Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 26

Rövidebb őszi túrák országúti vagy trekking bicajjal

börzsönyi biciklitúra
Olvasási idő: 3 perc

Az ősz végéhez közeledve mindannyian tapasztaljuk, hogy egyre rövidebb ideig van világos, és a levegő is kezd hűvösebbé válni. A bringázás élményéről persze nem kell lemondanunk, de érdemes korábban indulnunk, rövidebb útvonalakat választanunk, hogy még sötétedés előtt befejezzük a távot, illetve jó, ha pár melegebb, technikai ruházatot húzunk. Ha esetleg kicsit megcsúsznánk az idővel, és sötétben kellene tekernünk, fontos, hogy megfelelően ki legyünk világítva. Kiválóan alkalmas erre a célra a Supernova bivalyerős első lámpája.

Szemrevaló magaslatok

Kitűnő választás egy erdei túrára a Börzsöny és környéke, ahol részben aszfaltos kerékpárúton hal-adva nyomhatjuk le a kb. 50 km-es távot. Autóval könnyedén eljutunk Kismarosra, ami egy jó kiindulópont lehet, hiszen rengeteg látványosságot ejthetünk útba. Kismaros után Szokolya következik, ahonnan egy enyhe emelkedő visz Királyrét felé. Még Királyrét előtt érdemes letérni a Deszkametsző-
völgybe, ami egy igazán izgalmas terep, kanyargós útszakaszokkal és emelkedővel, ahol jól jöhet egy kis elektromos rásegítés. Innen kövessük a sárga kerékpárjelzéssel ellátott utat Nagyirtáspuszta felé.

börzsönyi bicikliút

Az úton haladva kilátás nyílik a Magas-Börzsönyre, ami elképesztő látvány, és innen már nem messze van a következő szakasz, amely a Farkas-völgybe vezet. A völgyet követő emelkedőn elfogy a betonút, amivel legközelebb csak Nagybörzsönyben találkozunk. A településen megnézhetjük a 13. századi bányásztemplomot és a Szent István-templomot. Innen országúton kell tovább tekernünk Szob felé. A forgalom általában nem annyira jelentős, kényelmesen lehet haladni az autók mellett is. Egy idő után az Ipoly folyó közelébe érünk, ahol ismét érdemes néhány fotót készítenünk. Innen már csak pár kilométer Szob, ahonnan a Duna mentén kanyargó bicikliúton könnyűszerrel visszakerekezhetünk a kiindulópontunkig, Kismarosig.

Rövidebb, hegyvidéki kikapcsolódás

A Mátrában is van lehetőségünk kihasználni bringánk adottságait. Markazról indulva Parádfürdőig egy kb. 20 km-es szakaszt járhatunk be a közel 90 km-es mátrai kerékpárútból, így ha még marad bennünk szufla, egy másik vonalon tovább folytathatjuk a túrát. A teljes biciklis útvonalat itt elérhető. Az út kezdetben földes és kavicsos, itt oda kell figyelni, hogy nagy sebességnél nehogy kicsússzunk.

mátrai biciklitúra

A Hármashatár erdészházat elhagyva már betonúton tekerhetünk a Macskavár felé, ahonnan rövid idő alatt a Domoszlói kapuhoz érünk. Innen egy régi erdészút visz tovább, ami meglehetősen göröngyös, így extra koncentrációt igényel ez a szakasz. A teljes biztonság érdekében mindenképp viseljünk bukósisakot! Rengeteg fajta és méret közül válogathatunk, így mindenki megtalálhatja a saját igényeire szabott darabot. Továbbhaladva érdemes letérnünk az Ilona-völgyi vízeséshez, a-mely Magyarország legnagyobb természetes vízesése. Egy kis felfrissülés után folytathatjuk utunkat az enyhén lejtős aszfaltúton. Ezután hamarosan a 24-es számú főúthoz érkezünk, ahonnan már nem messze van Parádfürdő. Visszafelé mehetünk Recsk felé is, ahol az út hamarosan csatlakozik a kékkel jelölt kerékpárúthoz. A Várbükki elágazásnál már a korábban megismert útszakaszon halad-hatunk tovább, ahonnan kb. 15 kilométer tekerés után visszaérkezünk a rajtkockára, Markazra.

