Olvasási idő: 2 perc

Az egyik bemutató bringánkat defektesen kaptuk vissza. Lelki szemeim előtt megjelent a hosszadalmas procedura; lélekben felkészültem a szerelésre… Ami nem tartott tovább pár másodpercnél! 🙂

A defektnél ugye kiszereljük a kereket, lerángatjuk a külső gumit, megkeressük és eltávolítjuk az „okozót”, aztán a belsőt is leszedjük. Ezután van, aki a lavórra esküszik; abban keresi a lyukat, mások egyből kicserélik a belsőt egy vadiújra. Aztán az egészet megcsináljuk még egyszer – visszafelé… Ebike-ok esetében további kellemetlenség, ha pont a hajtott kerék az érintett; ilyenkor még a vezetékekkel is vacakolni kell…

Mivel épp az ünneplő ruhám volt rajtam (farmer és póló ;)), lekocogtam az Alba Kerékvár műhelyébe, hogy ők hajtsák végre az életmentő műtétet. Gábor, a szerelő féltérdre rogyott a gép előtt, és egy perc alatt rendbe hozta! A Forma 1-es szerelők sora könyörög neki, hogy tanítsa meg őket is erre, de ő ezt a tudást semmi pénzért nem adná!

Mi viszont most csak Nektek elmagyarázzuk, hogyan csináljátok! 😉

A sorrend egyszerű: leereszteni a kereket, trutyis tartályt rácsatlakoztatni, egy deci zöld izét átpumpálni, aztán a kereket levegővel feltölteni, párszor körbeforgatni, hogy a massza mindenhová eljusson és kész; lehet vele menni. Tovább tart leírni, mint megcsinálni!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És ami a legjobb, hogy állítólag véd a soron következő defekttől is, hiszen a lé azonnal eltömíti a lyukat egészen 2 mm-es átmérőig! Egyre kell csak vigyázni; ha valaha is levegőt eresztenétek ki a gumiból, akkor azt úgy tegyétek, hogy a szelep valahol felül legyen, különben nem fog sikerülni… 😉

A kezelés guminként 1000 Ft-ba kerül, és szerintem az országban minden bringaműhelyben elérhető. Ha az Alba Kerékvárnál jártok, hivatkozzatok ránk, és biztos kaptok ebből egy kis kedvezményt! 😉