Olvasási idő: 2 perc

A német szaksajtó végre részleteket is elárul az Audi új ebike-járól, aminek „titkos” videóját korábban már bemutattuk.

Azt láttuk, hogy mire képes, de nem tudtuk, hogy létező gépről van-e szó, és ha igen, milyen műszaki paraméterekkel rendelkezik.

Az Audi május 16-án fogja a nagyközönségnek bemutatni az újdonságot, de már most is sok minden tudunk. Egészen új szegmenst nyitnak az elektromos kétkerekűek piacán; valószínűleg a Ducati megvásárlását ünneplik ezzel a modellel.

A gép szíve egy 2,3 kW-os teljesítményű elektromotor, melyet egy 5 kilós, 48V-os, 530 Wh-ás vázba rejtett Li akkumulátor táplál. Az akksit két és fél óra alatt tölthetjük fel. Ami ezután következik, az egy brutális tüzijáték, a hátsó keréken 250 Nm nyomaték leadására képes. Három „szokásos” üzemmódja van;  „Pure„; a sima bicikli hajtás, „Pedelec„; ez a nevének megfelelő, de nem szokványos, hiszen a végsebesség 80 km/h-ás, és végül a „eGrip„, ami pusztán elektromos hajtást ad 50 km/óra végsebességgel.

Ha ez nem lenne elég, akkor van beépített egykerék üzemmód. A „Power Wheelie„-t a profiknak szánták, de nem kell elkeserednünk, hisz itt van nekünk a „Balanced Wheelie„, amikor a bringa önmagát egyensúlyozza; ha előre dőlünk, akkor gyorsul, ha hátra akkor lassul a gép. Hmmm…. Innentől mindenki tud majd egykerekezni… 😉

A trükkjeinket a beépített Wifi csatornán keresztül közvetlenül internetre is feltölthetjük, egy szoftver analizálja a produktumunk nehézségét, és megküzdhetünk a barátainkkal (vagy épp az ellenségeinkkel?), hogy ki tud észvesztőbb figurákat bemutatni a nyeregben. A bringa elképesztő technikával rendelkezik; a hidraulikus fékeken kívül hidraulikus szekvenciális 9 sebességes váltót kapott… A nyereg a vázban eltüntethető, majd a kormányon lévő gomb nyomására fokozatmentesen a megfelelő magasságba állítható. LED-es világítás, légrugós 130 mm-es első rugóstag… Mi kell még a tökéletes élvezethez? 😉

Sajnos nincs információnk, hogy ez a prototípus majd gyártásba is kerül-e, de a felvonultatott technikai arzenált elnézve valószínűleg nem lesz még mindennapos a magyar utakon… 😉

Kérünk egy megosztást, ha tetszik a gép! 😉