Hirdetés
Kezdőlap Blog Oldal 26

Minisztériumi állásfoglalást kért az Uebler

Uebler
Olvasási idő: < 1 perc

Mint a vonóhorgos kerékpárszállítókat forgalmazó cégek általában, az elmúlt időben az Uebler is rengeteg kérdést kapott a rendszám áthelyezésével, illetve a harmadik rendszám használatával kapcsolatban.

A legtöbbször megjelenő probléma, hogy mivel a hazánkban jelenleg érvényben lévő jogszabályok tiltják a harmadik rendszámtábla használatát, a kerékpárszállítók szabályos használatához át kell tenni az autón lévő hátsó rendszámot a szállítóra. Miután külföldön számos országban megengedett ilyen esetben a harmadik rendszám felhelyezése, továbbá sokkal praktikusabb és kényelmesebb megoldás, a jogszabály harmonizáció és vásárlói kerékpárszállításának kényelme érdekében az Uebler javaslatot nyújtott be a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz immáron másodjára, ezzel is bizonyítva elszántságát és elhivatottságát a témában. Ez alkalommal az indítvány címzettje Révész Máriusz kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos volt.

Az Uebler csapata szerint érdemes lenne megfontolni az egyes nyugati országokban rendszeresített, ún. harmadik rendszámtábla hazai bevezetését. A harmadik rendszámtábla bevezetésének és kialakításának legfőbb előnyei az alábbiak:

  • kényelmesebb, egyszerűbb használat,
  • kevesebb kényelmetlenség a tulajdonos részéről lopás vagy elvesztés esetén – fontos, hogy a javaslat megfogalmazása általános, az Uebler kerékpárszállítói lezárt állapotban nem lehet leemelni a vonóhorogról,
  • külföldi tartózkodás esetén (pl. nyaralás során egy közúti ellenőrzés alkalmával) könnyen problémát okozhat, ha például a magyar jog megengedi az eredeti rendszámtábla áthelyezését a kerékpártartónak erre kialakított helyére, azonban az adott külföldi állam joga ezt nem engedélyezi. Tekintve, hogy több nyugati országban is a harmadik rendszámtábla bevezetését választották megoldásnak, a jogharmonizáció szempontjából is előnyös lehet, ha Magyarországon is alkalmaznánk a külföldön már jól bevált megoldást.

Révész Máriusz kormánybiztos válasza értelmében szeptember közepén várható egyeztetés az ügyben a Belügyminisztériummal. A későbbiekben, a tárgyalásokat megelőzően az Uebler Magyarország társaságát is felkeresik majd szakértőként.

Bizotsítsd kerékpárodat a lopások ellen!

Uebler
Olvasási idő: < 1 perc

Most kaptad/vetted meg kétkerekű csodajárművedet, ami rögtön a szemed fényévé vált? Biztonságban szeretnéd tudni bringádat az utcai lopások elől? Akkor most figyelj!

A „BikeSafe” program célja a kerékpárlopások megelőzése és hatékonyabb felderítése. A kezdeményezést a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság a Székesfehérvár és Környéke Közbiztonságáért Vagyonvédelmi Alapítvánnyal közösen fejlesztette ki, majd a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács támogatásával tették országossá. A szolgáltatás legfontosabb eleme a kerékpár-nyilvántartás, amelyben a kerékpár és a tulajdonos adatai is rögzíthetőek, így ha a kerékpárt ellopják, a regisztrált adatok alapján elektronikusan feljelentést lehet tenni. A lopott bringa adatait nem csak a szolgáltatás felhasználói fogják látni, de bekerül a rendőrség körözési adatbázisába is. Ha a kerékpárt valaki megtalálja, a rendszerbe feltöltött adatok alapján értesíteni tudja a tulajdonost. Az ellopott kerékpár-tulajdonosokon túl azoknak is érdemes ellátogatni a weboldalra, akik használt biciklit szeretnének vásárolni, hiszen így  ellenőrizhetik, hogy az eladásra kínált kerékpár lopott-e, ezzel számos kellemetlenségtől megkímélve saját magukat.

Hogyan regisztráld kétkerekű kedvencedet a rendszerbe?

A www.bikesafe.hu oldalon egy regisztrációt követően bárki rögzítheti a „BikeSafe” rendszerébe saját adatait, kerékpárja azonosítóit és a biciklijéről készült fényképeket.