Vágjunk neki bátran – akár családdal is!

Ha a Velencei-tavat már unjuk, tekerjük körbe hazánk második legnagyobb tavát, a Tisza-tavat! A teljes táv 120 km hosszú, végig aszfaltozott bicikliút, amelyet sűrűn tarkítanak pihenőpontok és gyorsszervízek.

Tisza-tóHa egy lazább tekerésre vágyunk, induljunk el a Tiszafüred – Abádszalók – Kisköre – Sarud – Poroszló – Tiszabábolna – Egyek – Tiszafüred szakaszon, amely csak 60 km. A látvány végig pazar, a terep nem túlzottan megerőltető, nagyrészt sík, így kellemes kikapcsolódást biztosít a bringásoknak, akár családdal is nekivághatunk. Ha a családtagjaink közül nincs mindenkinek e-bike-ja, könnyedén bérelhetünk is. Többféle típus közül válogathatunk, így biztosan mindenki megtalálja az edzettségi szintjének és tapasztaltságának megfelelőt.

 

 

Forrás:

https://kekesteto.hu/kerekparos-kalandozasok-a-kekesteto-paradfurdo-erdei-utvonalon/
https://kekesteto.hu/turautvonalak-bicikliseknek/
http://www.turistamagazin.hu/ket-kereken-a-borzsonyben.html
https://www.origo.hu/utazas/20100418-az-orszag-10-legszebb-bringautvonala.html

Tippek a hatótáv maximalizálásért

Olvasási idő: 2 perc

Az ebike lelke a motor és az akkumulátor párosa. De mit tehetsz azért, hogy minél hosszabb távon tudjanak neked segíteni?

Egy-egy túra kifejezetten hosszúra nyúlhat, ilyenkor jól jön, ha a hatótáv növelésére van pár trükk a tarsolyban. Ebben a cikkben összeszedjük, hogy mit tehetsz ennek érdekében mind otthon, mind az úton!

Eelektromos mountain bike

Otthoni teendők:

  • Nem mondunk azzal újdonságot, hogy túra után az akkumulátort mindig fel kell tölteni! Ez nemcsak azért fontos, mert az akksit nem szabad lemerült állapotban hagyni, de plusz energiára is szert tehetsz.
  • A kerekek nyomását minden indulás előtt ajánlott ellenőrizni. Idézd fel, mikor lapos gumival tekertél haza! Ugye, hogy mennyivel nehezebb volt? Pontosan ennyivel több energiát kell kifejtenie a motornak is ilyenkor, ami erősebben fogyasztja az akkumulátort.
  • Az akkumulátor sok törődést igényel, de meg is hálálja. Nem szabad sem túl meleg (40 fok felett), sem túl hideg (fagypont alatti) környezetben tárolni és a teljes feltöltés után ne hagyd 24 óránál tovább bedugva a töltőt. Ne felejtsd el, hogy a téli tároláskor a lítium akkuk a a 40-60%-os töltöttséget szeretik. Ha nem használod, 3 havonta ellenőrizd a töltöttség mértékét!

Tekerés közben alkalmazható trükkök:

  • Mi is szeretjük a sebességet, de néha a kevesebb tö A légellenállás nagy erő, amit a bicajon ülve mindenkinek le kell küzdenie. Nagyobb sebesség esetén jobban merül az akku, mivel a sebesség változásának négyzetével változik a légellenállás.
  • Könnyen lehet játszani a motor rásegítésével is. Ha tisztában vagy az útvonalad nehézségeivel, akkor a könnyebb szakaszokra érdemes lejjebb venni a rásegítést és több saját erőt tenni a tekeré Ez az apró kis változtatás jól fog jönni az út nehéz részein, ahol így már hátrányok nélkül emelheted meg a motor rásegítségét.
  • Használd a megfelelő váltófokozatot a tekeréshez! Fölösleges nagy áttétellel tekerni síkabb szakaszokon, ez csak jobban fogyasztja az akkut. Válts alacsonyabb fokozatra ilyenkor, hogy az emelkedőkre spórolhass a saját, és a kerékpárod energiájával is!

