Sorozatunk előző számában a középmotor egyik képviselőjével ismerkedtünk meg. Folytassuk a láthatatlan „középmotorral”!
A vivax márkanévvel még nem találkoztunk, de ha az ebike értők között az elődmodellt, a Gruber Assistot említjük, akkor már tudják miről van szó. A német gyártó cég 2005-ben alakult, és termékük különleges; ugyanis az üléscsőbe rejtették a motorjukat, így kívülről az teljesen láthatatlan maradt. Az először 2007-ben piacra dobott terméket többször is átdolgozták, ebben az évben a motor zajos működését orvosolták. A Gruber Assist 3.15 nevű termék 200 W-os motorja csupán 900 gr-os, de az akkuja sem nehéz; a 30V 4,5 Ah verzió 1 kg súlyú.
A működést az alábbi videón nézhetjük meg:
Idén szeptemberben mutatták be az új termékük márkanevét, a vivax assistot. A koncepció nem változott, a rásegítés bármely bringába beépíthető.
De hogy is működik? A kormányon csak egy gomb található. Ezt röviden megnyomva kapcsol be a hajtás és igyekszik az előre beállított pedálfordulatszámot tartani úgy, hogy kiegészítse a mi pedálozásunk erejét. Ez 30-90 fordulat között lehet percenként. A gomb hosszan tartó nyomásával az aktuális pedálfordulatot veszi át új célértéknek. Újabb megnyomással pedig kikapcsol a hajtás. Pofonegyszerű, nem?
Ezzel a hajtással majd egy óráig tartó rásegítést kaphatunk, ami nem túl hosszú idő (és sajnos nem túl erős a rásegítés sem), viszont akár 10 kg-os bringákat is építhetnek vele. Ilyent, mint pl. ez a szép Steinbach Lodron: