Olvasási idő: 2 perc

Új trend van kialakulóban; valamennyi autógyár szeretné megmutatni, hogy a környezettudatos gondolkodás jegyében képesek elektromos kerékpárokat is tervezni…

Korábban láttuk már a Smart és a Ford próbálkozását. Mindkettő ígértes, de a többiek sem akarnak lemaradni.

Kezdjük a Porsche Hybrid RS-sel! a két évvel ezelőtti prototípusnál vettek egy szép karbonvázas MTB-t és ráerősítették a pedelec hajtást. A gép súlya 18 kg lett, ami nem is volt rossz egy pedelectől, de persze távol van a szokásos mountain bike súlyától. A hajtásrendszert egy 250W-os hátsó agymotorral oldották meg, a vezérlést pedig egy iPhone-ra bízták, ami drót nélküli kapcsolatban állt a bringával, és így leolvashattuk róla az akksi állapotát, illetve állíthattuk be a rásegítést.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A LiMn-os akksi 25V-os 161 Wh-ás, ami ma már nem kiemelkedő, de abban az időben még jó volt.

A tesztek szerint a gép vezérlése meglehetősen nyers volt; állítólag jobban gyorsult, mint egy Porsche sportkocsi, de ez a bringás számára inkább kezelhetetlen volt, mint élményteli. Talán ezért nem került szériagyártásba sem.

Kiváncsian várjuk a következő próbálkozást! 😉

Forrás: elektrobike-online.com