 


Forrás: behir.hu

Minden, amit az autós bringaszállításról tudni érdemes

Uebler
Olvasási idő: 2 perc

Az egészséges életmód és a mozgás térhódításával egyre többen pattannak biciklire akár munkába menet, vagy túrázás céljából. A bringákkal együtt pedig egyre több autó hátulján, esetleg tetején jelennek meg kerékpárszállítók is.A piacon egyre több eszköz közül választhatunk, a kérdés csak az, hogy melyik megoldás miért előnyös és mik a hátrányai? Ha kerékpárszállító vásárlás vagy bérlés előtt állsz a következő cikket érdemes elolvasnod!

Tetőcsomagtartó

A tetőcsomagtartó a leginkább elterjedt és legegyszerűbben beszerezhető módszer a bringaszállításra, hiszen ebben a kategóriában az óriási kínálat miatt nagyon mélyről indulnak az árak. A tetőn szállításnak megvannak a saját veszélyei, melyek leginkább a garázsba, vagy parkolóházba álláskor jelentkezhetnek. Sőt, a tetőn utaztatott biciklik esetében átlagosan, száz kilométerenként akár kétliteres fogyasztásnövekedésre is számíthatunk.

Csomagtérajtós kerékpárszállítók

A csomagtérajtóra szerelhető bringatartók kiválasztásakor tényleg fontos az autó kialakítása. Mivel a kampók, melyek az egész szerkezetet tartják, elsősorban az ajtóba kapaszkodnak, az nyitható marad biciklikkel együtt is, azonban a gázrugók ereje ilyenkor már nem elég, és jobb híján kézzel kell tartani az ajtót amikor kinyitjuk. Ezeknél a kerékpárszállítóknál probléma lehet, hogy a mélyre kerülő kerékpárok takarják az autó lámpáit, rendszámtábláját, de ezeknek minden esetben láthatónak kell maradniuk.

Vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítók

Általánosságban a vonóhorgos kerékpárszállítás a legegyszerűbb, legpraktikusabb megoldás. Egy baj van vele: az autók többségén nincs vonóhorog. Mivel itt lehetetlen megoldani, hogy az eszköz ne takarja a rendszámot, ezért ezen bicikliszállítók mindegyikébe már gyárilag bele van építve a rendszámtartó és a fényjelzők.Abban az olcsóbb modellekkel foglalkozó kereskedők, és a prémiumkategóriának mondható Uebler hazai forgalmazója is egyetért, hogy folyamatosan nő a vonóhorgos megoldások piaca. Az aktív kerékpárosok és a versenysportolók már felfedezték a vonóhorog nyújtotta lehetőségeket, ezért az ő esetükben nem ritka, hogy akár külön ezért beruházzanak egy vonóhorogba is.

Pótkeréken

Egyes terepjáróknál előfordulhat, hogy a hátsó csomagtérajtóra szerelt külső pótkerék útban lenne a bringáknak. Ilyenkor a megoldás egy magára a kerékre kapaszkodó konzol. Mivel ez egy kényszermegoldás, jellemzően legfeljebb két bicikli szállítására alkalmas pótkerekes szállítókat találni, de már ezekkel kapcsolatban is érdemes megnézni, hány kilogramm teherbírású a kerék tartópontja az autó ajtaján.

+1 Autóban

Némi szerencsével az eddig említett megoldások egyikére sem lesz szükségünk, ha az autónk nagy vagy kevesen utaznak benne. Ha kiveszed a bringa első kerekét, lehajtott hátsó ülésekkel, sok esetben még egy városi kisautó utasterébe is be lehet parkolni két felnőtt kerékpárt.

Bármely kerékpár-szállítási módot választjuk, vásárlás előtt mindenképpen tájékozódjunk a forgalmazónál, hogy pontosan mely termék illeszkedik az autónk típusához. Nem elhanyagolható tényező,hogy ha az autó külsején szállítjuk a bringáinkat, az mindenképpen hatni fog a menettulajdonságokra: szeles időben rontja az autó stabilitását, növeli a fogyasztást és akár a kormányzást is ronthatja a megváltozott tömegelosztás. Arról sem árt tájékozódni, hogy mennyiért lehet bringát bérelni, mert bizonyos esetekben lehetséges, hogy az lesz a jobb megoldás. Bringabérléssel kapcsolatban keresd fel az Uebler weboldalán a bérlés fület, töltsd ki az alábbi regisztrációs lapot, és kollégáink hamarosan felveszik veled a kapcsolatot.