Lehetséges extra intézkedések:

  • Ha munkába járáshoz használod az ebike-odat, akkor érdemes a munkahelyen is tartanod egy extra töltőt, főleg, ha nagy távolságra van az otthonodtó Ha a főnök sérelmezné a töltés költségét, akkor nyugodtan mondd meg neki, hogy nagyjából 50-70 forintos tételről van szó!
  • Ha 100 km feletti túrák megtétele a célod nehéz terepen, akkor érdemes lehet befektetned egy második akkumulátorba. Egyes Haibike modelleknél lehetséges az integrált akku mellé egy külső akksit is telepíteni a kerékpárra. Ezzel kapcsolatban nyugodtan érdeklődj a Facebook oldalunkon üzenetben, vagy hozd be hozzánk a bringádat!
  • Egy ebike éltében érzékeny pont az akkumulátor cseré Bármennyire modernek is a ma használatos akkuk, természetesen ezek is öregszenek és veszítenek teljesítményükből. Üzletünk fel tudjuk mérni a Bosch akkud állapotát, amivel pontos képet kaphatsz arról, hogy mikor lesz esedékes a csere.

Betartva ezeket a tanácsokat nemcsak az egyszerre megtehető távolságot, hanem az akkumulátorod élettartamát is megnöveled! Ha bármilyen kérdésed van, keress minket személyesen az üzleteinkben, vagy a facebook oldalunkon!

Próbáld ki a hatótáv kalkulátort!

Már bemutatótermünkben is megtekinthetőek a KTM 2020-as modelljei!

KTM 2020-as ebike
Olvasási idő: < 1 perc

Hatalmas meglepetés és öröm ért minket, a vártnál kicsit hamarabb érkeztek a KTM jövő évi modelljei. Ezt az örömöt és az első élményeket szeretnénk megosztani veled is.

A KTM sokáig húzta, de végre megszereztük a katalógust is, amiben megtekintheted az új bringák technikai jellemzőit.

Lapozz bele!

Amennyiben tüzetesen végignézted a katalógust, minden bizonnyal feltűntek az újdonságok, de azért a legfontosabbakat megemlítjük. Amit első helyen ki kell emelnünk a 2020-as modelleket tekintve, az a negyedik generációs Bosch motorok megjelenése (Performance Line illetve Performance Line CX), melyek kisebbek és sokkal modernebbek elődeiknél. A legnagyobb innováció a negyedik generáció tekintetében az, hogy kikapcsolt hajtásnál teljesen megszűnik az ellenállás, ami elég nagy előrelépésnek mondható, már csak azért is, mert ezzel egy nagyon vágyott tételt pipálhatunk ki a kívánságlistánkról.

Gyere el törökbálinti bemutatótermünkbe és csodáld meg, próbáld ki a KTM újdonságait! Ráadásul Magyarországon egyelőre csak nálunk teheted ezt meg a termékek széles skáláját tekintve. Meghoztuk a kedved? Még hezitálsz? Íme néhány fotó, ami után nem marad kérdés:

Az új KTM elektormos kerékpárok további érdekességeit, elérhetőségüket és az árakat keresd webáruházunkban, ide kattintva!

Gyönyörű fotókon a M1 Spitzing Evolution Bobby Root Edition!

M1 Spitzing Evolution Bobby Root Edition ebike
Olvasási idő: < 1 perc

Már nagyon vártuk, hogy az M1 Evo limitált kiadását mi is megcsodálhassuk, de álmunkban sem gondoltuk, hogy Rico Haase olyan fotókat készít az emtb-news számára, amitől leesik az állunk.

Nem is nagyon szaporítanánk a szavakat, beszéljenek helyettünk a képek!

