartani, és utána szinte bármelyik gépet be tudod majd lőni a saját bringázási stílusodhoz. Első részünkben a levegő nyomásának beállításával foglalkozunk, a második részben pedig a csillapítási rendszerek testreszabása lesz a téma.

A teleszkópos, és főleg az elől-hátul teleszkópos bringák menettulajdonságainak legalább a felét az adja, hogy mennyire vannak jól belőve a rugóstagok! Gyárilag van bennük valamennyi nyomás, de ez csak azért van, hogy ne üljenek össze szállításkor, vásárlás után mindenkinek meg kell tanulnia, hogyan állítsa be a saját igényeihez a kerékpárt. Természetesen ezt megteszik kérésre a bringaboltban is (már ha elég szakképzett a szerelő), és persze elég jól tudod specifikálni a kívánságodat. Éppen ezért én mindenkinek azt javaslom, hogy szánjon rá egy kis időt, és tanulja meg maga beállítani ezeket. Most alapvetően a levegős rugózású telókkal fogunk foglalkozni, mivel a minőségi bringák legnagyobb részében ezeket találjuk. Vannak még rugós rugózású (de szép szókapcsolat) cuccok is, de most rugóállandókba és hasonlókba nem akarunk belemenni.

A rugóstagok első és legfontosabb lépése a megfelelő levegőnyomás beállítása. A legtöbb villa lábán megtalálható egy kis táblázat, ami mutatja, hogy hány kilós testsúlyhoz, hány psi nyomást kell belefújni a rugóstagok esetében, illetve, ha a villán nem lenne rajta, akkor pedig a szervizkönyvben általában ezek megtalálhatóak. Persze ez nem ilyen egyszerű. Egyrészt testsúlynak a bruttót kell nézni, azaz teljesen felöltözve, sisakban, hátizsákkal kell lemérni a súlyodat, mivel 4-5 kilót is jelenthet csak a felszerelés, és akkor még nem beszéltünk az ivóvíztartályos hátizsákokról amiben csak a lötyi akár 2 kiló is lehet.

Teleszkóp nyomásának beállítása
De akkor sem kell kétségbe esni, ha ezt látod.

Ha ez alapján állítod be a levegő nyomását, akkor már sokkal többet tettél, mint az átlagos bringások 80%-a, aki sosem lövi be megfelelően…. A finomhangolás kulcsa a „sag”. Ez egy angol rövidítés, és igazából a beülést jelenti. Tehát amikor ráülünk a bringára (és már a lábunk is a pedálon van), akkor mennyire ülnek be a teleszkópok. A beülés mértékét a levegő nyomásának növelésével tudjuk csökkenteni, de egyáltalán nem cél a beülés megszüntetése! Sőt!

Az optimális beülés mértéke a kihasználható rugóút 10-30%-a.

Neked mennyi az ideális? Sok mindentől függ. Főként a testsúlytól, és a bringázási stílusodtól. Ha 90 kiló vagy, és 30%-ra állítod a sag-et, akkor a rugóutad felét fogod csak tudni nagyjából kihasználni, mivel túlzottan érzékeny lesz a villa, és ugyan kimozog minden egyes kavicsot, de a nagyobb ütések már kifognak rajta. De ha csak sima ösvényeken, földutakon bringázol simán elegendő lehet. Viszont sziklás, durva terepre már inkább 20% környékét ajánlanék. Ha viszont 55 kilós nő vagy, akkor nyugodtan állítsd 30%-ra vagy akár kicsit többre is, mert a kis átmérőjű levegőkamrák nem kedveznek a könnyű súlyú bringásoknak.

Ma már a legtöbb villán és rugóstagon be vannak jelölve a sag értékek 10-20-30%-hoz, ami nagyban megkönnyíti a beállítási folyamatot, de akkor sem kell kétségbe esni ha ez hiányzik róla. Egyszerűen kis lépésekben ki kell engedni a levegőt a telókból, ilyenkor a gumigyűrű felcsúszik a maximális beülésig, majd újra felfújva megmérni egy mérőszalaggal, hogy hány cm a rugóút. Ebből pedig kiszámolható mennyi a 10-20-30%. Azért célszerű kis lépésekben kiengedni a levegőt, mert a légkamrában van némi kenőolaj, és így abból minél kevesebb kerüljön a villán kívülre. Nagyon ritkán előfordulhat, hogy nincsen gumigyűrű sem a becsúszószáron! Ilyenkor megteszi egy műanyag kötegelő ideiglenes felrakása is, csak arra vigyázz, hogy a levágásakor ne karcold meg a becsúszószárat!

