Egyre több autógyár akarja megmutatni, hogy az autóiparban szerzett tapasztalatukkal akár ebike-ot is tudnának gyártani. Sikerül a bizonyítás a Fordnak is?
A tegnap a Frankfurti autószalonon bemutatott gépbe a Ford megpróbált minden jót beépíteni, ami technikailag lehetséges. Az alu-karbon váz 2,5 kg-ot nyom, a 350W-os elektromotor elől helyezkedik el, és az energiáról a vázba rejtett 340 Wh-ás (36V, 9.3Ah) Li-Ion akksi gondoskodik. A kerékpár az agymotor teljesítményét kivéve normál pedelec, a rásegítéssel maximum 25 km/h-ig számolhatunk. Az elméleti hatótávolság akár 85 km is lehet. A design nagyon letisztult, szerintem a Ford tervezői szépen oldották meg a feladatot.
Az erőátvitelhez az egyre több helyen látott fogasszíjjat használták, és a váltásról a Shimano 11 sebességes Alfine agyváltója gondoskodik.
Még érdekes a kormányon elhelyezett tartó. A kiállításon egy Samsung androidos mobil csücsült itt, és ezen keresztül lehet állítani a bringa felfüggesztését, illetve ezen keresztül állíthatjuk be a rásegítés fokát, illetve kaphatunk információt az akksi állapotáról.
A kerékpár prototípus, nem tudjuk, hogy valaha gyártásba kerül-e. De ha igen, természetesen erről mi leszünk az elsők, akik tájékoztatni fognak benneteket! 🙂
Az utolsó két képen a korábbi prototípus látható; egyezzünk meg, hogy a most bemutatott gép sokkal szebb! 😉