A 2020-ban érkező bicikli két méretben lesz elérhető (M,L), természetesen karbon vázzal és 27,5+”-os kerekekkel szerelve. Az akkumulátor alap kapacitása 880 Wh lesz, ami igény esetén bővíthető. További érdekességeket és részletesebb bemutatást az emtb-news német nyelvű cikkében találsz!

Mi már nagyon várjuk! És Te?

 

R&M 2020 elektromos kerékpárok

Riese Müller 2020-as modell

Olvasási idő: < 1 percVégre a Riese & Müller is bemutatta jövő évi újdonságait! Lapozz bele a katalógusba, ahol a bringák technikai adatait is megtekintheted:

Ne felejtsd! 2019. szeptember 15-ig tart 10%-os előrendelési akciónk. A részletekről érdeklődj személyesen törökbálinti üzletünkben!

Horogra akasztva – kerékpárszállítás egyszerűen, praktikusan, biztonságosan

Uebler

Olvasási idő: 4 percManapság már távoli túrázás és nyaralás alkalmával sem kell nélkülöznünk kedvenc járgányunkat, feltéve, ha erre alkalmas szállítóeszköz áll rendelkezésünkre. Napjainkban a vonóhorogra csatlakoztatható kerékpárszállító eszközök minden igényt kielégítenek. (FÉBÉSZ)

Személygépkocsival történő kerékpárszállításra háromféle megoldás kínálkozik: vásárolhatunk tetőre rögzíthető, hátsó ajtóra függeszthető, valamint vonóhorogra kapcsolható kerékpártartót.

Az első két kategória jellemzően olcsóbb ugyan, de számos hátránnyal rendelkezik: kisebb a terhelhetőségük, adott esetben kevésbé biztonságosak. Tetőtartónál a menetszél erős zajhatással jár, a légellenállás megnöveli az üzemanyag-fogyasztást, csökkenti a jármű menetstabilitását. A hátsó ajtóhoz rögzíthetők esetében könnyen megsérülhet a karosszéria, a szállítás ideje alatt nem tudunk hozzáféri a csomagtérhez, és a terhelhetőség itt is behatároltabb. Emellett a szállítmánnyal együtt részben vagy teljesen eltakarhatja a rendszámtáblát és a lámpákat, amik láthatóságát a közlekedési jogszabály előírja. Több, de különösen elektromos kerékpár szállítására ezek a megoldások nem, illetve csak erős kompromisszumokkal ajánlottak.

A vonóhoroghoz rögzíthető tartók ezzel szemben számos előnnyel rendelkeznek, s bár az árfekvésük is magasabb, a vásárlást megelőzően mégis érdemes minden szempontot mérlegre tenni, főleg akkor, ha egyszerre több kerékpárt (családi túra), netán elektromos biciklit is szeretnénk magunkkal vinni.

A vonóhorgos kerékpárszállítók kínálata még márkán belül is igen széles, az újabb modellek szinte már mindent tudnak, amire a felhasználónak szüksége van. A csúcskategóriások a gépjárműhöz könnyedén, gyorsan, pár mozdulattal hozzáilleszthetők. A művelet erőkifejtést sem igényel, még hölgyek számára is nehézség nélkül, kényelmesen csatlakoztathatók, majd levehetők és tárolhatók. Az önsúlyuk rendkívül csekély, strapabírók, időtállók, akár rámpával is elláthatók, nem beszélve az egyéb kényelmi funkcióról és kiegészítőről.

A leglényegesebb szempontok vásárláskor

A hazai kereskedelmi forgalomban jellemzően 6-7 gyártó termékei kaphatók: alapvetően szállítókapacitásban, felszereltségben, kiegészítők terén tapasztalunk eltéréseket. Jól át kell gondolni tehát a választást.

Vegyük figyelembe az anyagminőséget, a biztonsági- és kényelmi fokozatot, a kezelhetőséget, de a jótállási időt is. A plusz szolgáltatásokat meg kell fizetni, és a jelentős árkülönbségek miatt érdemes az ár-érték arányt is szem előtt tartani. Amennyiben az anyagi lehetőségeink megengedik és ragaszkodunk bizonyos elvárt nívóhoz – azaz például a kényelmi szempontok sem mellékesek -, minden igényt kielégítő termékek közül válogathatunk.