Ha érdekelnek a különböző kerékpár-szállítási lehetőségek előnyei és hátrányai, az Index cikkében bővebben olvashatsz a témáról: INDEX

Uebler: Erre várt a magyar autós társadalom

Uebler
Olvasási idő: < 1 perc

Van egy kerékpárszállító, amely akár 180 km/h sebességterhelést is kibír, és, ami elektromos tolatóradarral teszi biztonságosabbá a bicikliszállítást. Kb. 20 másodperc felszerelni, szivargyújtóról működik, ráadásul Magyarországon is lehet kapni.

Van egy világmárka, amely Németországból indult hódító útjára és köszönhetően a gondos fejlesztői munkának, a termékei egyre népszerűbbek. A német ajkú lakosság egyenesen rajong érte, mert masszív, megbízható, könnyen felszerelhető, biztonságos, sőt elektromos biciklire is kiváló. A márka megálmodói most tovább kényeztetik a felelősségteljes biciklitulajdonosokat, hiszen legújabb kerékpárszállítójukat elektronikus tolatóradarral látták el. A kis kütyüvel nem kell bajlódnunk, hiszen már összeszerelve kapjuk a gyárból és ami a legjobb: itthon is elérhető!

A tolatóradaros kerékpárszállítóhoz a mintát a termék jól bevált elődje szolgáltatta, hiszen az említett típust 16 termékdíjjal jutalmazták Németországban. Az új prototípus megtervezésekor figyelembe vettek különböző kényelmi szempontokat is, ezért a radarnak nincs szüksége semmilyen kábeles kapcsolatra az autóval. A fogadóegységet egyszerűen a szivargyújtóhoz vagy a műszerfalhoz kell csatlakoztatni, és a rádióvevő hang-, valamint fényjelzéssel is figyelmeztet az esetleges veszélyekről. Az érzékelő szélesebb járművek esetében is megállja a helyét, hiszen 2,5 méteres távolságú és 1,7 méteres szélességű területet fed le 2 darab legújabb generációs szenzor segítségével.

Mindeközben a rendszámtábla mizéria megoldódni látszik, ugyanis legkésőbb jövő év elejétől új rendszámtípus jelenik meg, melyet az autók hátfalára szerelt bringatartókra lehet majd kiváltani.

Ha Önnek is állandóan meggyűlik a baja a szűk helyekkel és drága kerékpárján egy karcolást sem szeretne ejteni, akkor érdemes kipróbálni az Uebler új termékét (X21-S DC), mert nemcsak egyszerűbbé és gyorsabbá teheti a kerékpárszállítást, de garantáltan kevesebb fejfását fog okozni a felszerelése és használata is!

 


Forrás: formula.hu/

Lítiumos akkumulátor – veszélyes is lehet!

Lítiumos akkumulátor
Olvasási idő: 2 perc

Van laptopod, mobilod, elektromos fogkeféd vagy épp elektromos kerékpárod? Akkor szánj erre a videóra két percet!

lítium laptop tűz

BionX akkumulátor probléma

Olvasási idő: 3 perc

Lassan előkerülnek a garázsok mélyéről a télen nem használt elektromos kerékpárok. És sajnos néha csúnya meglepetéseket okoznak…

bionx_battery

Elektromos kerékpár gyakorlati hatótávolság

ebike hatótávolság
Olvasási idő: 2 perc

Az Extraenergy augusztusi tesztjét korábban már bemutattuk. A mért fogyasztási adatokat böngészve érdekes felfedezéseket tehetünk…

Utopia_Kranich elektromos kerékpár
Utopia Kranich: a teszt legnagyobb kapacitású akkumulátorával

Különleges elektromos kerékpár hajtások

ebike hajtás
Olvasási idő: 2 perc

Van élet az agymotoron túl!

Két különleges hajtásrendszert mutatunk, amivel a kerékbe szerelt motorok egyeduralma megtörhető! 🙂

elektromos kerékpár pedál motor

Legfrissebb posztjaink