A beállításhoz szükséged lesz egy segítőre, de kellő rutinnal felvértezve már fal mellett, magad is el tudod végezni. Első lépésként fújj a teleszkópokba annyi levegőt amennyit a használati útmutató ír a súlyodhoz, és told legalsó állásba a gumigyűrűt/gyűrűket. Öltözz be menetkészre, majd ülj fel a bringára. A segítő álljon veled szembe, és erősen, két kézzel markolja meg a kormányodat a kormányszár mellett mindkét oldalon. Ő fog ugyanis stabilizálni közben. Ha ez megvan akkor szállj fel a bringára, állj ki a nyeregből, és rugózz párat, hogy a teleszkópok bemozduljanak. Told le vissza a gumigyűrűket, és állj fel a pedálokra mintha egy lejtőn gurulnál állva. Ekkor már ne mozogj feleslegesen, mert az elrontja a mérést. A fékeket ne húzd be, mert az szintén hibát okozhat. Itt jön a legnehezebb része, mert úgy kell leszállnod a bringáról, hogy az ne rugózzon be! A legjobb megoldás, ha szépen oldalra dönt a segítőd, leteszed az egyik lábad, majd leszállsz a gépről. Most ellenőrizni tudod, hogy a gyári érték neked megfelelő-e vagy túl sok, esetleg túl kevés. Általában túl sok szokott lenni, de ez gyártótól függ. Ezt a folyamatot többször meg kell ismételned amíg el nem éred a megfelelő beülést.
Eleketromos mountain bike
Igazából hosszabb volt leírni, mint amennyi megcsinálni. A gyári irányelvek szerint minden indulás előtt le kellene ellenőrizni a megfelelő nyomásértékeket, de a tapasztalat azt mondja, hogy ha kifogástalan állapotúak a telók, akkor havonta egyszer elegendő. Hasznos felírni a nyomásértékeket, hogy legközelebb már csak ellenőrizni kelljen! A teleszkópok felfújásához szükséged lesz egy teleszkóp pumpára, mivel az akár 10-20 bar-os nyomást mással nem fogod tudni előállítani. Ez természetesen kapható a boltban.
Remélem sikerült érthetően leírni a dolgokat, a következő részben pedig a bonyolultabb csillapítás rendszerek beállítása következik majd, hiszen az ideális sag csak egy része (de jelentős része) az ideálisan működő felfüggesztéseknek. Ha bármilyen kérdésed felmerülne, írd meg kommentben!

Minisztériumi állásfoglalást kért az Uebler

Uebler
Olvasási idő: < 1 perc

Mint a vonóhorgos kerékpárszállítókat forgalmazó cégek általában, az elmúlt időben az Uebler is rengeteg kérdést kapott a rendszám áthelyezésével, illetve a harmadik rendszám használatával kapcsolatban.

A legtöbbször megjelenő probléma, hogy mivel a hazánkban jelenleg érvényben lévő jogszabályok tiltják a harmadik rendszámtábla használatát, a kerékpárszállítók szabályos használatához át kell tenni az autón lévő hátsó rendszámot a szállítóra. Miután külföldön számos országban megengedett ilyen esetben a harmadik rendszám felhelyezése, továbbá sokkal praktikusabb és kényelmesebb megoldás, a jogszabály harmonizáció és vásárlói kerékpárszállításának kényelme érdekében az Uebler javaslatot nyújtott be a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz immáron másodjára, ezzel is bizonyítva elszántságát és elhivatottságát a témában. Ez alkalommal az indítvány címzettje Révész Máriusz kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos volt.

Az Uebler csapata szerint érdemes lenne megfontolni az egyes nyugati országokban rendszeresített, ún. harmadik rendszámtábla hazai bevezetését. A harmadik rendszámtábla bevezetésének és kialakításának legfőbb előnyei az alábbiak:

  • kényelmesebb, egyszerűbb használat,
  • kevesebb kényelmetlenség a tulajdonos részéről lopás vagy elvesztés esetén – fontos, hogy a javaslat megfogalmazása általános, az Uebler kerékpárszállítói lezárt állapotban nem lehet leemelni a vonóhorogról,
  • külföldi tartózkodás esetén (pl. nyaralás során egy közúti ellenőrzés alkalmával) könnyen problémát okozhat, ha például a magyar jog megengedi az eredeti rendszámtábla áthelyezését a kerékpártartónak erre kialakított helyére, azonban az adott külföldi állam joga ezt nem engedélyezi. Tekintve, hogy több nyugati országban is a harmadik rendszámtábla bevezetését választották megoldásnak, a jogharmonizáció szempontjából is előnyös lehet, ha Magyarországon is alkalmaznánk a külföldön már jól bevált megoldást.