Anyagminőség, kezelhetőség, tárolás

A kerékpártartók alapanyaga acél, alumínium és műanyag (jobb minőségnél ez utóbbi már UV-álló). Felhasználói szempontból nagy előnyt jelent az alacsony önsúly és az eszköz minél nagyobb terhelhetősége. Ezért e két szempontot kiemelten súlyoztuk az értékelés során is. Elsőként azt szükséges számbavenni, hány darab biciklit, milyen össztömeggel fogunk szállítani. A termékek leírása minden esetben tartalmazza a felhelyezhető kerékpárok számát, valamint a terhelhetőséget. Két-, három, illetve négyes tartók közül választhatunk, egyes gyártók adott szériái utólag is bővíthetők.

A biztonságos rögzítés műanyag racsnikkal történik, a szállítóeszköz vázához pedig külön távtartók fixálják a járgányt.

Ha régebbi típusú vonóhoroggal rendelkezünk, a kompatibilitást vásárlás előtt feltétlen ellenőrizzük. A nívósabb termékek e tekintetben univerzálisabbak. A gépjárműhöz történő csatlakoztatáshoz a magasabb kategóriás modelleknél szerszám sem kell, a rendkívül csekély önsúlyú tartók néhány másodperc alatt ráilleszthetők a vonóhorogra. Használat után a leszerelés hasonlóan egyszerű, egyes típusok összehajtva tárolhatók. Az Uebler termékeinél például egy szabadalmaztatott, háromszorosan összecsukható rendszer garantálja a helytakarékosságot.

Elektromos csatlakozás, lámpák, rendszámtábla

A közúti közlekedés szabályaihoz igazodva a kerékpárszállítók kötelező tartozékai a helyzet- és irányjelzőlámpák, a rendszámtábla-világítás, amelyek szabványcsatlakozón keresztül kapcsolódnak a gépjármű elektronikai rendszeréhez. Prémium modelleknél féklámpa, tolatólámpa, ködlámpa is része az alapfelszerelésnek.

Fogyasztói szempontból praktikus megoldást választott az Uebler: lámpái nincsenek egybeépítve a tartószerkezettel, ezáltal mechanikai behatás esetén bizonyos mértékig megvédik azt. Ez a kialakítás azért is előnyös, mert egyes gyártók modelljeinél bizonyos elemek, az egybeépített tartozékok utólagos pótlására nincs mód, tehát a rendeltetésszerű használatot korlátozó vagy kizáró sérülés esetén nincs mese, új terméket kell vásárolni. Érdemes tehát arról is tájékozódni, hogy a kiszemelt gyártónál/forgalmazónál van-e lehetőség az egyes elemek utólagos beszerzésére, illetve cseréjére.

A kerékpárszállítók kötelezően rendszámtábla-tartóval vannak felszerelve, ebbe kell áthelyezni a gépjármű hátsó rendszámtábláját. Akik nem szeretnének ezzel bíbelődni, lehetőségük van kormányhivatalban szürke rendszámtáblát igényelni, térítés ellenében.

Hasznos kiegészítők

Információink szerint az Uebler már tolatóradarral felszerelt kerékpárszállítókat is gyárt.

És ha már az extráknál tartunk: a kerékpártartók az autó vonóhorgához akár gyári zárral rögzíthetők, emellett minden egyes, felhelyezett kerékpár távtartóját külön is lezárhatjuk, ha az adott modell felszereltsége ezt lehetővé teszi.

Miután a szállítandó kerékpárok helyükre és rögzítésre kerültek, opcionálisan a kerékpártartót egy pedál segítségével lehajthatjuk.

Jótállási és biztosítás

Akik rendszeresen, sport-jelleggel bringáznak, gyakrabban veszik elő a szállítóeszközt is. A többség azonban általában idényjelleggel használja. Akár így, akár úgy, ne feledkezzünk meg tájékozódni a jótállási időről sem. Az Uebler és a Menabo magabiztosabbak termékeik minőségét illetően: 3 éves garanciát adnak, mely időszak alatt rendeltetésszerű használat esetén minden meghibásodásért teljes körű felelősséget vállalnak.

