Olvasási idő: < 1 perc

Újabb autógyártó cég lép be a kerékpáros piacra.

brose-e-bike_02A Bosch után a német Brose is beszáll a középmotorok piacára. Két éve számoltunk be először erről a motorról, és a mostani Eurobike kiállításon is rendkívül pozitív visszajelzéseket kapott a szaksajtótól. (Hallhattad Continental néven futni is, mert velük működnek együtt).

brose-e-bike_01

De mire fel ez a nagy lelkesedés? A mostan bemutatott motor az alábbi adatokkal rendelkezik:

  • másodpercenként 420-szor méri a kerékpáros pedálra kifejtett nyomatékát (az új Bosch-nál ez 1000)
  • ugyanaz a motor akár 500W-os folyamatos teljesítményre is képes (a mostani középmotoroknál ez az érték 350W)
  • a súlya csak 3400 gramm (a mostani motorok 4 kiló felett vannak)
  • a nyomatéka akár 90 Nm is lehet (a mostani középmotorok max. 60-70 Nm-t tudnak)
  • az elektromos bemenő és a mechanikus kimenő energia alapján a hatásfoka 75-82%, ami nagyon jónak mondható, tehát valószínűleg nagyon takarékos is lesz.

 

Ha a Brose csak feleannyira tud motorokat gyártani, mint ahogy videót készíteni, akkor ez csak jó lehet… 😉

A szériagyártás jövőre indul. Szerinted meg fogja tudni szorítani a Bosch-t?

Forrás: pedelec-elektro-fahrrad.de