Révész Máriusz kormánybiztos válasza értelmében szeptember közepén várható egyeztetés az ügyben a Belügyminisztériummal. A későbbiekben, a tárgyalásokat megelőzően az Uebler Magyarország társaságát is felkeresik majd szakértőként.

Bizotsítsd kerékpárodat a lopások ellen!

Uebler
Olvasási idő: < 1 perc

Most kaptad/vetted meg kétkerekű csodajárművedet, ami rögtön a szemed fényévé vált? Biztonságban szeretnéd tudni bringádat az utcai lopások elől? Akkor most figyelj!

A „BikeSafe” program célja a kerékpárlopások megelőzése és hatékonyabb felderítése. A kezdeményezést a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a Székesfehérvár és Környéke Közbiztonságáért Vagyonvédelmi Alapítvánnyal közösen fejlesztette ki, majd a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács támogatásával tették országossá. A szolgáltatás legfontosabb eleme a kerékpár-nyilvántartás, amelyben a kerékpár és a tulajdonos adatai is rögzíthetőek, így ha a kerékpárt ellopják, a regisztrált adatok alapján elektronikusan feljelentést lehet tenni. A lopott bringa adatait nem csak a szolgáltatás felhasználói fogják látni, de bekerül a rendőrség körözési adatbázisába is. Ha a kerékpárt valaki megtalálja, a rendszerbe feltöltött adatok alapján értesíteni tudja a tulajdonost. Az ellopott kerékpár-tulajdonosokon túl azoknak is érdemes ellátogatni a weboldalra, akik használt biciklit szeretnének vásárolni, hiszen így  ellenőrizhetik, hogy az eladásra kínált kerékpár lopott-e, ezzel számos kellemetlenségtől megkímélve saját magukat.

Hogyan regisztráld kétkerekű kedvencedet a rendszerbe?

A www.bikesafe.hu oldalon egy regisztrációt követően bárki rögzítheti a „BikeSafe” rendszerébe saját adatait, kerékpárja azonosítóit és a biciklijéről készült fényképeket.

 


Forrás: behir.hu

Minden, amit az autós bringaszállításról tudni érdemes

Uebler
Olvasási idő: 2 perc

Az egészséges életmód és a mozgás térhódításával egyre többen pattannak biciklire akár munkába menet, vagy túrázás céljából. A bringákkal együtt pedig egyre több autó hátulján, esetleg tetején jelennek meg kerékpárszállítók is.A piacon egyre több eszköz közül választhatunk, a kérdés csak az, hogy melyik megoldás miért előnyös és mik a hátrányai? Ha kerékpárszállító vásárlás vagy bérlés előtt állsz a következő cikket érdemes elolvasnod!

Tetőcsomagtartó

A tetőcsomagtartó a leginkább elterjedt és legegyszerűbben beszerezhető módszer a bringaszállításra, hiszen ebben a kategóriában az óriási kínálat miatt nagyon mélyről indulnak az árak. A tetőn szállításnak megvannak a saját veszélyei, melyek leginkább a garázsba, vagy parkolóházba álláskor jelentkezhetnek. Sőt, a tetőn utaztatott biciklik esetében átlagosan, száz kilométerenként akár kétliteres fogyasztásnövekedésre is számíthatunk.

Csomagtérajtós kerékpárszállítók

A csomagtérajtóra szerelhető bringatartók kiválasztásakor tényleg fontos az autó kialakítása. Mivel a kampók, melyek az egész szerkezetet tartják, elsősorban az ajtóba kapaszkodnak, az nyitható marad biciklikkel együtt is, azonban a gázrugók ereje ilyenkor már nem elég, és jobb híján kézzel kell tartani az ajtót amikor kinyitjuk. Ezeknél a kerékpárszállítóknál probléma lehet, hogy a mélyre kerülő kerékpárok takarják az autó lámpáit, rendszámtábláját, de ezeknek minden esetben láthatónak kell maradniuk.

Vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítók

Általánosságban a vonóhorgos kerékpárszállítás a legegyszerűbb, legpraktikusabb megoldás. Egy baj van vele: az autók többségén nincs vonóhorog. Mivel itt lehetetlen megoldani, hogy az eszköz ne takarja a rendszámot, ezért ezen bicikliszállítók mindegyikébe már gyárilag bele van építve a rendszámtartó és a fényjelzők.Abban az olcsóbb modellekkel foglalkozó kereskedők, és a prémiumkategóriának mondható Uebler hazai forgalmazója is egyetért, hogy folyamatosan nő a vonóhorgos megoldások piaca. Az aktív kerékpárosok és a versenysportolók már felfedezték a vonóhorog nyújtotta lehetőségeket, ezért az ő esetükben nem ritka, hogy akár külön ezért beruházzanak egy vonóhorogba is.