Kíváncsiak voltunk, van-e lehetőség kiegészítő biztosítást kötni kerékpárszállítóra, de az általunk megkérdezett biztosítóknál ilyen kiegészítő modul egyelőre nem szerepel a kínálatban.

Tesztszempontok, értékelés

A magyar piacon jelen lévő kerékpárszállító-gyártók kínálatában nem mindenütt szerepel vonóhorgos kivitel. Tesztünk során az összehasonlíthatóság érdekében az azonos kategóriába sorolható modelleket értékeltük, egytől tízig terjedő skálán.

A fogyasztó nincs könnyű helyzetben a döntés során, mert az egyre éleződő piaci versenyben a kerékpárszállító eszközök közel azonos paraméterekkel rendelkeznek. Egyes elemek nem minden gyártónál alaptartozékok (például a lámpatestek): ezt illetve a pótolhatóságot, a kényelmi funkciókat, a kiterjesztett jótállási időt mind-mind mérlegelni és figyelembe kell venni a választáskor.

Értékelési szempontjainkat táblázatba foglaltuk. 10-es alappontszámból kiindulva figyelembe vettük a kerékpártartó önsúlyát (16 kg-ot elérő vagy meghaladó 1 pont levonás, 18 kg-ot elérő vagy meghaladó 2 pont levonás), a maximális terhelhetőségét (60 kg alatt 1 pont levonás, 45 kg alatt 2 pont levonás), a felszerelés nehézségi fokát, az eszköz összecsukhatóságát, ledönthetőségét, az elemek utólagos pótlási lehetőségét, az egyéb kiegészítő és kényelmi funkciókat (hiány esetén fél-fél pont levonás), valamint a jótállási időt (3 év alatt fél pont levonás).

Mindezek alapján tesztgyőztesünk az Uebler i-szériája lett, mely extra könnyű, nagy teherbírással és a világon egyedülálló, szabadalmaztatott rögzítéssel (IQ-zár) valamint összecsukhatósággal rendelkezik, ugyanakkor valamennyi kényelmi és kiegészítő funkciót egyben kínálja. Az eszköz a jármű menetstabilitását nem befolyásolja, az alkatrészek, elemek pótolhatók, a kerékpárszállító igény szerint további extrákkal is kiegészíthető.

Fontos kiemelni, hogy a kerékpártartók (is) egy olyan termékkategória, ahol a magasabb minőség általában hosszabb használatot követően domborodik ki markánsan.

 


Forrás: http://febesz.eu/

Haibike 2020 elektromos kerékpárok

Haibike 2020 ebike

Olvasási idő: < 1 percA Haibike is bemutatta a 2020-as újdonságait!

3 csúcs bringatúra ebike-kal, amit le kell tesztelned!

szentendrei bicikliút

Olvasási idő: 4 percNem számít, hogy az országút, a terep vagy a városi aszfalt szerelmese vagy, egyedül az számít, hogy tekerj! Ott és akkor, ahol Te szeretsz, ott és úgy, ahogy más nem teszi: ebike-kal egy új élmény vár. Három remek útvonalat mutatunk be, három különböző terepen.

Terepre fel!


A terep a szerelmed, de inkább a kezdők közé sorolod magad? Ezt az útvonalat imádni fogod! A Batthyányi térről kb. 20 perc alatt elérhető a 10 kilométeres körtúra kezdőpontja. A Fenyőgyöngye Étteremtől a (Guckler Károly kilátó felé induló) K- jelzésen ránézésre bizton állítjuk: rögtön nagy segítség lesz az elektromos rásegítés… Egy kilométernyi felfelé után a szintúton kialakított tanösvényre fordulunk. Itt-ott vadregényesen összenőtt fák adják az út romantikáját, a 2018-ban kialakított kilátópontok Óbudára és a Pilisre nyújtanak kilátást: csodás panoráma tárul a szemünk elé. A Virágos-nyereg és a Határ-nyereg közötti (S- jelzésű) single-tracken saras, homokos és sziklás szakaszok váltják egymást. A Határ-nyeregből az Oroszlános szikla felé véve utunkat a K- úton enyhe, de alattomos emelkedő következik, önerőből nem biztos — biztos, hogy nem — mosolyogva tekernél fel az Árpád kilátóba… Innen már csak le kell ereszkedni a K- jelzésen, és a kiinduló pontként is szolgáló Fenyőgyöngyében megrendelni a hideg üdítőt és a megérdemelt menüt.

Romantikus, városi, Duna-parti bringázás


Budapest közlekedésében, szórakozásában, sportéletében és turisztikájában is főszerepet játszik a Duna! Változz egy napra turistává, pattantj “e-nyeregbe” és bringázz végig a Duna-parton a Duna Arénától egészen a Kopaszi-gátig! Mondjuk is az általunk legjobbnak vélt útvonalat, és soroljuk mellé a látványosságokat: Dagály sétány, Áprád híd, végig a Margit-szigeten (frissítő a Champs Szigetben vagy a Raktár Beach-en), Margit híd, Jászai Mari tér, Olimpia Park előtt tovább a Parlamentig, MTA épület és Széchenyi tér, át az Erzsébet hídon, rövid szakasz a Citadella árnyékában a budai oldalon, vissza Pestre a Szabadság hídon a Fővám térre, tovább a pesti rakparton (frissítő a Bálna teraszán), Nehru Part, Boráros tér, tovább a sétány mellett el a Nemzeti Színház és Müpa előtt, át a Rákóczi híd kerékpárútján a végállomásra, a Kopaszi gátra, ahol a kellemes, parkos környezetben pihenhetünk, valamint ha megéheztünk, gasztrokalandokban is részünk lehet! A hajóállomásról visszajuthatunk a kiinduló pontra a BKK menetrendjében is szereplő hajókkal!

Irány Szentendre!

A Szentlélek térről indulva a Gróf Esterházy János rakparton hipp-hopp az Óbudai-sziget bejáratánál találjuk magunkat. Hosszan, egyenesen haladunk az Ángel Sanz Briz úton, majd a Gázgyár úton — át az Újpesti vasúti híd alatt — átkelünk, és a Duna-parton a Rómain haladunk tovább. A Pünkösdfürdői Strandot elhagyva felkanyarodunk a gátra, a Barát-patakon kis kunkorral kelünk át, majd utunk a Duna sétányon folytatjuk utunk. A Megyeri híd alatt haladunk el, innentől a vadregényes Budakalászi Duna-parti kerékpárúton gurulunk. A Dera-pataknál ismét kis kerülőt kell tennünk, de a vízfolyás túloldalán gyorsan visszajutunk a sétányra, s perceken belül a Duna Korzón találjuk magunkat. Ami jár, az jár: a glikogénraktárak visszatöltésére választhatunk fagyit, süteményt, isteni pizzát, lepényeket vagy klasszikus magyar ételeket is. Szentendre színes gasztronómiai élményekkel, csodás kilátással és minden korosztály számára izgalmas programokkal várja az odalátogatókat.
Ha feltöltődtünk, és egy kicsit kipihentük magunkat, hazafelé alternatív útvonalopcióként ajánljuk a 11-es út mentén futó, nemrégiben felújított kerékpárutat. Tehetünk egy kis kitérőt a Lupa-tó irányába, de körbegurulhatunk az Omszki-tó partján is: mindkettő rendkívül hangulatos, előbbiben akár csobbanhatunk is! Ha nyugodt, vakációt idéző kerékpározásra vágyunk, javasoljuk, hogy a Hadrianus utcán kanyarodjunk vissza az üdülőövezeti részre, folytassunk utunk a Királyok útján, majd a Nánásin. A Czinielnél frissíthetünk egyet, hogy az utolsó néhány kilométert is élvezettel tegyük meg. Az alagút után forduljunk a Gázgyár utcába, majd az Ángel Sanz Brizen visszacsorgunk Óbudára. Záróprogram lehet a Kassák vagy a Vasarely Múzeum, remek programokkal vár a Kobuci kert is.