Pótkeréken

Egyes terepjáróknál előfordulhat, hogy a hátsó csomagtérajtóra szerelt külső pótkerék útban lenne a bringáknak. Ilyenkor a megoldás egy magára a kerékre kapaszkodó konzol. Mivel ez egy kényszermegoldás, jellemzően legfeljebb két bicikli szállítására alkalmas pótkerekes szállítókat találni, de már ezekkel kapcsolatban is érdemes megnézni, hány kilogramm teherbírású a kerék tartópontja az autó ajtaján.

+1 Autóban

Némi szerencsével az eddig említett megoldások egyikére sem lesz szükségünk, ha az autónk nagy vagy kevesen utaznak benne. Ha kiveszed a bringa első kerekét, lehajtott hátsó ülésekkel, sok esetben még egy városi kisautó utasterébe is be lehet parkolni két felnőtt kerékpárt.

Bármely kerékpár-szállítási módot választjuk, vásárlás előtt mindenképpen tájékozódjunk a forgalmazónál, hogy pontosan mely termék illeszkedik az autónk típusához. Nem elhanyagolható tényező,hogy ha az autó külsején szállítjuk a bringáinkat, az mindenképpen hatni fog a menettulajdonságokra: szeles időben rontja az autó stabilitását, növeli a fogyasztást és akár a kormányzást is ronthatja a megváltozott tömegelosztás. Arról sem árt tájékozódni, hogy mennyiért lehet bringát bérelni, mert bizonyos esetekben lehetséges, hogy az lesz a jobb megoldás. Bringabérléssel kapcsolatban keresd fel az Uebler weboldalán a bérlés fület, töltsd ki az alábbi regisztrációs lapot, és kollégáink hamarosan felveszik veled a kapcsolatot.

Ha érdekelnek a különböző kerékpár-szállítási lehetőségek előnyei és hátrányai, az Index cikkében bővebben olvashatsz a témáról: INDEX

Uebler: Erre várt a magyar autós társadalom

Uebler
Olvasási idő: < 1 perc

Van egy kerékpárszállító, amely akár 180 km/h sebességterhelést is kibír, és, ami elektromos tolatóradarral teszi biztonságosabbá a bicikliszállítást. Kb. 20 másodperc felszerelni, szivargyújtóról működik, ráadásul Magyarországon is lehet kapni.

Van egy világmárka, amely Németországból indult hódító útjára és köszönhetően a gondos fejlesztői munkának, a termékei egyre népszerűbbek. A német ajkú lakosság egyenesen rajong érte, mert masszív, megbízható, könnyen felszerelhető, biztonságos, sőt elektromos biciklire is kiváló. A márka megálmodói most tovább kényeztetik a felelősségteljes biciklitulajdonosokat, hiszen legújabb kerékpárszállítójukat elektronikus tolatóradarral látták el. A kis kütyüvel nem kell bajlódnunk, hiszen már összeszerelve kapjuk a gyárból és ami a legjobb: itthon is elérhető!

A tolatóradaros kerékpárszállítóhoz a mintát a termék jól bevált elődje szolgáltatta, hiszen az említett típust 16 termékdíjjal jutalmazták Németországban. Az új prototípus megtervezésekor figyelembe vettek különböző kényelmi szempontokat is, ezért a radarnak nincs szüksége semmilyen kábeles kapcsolatra az autóval. A fogadóegységet egyszerűen a szivargyújtóhoz vagy a műszerfalhoz kell csatlakoztatni, és a rádióvevő hang-, valamint fényjelzéssel is figyelmeztet az esetleges veszélyekről. Az érzékelő szélesebb járművek esetében is megállja a helyét, hiszen 2,5 méteres távolságú és 1,7 méteres szélességű területet fed le 2 darab legújabb generációs szenzor segítségével.

Mindeközben a rendszámtábla mizéria megoldódni látszik, ugyanis legkésőbb jövő év elejétől új rendszámtípus jelenik meg, melyet az autók hátfalára szerelt bringatartókra lehet majd kiváltani.

Ha Önnek is állandóan meggyűlik a baja a szűk helyekkel és drága kerékpárján egy karcolást sem szeretne ejteni, akkor érdemes kipróbálni az Uebler új termékét (X21-S DC), mert nemcsak egyszerűbbé és gyorsabbá teheti a kerékpárszállítást, de garantáltan kevesebb fejfását fog okozni a felszerelése és használata is!

 


Forrás: formula.hu/

Legfrissebb posztjaink