Handrás is kipróbálta!

Riese & Müller ebike teszt

Olvasási idő: < 1 perc2018 után 2019-ben is Pedelec Parádé az ebikeshop.hu szervezésében! Hogy mi minden található meg egy ilyen fesztiválon? Gyakorlatilag minden márka és megoldás, ami az elektromos kerékpárok világában megtalálható.

Handrás kipróbált néhány különleges darabot, többet között a Riese & Müller egyik R-pedelec modelljét, melyben ahogy az Ebike Zrt. tulajdonosa, Szatzger Ákos nyilatkozta: “a mai kerékpáros iparnak minden tudása benne van” — többek között még ABS is!

Handrás persze rögtön több gépet is tesztelt, jó szórakozást kívánunk az összeállításhoz!

 

Büntetnek vagy nem büntetnek? Kell-e a szürke rendszám?

Uebler

Olvasási idő: 2 perc

Jogszabály-módosítás a harmadik rendszámtábla ügyében

Az elmúlt hetekben nagy port kavart a sajtóban a kormány által bevezetett szürke rendszámtábla ügye. Mivel a leírások nem minden esetben egyértelműek, az Uebler az alábbi közleményben foglalja össze az autósok számára a jelenlegi és hamarosan életbe lépő jogszabályt és annak módosításait.

2017. április 1-én lépett életbe az a határozat, melynek értelmében a kerékpárszállító tulajdonosoknak lehetősége nyílt a vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítóra harmadik rendszámtáblát igényelni a kormányablakokban. Az új rendeletről azonban hamar kiderült, hogy nem olyan praktikus, mint azt először gondolták, ugyanis a rendszám igénylését meg kell előznie egy műszaki szemlének, amely hasonló a gépjármű műszaki vizsgájához, vagyis költséges és időigényes.

Az Uebler vonóhorogra szerelhető kerékpárszállító hazai forgalmazója már több ízben kért minisztériumi állásfoglalást a rendszámtáblák láthatósága ügyében. A legutóbbi válaszlevélben a minisztérium megerősítette, hogy az új jogszabályban, amit a tervek szerint hamarosan elfogadnak, eltörlik a kerékpárszállítók műszaki szemléjét és csupán az autó papírjaival, illetve a személyazonosításra szolgáló okmányokkal igényelhető lesz a harmadik rendszám.

A szabályozás kiegészítéseként arról is döntenek, hogy ezentúl a gépkocsi hátsó rendszáma áthelyezhető legyen a rendszámtáblát eltakaró kerékpárszállító eszközre. Ezzel a kiegészítéssel a kormány a szürke rendszám kiváltásának kötelező jellegét is eltörölheti. Így tehát a forgalmi engedélyben a harmadik rendszám kiadása lesz feltűntetve, és azt az autójára szerelt bármilyen szállítóra felteheti majd a gépkocsi tulajdonosa. Így gyakorlatilag, akik csak bérelni szeretnének ilyen eszközt, ők is könnyedén használhatják (jelenleg van már ilyen szolgáltatás is Magyarországon).

A módosított törvény hatályba lépése előtt sem fenyegeti büntetés a kerékpárszállítóval közlekedő gépkocsi tulajdonosokat, ugyanis Révész Máriusz kerékpározásért felelős kormánybiztos a Belügyminisztériummal megállapodott arról, hogy a rendőrség a fehér rendszámot átszerelő autóvezetőket nem bírságolja meg.

Nem árt azonban szem előtt tartani, hogy a rendőrség továbbra is ellenőrizheti a kerékpárszállítók műszaki állapotát (pl. van-e világítása, féklámpája, megfelel-e az EU szabványoknak, stb.), ezért érdemes azt az előírásoknak megfelelően használni. 

A műszaki előírásokkal kapcsolatos szabályokat az Uebler összes terméke maximálisan teljesíti.

Legfrissebb posztjaink